Hoi, leuk verslagje. Voor de eerste keer doe je het best goed hoor. Ik ben ook nieuw qua kweken, dus ga je zeker volgen.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek: Onbekende soort + Sour Diesel autoflower
Collapse
X
-
Wekelijkse update
Dag lezers,
Alles gaat bijzonder goed met de plantjes, maar dat komt ook door het prachtige weer. Het is echt genieten om ze dagelijks te zien groeien.
Sour Diesel
20200521_105830.jpg
Deze kleine schavuit is misschien niet zo groot, maar damn, hij kan toppen maken. Dankzij die LST is er aan elke zijvertakking een mooi pruikje aan het vormen. Daardoor kan hij nog wat flufftoppen in de onderste vertakkingen maken. Ik moet dagelijks nieuwe takjes wegbuigen zodat de knopjes vanonder ook licht krijgen. Zo blijven we bezig.
20200521_191831.jpg 20200521_191912.jpg
Hier en daar wordt wel wat geknaagd aan de blaadjes, maar niks om mij zorgen over te maken. Laat de natuur ook maar wat hebben, zolang ze maar zuinig blijven en van mijn toppen afblijven.
20200521_192045.jpg
Nu zie ik mijn post van vorige week, en wat een verandering! Za-lig!
Ook hebben Cheech en Chong hun kopjes laten zien. Ze zijn sinds maandag 18mei boven de grond en doen het zeer goed. Ze staan 24/7 in de veranda om ze te beschermen tegen de katten die graag denken dat ze een nieuwe kattenbak kregen. Wanneer de plantjes wat groter zijn valt de interesse voor hun blijkbaar weg.
20200521_105802.jpg 20200521_105754.jpg
White widow
Mijn oudste telg heeft eindelijk gender laten zien, en ik heb geluk, want het is een vrouwtje! Ik kan er geen goede foto van maken omdat de bladeren in de weg zitten, maar ik zie duidelijk bloeihaartjes in de oksels van de boveste node. Wat een feest. Nu nog kijken wanneer ik ze in bloei zet want als ik ze laat doorgroeien tot eind augustus gaat ze te groot worden vrees ik.
20200520_185259.jpg
Tot slot nog wat kunstige foto's van toen de sour diesel nog mee binnen kwam. Ik ben er ondertussen mee gestopt. Het weer is goed genoeg voor ze buiten te laten.
20200518_000810.jpg 20200514_202052.jpg
Alweer bedankt voor het lezen.
Tot volgende week!
Grtz, Prspctr
Comment
-
Hey guys,
2 Vraagjes over mogelijke problemen:
Een van mijn zaailingen lag deze namiddag opeens neer. Deze morgen geen probleem, deze middag geen probleem, maar 4 uur later lag hij volledig plat met uitdroging op het puntje van het blad. Het stammetje was ook verdunt. Ik heb hem verstevigd met stekgrond en wat water rondom gegeven. Heeft iemand wat info over wat het probleem kan zijn?
20200529_181329.jpg
2e probleem: Bij mijn oudste autoflower heb ik op de stam een bruine vlek gespot. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Verder ziet te plant er gezond uit. Bloeiweek 4.
20200528_213248.jpgAttached Files
Comment
-
Ik kan je niet helpen maar ik ben wel benieuwd hoe het stammetje van jou zaailing eruit zag. Ik ben bang dat hij het niet gaat overleven. Want als ik het zo hoor had ik van de week hetzelfde ene moment niks aan de hand uurtje later bamm. Lijkt wel of er een chupacabra-insect het land is binnen gekomen. Mijne zag en lag er zo bij. Ik dacht dat mijn poes de dader was iemand anders hier noemde het stampt. Ik vind het hoogst macaber hahaLast edited by Kunichika; 29 May 2020, 23:17.
Comment
-
Wekelijkse update
Hallo luitjes!
