Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers buiten in 50L potten met 100% Cocos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

10 juni (16 dagen oud)
    5 in de pot:

(Gisteren) op 4 na de dames naar hun nieuwe onderkomen gebracht.
    5 stuks daarvan heb ik in potten gezet:

- 2x White Choco AF
    - 1x Choco Kush AF
    - 2x AK020 AF

Hier geen Cocos omdat dit met de hitte snel droog staat en het met de zomerse hitte zomaar voorkomen dat er op een dag 2x 5L water in een pot moet anders is het kurkdroog. Omdat ze ook voor de verzorger een beetje uit het zicht staan en het meer een gunst dan een hobby is moet ik het eigenlijk zo makkelijk mogelijk maken. Dus dit jaar proberen we wat nieuws, namelijk plagron lightmix & biotabs. Het voordeel daarvan is dat je nadat je de grond hebt voorbereid en de tabs erin hebt geduwd 4 weken gewoon kraanwater / regenwater geeft, week 5 een keer voeding, en dan tot oogst weer water. Een kind kan de was doen (als het goed is ):

- 40L potten Plagron lightmix met perliet.
    - Biotabs Starter Pack.

En i.v.m. afmeting potten:
    - Extra tabs
    - Extra Startrex

Ik ben benieuwd hoe dit gaat. i.i.g. houdt de Plagron Lightmix langer water vast dan Cocos dus uitdroging zal minder snel een probleem zijn.

De potten zijn voorzien van radiatorfolie om de warmte zoveel mogelijk buiten de deur te houden.

IMG_6940.jpg
    Last edited by Sugar leaf; 11 June 2021, 14:33.
    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

Comment

12 juni (18 dagen oud)
      In de eindpot met cocos:

De dames in hun definitieve potten gezet hier mogen ze uitgroeien tot mooie struiken. Gekozen voor 2x Choco Kush en 1x White Choco.
      Zoals de titel van kweekverslag aangeeft 50L cocos.

Voor voeding gebruik ik van Atami:

- B'cuzz Coco A + B
      - B'cuzz Coco Bloom Stimulator
      - B'cuzz Bloombastic.

Daarnaast kreeg ik nog een Atami proefpakket van zo'n 6x 50ml potjes met andere B'cuzz producten waaronder Root Stimulator, Atazyme en Coco Booster dus die gaan er ook maar doorheen.
      Het schema van Atami houd ik enkel aan voor de hoeveelheden de weken zeggen voor buitenkweek niks.

IMG_6969.jpg IMG_6970.jpg IMG_6971.jpg

En toch ook nog maar een AK020 gehouden.
      In een kleiner pot, ik had nog een zak Plagron Lightmix met perliet over dus niet in de Cocos.
      Deze dame krijgt ook biotabs als voeding, we zullen zien.

IMG_6959.jpg

Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De hoeveelheden zeggen ook niks, gewoon naar het plantje kijken.

• Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Nou, nee. Uitgangspunt bij Cocos is dat je plant zodra ze een beetje formaat heeft de volgende dag / watergeefbeurt zonder voeding zit. Er zit nul voeding in de cocos zelf en het water met voeding is opgenomen en er aan de onderkant uitgelopen. Dat voel je ook echt aan de pot. Je moet de aanwezige voeding dus weer terugbrengen op het peil dat het was en daar moet voor de plant wel een constante factor in zitten. Dus de verhouding voeding - water moet dagelijks gelijk zijn waarbij je wel naar eigen inzicht opbouwt. Zolang je zelf een beetje aanvoelt in welk stadium je plant is kan je het beste de verhouding gebruiken die de producent adviseert.
        Wel handig is een potje stikstof in de buurt. Dat tovert je blad mooi groen indien nodig

14 juni (20 dagen oud)
      Myth busters verpotten van auto's:

Verpotten zou stress opleveren, ze staan daarna een paar dagen stil etc.
      Ikzelf geloof er allemaal niet zo in dus heb ik dat maar even getest.

