Ik neem aan dat je ze straks de laatste keer overpot, anders weten ze nooit waar ze aan toe zijn haha, succes
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4 afjes buiten in speciale grondmix
Collapse
X
-
Ze gaan lekker, ze gaan goed!
Als de pot licht aan voelt dan krijgen ze water (pH 6,5 a 7,00). Maar geen voeding of bijzonderheden voor de rest.
Een klein windje kunnen ze ook al hebben. En bovenal, ze groeien sterk.
Snachts naar binnen. Overdag elke dag buiten.
Links: nothern lights midden: mandarin punch rechts: Super skunk
Comment
-
Ben heel benieuwd naar het resultaat, dus je gebruikt alleen soilmix met wormenmest? Klinkt wel goed. Ik zelf doe lightmix met speciale autoflower voeding en pk13 en 14. Ik wilde niet teveel bemeste aarde hebben.
Soilmix alleen al bevat al genoeg voeding voor een paar weken toch?
Verder super nice kweek! ben benieuwd.
- Likes 1
Comment
-
Oke supernice!
Gebruik je verder nog vloeibare voeding?
En hoe kan ik mn water het beste afzuren. Ik heb zaailingen van 2 weken oud
Comment
-
Die vlekjes zijn als ik het goed heb de kanalen van de varenrouwmug. Die leggen larven in je bladeren en die tasten ze aan. In een vroeg stadium is er vast een goede oplossing voor.
Ik kwam er vorig jaar te laat achter en heb zelf met een sateprikker de larven er uit gepeuterd. Je ziet ze zitten... een soort verdikking in het kanaal met een ieniemienie klein groen larfje erin. Kans op extra blad beschadiging is hierdoor wel groot,wat je plant niet ten goede komt. Dus denk dat een alternatieve oplossing wellicht beter is.
Denk dat er bij het ongedierte topic meer over staat... of wellicht reageert er hier iemand die een wat bladvriendelijkere oplossing heeft.
Suc6 met je kweek.
- Likes 1
Comment
-
Hoi mystery
Bedankt voor je reactie.
Ik heb begrepen dat het gaat om de mineervlieg. Verschijnselen komen aardig overeen.
Zelf heb ik zoiets van: bladeren verwijderen!
Verspreiding helpen voorkomen
Compost thee zou ook helpen. Nematode in de thee zijn natuurlijke vijanden.
De onderdelen van m'n brouwer zijn net binnen. Asap aan de slag.
Comment
-
Mineervliegen dus...
Ik zou de bladeren er niet af trekken in dit stadium. Plus de bestrijding voorkom je hierdoor niet. Waarom? Als ik het goed heb leggen de vliegen hun eitjes in de modder... die komen uit en vervolgens kruipen de larven in de bladeren... correct me if i'm wrong.
Misschien dat een compostthee werkt tegen verdere verspreidibg.
Voor nu eruit peuteren zegt ook QnQ... dus ik denk dat dat de snelste klap is. Dan behoud je iig het blad. Mocht het blad het niet redden dan valt het er vanzelf af. Dan wel ruimen uiteraard.
Comment
Comment