Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes 2019

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waarom test je het niet gewoon?

Je hebt het idee dat ze aan het checken zijn of je al dan niet thuis bent. Dat wil zeggen dat je vermoed dat ze iets zullen doen als ze denken dat je niet thuis bent.
    Dan zou ik doen alsof ik niet thuis ben en zien wat er dan gebeurt. Als er geklopt of rondgekeken wordt, zorg dat je uit zicht bent. Ga desnoods bij de plantjes zitten wachten
    Of pak je wagen, doe een rondje rond de blok en parkeer je wat verderop in de straat. Detectieve gewijs kan je dan je eigen huis in de gaten houden...

Een camera zichtbaar opstellen kan ook soms helpen (maar niet altijd want dan maken ze zicht gewoon onherkenbaar)
    > Back to the future Haze run <

< Kweek Down Memory Lane >

Comment

Ik had straks even de planten snel gecontroleerd en een plekje met rot verwijderd.

Daarna het zakmicroscoopje erbij, de bovenste toppen van meerdere planten gecontroleerd en daar werd ik toch wel blij van.

Ik zag geen heldere trichromen meer, maar ik ga morgen weer kijken en dan ook bij lagere buds.

Het zou zo maar kunnen dat ik in ieder geval het bovenste gedeelte van 3 kan oogsten.
    Eentje heb ik niet met de microscoop bekeken, omdat ik daar alleen nog maar witte pistels zie.

Nu hopen dat de dames er morgen nog staan.

Ga geen details hier neer zetten, maar je komt niet zo maar mij tuin in en ik kan er ook niet zo maar uit.
    Dat heeft alles met me plantjes te maken.
    Staat ook een stuk pijp klaar, voor het geval ik mezelf verdedigen moet.

Vannacht slapen we weer met het raam open.

Van de weersvoorspelling word ik verder niet blij. Ik acht de kans op niet rotten van de planten die al in bloei staan met dit weer zeer klein.
    Ze blijven namelijk constant nat.

Lets not criticize but legalize

Comment

• Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Het regent hier niet constant, maar wel minstens 2 keer dag.

Vijftig euro voor een serre en 70 % klinkt goed, maar passen daar vier Frisian Dew in ? Dit zijn geen autoflowers.
      Heb je een link ?

Ik wil eigenlijk al langer minimaal iets van een dak, dat ik makkelijk weg kan halen.
      Met was lijnen en een stuk plastic zou ik er misschien al komen al zie ik het dan gebeuren dat er een plas vormt, en dan word het aftellen tot het instort.

Heb hier nog wel 2 tomaten kasjes, maar daar past nog niet 1 frisian dew in.

Zit ook al te denken aan doorzichtige golf platen met was lijnen, maar dat kan met harde wind ook weer spannend worden.

Zoiets bijvoorbeeld:

De was lijnen zouden tussen een muur en me schuur gespannen worden.

• OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Die serre is niet wat je zoekt dan. Deels omdat het echt wel klein is (1.2m x 1.8m) maar ook omdat het niet bedoeld is om verplaatst te worden nadat het is opgezet.
      Als je al iets wil gaan gebruiken zou ik toch voor iets lichts gaan zodat het geen schade aanricht als het wegvliegt van de wind. Zo'n golfplaat ergens tussen spannen, als die wegvliegt wil ik niet weten welke schade ze kan aanrichten Tenzij je 't natuurlijk helemaal goed doet en alles netjes doordacht vastmaakt zoals 't hoort...

DIt is de link naar de serre -> https://www.bol.com/nl/p/broeikas-ho...3.ProductTitle

• Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Dat zijn wel mooie kasjes voor die prijs, maar inderdaad te klein voor mij.

En de planten erg dicht op elkaar zetten is t.a.v, top rot ook geen goed idee.

Het vast zetten is een probleem, omdat ik de golfplaat niet vast wil schroeven. Moet makkelijk weg te halen zijn.

Ik word een beetje gek hier. Net weer een plekje met rot gevonden, maar ik heb vandaag ook veel beter gekeken als gister.

Samenvattend zie ik een enkel trichroom dat amber is maar ook nog witte pistels.

Er ligt een stukje van een top die rot had, in de oven. Rot ruim weg gehaald.

Met de rot bestendigheid van de Frisian dew zit het dus wel goed, maar dat kan ik niet zeggen van de weersvoorspelling.
    Ik weet het op dit moment even niet meer, wat te doen.

Me gevoel zegt, planten mogen nog wel iets langer staan, maar de grote vraag is of dat kan met dit weer.

Maar even wat budshots gemaakt, meeste trichromen zijn milky zeker 95 %.

DSCF0002.JPG DSCF0003.JPG DSCF0006.JPG DSCF0007.JPG

Comment

Mooie paarse kleuren!

Ja die regen en hoge LV, ik zit er ook mee. Bij moeten ze nog makkelijk een maand..

Ik zet ze in de nacht onder een luifel, dan zijn ze 's ochtends al niet bedauwd. Ze in de serre zetten vind ik ruk, daar is de lv constant 80 a 85 percent, veel te hoog dus.

Eventueel in de schuur met de poort open ofzo, idunno?
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

Comment

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik zit al te denken om ze desnoods , in de nacht binnen in me huiskamer te zetten. Morgen 21 mm regen voorspelt.

• colori
        colori commented
        Editing a comment
        Dat is natuurlijk ook een oplossing. Ik denk wel dat heel uw huis naar de Ganja gaat ruiken dan..

Dag gps

ik had eens zitten lezen en zou graag willen weten hoe jij het doet om een klein stukje te testen en snel te drogen in de “oven “ zoals je zegt , zo kan ik het toepassen
      mvg

Comment

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik heb een hete lucht oven. Een oven met 2 fans.

