Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kush autoflower + cheese

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kush autoflower + cheese

Korting op 420shop
    Beste medekwekers!

Met volle moed ging ik dit jaar eens proberen een volledig kweekverslagje te maken, eens opnieuw ben ik hier niet in geslaagd, terwijl ik wel wat problemen heb ondervonden.
    maar, hier probeer ik toch wat een kleine samenvatting te geven!

op 16 maart ben ik begonnen met mijn beide zaadjes te ontkiemen (zie foto).

Dit verliep allemaal gesmeerd en na enkele dagen zag ik al beweging (zie foto)

Vorig jaar had ik al mijn plantjes gewoon los in de grond in de tuin gezet, dit jaar heb ik beslist om toch wat extra van het zonnetje te genieten en heb beide dames in volle grond in mijn serre geplaatst.
    samen tussen mijn bloemkolen en tomaten gingen ze heel vlotjes de lucht in (soms wat te vlot). de grond voor mijn plantjes bewerkte ik met wat compost en perliet.
    Tijdens de groei heb ik het enkel bij wat minieme tomaten-bemesting gehouden.
    bij beide planten plaatste ik een pvc buis om via deze weg water te geven langs onder (had ik hier gelezen als tip)

beide dames heb ik onder een scrognet geplaatst, maar dit verliep bij de cheese niet zonder slag of stoot, door de felle zon (en soms wat te nonchalant om te gaan er mee) was ik wat te laat om telkens de nieuw-gevormde noden onder het net te plaatsen, met gevolg dat ik momenteel met vrij dikke stam zit maar met weinig andere vertakkingen. volgens mij heb ik het scrognet net wat te laag geplaatst, 25 cm ongeveer (zie foto)

Bij de kush ging dit makkelijker (had hier blijkbaar een grotere voorliefde voor).

de autoflower is ondertussen geoogst, hier heb ik gedroogd een kleine 120 gram aan overgehouden.

De cheese is een ander verhaal vrees ik...

Na 2 weken besliste ik om er toch nog een tweede vrouwtje naast te zetten. maar nooit echt bij stil gestaan dat deze geen autoflower was en dat we met een behoorlijk stralend zonnetje zitten dit jaar!
    Momenteel zijn beide planten 1m80 groot, terwijl ik ze toch af en toe naar beneden gebogen heb. een vriend van me vertelde dat het misschien een idee was om nog een scrognet erboven op te plaatsen. ik vrees eens dat mijn toppen gevormd gaan worden dat ze het gewicht niet meer gaan kunnen dragen. ook vrees ik dat tegen de tijd dat ze in bloei gaan gaan het hoogstwss pas in september gaat zijn, dat ik ze niet meer klein ga kunnen houden en dat ik hoogstwaarschijnlijk door plaats tekort (zie hoogte serre) ze ga moeten snoeien.

Ondertussen nam ik de kleinste vertakkingen die uiteindelijk toch niets meer worden weg, maar ik kan ook niet blijven snoeien omdat de enige takken die boven komen, vooral die kleinere vertakkingen zijn (door dat ik in het begin het scrognet niet goed gebruikt heb (zie hierboven)

tips en tricks zijn sws welkom

groetjes !

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

Is het niet mogelijk om ze flink naar beneden te toppen? als je ruimte gebrek hebt gaat krijgen zou ik gewoon alles wat op een meter staat te toppen. Je bent dan heel wat internodes kwijt, maar probleem is dan wel weg. Ze groeien toch nog weken door. Ik zou je verlies nemen, dat verlies word beloont over een tijd.

En waarom heb je al geoogst, die toppen in me hand zijn nog lang niet klaar?

Comment

Dus je zou echt aanraden, alles die op een meter staat zo in te korten? het is momenteel m'n tweede effectieve kweek en ben echt nog een beginneling hoor :p
      Inderdaad, ze groeien zeker nog door tot september. m'n grote probleem vind ik dat ik te weinig vertakkingen onder het scrognet heb gehad, en diegene die dan doorgebroken takken zijn naar boven toe, allemaal vrij fijne takken zijn.

inderdaad, ik versta je vraag waarom ik al geoogst heb. maar ik kreeg op 2 verschillende plaatsen toprot. vorig jaar de keuze gemaakt om te kijken in hoe rap het zich verspreid had, en dit ging echt wel mega snel. dus heb ik dit jaar toch besloten om wat vroeger te oogsten. toprot = kiezen/verliezen

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Maar wat voor plant heb je nu dan al geoogst, had je een autoflower staan. Als ik je goed zie heb je vrij weinig zonlicht vandaar dat ze pas zijtakken aanmaakt als ze genoeg naar de zon is gegroeid. Beetje lastig om zo te beoordelen. Je had beter later kunnen planten, of over maatregelen nemen toppen enzo. Tip voor volgend jaar

Ik had idd een autoflower staan, was die die geoogst is.
      ja volgend jaar start ik toch wat later hoor, en zo wordt elk jaar wat slimmer hoop ik!
      ik heb vrij veel zonlicht hoor, de kas staat praktisch de hele dag in het zonnetje😅

Comment

Ziet er goed uit, succes verder. Scrog ondersteund toppen nog meer, zou wel een optie zijn denk ik ook...
        Ganja always does the trick.

Comment

Bezig...
        X