Dan zou ze al 2weken aan het rotten zijn. Denk eerder dat er genetisch mee mis is
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2de kweekje pompom
Collapse
X
-
Gvd het laatste zaadje wat ik 5dagen geleden in de grond heb gestopt is ook nog niet boven. Ik heel voorzichtig met een mesje wat aarde verplaatst en toen zag ik dat het penworteltje niet verder is gegroeid dan van de ontkieming.
Nu had ik als experiment een zaadje geplant voor achter het raam. Maar die heb ik nu proffessorisch om-gepot. Ook niet ideaal want was geen mooie kluit. Dus nu maar hopen dat ze het ompotten fijn heeft gevonden. Nu al 3zaadjes weg kunnen tiefen. Slechte foto's heb net een nieuwe telefoon besteld dus zullen gauw beter worden .
Comment
-
Het voordeel van boven op de heuvel te wonen en op zuiden een balkon te hebben is dat je veel zon hebt. Maar het nadeel is dat ik totaal geen bescherming geniet van de elementen. De wind word nergens door afgeremd, dus een windkracht zoals vandaag is funest voor kleine plantjes maar ook voor volwassen planten. In een tuin heb je nog wat bescherming, ik blijf met dit weer dus naar binnen en naar buiten met ze.
nu even over de jack, het lijkt er op dat de nieuwe blaadjes zich vormen als mooie strakke weedblaadjes. Niet zo rond en misvormd als de eerder of eerste gevormde bladeren. Ik hoop dat deze tendens zich ook naar de zijtakken voortzet.
Nu heb ik wat ontkiemproblemen gehad met de rest van mijn zaadjes. Na wat mail contact met wietzaadjes.nl heb ik 3zaadjes van hun huismerk mogen uitzoeken. Ik heb voor de hindu kush auto gekozen. Wel sheisse dat het weer de komende 2weken wat bagger is, dus even twijfel wanneer ik ze laat ontkiemen. Ik wilde begin september toch klaar zijn met alle planten. Maja we shall see.
Comment
-
Mijn ervaring is, dat er als de weersvoorspelling een zon/wolkje geeft, er meer zon gaat schijnen dan je in eerste instantie dacht.
Vanaf zaterdag krijgen we de hele week zonkracht 6 (8 = max) dus prima qua UV. Kan veel slechter.
You're welcome Kunichika
-
De jack heeft in 1dag echt een groeispurt gehad. Water geven doe ik nog steeds niet.
En ik heb zojuist nog 2 zaadjes(hindu kush auto) dit keer in een potje gestopt voor te laten ontkiemen.
ik zit te denken om als ze alle2 uitkomen ze in de zelfde pot te doen dat komt mij beter uit voor te verslepen. Ik bind ze dan beide naar de buitenzijde de pot is om de nabij 20/25ltr. Heeft iemand hier ervaring mee 2 planten in 1 pot?
Comment
-
Ik heb buiten elke zomer 2 of 3 planten in 1 pot staan.
Autoflowers, gewoon omdat dat kan, en reguliere omdat je 50% kans hebt op een man.
2x Lady Cane in 11L.
20L is wel beter, en als het kan, plant ze dan wat verder uit elkaar, dan hebben ze wat ruimte.
Comment
-
Maar Q, stel je zet normale planten in 11 liter pot zonder de grond te verversen....hoe gaan die planten dan ooit goed afbloeien met genoeg voeding? QnQ
Comment
-
Het kan allebei maar het vraagstuk hier gaat over 2 planten in 1 pot.
Ik heb vorig jaar ook 2 planten gescheiden met een zaag (in m'n buitenverslag)
Meer grond is altijd beter, volle grond is nog beter.
Maar het kan, je kunt ook in een 1L pot een plant buiten afbloeien (done that)
-
Vind het interessant om te kijken hoe je een zo groot en gezond mogelijke plant uit een x aantal liter pot buiten kan krijgen. Ik overweeg om eind juni een laag batmix of een ander stevig grondje onderin de potten aan te vullen zodat ze in de bloeifase niet allerlei tekorten krijgen. Heb geen zin om zelf drapjes te maken...
2 planten in 1 pot zou ik toch liever een flinke kuip hebben...
-
De zaadjes zijn boven beide hebben de zaadhulsjes afgegooid. Maar eentje heeft nog een soort wit vliesje eroverheen. Is dat iets van soort voeding van het zaadje? Ik krijg er zo met de flits van de phone geen strakke foto van genomen helaas
Comment
-
Ahh ok dat zal ik zeker de volgende waterbeurt proberen, al snap ik niet goed waarom het water dan juist wel de enorm droge grond bevochtigd. Lijkt wel of het water een bepaalde weg door de aarde aflegt.Last edited by Kunichika; 12 June 2020, 15:52.
Comment
-
De Jack gaat erg goed, wat ze alleen heeft overgehouden van haar slechte start is dat de uiteindes van sommige bladeren 90graden naar benee staan? Ik zal de volgende waterbeurt paar druppels zeep erbij doen en de eerste keer wat canna terra vega kijken wat het doet. De kleine zaailingen zijn zich aardig aan het strekken door het gebrek aan zon, ze blijven nog net overeind staan zonder hulp.
Comment
-
Het was niet aanvallend bedoeld maar ik vroeg het vanuit nieuwsgierigheid. Je hoort niet vaak dat mensen zeep aan hun water toevoegen, vandaar. Ik had inderdaad beter de post hiervoor moeten lezen, excuses.
-
De zaailingen zijn idd mega gestrekt, ik zou overwegen om ze elders te plaatsen want ik zie dit niet goed komen zo. En zolang de plantjes klein zijn en niet ruiken zijn er toch maar weinig mensen die bezwaar hebben tegen een wietplantje als adoptiekind?
-
Nou mega gestrektvaky ook wel mee, ze staan gewoon achter het raam die op het zuiden is gesitueerd. Ik heb dit altijd (pas4x) zo gedaan. Enige verschil is dat de zon zich niet laat zien. Gister stonden ze voor het eerst buiten maar weer snel naar binnen door de toch wat erge regen. Vandaag staan ze weer buiten, is perfect weer de zin schijnt niet de hele tijd.
-
Comment