Bij deze van iedere plant een foto zaterdag 12 juni direct na verpotten en daarnaast een foto van vandaag maandag 14 juni. 2 dagen later dus.
      Zoals je aan de sateprikkers ziet zijn ze in die 2 dagen gewoon gegroeid en staan ze er prachtig bij. Ze hebben dus geen last gehad van het verpotten.

IMG_6958.jpg IMG_6998.jpg

IMG_6973.jpg IMG_7003.jpg

IMG_6974.jpg IMG_7002.jpg

IMG_6976.jpg IMG_7001.jpg

Attached Files

Comment

• Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Wat ze doen zonder verpotten doet er niet toe. Het gaat erom wat ze (niet) doen als je wel verpot.

Je komt overal (groei)problemen tegen met autos die meteen buiten in grote potten zetten en toch blijven er mensen dat adviseren. Meestal omdat ze het ook weer ergens gehoord of gelezen hebben en niet uit eigen ervaring.
        Ik laat in dit kweekverslag, onderbouwd met fotos zien dat verpotten gewoon kan en geen dramatische gevolgen heeft.
        Last edited by Sugar leaf; 16 June 2021, 14:57.

• KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Stil staan doen ze als Je er mee schut, met om potten

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Mijn ervaring is dat verpotten wel iets stilstand oplevert, maar ik doe het zelf ook altijd. Ik begin in kleine potjes binnen achter een raam.

De truc is om de kluit heel te houden en ik ben met je eens dat het stilstaan geen dagen duurt.
        Tenzij je de kluit / wortels beschadigd.

24 juni (30 dagen oud)
      Groei zit erin:

Even een update,
      Wat een zeikweer de afgelopen dagen. Dat ik bij de lightmix voor Biotabs heb gekozen komt nu goed uit. daar hoeft alleen maar water bij en dat komt met bakken uit de hemel. Niks te doen dus
      De dames op Cocos gaan ook prima niks op aan te merken.

Er is wel een opvallend verschil waarneembaar. Waar de planten op lightmix met Biotabs vooral de hoogte in zijn gegaan. Zijn ze op Cocos met B’cuzz juist wat meer de breedte ingegaan. We zullen zien waar dat heen gaat!

Links: Lightmix met BioTabs. Rechts: Cocos met B’cuzz

IMG_7089.jpg IMG_7094.jpg
      Last edited by Sugar leaf; 26 June 2021, 01:22.

Comment

• Reefer
        Reefer commented
        Editing a comment
        Die zijn aardig gegroeid.
        er komt ook weer aardig wat regen aan de komende week, op maandag en dinsdag 15 en 30mm zag ik net op buienradar.

En volgens mij zijn ze hier 30 dagen oud

• Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Correct, copy-paste maar alleen de datum aangepast >.< Ik pas het aan thx!

30 juni (36 dagen oud)
      Het weer zit niet mee:

Nou, het weer zit niet mee. Als de zon niet snel haar neus laat zien zal het i.i.g. een andere oogst zijn dan vorige jaar. Maar goed dat weten we vooraf al, het is ook de charme van het buiten kweken

Outdoor growing box of chocolates.png
      Last edited by Sugar leaf; 1 July 2021, 17:28.

Comment

01 juli (37 dagen oud)
        Bladproblemen bij het gastverblijf:

O jee,
        Ik kreeg onderstaande foto's door van het gastverblijf, 2 van de 5 dames hebben bladproblemen, c.q. roest op de bladeren. Dit terwijl ze BioTabs als voeding krijgen en er dus alleen water bij hoeft.
        De voeding is uitgebalanceerd en zou voldoende moeten zijn.
        Misschien was het afgelopen periode met die regen iets te veel van het goede en hebben ze dus veel te veel water kregen waardoor er nu een probleem is met het opnemen van de voeding.
        Of misschien zijn er door de regen de tabs te snel opgelost en is er wel sprake van een teveel aan voeding. Omdat de voeding op basis van bacterien is en in de grond zit valt er ook niet zoveel bij te sturen.
        Nu bij regen dan maar een vuilniszak over de pot, ben bang dat er niet heel veel aan gedaan kan worden.

