Ik heb begin juni wat zaadjes die niet wilden ontkiemen hier en daar in de bloembakken gegooid. Daarvan is er nu eentje toch nog uitgekomen. Ik verwacht 1 klein topje waar ik een pretsjekkie van kan draaien. Het wordt een balkonkweek met elke dag zo'n 2-3 uur direct zonlicht.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kleinste plant van Nederland
Collapse
X
-
Even 4 prachtige actiefoto's. Ik zeg hieronder een paar keer hij, het plantje is geboren als vrouwtje maar voelt zich niet fijn bij die gender normen en verwachtingen, wat logisch is gezien de groeiachterstand, zeker in vergelijking met al die andere vrouwtjes in ons land die al welgevormd zijn.
Op foto 1 kun je zien hoe de plant aan het fotosyntheren is. Je ziet duidelijk hoe hij zijn bladgroenkorrels in de strijd gooit om het (doch bewolkte) zonlicht om te zetten in energie en voedingstoffen.
Op foto 2 is de plant een dansje aan het doen. Ik interpreteerde dit als een regendans. De aarde voelde ook vrij droog aan. Het was windstil toen ik de foto maakte, de plant bewoog echt volledig uit zichzelf.
Op foto 3 zie je het water dat zijn regendans veroorzaakte nog op de oppervlakte liggen. Binnen een halve minuut slurpte hij alles op.
Op foto 4 zie je de pokebowl die hij als verassing voor me maakte als dank voor het water en het mooie liedje dat ik voor hem zong (Hangyouth - WAAROM IS ALLES ZO KK DUUR?).You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 4 photos.Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
Comment
-
Eurogro de hittegolf is voorbij lijkt het, heerlijke temperaturen nu en savonds koelt het af.
Hier een plaatje van Jules die in de ochtendzon aan het baden is.Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
Comment
-
Hij groeit goed! IMG_20220902_073748.jpg IMG_20220902_073757.jpgIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
Comment
-
IMG_20220907_184807.jpg IMG_20220907_184758.jpg
Foto update. Hij heeft de storm van afgelopen nacht overleefd.Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
Comment
-
Ze hangt een beetje slap. Dat weerhoud m'n kat er niet van om haar inspectierondje te doen.
IMG_20220921_102412.jpg IMG_20220921_102403.jpgIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 2
Comment
-
IMG_20221001_142405.jpg IMG_20221001_142410.jpg
Mogelijk de enige buitenplant in NL die nog geen enkel teken van bloei vertoont?Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 2
Comment
Comment