ik stelde me al voor in het introductie subforum, dus ik val gelijk met de deur in huis:
Kweekmedium
Alle zaden staan 25L potten in DCM Professionele Kwekerspotgrond ergens voor 18€ per zak gekocht. 1 zak was genoeg voor alle potten.
Grond heeft vrij veel voeding achteraf gezien, maar afgezien van 2 planten waarbij de eerste 2 blaadjes wat vergeelden (nadat er al meer blad op stond) geen last van gehad.
Potten staan in de serre, maar op mooie dagen haal ik ze uit de serre en staan ze in volle zon. (Serre is plastic en groen ruitmotief. Denk dat er zo'n 85%? zonlicht doorkomt)
Uitzondering is 1 AK47 die ik in volle grond zet, in mijn serre.
De grond voor deze autoflower heb ik wel wat voorbereid:
Rassen (+startdatum)
Water / Voeding
Regenwater uit de put wanneer ze erom vragen.
Geen voeding tot zeer recent, aangezien de grond al stevig gevoed was.
Vorige week heb ik Cookie 3 een halve dosering BioBizz Grow gegeven. Bij wijze van test. Als dit goed wordt verteerd krijgen de andere cookies ook voeding. Vanaf volgende week krijgen ze ook BioBizz Bloom, maar dat zal ik ook eerst testen bij 1 plant en beginnen met halve dosering. Ik heb namelijk schrik om te overvoeden.
Training
Initieel was het plan om alle planten te onderwerpen aan LST.
Om die reden had ik de planten wat meer naar de zijkant geplaatst.
Toen ik begon met de LST bij Cookie 1 heb ik de stam beschadigd. Bijgevolg geen LST voor Cookie 2 & 3.
Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen met die stam.
Vandaar dat de Banana Punch ook LST kriigt.
Voortgang
Alle 3 de cookies staan sinds 1 - 1,5 weken in bloei.
De rest is nog te jong uiteraard.
De AK47 die in een pot staat heb ik eergisteren (veel) pijn gedaan toen ik mijn tomaten was aan het gieten met de gieter.... stomstomstom....
Ze lag half dood en vandaag ziet ze er niet beter uit.... we zien wel of die er door komt.
Foto's
foto's lijkt even niet te lukken. formaat van iphone HEIC wordt blijkbaar niet ondersteund. Dat zoek ik morgen even uit.
Cookie 1
Dag 9 (groepsfoto - dag 9 voor de oudste 2 cookies)
Weer weinig zon de hele maand mei. Ze stonden toen nog in de veranda.
Dag 19. Ik gok dat ze hier wat last had van de overdaad aan voeding in de DCM grond. Ofwel had ze last van de felle eerste zon buiten...
Cookie1_Dag19.jpg
Dag 26 groepsfoto (dag 26 voor oudste 2 cookies)
Groepsfoto_Dag26.jpg
.....en start LST bij Cookie 1. Hier ging het nog goed maar de dag daarna heb ik met een haakje de stam naar de andere kant getrokken. En ik was duidelijk niet voorzichtig genoeg. Stem beschadigd. Plant en ik allebei high stress ipv low stress
Achteraf is dat helemaal goed gekomen maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik de LST zo heb gelaten voor de weken die volgden. Tot 1,5 week geleden wanneer ik toch wat verder heb gedaan en wat toppen op zij heb getrokken om ze meer zon te geven.
Cookie1_Dag26.jpg
Dag 33 (groepsfoto)
Eindelijk elke dag zon!
Cookie 1 (2e van links) is heel goed bekomen van de LST.
Groepsfoto_Dag33.jpg
Dag 40 groepsfoto
Cookie 1 is de rechtse in het midden.
Groepsfoto_Dag40.jpg
Dag 45 (gisteren) groepsfoto.