Ik zal eens een balletje opgooien op het subforum bladproblemen misschien dat er daar iemand bekend is met problemen bij tabletten.

17a54255-0d12-4eb2-bd3b-a7acb02db548.JPG 0022c6c1-eda5-4814-9695-324360190135.JPG

Met de dames in Cocos gaat het naar omstandigheden goed. De bewolking heeft echter geen goed gedaan. De krachtige lichtbron die in de vegetatieve fase nodig is ontbrak hierdoor. Een van de Choco's heeft de besloten over te gaan naar de bloeifase en maakt al topjes aan. Dat is veel vroeger dan de rest die nog in de groeifase blijven hangen en gooit mijn plan om te vergelijken door er een te toppen en de andere te laten groeien behoorlijk in de war.

Zelfde ook met een AK020 die ik hier heb staan, het plantje is 40 cm hoog en begint al topjes aan te maken. Terwijl dat bij de soortgenoten bij het gastverblijf niet het geval is.

Comment

• Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Als je ze er meteen weer afhaalt zal dat wel geen probleem zijn denk ik. Uiteraard niet over de plant

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik doe dat ook als het te veel regent, een vuilniszak over en om de pot.
          Laten zitten na de regen is inderdaad geen goed idee.

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de tip, met de zak.

09 juli (45 dagen oud)
        Alles staat in bloei:

Alle plantjes hebben de eerste kleine topjes aangemaakt hopelijk blijft het vanaf nu gewoon zomerweer want die regen zit ik nu helemaal niet op te wachten. Waar ik wel op zit te wachten is die grote lichtbol hoog aan de hemel .

Bij het gastverblijf is een bescheiden bos ontstaan. Een stuk beter dan andere jaren maar ja, voeding zat in de grond en water geven hoeft niet. Blijft er alleen het bladprobleem maar dat zet denk ik niet door.

Gastverblijf:

IMG_7177.jpg

Hier op Cocos:

IMG_7190.jpg

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit, vanaf aankomende woensdag krijgen we wat warmer weer, suc6

22 juli (58 dagen oud)
        Ze staan er prima bij:

Helaas een heel andere zomer dan vorig jaar dus dat formaat gaan we niet evenaren.
        Van de 2 Choco Kush liep er een een beetje achter in hoogte maar die is aardig ingelopen op de andere.
        Ik weet niet wat die derde is maar dat is geen White Choco, ik denk dat ik deze per ongeluk verwisseld heb met een AK020 daar heeft ze namelijk best veel van weg...

IMG_7330.jpg IMG_7328.jpg

IMG_7327.jpg

Comment

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Mooie planten.

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Even de stam wrijven, dan ruik je wel wat het is

03 augustus (70 dagen oud)
        De stand van zaken:

De 2 belangrijkste ingredienten voor dikke toppen ontbreken al weken; licht (zon) en warmte. Dit jaar geen dikke compacte buds maar meer fluffy toppen ben ik bang.
        De regen en luchtvochtigheid maken het er ook niet beter op, veel kans op schimmels, vooral de AK020 heeft daar last van. De Choco's niet zozeer maar daarvan zijn de buds ook nog niet zo dik. Ik ben er wel van overtuigd dat het een White Choco en een Choco Kush zijn, dus toch geen 2 Choco Kush.

AK020:
        Ik had er 1 apart staan en die heb ik vanwege toprot te vroeg moeten oogsten. Voor iedere top die ik verwijderde was er de volgende dag weer een nieuwe rot, onder een afdakje zetten hielp ook niet.
        De andere AK020 heeft last van meeldauw, om dat te bestrijden heb ik me als rauwe bio melk tester aangesloten bij het topic van vishaka https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rauwe-bio-melk Dus rauwe melk bij de boer gehaal, verdund met water en ingespoten.

