Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Er is weinig nieuws, de 2 zaadjes doen nog steeds niets, en zullen dus ook wel niks meer gaan doen. Ik laat ze nog wel staan en houd de papieren zadoekjes nat.
Ik zit in Amsterdam, en regen hebben we hier meer als genoeg momenteel. Ook meer bewolkte dagen als in andere jaren.
In het zuiden is het vaak beter weer, als in Noord-Holland. (voor onze plantjes)
De 6 auto, gaan langzaam maar verder goed. Eentje heeft of had last van de wind. Deze was er bijna bij gaan liggen en heeft nu een bocht in de stam.
Zonder ook maar iets van hulp van mijn kant, staat ze weer bijna overeind, maar met een bocht in de stam dus
Lekker laten gaan, zeker niet ondersteunen.
De Passion en Frisian dew zaadjes toonde allemaal al een teken van leven, en zitten nu in een potje met vochtige aarde.
Apart om te zien dat eentje al een wortel had, die ik gok gestrekt zeker wel 2 cm is. En dat al na 2 dagen.
Net als de andere zaadjes voorzichtig opgepakt om niks te beschadigen, en nu wachten wanneer ze boven de grond komen.
Ik hoop dat die ene, niet in een knoop gaat, maar durfde de gok niet te nemen, om aan dat worteltje te gaan zitten trekken.
Het idee kwam wel in me op, maar ik besloot niets te doen. Ooit leer ik het nog wel.
Toen ik vandaag even na de plantjes keek, kreeg ik sterk het idee dat ze toch iets last hebben van strekken.
Dat heb ik buiten nog nooit meegemaakt.
Er is niet echt iets wat ik daar aan kan doen, dus ik wacht op beter weer.
Even kijken wanneer ik ze in een grotere pot zet, dan kan ik ze wat dieper ingraven.
Maar voorlopig doe ik nog even niets. Ik wil dat de plantjes iets groter zijn voor ik ze in de eind pot zet.
Ik heb 6 nieuwe plantjes boven de grond, maar eentje lijkt een probleem te hebben.
Ik sproei deze af en toe en beetje vochtig, ik heb het idee dat het zaadhoesje er nog gedeeltelijk aan vast zit.
Ik wacht rustig af hoe het zich ontwikkelt. Volgende week de autoflowers in hun eind pot doen, en even wat foto's schieten, van alles.
Het lijkt er op dat 1 Frisian Dew het niet gaat redden / doen.
Ik heb geen idee wat er mis ging, maar ik zie een zielig bruin stompje, met vrijwel geen bladen.
Deze heeft alleen maar binnen gestaan, net als de andere 5 die wel goed gaan en die vandaag buiten staan.
Al vanaf het eerste moment dat die ene boven de grond kwam zag zij het er niet lekker uit.
De score tot nu toe dus 6 uit 8 zaadjes autoflower en 5 uit 6 zaadjes gefermineerd.
De meeste of alle autoflowers zijn Star Ryder.
Ik had ook een gratis zaadje, dus het kan dat eentje een auto powerplant is.
Ik vind de plantjes wat bleek, en geef al voeding bij het water, als is dat wel een lage dosis. De aarde is niet vers, en dat ga ik volgend jaar voor de zaadjes denk ik anders doen.
Verder bij 6 potten, onkruid verwijderd, dus die hoeven nu alleen nog bijgevuld te worden met verse aarde.
Omdat ik niet weet wanneer het weer gaat regenen, wacht ik nog even met dat bijvullen.
Deze 6 potten staan nu in de zon te drogen.
Hmmm, dat zou ook het redelijk licht groen zijn kunnen verklaren. Te nat.
De potten waar ze in gingen, hadden wel water nodig want die waren redelijk droog.
Weervoorspelling hier is goed. De komende dagen geen regen veel zon.
Kijken wanneer ze weer water nodig hebben, de wortels komen nu nog niet onder in de pot en met dit weer kan het hard gaan, maar morgen krijgen ze zeker nog niets.
En de autoflower die al is gaan bloeien. DSCF0009.JPG
Ik heb een liter alga bloom en een liter alga grow besteld.
Daarmee moet ik het wel gaan redden, want ik heb nog wel wat voeding.
Maar even in de gaten houden, planten zien er goed uit, maar ik twijfel of ze niet iets licht groen zijn.
Wel grappig dat ik steeds minder doe. In me eerste kweek jaar stond ik 3 keer per dag bij de planten.
Nu laat ik ze veel meer met rust, en geef minder water. Zou ik het dan toch eens leren ?
Eerst gaf ik vaak uit voorzorg al water, en dan kwam er ook nog regen overheen.
Nu krijgen ze pas water als ik zie dat ze het nodig hebben. (bladeren die gaan hangen)
De kuipen staan niet op de grond. Kijken of dat beter gaat, qua te nat worden.
Er liggen stenen onder, zodat er ook meer lucht bij kan.
Het was wel even spannend met het noodweer, maar heb geen last gehad.
Misschien geef ik nu voor het eerst, eens niet te veel water.
Top laag aarde in de kuipen is redelijk droog, ik had voorgaande jaren, zeker nu water gegeven maar ik kijk nu meer naar de plant.
Zo ook de autoflowers, en volg de weersverwachting.
Er is een beetje regen voorspelt, ik kijk morgen wel of ik water moet geven.
Ik blijf leren, wietplanten houden niet van natte aarde.
Comment