Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poging gewaagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Poging gewaagd

Korting op 420shop
    In Mei een tiental zaadjes besteld, 2 zijn mooi uitgekomen, eentje was vrij zwak van in het begin en een 4de kwam tevoorschijn (in de compostbak) toen ik de hoop al had opgegeven en bleek een herma te zijn.

Kleinste plant heb ik vandaag geknipt en te drogen gehangen. De andere 2 (foto) zijn de komende dagen aan de beurt. Ziet ernaar uit dat het al gauw 3 kilo kan zijn in totaal.

Is de hooigeur normaal bij net gedroogde wiet? Ik heb enkele takken die afgebroken waren bij een storm al vroeger laten drogen en deze zitten nu in een weckpot maar de hooigeur vind ik raar. Krijg je pas de typische wietgeur eens ze 100% droog en gecured zijn?

Deze afgebroken takken heb ik in hun geheel laten drogen, de huidige takken heb ik eerst geknipt, wat is beter?

Zal dit topic updaten met fotos van droogruimte en uiteindelijke opbrengst.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Denk dat je een paar weken te vroeg bent met knippen, dat verklaart ook de hooigeur.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Laurens92
      Laurens92 commented
      Editing a comment
      Heb de trichomen bekeken met een microscoop en grootste deel was melkachtig, beetje amber in. Lijkt mij de ideale moment, of bedoel je specifiek de afgebroken takken?

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Trichomen worden gedurende de hele bloei gevormd. Het milky en amber worden is een rijpingsproces net zoals bijvoorbeeld appels rijpen.
      Na een week of drie bloei kun je vaak al milky trichos vinden daarom is oogsten bij milky nooit zo'n strak plan. Zou je wachten tot je een klein deel amber ziet dan zit je dichterbij het ideale punt.
      Als je amber hebt gezien en als ze meer dan 7 weken echte bloei hadden zat je in ieder geval dicht in de buurt.
      Die hooilucht kom je wel alleen tegen bij te vroeg geoogste wiet.
      De geur wordt nog wel wat beter na 5-8 weken in de pot. Dus het kan nog meevallen.

Die tricholomen op het blad kleuren sneller als de toppen he
    als het geen auto flowers waren en je hebt niet verduisterd dan heb je waarschijnlijk te vroeg geoogst

Comment

• Laurens92
      Laurens92 commented
      Editing a comment
      Van de 3 planten die ik heb is er maar eentje perfect. Degene die reeds hangt te drogen was vrij zwak en door de regen en storm heb ik die geoogst om er toch iets van te hebben, risico bestond dat een kleine storm ze zou platgooien.
      Plant #2 is al eens omgewaaid, de knak gebeurde aan de wortels, heb deze rechtgezet en gestut, bladeren werden paars dus deze zou ik nu willen oogsten omdat ik schrik heb dat deze aan het doodgaan is. Hier en daar zie ik ook wat toprot.
      Plant #3 heeft mooie dikke toppen, geen schade, haren zijn bruin en trichomen op de toppen zijn melkachtig. Lijkt mij dat deze klaar is.

Als je zegt “te vroeg geoogst”, bedoel je dan nutteloos of niet optimaal?
      Ik neem persoonlijk toch liever het risico om wat mindere kwaliteit te hebben dan helemaal niets.

Ik heb pas geleden bij het luchten een keer me weckpot laten openstaan.
    Die dag was oom me dehumidifier stuk gegaan, 85% voor 14 uur.
    Dit heeft ook de geur en smaak van me wiet totaal veranderd naar een hooi geur.

Comment

Nou ja een paar dagen te vroeg oogsten maakt niet veel uit een paar weken te vroeg oogsten maakt heel wat verschil zowel in potentie van de wiet als eind gewicht van je oogst

de plant op de foto ziet er uit alsof ie nog maar een paar weken aan het bloeien is en nog wel een week of 4 a 5 mag verder groeien op zijn minst

Comment

Deze foto’s zijn gisteren gemaakt.
        Ik zie al wat toprot en het weer zal er niet beter op worden waardoor ik geneigd ben vroeger dan gepland te oogsten. Takken beginnen ook door te hangen van het gewicht.
        Meningen?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

20 a 30 % verlies aan toprot is niet zo gek voor een buiten plant
          verder is het moeilijk inschatten vanuit me zetel
          Als je denkt dat alles gaat slecht worden kun je oogsten maar wiet die niet klaar is zonde van te oogsten

Comment

• Laurens92
            Laurens92 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor je reactie!
            …maar wat een kutreactie, nu weet ik nog niets meer haha
            Ik vind het ook zonde maar de toppen op deze plant zijn zo groot dat het me pijn doet om ze te zien kapotgaan aan toprot..
            Ik moet blijkbaar een serre zetten want ik ben niet geschikt voor de harde wereld van het wiet kweken

Tja het blijft jou plant das moeilijk inschatten
          En een serre is de luchtvochtigheid nog hoger en krijg je nog sneller schimmel en toprot helaas
          dit heb ik zelf enkele jaren geprobeerd zonder echt sucses enkel met auto flowers ging dat nog wel als je geluk had en veel zon had

je kunt altijd de helft of meer oogsten en een deel laten staan trouwens

Comment

Zou ik ook doen , snoeptoppen en effect bepalen . Rot ruim wegsnijden en zo . Top sneldrogen en kijken wat het al geeft .
            Ganja always does the trick.

Comment

Bezig...
            X