Cookie 1 is de 2e van onderen
Groepsfoto_Dag45.jpg
Cookie 2 dag 45
Cookie 2 is even oud als cookie 1 en krijgt exact dezelfde behandeling als Cookie 1, muv de LST. Benieuwd naar het verschil in opbrengst!
Wit papier is de kant waarmee ze naar de zon staan als ze buiten staan en dient om de wortels te beschermen tegen de warmte.
Cookie2_Dag45.jpg
Cookie 3
Dag 41
Cookie 3 is 4 dagen jonger dan Cookie 1 & 2. Krijgt geen LST en heeft sinds 1,5 week voeding gekregen. Ze reageert goed en ik denk dat ik de anderen ook wat voeding ga geven.
Niet te veel want ik zie geen tekorten, maar het blad kan wel wat groener en de toppen mogen ook wel wat dikker (uiteraard).
Ik zie op 1-2 bladeren wel wat verkleuringen (zie onderaan links op de foto)... plaatsen waar het groen wat lichter is.... ik zie geen beestjes dus geen idee wat het is.
Cookie3_Dag41.jpg
AK's dag 6
1 gaat in volle grond (staat hij onderstussen al)
1 staat in en pot, maar heeft een tik van de gieter gekregen kijken of ze er door komt.....
Banana dag 29
De Banana punch krijgt ook LST.
Foto's van de LST in detail volgen nog.
Banana_Dag29.jpg
Voor het drogen na de kweek dacht ik een kweektent 90x90x180 te kopen met afzuiging. Ben nog niet uit welke filter/afzuiging.... prijs maar nog meer (beperkt) geluid zijn van belang.
Wie weet koop ik in de herfst dan een lamp en doe ik opnieuw een binnenkweek.
Ik probeer regelmatig een update te geven zodat jullie de voortgang kunnen volgen.
groeten!
Kweekmedium
Alle zaden staan 25L potten in DCM Professionele Kwekerspotgrond ergens voor 18€ per zak gekocht. 1 zak was genoeg voor alle potten.
Grond heeft vrij veel voeding achteraf gezien, maar afgezien van 2 planten waarbij de eerste 2 blaadjes wat vergeelden (nadat er al meer blad op stond) geen last van gehad.
Potten staan in de serre, maar op mooie dagen haal ik ze uit de serre en staan ze in volle zon. (Serre is plastic en groen ruitmotief. Denk dat er zo'n 85%? zonlicht doorkomt)
Uitzondering is 1 AK47 die ik in volle grond zet, in mijn serre.
De grond voor deze autoflower heb ik wel wat voorbereid:
- put van diameter 50cm gegraven; +/- 45cm diep
- gewone (zeer licht gevoede) potgrond (anders dan die DCM, ik zoek nog wel op wat het precies was) vermengd met wat basaltmeel, wormenhummus, een schepje droge kippen/koeien mest en grond uit de moestuin en wat versnipperde brandnetels
Rassen (+startdatum)
- 3 Colorado Cookies
- Cookie 1: 11.05
- Cookie 2: 11.05
- Cookie 3: 15.05
- 1 Banana Punch: 25.05
- 2 AK47: 08.06
Water / Voeding
Regenwater uit de put wanneer ze erom vragen.
Geen voeding tot zeer recent, aangezien de grond al stevig gevoed was.
Vorige week heb ik Cookie 3 een halve dosering BioBizz Grow gegeven. Bij wijze van test. Als dit goed wordt verteerd krijgen de andere cookies ook voeding. Vanaf volgende week krijgen ze ook BioBizz Bloom, maar dat zal ik ook eerst testen bij 1 plant en beginnen met halve dosering. Ik heb namelijk schrik om te overvoeden.
Training
Initieel was het plan om alle planten te onderwerpen aan LST.
Om die reden had ik de planten wat meer naar de zijkant geplaatst.
Toen ik begon met de LST bij Cookie 1 heb ik de stam beschadigd. Bijgevolg geen LST voor Cookie 2 & 3.
Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen met die stam.