AK020 in de rauwe geitenmelk:

IMG_7524.jpg

Choco Kush:

IMG_7461.jpg

White Choco:

IMG_7460.jpg

En dan nog de dames bij het pleeggezin, die gaan puur op biotabs en wat er aan water uit de lucht komt:

IMG_7540.jpg

Ze moeten nog even:

IMG_7527.jpg IMG_7528.jpg

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Aan de trichomen te zien zijn ze al aardig ver, zijn die tricoom foto's van de ak020

• Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Zijn de trichomen van 1 van de AK020s bij het pleeggezin. Die gaat afhankelijk van het grote plaatje of zaterdag of begin vd week om

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Oke dacht ik al dat dat niet lang meer ging duren

08 augustus (75 dagen oud)
        Eerste oogst:

Ik heb inmiddels 2 van de AK020 geoogst en geknipt. éen van bij het pleeggezin (die van de trichomen foto's hierboven) en de andere die in de cocos stond.

AK020 in cocos:

IMG_7582.jpg IMG_7589.jpg

Deze cola ziet er indrukwekkend uit maar is eigenlijk erg fluffy. Door het gebrek aan zonlicht en de over het algemeen te lage temperatuur hebben de toppen gewoon niet mooi uit kunnen harden.
        Daarnaast kwam ik bij knippen erg veel meeldauw tegen en hier en daar verschenen ook de eerste tekenen van toprot.
        Dit model plant is naar mijn idee ook eigenlijk niet zo geschikt voor buiten omdat vocht niet uit die cola te krijgen is en de kans op rot dus heel groot is. Dat is me al 2x eerder overkomen.
        Geen idee van het gewicht, ik weeg niet nat en al helemaal niet met steel en tak.

Een sfeerfoto van de dames bij het pleeggezin:

IMG_7570.jpg

De choco's hebben langer nodig wat als voordeel heeft dat de toppen in deze vochtige periode nog niet dik genoeg zijn om toprot op te lopen.

De buds zijn ook aardig compact dus als het nu gewoon nog even een aantal weken prachtig weer wordt zodat ze flink uit kunnen dijen maken deze 2 dames alles goed!
        Maar ja, wie gelooft er nou nog dat we nu een paar weken weer als vorig jaar krijgen...

IMG_7578.jpg IMG_7579.jpg

Dat was hem weer, tot de volgende keer!

Comment

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Ik baal ook van dit rot weer, voor de dames ze gaan net niet genoeg hun best kunnen doen. Met alle gevolgen van dien.

En wat denk je heeft die rauwe melk wat uitgehaald voor de meeldauw, ik heb het vorig jaar ook gebruikt en ben daarna overgestapt op waterstofperoxide en na de knip alles nog een keer gespoeld met waterstofperoxide verdund met water en ik moet zeggen daarna was het meeste verdwenen en waar het nog opzat heb ik weggegooid, maar ben wel afgeleerd om de planten met slecht weer onder een afdak van plastic te zetten want dat gaat alleen maar broeien en heb je volgens mij alleen maar sneller kans op rot en meeldauw, dus bij slecht weer gaan ze nu in mijn verduisterhok met twee lampen aan en drie ventilators erop en tot nog toe nergens geen last van, maar wat niet is kan nog komen dus ik hoop op ook nog wat beter weer.
        Zijn anders wel mooie toppen, jammer dat ze wat fluffy zijn maar ook die smaken wel, suc6 met het droogproces en laat ze smaken.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

Comment

• Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Ja ik zag dat je 2 ts1000 lampen hebt. Is dat nodig voor die scrog of omdat je er ook andere planten bij hebt staan? Red ik het voor die 2 planten (zie afbeelding eerder) met 1 lamp of beter ook 2 ophangen?

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Red je wel met die ene lamp, mijn twee lampen zijn eigenlijk nog te weinig want mijn scrog is nu twee bij 1 meter en er staan nog 2 planten bij die gemainlined zijn, eigenlijk had ik vier van die lampjes nodig voor de spreiding maar beter iets dan niets.

