We zijn weer een paar dagen verder, een van de cheese planten gaat naar mijn weten ontzettend goed. De ander groeit nauwelijks en word alleen maar meer geel, erg jammer. De andere zaailingen zijn 2juni boven gekomen en genieten geloof ik erg van het weer en de lightmix. Nu had ik zaailingen deze ochtend weer buiten gezet en na het koffie drinken eens wezen kijken en was eentje omgewaaid door de wind, verdorie. Ik heb hem weer over end gezet en wat aarde er om heen gedaan. Nu maar hopen dat hij nog hersteld. En heb er een halve fles over gezet. En ja ik moet in de buitenste pot meer aarde doen want die is echt ver gezakt, het enige probleem is dat als ik hem vul de eerste bladeren al onder de aarde staan. En dat is geloof ik niet echt goed, nu kan ik het zo laten of toch ophogen tot de na de eerste bladeren. Wat zeggen jullie?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
w.i.p. blue cheese auto first time
Collapse
X
-
Ik heb opgehoogd tot voorbij de lobblaadjes, maar nu werd ik wakker en ging kijken bij mijn zaailingen. En nu ligt er een voor pampus, geen idee hoe of wat. Skunky de poes zat erbij toen ik net de foto maakte, maar ik denk niet dat zij eraan heeft gezeten. Want anders zal ze hem kapot hebben gebeten. De zaailing ligt er echt raar bij, sheisse
Comment
-
Dat opvullen heb ik met de andere plant gedaan, ze zijn niet verpot, kan het zijn dat de tl-buis die ik er in de avond op zet te veel is? Graven zou kunnen maar er staat een tunneltje overheen van kippengaas. Ik heb mijn ene goeie plant al 5 dagen geen water gegeven hij voelt nog altijd even nat aan als 5dagen geleden. Ik zie dat sommige de planten al hebben getopt na 1maand, mijne is al 4dagen heeft het zin om hem nog te toppen en de zij takken wat naar beneden te binden?
Comment
-
Het toppen en binden laat ik maar achterwegen. Een plant is al in de bloei denk ik. Kan ik hem nu al een lichte dosis bloeivoeding geven of beter nog even paar dagen wachten? Ik zit er over te denken om nog 2nieuwe zaadjes te planten, omdat 1die ik op 1mei gezaaid heb echt achterblijft t.o.v. de ander. Die wil ik dus er uit halen. En de andere zaailing van 1juni blijft maar omvallen. Ik heb de oudere nu al bijna een week geen water meer gegeven, aarde is nog steeds nat. Ik geloof dat het dan het beste is om als ik haar weer water geef bloeivoeding erbij te doen?
Comment
-
Nee dat begrijp ik, van breken is totaal geen sprake. Ik palpeer het stengeltje minimaal is net 1cm, ik zal er morgen een foto van maken.
mijn andere zaailing staat sinds vandaag onder een huis tuin en (bol.com) "groeilamp" die mijn moedertje had gekregen op moederdag. Ik denk dat die lamp er wellicht iets te dicht opstaat, omdat de bladeren diagonaal omhoog staan. De lamp staat er zo'n 35cm boven. Maar kan het niet echt vinden op the interweb. Laat maar wat weten svp heren/dames.Attached Files
Comment
Comment