Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

w.i.p. blue cheese auto first time

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nee dat klopt ze is maar 51cm!

Comment

Ik denk toch dat het iets te warm is geweest voor mijn planten hier op het balkon, ze staan nu binnen vanavond gaan ze weer naar buiten. Zo ga ik het de komende dagen maar doen. De plat gelegde plant vertoond naar mijn weten tekenen van hitte stress aangezien de blad eindes omhoog beginnen te krullen. En de plant die al n de bloei staat heeft een verbrand blad en heeft geloof ik wat voeding te kort. Of is het normaal als de plant tegen het einde aanloopt(nog zeker 3weken schat ik)bleek begint te worden? Ik hoor graag hoe jullie erover denken.

foto's zijn wat slecht ik probeer later betere te maken.
      Attached Files

Comment

• Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Hoe warm wordt het dan bij jouw op het balkon? Ze kunnen volgens mij aardig wat warmte hebben hoor.

Denk dat 5 weken meer in aanmerking komt
      zo te zien, ze zitten net in de voor bloei als ik
      de foto's zie .......................
      Last edited by Ipie; 27 June 2019, 17:31.

Comment

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Inderdaad. Duurt nog wel even iets langer.

Gister was het 49 graden gemeten met een laserthermometer. Ze staat al in de bloei sinds 7 juni weet niet of je dit nog voorbloei kan noemen de eerste bruine haartjes zijn al zichtbaar. Hebben jullie enig idee waarom ze bleek word? Ik weet dat de toppen nog gaan aanzwellen mettertijd maar ik vind ze wel klein als ik eerlijk ben
      Attached Files

Comment

Spijt me om te zeggen,
        dit is nog het begin en zeker
        geen echte bloei dus..maandje
        verder nog maar eens proberen vriend!

Comment

Ok bedankt ipie, ik heb altijd gedacht dat zodra je bruine haartjes begint te zien dat hij goed in de bloei staat, nogmaals mijn vraag enig idee waarom ze geel of bleek aan het worden is?

Comment

Ja dat stikstof tekort zou het probleem wel eens kunnen zijn. Zou ik eens proberen om wat groeivoeding van canna erbij te kunnen doen, aangezien ze nog in de voorbloei staat? En bij 3 blaadjes van de zelfde tak zie ik toch wel verbranding verschijnselen of zie ik dit ook verkeerd?
          Attached Files

Comment

Attached Files

Comment

• Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ohhh lekker lijkt mij dat, jammer dat ik niet van die sterk geurende planten kan plaatsen op mijn balkon. Geniet er maar dubbel van voor mij dan, ok?

Hee joop, zo sterk ruiken ze niet en ook weer wel. Als ik aan de planten snuif redelijk dichtbij dan ruik ik ze. Maar als ik beneden sta of bij de buren dan ruik ik helemaal niks, is perfect lijkt me. Dubbel genieten is altijd beter haha

Comment

Ik heb ook eens goed naar de plant gekeken, die ik 1x heb platgelegd. Ze groeit enorm goed maar ze ziet er beetje raar uit, in de zin van sprieterige zijtakken. We gaan het zien hoe dit verloopt, ik hoor graag wat jullie ervan vinden of denken.
            Attached Files

Comment

Dacht dat het er vrij normaal uitziet. Met LST krijgen die takken ineens de kans en die hebben ze zo te zien vol gegrepen. Deze takken zou je ook nog kunnen buigen als je dat wil.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Dat het gelukt was had ik gezien, maar het ziet er zo raat uit. Zal wel weer hersens-spinner van me zijn. Thanks kroket voor het reageren

Comment

• Hobbyenmedical
                  Hobbyenmedical commented
                  Editing a comment
                  Is normaal kunichika, is bij scrogg en toppen van planten vaak ook zo, ziet er verder wel goed uit toch, wat vergeling bij de cheese.
                  Makkelijk om te obthouden is, bij verbrande bladpuntjes/vergeling in de nieuwe bladen ( van bovenaf) is overvoeding,
                  Beginnen ze vanuit onder geel te worden dan is het ondervoeding (tekort aan stikstof)
                  Ik zou alleen niet veel stikstof meer bij gaan geven zover in de bloei aangezien dat ook weer voor verminderde opbrengst kan zorgen.
                  Vanaf nu gewoon goed voeden naar behoeft van de plant en dan moet het wel goed komen.
                  En vooral niet in een keer te veel voeding erbij gaan doen.

Ik heb de cheese maar 3x minimale voeding gegeven, de ander heeft nog niks gehad. Ik ga ook niet meer kutten met een of andere meststof. Kan niet wachten, ik rook zelf eigenlijk vrijwel nooit. Maar als die cheese goed lukt zal ik wel wat meer roken, ruikt nu al zo lekker!!

Comment

• colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  'Als de Cheese goed lukt zal ik wel wat meer roken'
                  Dat kennen we allemaal wel denk ik, eens er een dikke voorraad opgebouwd is stijgt mijn verbruik ook wel wat.

't moet zo lekker maar niet zijn!

• Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  ...
                  Last edited by Slome Joop; 6 July 2019, 08:36. Reden: dubbel. mag weg

• Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Hahahaha, sterker nog:
                  Ik ben begonnen met mijn eerste plant kweken, omdat ik dat reuze interessant vond, ik had eerlijk waar nog NOOIT gerookt. Het roken is dus begonnen na mijn eerste oogst

Ja moeilijk is dat, ik ben normaal al na 2 teugen zo high als een Vlaamse papegaai-gaai-gaai!! Ik zei gister wel heel stoer dat ik geen meststof meer wilde gaan geven, maar nu weet ik niet wat wijsheid is. Ze moet nog zeker nog 2a3 weken maar het lijkt net of de bloei is gestagneerd, door het plausibele stikstof tekort. Enig idee of ik haar nog wat kan geven en wat?

mijn excuus voor de de scheve foto's maar zo krijg ik de plant beter er op.
                Attached Files

Comment

Tja, die moeten nog wel even hoor!
                  Wat heel goed spul is,,is fishmix !!

Dat heb ik op aanraden van Q gekocht.
                  Super spul maar om dat nu nog te
                  gaan inzetten is een beetje aan de late kant
                  ( denk ik...)

Dat spul heeft een sterke lucht zeggen ze maar
                  ik vind het wel meevallen houdt het blad groen.

Zit wel een visluchtje aan..........

Comment

Bezig...
                  X