Ben dr ook wel happy mee, mooi vroege bloei. Nu hopen op nog 2 mooie maanden en niet teveel
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Frisian dew dutch passion en cheese xxl auto dinafem
Collapse
X
-
update:
Alles gaat nog steeds prima, ze groeit nog steeds maar tempo is dr wel uit.
Dankzij de horizontale bamboestokjes kan ik zien hoeveel ze groeit en das mischien een centimetertje per dag. Heb alvast wat kleine scheutjes en blaadjes onderin weggehaald waarvan ik t idee heb dat ze toch niet veel licht krijgen zodat de scheuten die er toedoen meer energie krijgen. Afgezuen van een enkele sprinkhaan/krekel en een enkele wants en af en toe een witte vlieg (een enkeling maar)verder nog weinig last van beestjes
Verder krijgt ze nog steeds de fish force als voeding mee. Helft van de aangewezen hoeveelheid omdat de grond ook mog steeds voeding bevat. Verder heb ik alga bloom aangeschaft. Eigenlijk wilde ik dit niet maar nu t einde nadert wil ik t toch proberen. Start hier over 2 weken mee.
Donderdag 7 dagen op vakantie en eigenlijk vind ik dat best spannend wat ik aan ga treffen bij thuiskomst maar dat ga ik vanzelf zien. Ik sluit haar aan op blumat druppelsysteem die ik eigenlijk alleen voor mijn peperplantjes wilde gebruiken maar nu in de vakantie toch wel goed van pas komt bij mijn fd. Miijn neef komt 2 x controleren en evt water aanvullen.
20190804_215139.jpg 20190805_203424.jpg 20190805_203359.jpgLast edited by Pluk; 6 August 2019, 12:15.
Comment
-
Thx beide. Hier nog ff fotos van blumat aangesloten op de fd. Had t me eigenlijk wat eerder moeten bedenken dan had ik t nl alvast iets kunnen testen.
20190806_120044.jpg
Emmer is 20 liter
20190806_120019.jpg
Comment
-
Zo nog 3 uurtjes en dan richting italie. Kan dr jammer genoeg niet mee nemen
ach tis wel erg leuk om dan thuis te komen kan ik iig goed zien of ze gegroeid is. Heb iig klein afdakje gemaakt. Stelt niets voor en tis ook niks maar niet geschoten altijd mis zeggen ze wel is. Plastic over waslijn met knijpers.
20190808_200659.jpg
20190808_200848.jpg
Comment
-
Afgelopen nacht weer thuis gekomen van vakantie. Was erg benieuwd ook al had ik wel gehoord dat ze er niet op achteruit was gegaan.
Ik was blij verrast. Had dr een ruime week niet gezien en normaal zie ik dr elke dag. Vond haar flink gegroeid. Toch fijn thuiskomen zo.wil de grond nu ff iets laten drogen en dan starten met alga bloom (bedoel met drogen natuurlijk niet kurkdroog)
20190817_100843.jpg20190817_100835.jpgLast edited by Pluk; 17 August 2019, 22:19.
Comment
-
Ze is nog lekker ingedikt pluk!
Met alga bloom zou ik nog effe wachten, pas als ze een 2-tal weken echt in bloei staat. Dus tellen vanaf je mooie pruikjes ziet.
Heeft ze veel water gekregen via de blumats?
Comment
-
Ok, als t beter is nog te wachten dan wacht ik natuurlijk nog even.
Elke 3de dag kwam mijn neef de emmer vullen en 5 liter water met gieter de fd zelf toedienen. Tis een 20 liter emmer en was de 3de dag steeds helemaal leeg. Heb ze dr vandaag wel uitgehaald ( de blumats). Heb toch liever zelf de controle
-
"Onervarenheid", lol, en dan zo'n plant kweken!
Ik noem dat pruikjes, maar ook ik ben redelijk onervaren
Wat een mooie plant man, ik blijf het zeggen.
Fijn dat het goed is gegaan tijdens je vakantie, dat loopt bij sommige ook anders af.
-
Comment