Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek af

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De ww gaat lkkr, de 2in1 pot blijven wat achter. Komt denk ik door dat ze zo kort op elkaar staan. Maar vooral dat ze te nat staan, dat is gekomen door de laatste wolkbreuk van 2weken geleden. Kon die pot niet binnen zetten toen, maar de pot begint nu wat lichter te worden en hoop dat ze dan weer losgaan.
    DSC_2441.jpg DSC_2440.jpg

Comment

Prima witgekalkt en forse pot, moet gaan knalle komende tijd
      Last edited by atmosphere1; 10 August 2022, 16:35.

Comment

De WW beide zijaanzichten, en close up van het knak-knakken. Ik denk als je dit op het juiste moment doet dit de beste stressmankwr is voor auto's, voor binnekweek. Mooi het canopy redelijk gelijk. Geen toppen die lager hangen. Dat heb ik wel gemerkt dit keer binnen. De hoofdtoppen van de zijtakken hingen tot 60cm onder het licht. Dat zal de opbrengst wat doen dalen. Maar goed dat merk ik over een paar weken. De 2eiïge is door het veel en veels te nat staan wat achtergebleven. Reden 2 omdat ze te dicht bij elkaar hun hoofdwortel hebben(als dat al een woord is hoofdwortel)
        DSC_2459.jpg DSC_2452.jpg DSC_2460.jpg DSC_2455.jpg DSC_2454.jpg

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Hoofdwortel, penwortel. Same thing.

Vandaag 1ltr water met 4ml alfa grow en 2ml GKB. het groeit aardig door, al blijven de 2lingen wat gedrongen. 2 in een te kleine pot plus in het begin veels te nat hebben gestaan zijn daar de reden van.
        DSC_2479.jpg DSC_2478.jpg
        Last edited by Kunichika; 17 July 2022, 15:31.

Comment

• Reefer
          Reefer commented
          Editing a comment
          Die knak heeft haar goed gedaan.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Staan er mooi bij, mooier dan mijn buitenplaten!

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ka dat knakken is de beste stressmethode voor auto's geloof ik. Voor binnen dan, buiten is de zon de zon

Hoe veel liter grond zijn die potten?

Comment

18ltr

Comment

Ik krijg witte vlekken(rondjes) op sommige bladeren is dit een schimmel?
            DSC_2489.jpg DSC_2487.jpg

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ziet er vreemd uit, nog nooit gezien bij mijn planten. Toevallig geen stof van je t-shirt?

Was het maar stof van shirt. Ik zie hier en daar wel wat roestplekjes. Kak dat witte de overtreffende trap daarvan zijn?

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Is het toevallig geen vogel kak?

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Dat zou goed de oorzaak kunnen zijn. Mijn dak is het uitkijkpunt voor vele vogels, ik zal het zo eens proberen af te wassen. Hork saves the day of the young grasshopper

De witte plekjes blijven stabiel, geen vogelkak. Verder blijft het bloeien vanaf volgende week alleen maar bloeivoeding en GKB.
            DSC_2494.jpg DSC_2492.jpg DSC_2495.jpg DSC_2493.jpg

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Kak dat het geen kak was want kak is afwasbaar en dat ik de dag van de young grasshopper ten onrechte gered heb! Maar de planten staan er toppie bij en dat is dan weer niet kak!

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Trips?

Toch mooi zo'n plant bij nachte!!
            DSC_2523.jpg

Comment

Planten gaan erg lekker, de WW heeft wat moeite met de voedingstoffen op te nemen. Biologische voeding is leuk en simpel. Maar tegen einde van de kweek denk ik toch dat er een pH probleem opborrelt op een of ander manier. Wellicht door het water geven zonder voeding tussen de voederbeurten door.
              DSC_2536.jpg DSC_2537.jpg DSC_2538.jpg
              Last edited by Kunichika; 2 August 2022, 16:14. Reden: Foto's vergeten

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Dat is onvermijdelijk want je geeft steeds een andere pH waarde als je die niet regelt. Schoon kraanwater heeft een hogere pH dan wanneer je er voeding aan toevoegt. Organisch kweken is mij zeer slecht bevallen destijds en ik zal er ook niet gauw weer aan beginnen. Veel te veel variabelen.

Voed op maat en niet op voorraad.

En als je mineraal kweekt met een voedingslijn zoals T.A. (voorheen GHE) dan kun je dat op precies dezelfde wijze op ieder willekeurig medium doen. Bij het ene moet je alleen wat vaker bewateren dan het andere.

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ik heb nooit anders gekweekt, dus ik ben erg benieuwd of ik deze meer de binnenplanten wel mooi groen kan houden. Met bio had ik binnen op het eind al verdorde bladeren tussen de toppen zitten.

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Ik denk hier werkelijk een water tekort te zien . Bepaalde delen van de grond zijn misschien droog gevallen ondanks dat de grond in het begin te nat was.

De WW staat nu zo'n 80dagen, ze begint wat minder te drinken zelfs met dit weer. Die zal geen voeding maar gaan krijgen de komende weken en dan hoop ik dat ze eens klaar is. De andere 2 in een pot zijn zeker niet tegelijk klaar, moeten zeker nog 4tot6 weken.
              DSC_2547.jpg DSC_2549.jpg

Comment

• kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Kan plots rap gaan. Afwachten inderdaad.

De toppen van de WW zijn in 3/4dagen supercompact geworden. Uiterlijk volgende week vrijdag gaat ze om. De andere 2moeten nog paar weken. DSC_2565.jpg DSC_2563.jpg DSC_2567.jpg DSC_2566.jpg

Comment

• Eurogro
                Eurogro commented
                Editing a comment
                Zou het kunnen dat de ww onder zijn gaan drinken ze zien er allemaal mooie uit toch

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Onder zijn gaan drinken?

Beste toppen!
              Horks Fototopic 2.0

Comment

Thanks, hoe gaat het met de WW van jou die je naar een vriend had gebracht. Of zeg ik het nu verkeerd?

Comment

• Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  De Gelato's zijn naar een vriend gegaan, maar we hebben het er verder niet meer over gehad. Afgaand op de twee die hier nog staan is dat ook niet veel geworden.

• Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Jmmr zeg
              Bezig...
              X