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Is die waterstof peroxide een 3 % of een 10 % oplossing ?

Ik heb al gegoogled, maar kom dus 3,10 en 20% tegen. Geen idee wat ik hebben moet ?

15 augustus (82 dagen oud)
        Oogst gastgezin:

AK020:

Inmiddels zijn de 2 AK020 bij het gastgezin ook geoogst en hangen te drogen.
        Ik moet zeggen dat het jammer is dat de zomer niet voor mooie compacte toppen heeft kunnen zorgen want de plakkende toppen van de AK020 glimmen van een dikke laag trichomen. Zeker een aanrader voor de binnentuin.

AK020 droog.jpg

Choco Kush:
        De Choco Kush begint nu ook sporen van meeldauw te vertonen. Erg vervelend want dit is echt een flinke struik dus als die verloren gaat...
        Het fenijn zit hem er vooral in de toppen binnenin zit en niet aan de buitenkant of op het blad. Daar zit het redelijk beschermd tegen de wind en zon en behandeling houd dus weer in je toppen nat maken wat die andere schimmel, toprot in de hand werkt. Deze toppen zijn erg fluffy en waar aangetast zit het ook echt verspreid door de hele top dus voor nu haal ik die allemaal gewoon weg. Geen enkel risico, ze moet namelijk nog wel even.
        Ik denk er wel over om wat blad weg te knippen dat kan ze makkelijk hebben.

IMG_7649.jpg

White Choco:
        De White choco lijkt zich het minst van al het gedoe rondom het weer aan te trekken. Alsof er niks aan de hand is. Hier en daar een klein rottend topje maar verder staat ze er mooi bij. De toppen beloven ook compact te worden. Nou worden die wat meer cilindervormig dus wellicht dat dat een verschil maakt wat betreft schimmel gevoeligheid.

IMG_7648.jpg IMG_7643.jpg IMG_7644.jpg

Dat was hem weer voor nu

Comment

• Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          @KnetterMug.
          Ik was ze toevallig net aan het nalopen. Allebei met meeldauw in de toppen

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Heb ook al wat meeldauw ontdekt, nog maar op enkele bladeren, deze dus meteen verwijderd, iedere dag inspectie anders zit zo heel je plant vol, nog even volhouden met dit klote weer, vanavond ook een geel blaadje ontdekt op een widow top, morgen is checken of er iets onder zit qua rot.
          Maar de choco's zijn mooie planten en anders spoelen na de knip met waterstofperoxide vermengd met water.

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Gvd dat is klote @Suger leaf moet snel weer omslaan het weer.

18 augustus (85 dagen oud)

Oogst gastgezin:

Bij het gastgezin is nu op 1 plant na alles weg.
        Toprot viel daar ook wel mee en geen meeldauw wat hier wel een probleem is.
        De geoogste choco heeft uiteindelijk best nog mooie compacte toppen.
        Dat is dan weer een beetje apart want de choco hier heeft dat niet, maar die is dan ook weer veel groter en voller.

IMG_7689.jpg IMG_7688.jpg

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er inderdaad goed uit, genoeg hars, misschien toch meer zon gehad, betere plek, meer wind, geniet ervan.

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Moi buid

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Mooi hoor!

Thanks,
        valt me ook niks tegen!

Voor de wat gemakzuchtige kweker die toch een erg mooi wietje wil is zo’n biotabs kit dus echt een aanrader. Ook een erg mooie wortelontwikkeling met dit voedingssysteem.

57149277-C915-45E8-9AC1-B463B9E549F3.jpeg

Comment

Vorige week heb ik wat topjes choco kush gekregen van een vriendin. Wat een heerlijke wiet is dat zeg. Moet zeggen dat de geur aardig fris, tikkie munt achtig is. Maar de smaak, woa. Lekker vol. De choco haal ik er wel uit. Fijne zoete nasmaak ook. En qua effect lekker relaxed.
          geniet van de oogst!
          De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

Comment

Bezig...
          X