Die zet ik op 50 graden, en dan als hij warm is 10 min de wiet er in.
        Daarna oven uit, even luchten en wachten en dan nog een keer.

Test Frisian Dew valt goed uit. Dus moet vooral in de gaten houden, hoe het met de rot gaat.

Het zou na morgen iets droger worden. Planten mogen nog wel iets langer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
        Ik word een beetje gek hier. Net weer een plekje met rot gevonden
        [...]
        Met de rot bestendigheid van de Frisian dew zit het dus wel goed....
        Die conclusie vat ik niet eh ?
        Zo te zien gaat het als veel andere Frisian dew: ze zijn best gevoelig voor rot.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Lol
          Laat ik het zo zeggen, die eerste zin had beter gekund.

De Frisian Dew worden nu al een week of drie elke dag zeiknat.
          Ongeveer een week geleden was het weer voor 1 autoflower al te veel van het goede ( een auto duck 3 plekken met rot )

Nu pas 2 twee kleine plekjes in totaal bij 4 Frisian Dew. (Dus niet 2 plekjes per Frisian Dew)

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Aah oke ja met een autoflower kun je bijna niet vergelijken. 99% van de autoflowers is mega gevoelig voor rot

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          De Frisian Dew verslaat tot nu toe alles t.a.v rot en meeldauw wat ik al gehad heb, waaronder vorig jaar een Holland Hope.
          Behalve misschien de haze stekken die ooit had, maar die wel erg laat af bloeide.

Een growshop die het blijkbaar leuk vind om mij steeds terug te laten komen, en me dan weer laat vertrekken zonder stekken ben ik wel zat.
          Dus die stekken steken ze maar waar de zon niet schijnt.

Door de Frisian Dew mis ik die stekken ook totaal niet.

Dat er op de Dutch Passion site staat dat de Frisian Dew geen rot kent, is duidelijk overdreven, maar ik heb wel gezien dat als een frisian dew gaat rotten, en het weer dan opknapt, ze stopt met verder rotten. Dat was met bepaalde soorten van sensi seed wel anders.
          Als die eenmaal begonnen, dan was het over.

Comment

Ik ben een tweede Frisian Dew aan het knippen.

Ik had de plant goed gecontroleerd, en vond een paar plekjes met rot.

De discussie of deze plant klaar is, is niet meer relevant. Ik kan met deze niet gewoon niet langer wachten, niet met dit weer.

Wel naar de trichromen gekeken, en ik zag heel veel milky. Twee stukjes voor test in de oven, maar ik ben niet bang dat ik voor niets knip.

Edit:

Ik ben klaar met knippen. Erg blij dat ik niet langer gewacht heb, dat had niet goed afgelopen.
          Paar plekjes met rot gevonden.
          Misschien morgen de volgende doen. Daar zat dacht ik nog geen rot in.

De twee waar wel rot in zat, zijn nu al geoogst, en hangen te drogen.

Last edited by Gps; 1 October 2019, 18:42.

Comment

Ik zit te denken wat ik van dit jaar kan leren, en dat is vooral dat ik iets van een afdak moet zien te maken.

Geen tent / serre, want dan heb ik weer een ventilatie systeem nodig, maar iets waar mee ik met dit soort weer, de planten een kans geef om te drogen.

Misschien is het wel een idee om drie was lijnen te spannen met de middelste lijn iets hoger. Plastic er over met was knijpers vast zetten en klaar.
            Misschien nog iets van extra spanten of draden, om te voorkomen dat er plassen op kunnen blijven staan.

Dat vormen van die plassen is iets wat ik zag bij een simpele rechthoek van houten balken met plastic er op, als afdak, maar ook bij de plastic tomaten kastjes. ( met een vlakke boven kant )

Comment

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Die tomaten kasjes hebben ook een gat boven op.
              Om dat water op te vangen, was nog niet in me opgekomen.

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Je zou zelfs willen wollen draden kunnen spannen van het gaatje naar de planten, dan worden ze automatisch bewatert.

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Interessant idee.

Comment

Veel soortjes hebben is leuk ​​​​​ als alles goed gaat heb ik deze winter uit 6 strains de keuze!
              ​​​​​​'k Vind het tof dat je om den duur de verschillende effecten, smaken en geuren kan onderscheiden. Dit Wietje in de avond, deze als ik er nog op uit trek en weer een ander als ik lekker overdag thuis rook!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

Comment

• Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Heb geen tijd om foto's te maken, te druk met knippen.

Dit zijn dus 3 Frisian Dew en 1 auto duck.
              Foto van de Frisian Dew die nog buiten staat, en wat er buiten nog over is van de Frisian Dew op de foto's komt nog.

Erg blij dat ik deze 3 FS nu geknipt heb, langer wachten had met dit weer, alleen maar meer rot opgeleverd.

Auto Duck rechts, andere 75% Frisian Dew.
              DSCF0009.JPG
              Meer Frisian Dew
              DSCF0016.JPG

Poging om het verschil te laten zien, tussen de Frisian Dew en de: die komt er niet meer in, de Autoduck.
              Lijkt nog wel wat op de foto, die duck, maar let op de verhouding blad bloem, t.o.v. de Frisian Dew er links naast.
              De twee al eerder geoogste Auto Duck waren nog erger.

DSCF0022.JPG DSCF0013.JPG

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Erg blij mee.

Zier er lekker uit, dat je maar snel mag genieten!!

Comment

• Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Dat gaat zeker lukken, heb nu 3 soorten.
              Bezig...
              X