Deze keer een minder fraaie update over de plantjes. Ik heb fouten gemaakt in het groeiproces en die komen nu naar boven. Ik ga ze nog proberen oplossen en in elk geval kan ik het beter doen bij de volgende ronde die nu klaarstaat.
Sour Diesel
Ze zit nu in haar 4e week bloei. Ik hoop nog een 4-tal weken tot oogst, en dan hoop ik dat de toppen nog verdubbelen in breedte want zoals ze er nu uit zien gaat het zeer mager worden.
20200601_213855.jpg
sinds een tijdje zijn er oudere en lagere bladeren aan het afsterven. Ik maakte er geen punt van omdat het over een enkeling ging. Vandaag zag ik dat ook de nieuwere fanleaves geel beginnen worden. Ik heb het even opgezocht en de symptomen komen overeen met een nitrogen tekort. Ik denk dat het voor deze plant te laat is om groeivoeding te geven, maar een flesje bloeivoeding komt er aan. Daar krijgt ze dan onmiddellijk een portie van.
20200602_163359.jpg 20200602_163354.jpg
De pot waar ze in staat is slecht 8,5 liter. Dat blijkt ook veel te weinig, te zien aan de grootte van het plantje. De volgende ronde heeft fabric potten van 19L. Dat zal wel helpen.
Sour Diesel ronde 2
De 2 jongelingen die nu hun 3e week groei ingaan doen het goed... noujaa
Degene die neer lag op zaterdag ziet er vandaag nog groen en stevig uit, maar als ik het hoopje rond de stam weghaal valt hij evenzeer gewoon om. De groei is ook gestopt sinds toen. Zo lang ik geen vervanger heb mag hij wat mij betreft nog even blijven staan.
Dit was zaterdag:
20200529_181329.jpg
en dit is vandaag:
20200602_163406.jpg
Niet letten op de kleur. De eerste foto is met flits op de avond, de 2e in volle zon op de middag.
Wanneer ik een vervanger heb, mag ik die dan gewoon planten waar het slappe plantje instond of doe ik er beter aan om het hele medium te vervangen?20200602_163403.jpg
White Widow
Deze jongedame moet dringend in een grotere pot. Ik heb een fabric pot van 25L besteld, die eind deze week zou moeten aankomen. Ook hier de symptomen van Nitrogen tekorten. Zij heeft wel 1x per week een dosis Grow gekregen, maar volgens mij is die pot veel te klein voor haar. Wat nieuwe grond en wat meer plaats zal haar hopelijk goed doen, want ze moet nog wel even groeien.
20200602_163421.jpg
Ik heb van een vriend een zaadje Big Bull van Zamnesia gekregen. Hij liet me enkele dagen later weten dat geen van die zaadjes iets aan het worden is bij hem. Ze ligt nu 48uur te ontkiemen en het is nog niet open. Ik hou jullie op de hoogte.
Zo... Weer erg bedankt om mee te lezen en tot volgende week!
Comment
-
Van kannabia denk ik dan he , die big bull? Heb er 2 staan en ze hangen hun oren wel erg, zit niet veel leven in, wel opgekomen, nu 30 cm maar staan stil voorlopig..
-
Kannabia inderdaad. Excuus. Bij hem zijn ze wel allemaal ontkiemd, maar er is maar eentje bovengekomen en die gaat supertraag. Ik heb net gezien dat het zaadje wat ik maandag tussen keukenpapier heb gelegd vandaag is opengegaan. Maar nog geen worteltje te zien.
-
-
Even tussentijds:
De white widow is verhuisd naar een 40L pot. Daar zal ze het wel naar haar zin hebben tot het einde. De vorige pot (11,5L) was al helemaal doorworteld. Ik hoop dat de bladsterfte nu stopt.
20200604_131814.jpg
Wil ik mijn nieuwe 25L fabric pot vullen voor de Guava Jelly die ligt te ontkiemen.
20200604_151638.jpg
Comment
Comment