Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Sietske spalk 25 september.jpg De gespalkte top heeft nog geen hangende blaadjes, er zal wel een verdikking ontstaan op de plek waar ze geknakt is.
    Attached Files

Comment

Snel en netjes gefixed, meer kan je niet doen indd. Is ons allemaal wel eens gebeurd denk ik zo. Hopen op het beste!

Gebruik je het forum vanaf je telefoon? Dat is inderdaad soms erg veel gepruts met foto's plaatsen etc..
      Heb dat met mijn cursor op android ook, bij foto's en smileys.

Heb ze ff aangepast voor je.

Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• Cannone
        Cannone commented
        Editing a comment
        Dank! Ik ga die howto over die foto's nog eens doornemen.
        Last edited by Cannone; 25 September 2021, 19:16.

image_418227.jpg De gespalkte plant maakt het goed, en het bamboestokje met eendenplakband is slechts zichtbaar als je op een stoel naast de plant gaat staan, zezijn nogal hoog geworden. Nu maar een fototje van een wat lager standpunt. Zitje onder plantjes.jpg

Comment

Ben nu na een klein weekje bij mijn moeder in Eelde terug in Mook'm, Na al die regen en wind met angstsidderingen naar mijn fryske deernes gelopen, bang een schimmeldrama aan te treffen, echter: ze staan er fantastisch bij, de grote toptop die ik heb moeten spalken staat ook fier recht op. Godallejezus wat zijn die toppen gegroeid in vijf regenachtige dagen. Alles op ooghoogte likt volledig schimmelvrij!!, Ik wordt niet betaald door dutch passion, edoch, tot nu toe niks dan lof. Lof isoverigens ook prima uit de oven, maar dat iseen ander gewas. Morgen tijdens een droge periode even op een laddertje klimmen om de hogere regionen te inspecteren, maar voor wat ik zonder klimacties kan zien staan sietske en tsjitske er prima bij, en Sietske, de breedste lijkt nu al zo ver te zijn dat je er stoont van kunt worden. Morgen fotoos.

Comment

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Heel herken baar. Ik heb een trap nodig om de bovenste toppen te kunnen zien, dus daar sta ik dan met me microscoopje op een trap.

Ik had vermeld dat mijn plantjes een dikke week met regen en wind perfect doorstaan hadden, zondagavond echter heeft de grote plant slagzij gemaakt door de combinatie van veel wind en een doorweekte bodem, vandaag met enige hulp een paar beugels betonijzer in de grond geramd op een meter van de plant en de boel met sisaltouw wat opgericht.

Sietske draden 5 okt.jpg
        Toppen zijn voor zover ik kan zien nog compleet schimmelvrij, wat lastiger te beoordelen was toen ze nat waren.

Ik heb gisteravond een lichte kneuzing in een rib opgelopen doordat ik in een gat gefietst was, en daardoor voel ik me wat te wankel om om op een laddertje te klimmen, wat bovenop mijn gewone laddervrees komt, zodat ik de hogere toppen niet van heel dichtbij heb kunnen zien, maar het ziet er allemaal prima uit, er beginnen zelfs wat trichomen zichtbaar te worden. Rond de middag hebben zeook nog net even een paaruurtjes zon gehad. Nu hopen dat mijn sisaltouwtjes niet breken en de beugels in de grond blijven want er komt nog een laatste storing voorbij voordat het weer gaat opknappen.
        De planten beginnen overigens nu wel iets herfstiger te worden, wellicht ook door mijn rekenfout van 2 weken geleden met de vinassekali en het beendermeel (nu nieuwe batterijen voor mijn keukenweegschaal gekocht) Er hangt iets van een bruinige waas over de planten van een afstandje en er zitten enkele gele bladeren aan, toppen zwellen echter als kool, dus ik vermoed dat de planten nog redlijk gezond zijn. Als ik het bronsgroen noem klinkt het ook stukken beter.

Plantje 6 okt.jpg.Sietske bud shot 5 okt.jpg

Nu begint het weer te regenen en waaien, en kan ik vanuit huis bekijken of de boel heel blijft.
        Attached Files

Comment

Ik hoop dat je een mooi eindresultaat haalt ondanks het slechte weer. Succes!

Comment

• Cannone
            Cannone commented
            Editing a comment
            Dank!!

7 Oktober.

Sietske Stam groot 7 oct.jpg

Bier is gebruikt om slakken mee te vangen, toch hebben ze mijn planten dit jaar flink te grazen genomen, om over de rest, zoals zonnebloemen maar te zwijgen, Is echt een probleem van stadstuin, geen egels of eenden hier, en merels houden niet van naakte slakken.
          Ik gebruik 1 liter yoghurtemmertjes waar ik aan de bovenkant een paar openingen maak, onderste helft ingraven en de volgende dag heb je zomaar een half pond naaktslakken die dan weer als stikstofmest dienen. Volgend jaar ook maar een grootverpakking Ecostyle slakkenkorrels ertegenaan smijten.
          Vandaag heb ik de dames met touwtjes wat uit elkaar gehaald, zodat ze minder elkaars zonlicht afvangen.

Planten landscape 7 october.jpg

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Monsterstam! Mooi! Subke

• KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Mooie struiken duim voor dat ze goed blijven met dit koudere weer.

Welnu, de knipklus van de vroegste zit erop, waswel even uitvogelen wanneer, heb een klein simpel microscoopje gekocht, de boel hangt te drogen. Ik heb redelijk ruim geknipt, zodat er nog wat van diesuikerblaadjes aanzit om de bloemen te beschermen. wat een klus. (heeft er wel 1s iemand geprobeerd een sjekkie te draaien tijdens het knippen?) sticky fingers. Ik moet zeggen, niets dan lof voor deze Frisian Dew.
          Er zat bij het knippen wel hier en daar een schimmelplekje, wat doorde kleur van de stampers die paarsbruin geworden waren moeilijk te zien was, zeker vanaf een ladder. Het was ook zeker niet die nachtmerrieschimmel die met de mooiste top begint en in 1 nacht de hoofdtop in een slimerige massa veranderd, neen, het waren kleine stukjesvan ongeveer een centipmeter, ongeveer dertig centimeter onder de top, denk dat ik niet eens twee procent verloren ben, Gezien het takkenweer van de afgelopen weken kan ik niet anders dan juigen voor deze cultivar! Ik slaap nu even zelf in de huiskamer. Gelukkig hebben mijn buren geen bezwaar tegen de kruidige lucht, die mijn marokkaanse bovenbuurvrouw zeker heeft waargenomen (ze isechter wel een beetje een snob, ze rookt alleen maar hash.) Als ik binnenkort weer wat meer foto's heb kan ik nog wat fototjes van het eindproduct maken
          Last edited by TheBigDudeski; 15 October 2021, 13:23.

Comment

Ik heb je foto verwijderd. Het is niet verstandig om jezelf bijna volledig in beeld op een forum als dit te plaatsen. Ze kijken echt wel mee.

Thanks Rreppell.

Comment

Dank!

Comment

Bezig...
              X