1.png Ronflonflonflon 2.png Ronflonflonflon 2.pngRonflonflonflon 2.png Ronflonflonflon
Zooo, daar ben ik weer. Welkom eenieder op mijn kweekverslag.
Wat ga ik doen dit jaar?
De soorten:
Het medium:
De omstandigheden:
De uitvoering tot nu toe:
22 mei
26 mei
29 mei
9 juni
12 juni
Berry is geen auto en omdat ik geen reus op het balkon wil hebben ga ik die later dit jaar pas planten. Het plan is om die ook in een pot van 25 liter te zetten met alleen potgrond. Ik denk dat ik haar zo rond half juli ga zaaien.
Ik heb opzettelijk even gewacht met het aanmaken van een nieuw kweekverslag, omdat ik dan meteen wat leuks te melden hed, helaas loopt niet altijd alles volgens plan en heb ik inmiddels een flinke tegenslag. Mijn kat was naar buiten geglipt en heeft gisteren voor ruim 80% de bladeren van Critical opgegeten, ik baal hier ontzettend van, temeer omdat het een autoflower is en ze daardoor niet in staat is achterstand in te halen. Zo ziet Critical er nu uit, ze was zoo mooi, nog een stuk groter dan op de vorige foto
IMG_5884.JPG
Wordt vervolgt....
Voor degenen die mijn topic titel niet helemaal begrijpen:
Maar dat is toch niet echt origineel Joop?
Nee, dat is zo, , dat is helemaal niet origineel, maar dat was mijn naam ook al niet, dus dan mag het:
(Sl)Ome Joop
Ronflonflon met Joop Balkon.
Vanmiddag met onder meer en onder anderen.... "Joop's balkon kweek van 2019".
Vanmiddag met onder meer en onder anderen.... "Joop's balkon kweek van 2019".
Zooo, daar ben ik weer. Welkom eenieder op mijn kweekverslag.
Wat ga ik doen dit jaar?
De soorten:
Van de plantjes die ik vorig jaar heb geplant vind ik de "Critical+ Auto CBD" van Dinafem en "Jack Herer Auto" van Zamnesia Seeds het lekkerste, dus die plant ik dit jaar weer.
Verder had ik afgelopen jaar CBD zaden gewonnen hier op het forum:
Verder had ik afgelopen jaar CBD zaden gewonnen hier op het forum:
CBD Spliff Berry van Spliff Seeds
Diesel van CBD Seeds
Kali van CBD Seeds
Diesel van CBD Seeds
Kali van CBD Seeds
Nogmaals dank hiervoor.
Ik heb er voor gekozen om dit jaar "CBD Spliff Berry" van Spliff Seeds te zaaien, die andere heb ik in de vriezer gegooid en doe ik later nog wel eens.
Dus dit jaar wordt het:
Ik heb er voor gekozen om dit jaar "CBD Spliff Berry" van Spliff Seeds te zaaien, die andere heb ik in de vriezer gegooid en doe ik later nog wel eens.
Dus dit jaar wordt het:
1 x Critical+ Auto CBD van Dinafem
1 x Jack Herer Auto van Zamnesia Seeds
1 x CBD Spliff Berry van Spliff Seeds
1 x Jack Herer Auto van Zamnesia Seeds
1 x CBD Spliff Berry van Spliff Seeds
Het medium:
potgrond.JPG
Mocht ik halverwege de bloei toch tegen een voedings tekort aanlopen, dan ga ik bijmesten met vloeibare tomaten voeding, maar liever doe ik dat niet, dus alleen als het echt nodig is. Ik heb deze fles alvast in huis gehaald, maar weet niet zeker of het geschikt is NPK 3-1-5:
bio-voeding.jpgMocht ik halverwege de bloei toch tegen een voedings tekort aanlopen, dan ga ik bijmesten met vloeibare tomaten voeding, maar liever doe ik dat niet, dus alleen als het echt nodig is. Ik heb deze fles alvast in huis gehaald, maar weet niet zeker of het geschikt is NPK 3-1-5:
Als ik hem niet nodig heb, dan gaat de voeding gewoon bij mijn tomaten en pepers, die ik ook heb staan.
Even appels met peren vergelijken, om mijn conclusie over Batmix te beargumenteren.
