Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Weinig actief geweest de laatste tijd, ik ben nogal druk aan het vissen. Vandaar.
Plant en zaadgewijs loopt het niet allemaal even lekker. De auto's groeien gestaag en zijn aan het bloeien geslaan. Beide hebben al wat voedsel gehad maar dat ga ik de komende 10 dagen laten, ze zien er groen genoeg uit.
Ook heb ik nog een pak andere auto zaden ontkiemt om een kleine guerilla te doen, 100pct ontkiemt en alles groeit ondertussen.
De 2e ronde, die met gewone planten, is ondertussen ook van start gegaan. Hier heb ik minder geluk gehad. 2 Pamir Gold zaden ontkiemden meteen en zijn ondertussen al kleine kiemplantjes. De 3 Sweet 'n Sour zaden daarintegen laten het afweten. Alle drie nada, noppes, niets! 420 stuurt 3 nieuwe. In tussentijd heb ik uit noodzaak nog 2 Gold Rush zaden laten ontkiemen.
Laat ons hopen dat ik niet teveel achterstand oploop.
Rap naar buiten ermee, kijk maar uit met water geven tegen de stam. Ik en vele anderen hebben dit jaar al stamrot gehad zelfs zonder tegen/langs de stam water te geven. Je plantjes in de bloei zien er healty uit man
Dusss, de jonkies staan ondertussen allemaal op de spots. Bijna elk jaar kweek ik guerilla een paar planten om zo mijn zaden een beetje op te werken.
Allicht komen er nog Gold Rush en Pamir Gold bij.
Dan opmerkelijk nieuws!
Na bijna 3 weken tussen filters is er toch nog een Sweet 'n Sour zaadje ontkiemt, onmiddelijk in de grond gestoken en nu maar wachten!
De auto's, Haze en Jack 47 doen het goed. Bij de Haze zit de bloei er goed in, Jack loopt een beetje achter en is ook wat trager. Komt wel slim. Na de laatste maal buigen is Jack explosief gegroeid.
Jeetje zo lang? Je zou na 3 weken denken dat ze verrot gaan ruiken. Wat leuk dat ze alsnog wakker is geworden. Hardlopers zijn doodlopers zal 'k maar zeggen.
Lekkere greenery heb je daar. Daar gaat wel een flinke wintervoorraad uit voortkomen.
Kleine reeks picca's, gewoon omdat het kan.
Jack blijft maar strekken, al 3 weken ondertussen. Bij de Haze dikken de tippen dagelijks in, ook de thc-productie is goed op gang.
Gisteren maar eens 130l grond samengesteld om de 2 fotoperiodieke planten te verpotten.
Samenstelling is ongeveer als volgt:
-70l recup van vorig jaar jaar, incl perliet en bentoniet
-50 a 60l nieuwe potgrond
-3 a 4l extra perliet
-Net geen gram per liter aan bentoniet
-6l tuincompost
-6l wormencompost
-bijna 25l water om het boeltje wat vochtig te kruigen
Potten zijn ondertussen gevuld en kunnen nu effe tot leven komen en rusten voor de plantjes er in komen.
De pouches zijn dit jaar 57l, best nog zwaar nu ze gevuld zijn. Allicht ga ik volgend jaar weer een maatje kleiner.
Het eindresultaat ziet er erg goed uit, al zeg ik het zelf. Op termijn wil ik wel af van de perliet. Die blijft veel te lang intact in de tuin. IMG_20200615_183259.jpg
Wow ja met 90L potten heb je helemaaaaaal een heftruck nodig hahaha. Nou, buffer genoeg zo zou ik zeggen in deze 57L pouches!
Ben benieuwd wat er straks met die planten gaat gebeuren. Dat worden toch echt wel boompjes vermoed ik
Zombieblargh , vorig jaar heb ik voor de eerste maal de 90l variant gebruikt, niet te tillen maar wel een goed resultaat behaald.
Overwateren wordt op deze manier moeilijk en de hele pot was mooi doorworteld. Rede genoeg om er dit jaar weer te gebruiken!
Ondertussen zijn we ook al een paar weken verder en ben ik begonnen aan het tweede luik van dit verslag, de fotoperiode planten.
Sweet 'n Sour en Pamir Gold.
De PM staat ondertussen al 14 dagen in de 60l pouch en is in die tijd al verdubbeld qua formaat. Fimmen is spijtig genoeg mislukt.
