Nee dat klopt ze is maar 51cm!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
w.i.p. blue cheese auto first time
Collapse
X
-
Ik denk toch dat het iets te warm is geweest voor mijn planten hier op het balkon, ze staan nu binnen vanavond gaan ze weer naar buiten. Zo ga ik het de komende dagen maar doen. De plat gelegde plant vertoond naar mijn weten tekenen van hitte stress aangezien de blad eindes omhoog beginnen te krullen. En de plant die al n de bloei staat heeft een verbrand blad en heeft geloof ik wat voeding te kort. Of is het normaal als de plant tegen het einde aanloopt(nog zeker 3weken schat ik)bleek begint te worden? Ik hoor graag hoe jullie erover denken.
foto's zijn wat slecht ik probeer later betere te maken.
Comment
-
Gister was het 49 graden gemeten met een laserthermometer. Ze staat al in de bloei sinds 7 juni weet niet of je dit nog voorbloei kan noemen de eerste bruine haartjes zijn al zichtbaar. Hebben jullie enig idee waarom ze bleek word? Ik weet dat de toppen nog gaan aanzwellen mettertijd maar ik vind ze wel klein als ik eerlijk ben
Attached Files
Comment
-
Ok bedankt ipie, ik heb altijd gedacht dat zodra je bruine haartjes begint te zien dat hij goed in de bloei staat, nogmaals mijn vraag enig idee waarom ze geel of bleek aan het worden is?
Comment
-
Dat het gelukt was had ik gezien, maar het ziet er zo raat uit. Zal wel weer hersens-spinner van me zijn. Thanks kroket voor het reageren
Comment
-
Is normaal kunichika, is bij scrogg en toppen van planten vaak ook zo, ziet er verder wel goed uit toch, wat vergeling bij de cheese.
Makkelijk om te obthouden is, bij verbrande bladpuntjes/vergeling in de nieuwe bladen ( van bovenaf) is overvoeding,
Beginnen ze vanuit onder geel te worden dan is het ondervoeding (tekort aan stikstof)
Ik zou alleen niet veel stikstof meer bij gaan geven zover in de bloei aangezien dat ook weer voor verminderde opbrengst kan zorgen.
Vanaf nu gewoon goed voeden naar behoeft van de plant en dan moet het wel goed komen.
En vooral niet in een keer te veel voeding erbij gaan doen.
-
-
Ik heb de cheese maar 3x minimale voeding gegeven, de ander heeft nog niks gehad. Ik ga ook niet meer kutten met een of andere meststof. Kan niet wachten, ik rook zelf eigenlijk vrijwel nooit. Maar als die cheese goed lukt zal ik wel wat meer roken, ruikt nu al zo lekker!!
Comment
-
Ja moeilijk is dat, ik ben normaal al na 2 teugen zo high als een Vlaamse papegaai-gaai-gaai!! Ik zei gister wel heel stoer dat ik geen meststof meer wilde gaan geven, maar nu weet ik niet wat wijsheid is. Ze moet nog zeker nog 2a3 weken maar het lijkt net of de bloei is gestagneerd, door het plausibele stikstof tekort. Enig idee of ik haar nog wat kan geven en wat?
mijn excuus voor de de scheve foto's maar zo krijg ik de plant beter er op.
Comment
-
Tja, die moeten nog wel even hoor!
Wat heel goed spul is,,is fishmix !!
Dat heb ik op aanraden van Q gekocht.
Super spul maar om dat nu nog te
gaan inzetten is een beetje aan de late kant
( denk ik...)
Dat spul heeft een sterke lucht zeggen ze maar
ik vind het wel meevallen houdt het blad groen.
Zit wel een visluchtje aan..........
Comment
Comment