Links Jack met veel tegenslag in een een potje van 4 liter met alleen potgrond.
Rechts Dinamed zonder tegenslag in een pot van 25 liter met Batmix, beide planten zijn hier even oud.
Even appels met peren vergelijken, om mijn conclusie over Batmix te beargumenteren.
Links Jack met veel tegenslag in een een potje van 4 liter met alleen potgrond.
Rechts Dinamed zonder tegenslag in een pot van 25 liter met Batmix, beide planten zijn hier even oud.
IMG_4848.2.JPG IMG_4847.2.JPG
Hoewel ze er allebij niet heel florisant bij staan heeft Jack bijna net zo veel opgeleverd onder veel slechtere omstandigheden.
Hoewel ze er allebij niet heel florisant bij staan heeft Jack bijna net zo veel opgeleverd onder veel slechtere omstandigheden.
Er kunnen nog vele andere faktoren een rol spelen, dus het is niet een eerlijke vergelijking weet ik. Bovendien heb ik vorig jaar later nog eens 2 Dinameds geplant in 25 liter potgrond en dat ging niet veel beter dan de Batmix, dus het bewijs staat op losse schroeven. We moeten het dit jaar gewoon gaan zien hoe het bevalt om alleen potgrond te gebruiken.
De omstandigheden:
Nog steeds het zelfde als vorig jaar: Balkon op het oosten, 's morgens zon, 's middags geen zon.
De uitvoering tot nu toe:
22 mei
Critical en Jack gezaaid, beide rechtstreeks in een eigen pot van 25 liter.
26 mei
Critical laat haar kopje zien, na 4 dagen dus.
29 mei
Jack was net als vorig jaar wat trager, na 7 dagen kwam ze boven kijken. Ik had ook hetzelfde gedonder als vorig jaar met Jack, dat het hoesje EN het vliesje onder het hoesje niet wilde loslaten van de lobblaadjes, het lijkt wel of het aan de soort ligt. Het was wederom een hele operatie om de boel los te krijgen met behulp van tandenstoker. Ik vraag me af als ik het zaadje zou kiemen in water (wat niet het advies is voor auto's) of het hoesje en vliesje dan beter los zouden komen.
9 juni
Critical 14 dagen oud (na ontkiemen)
Spanwijdte eerste set echte bladeren 12,5 cm en tweede set 9,5 cm
Spanwijdte eerste set echte bladeren 12,5 cm en tweede set 9,5 cm
12 juni
Jack 14 dagen oud (na ontkiemen)
Spanwijdte eerste set echte bladeren 13,5 cm en tweede set 10,5 cm
Hoewel Jack 3 dagen achter loopt (geteld vanaf kiemtijd) op Critical, ontwikkeld ze toch sneller als je bekijkt op echte leeftijd (sinds ontkieming).
Spanwijdte eerste set echte bladeren 13,5 cm en tweede set 10,5 cm
Hoewel Jack 3 dagen achter loopt (geteld vanaf kiemtijd) op Critical, ontwikkeld ze toch sneller als je bekijkt op echte leeftijd (sinds ontkieming).
Berry is geen auto en omdat ik geen reus op het balkon wil hebben ga ik die later dit jaar pas planten. Het plan is om die ook in een pot van 25 liter te zetten met alleen potgrond. Ik denk dat ik haar zo rond half juli ga zaaien.
Ik heb opzettelijk even gewacht met het aanmaken van een nieuw kweekverslag, omdat ik dan meteen wat leuks te melden hed, helaas loopt niet altijd alles volgens plan en heb ik inmiddels een flinke tegenslag. Mijn kat was naar buiten geglipt en heeft gisteren voor ruim 80% de bladeren van Critical opgegeten, ik baal hier ontzettend van, temeer omdat het een autoflower is en ze daardoor niet in staat is achterstand in te halen. Zo ziet Critical er nu uit, ze was zoo mooi, nog een stuk groter dan op de vorige foto
IMG_5884.JPG
Wordt vervolgt....
Voor degenen die mijn topic titel niet helemaal begrijpen:
Maar dat is toch niet echt origineel Joop?
Nee, dat is zo, , dat is helemaal niet origineel, maar dat was mijn naam ook al niet, dus dan mag het:
(Sl)Ome Joop
Comment