Gisteren heeft ze voor het eerst een sproeibeurtje met fishmix gehad alsook de eerste waterbeurt sinds ze verplant is.
De SnS daar kan ik kort over zijn. Die staat nu een weekje in de eindpot en boekt nog niet veel vooruitgang met dit trieste weer.
Dank je Ess !
Linksachter staat er een late witte kool. En achter de planten staan 3 verschillende soorten meloenen. Komkommer staat aan de andere kant van de serre, die gaat erg hard. Minstens al 25 stuks geoogst van 1 plant.
Dezelfde dag als de vorige update ontdek ik rot in de Haze. Blijkt dat 1/5 van de plant al verloren was.
De toppen zijn kneiterhard en zeer compact wat er dus voor zorgt dat ze vanbinnen uit wegrotten.
Gisteren nog een paar rotte topjes weggeknipt en vandaag oogst ik alle resterende grote toppen. De lagergelegen fluffy stuff mag nog een paar dagen aandikken onder streng toezicht.
Per toeval had ik 2 weken geleden een top met meeldauw royaal weggesneden. Het propere stukje heb ik laten drogen en heb ik gisteren getest.
Viel dat effe serieus mee!
Lekkere geur en de smaak was al dik oke maar wat een high zeg! Ik ben de rest van de avond volledig wappie geweest!
Op basis van dat testtopje heb ik dus besloten dat de plant grotendeels om mag. En dat terwijl ze maar in week 6 of 7 van de bloei zit.
Misschien had ik hier zelf ook wel wat schuld aan. De plant was extreem laag tegen de grond gebogen en had een zeer dicht bladerdek. Ook het stro op de bodem zal serieus wat vocht bijgehouden hebben. Mooie les voor Jack denk ik.
Voor ik volgend weekend naar Zwitserland vertrek haal ik het stro weg en snij ik wat blad weg.
Qua genetica is de Haze wel een erg mooie voor binnen denk ik! Snelle topopbouw, gigantische harsproductie, mooie compacte toppen. Kortom, eentje om in de gaten te houden!
Brandnetel , ja zeker en vast, verschillende rozenstruiken en het bloemenmengesel 4ondom mijn tuin. Maar de meeldauw is zeer beperkt gebleven. 1 top 2 a 3 weken geleden en thats it.
't was echt toprot, het ene moment niets het andere moment alles NDK.
De overgebleven Jack 47 is onlangs ook geoogst. Superfluffy en aardig wat luis. Ook heb ik een groot aantal bananen gehad in de laatste 7 dagen. Terwijl ik op verlof was is mijn moeder de planten en moestuin komen verzorgen, alles perfect gedaan behalve deze auto. Ze dacht dat hij geen water nodig had, ... voor 10 dagen.
Vandaar de bananen allicht..
Alles de vriezer in en binnene paar weken hasj maken van de hele plant.
Dat is toch wel een beetje jammer van die auto, wel automatisch bloeien maar niet zijn eigen water automatisch kunnen regelen.... Voor de rest is het een heerlijk tuintje!
Zoals beloofd, foto's van deze ochtend. De Sweet 'n Sour is redelijk gestrekt maar dikt nu wel lekker in. Pamir Gold groeit als gek. Lijkt me een goed soortje om eens te scroggen.
Op een beginnen N-tekort na doen ze het beide erg goed. Dosis voedsel heb ik al iets opgevoerd en ik ga iets frequenter bladvoeding sproeien nu het nog kan.
Ja Italbri bij deze plantjes moet je scherp blijven, dat heb ik wel geleerd van mijn afje wat de kliko in moest, even niet opletten of je hebt beestjes of schimmel of rot, bij mij zijn alle plekjes verdacht, en ik heb genoeg om te bestuderen.
Ah vandaar, S.M zou het stedelijk museum zijn en dat is inderdaad niet waar ik op doelde
Ik ben trouwens meer van Bondage.
Overdag is hij een brave hobby kweker, maar snachts komen de leren pakjes, zweepjes en tepelklemmen uit de kast en ontpopt hij zich tot een ware dominator!?
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Toen ik daarnet de planten ging besproeien na hun neemdouche van gisteren viel het me op dat er wortels door de pouches gegroeid waren. Gisteren niets te zien, vandaag wortels tot een dikke centimeter!
Comment