Vandaar dat de Banana Punch ook LST kriigt.
Voortgang
Alle 3 de cookies staan sinds 1 - 1,5 weken in bloei.
De rest is nog te jong uiteraard.
De AK47 die in een pot staat heb ik eergisteren (veel) pijn gedaan toen ik mijn tomaten was aan het gieten met de gieter.... stomstomstom....
Ze lag half dood en vandaag ziet ze er niet beter uit.... we zien wel of die er door komt.
Foto's
foto's lijkt even niet te lukken. formaat van iphone HEIC wordt blijkbaar niet ondersteund. Dat zoek ik morgen even uit.
Cookie 1
Dag 9 (groepsfoto - dag 9 voor de oudste 2 cookies)
Weer weinig zon de hele maand mei. Ze stonden toen nog in de veranda.
Dag 19. Ik gok dat ze hier wat last had van de overdaad aan voeding in de DCM grond. Ofwel had ze last van de felle eerste zon buiten...
Cookie1_Dag19.jpg
Dag 26 groepsfoto (dag 26 voor oudste 2 cookies)
Groepsfoto_Dag26.jpg
.....en start LST bij Cookie 1. Hier ging het nog goed maar de dag daarna heb ik met een haakje de stam naar de andere kant getrokken. En ik was duidelijk niet voorzichtig genoeg. Stem beschadigd. Plant en ik allebei high stress ipv low stress
Achteraf is dat helemaal goed gekomen maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik de LST zo heb gelaten voor de weken die volgden. Tot 1,5 week geleden wanneer ik toch wat verder heb gedaan en wat toppen op zij heb getrokken om ze meer zon te geven.
Cookie1_Dag26.jpg
Dag 33 (groepsfoto)
Eindelijk elke dag zon!
Cookie 1 (2e van links) is heel goed bekomen van de LST.
Groepsfoto_Dag33.jpg
Dag 40 groepsfoto
Cookie 1 is de rechtse in het midden.
Groepsfoto_Dag40.jpg
Dag 45 (gisteren) groepsfoto.
Cookie 1 is de 2e van onderen
Groepsfoto_Dag45.jpg
Cookie 2 dag 45
Cookie 2 is even oud als cookie 1 en krijgt exact dezelfde behandeling als Cookie 1, muv de LST. Benieuwd naar het verschil in opbrengst!
Wit papier is de kant waarmee ze naar de zon staan als ze buiten staan en dient om de wortels te beschermen tegen de warmte.
Cookie2_Dag45.jpg
Cookie 3
Dag 41
Cookie 3 is 4 dagen jonger dan Cookie 1 & 2. Krijgt geen LST en heeft sinds 1,5 week voeding gekregen. Ze reageert goed en ik denk dat ik de anderen ook wat voeding ga geven.
Niet te veel want ik zie geen tekorten, maar het blad kan wel wat groener en de toppen mogen ook wel wat dikker (uiteraard).
Ik zie op 1-2 bladeren wel wat verkleuringen (zie onderaan links op de foto)... plaatsen waar het groen wat lichter is.... ik zie geen beestjes dus geen idee wat het is.
Cookie3_Dag41.jpg
AK's dag 6
1 gaat in volle grond (staat hij onderstussen al)
1 staat in en pot, maar heeft een tik van de gieter gekregen kijken of ze er door komt.....
Banana dag 29
De Banana punch krijgt ook LST.
Foto's van de LST in detail volgen nog.
Banana_Dag29.jpg
Voor het drogen na de kweek dacht ik een kweektent 90x90x180 te kopen met afzuiging. Ben nog niet uit welke filter/afzuiging.... prijs maar nog meer (beperkt) geluid zijn van belang.
Wie weet koop ik in de herfst dan een lamp en doe ik opnieuw een binnenkweek.
Ik probeer regelmatig een update te geven zodat jullie de voortgang kunnen volgen.
groeten!
Comment