Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hier zijn we weer een keer na een week vakantie maar het gaat nog niet hard met de kleintjes, de enige die wel groeit is the Ultimate in het kratky systeem, heb er nog zes over de rest heb ik in de kliko gegooid, het werden er teveel.
De kleine ultimate is geknakt, denk door een vogel, kwam s'morgens op en hij lag plat, zat nog net een beetje vast, met een stukje plakband weer rechtop gezet, we zien wel of hij door wil.
Hoop dat het weer wat warmer wordt, het is veels te koud tijdens de nachten, het wil maar niet groeien, iedereen veel kweekplezier het tot de volgende keer
Gr. Corleone1933
Amai, zeggen ze in België geloof ik in deze situatie!! Staan deze al bijna 2weken nu? Sheisse beter een paar weekjes kunnen wachten nu. Mijne gaan als een trein met dit weer. Het is ook lastig om die grote potten goed nat te houden, de bovenlaag dan. Komt vast nog goed!!👌🏼
Het weer zorgt nu nrml niet meer voor tegenwerking, ik zou es proberen met een beetje water dichtbij de stammetjes. Soms willen we ze zo hard doen zoeken naar water dat ze kansloos zijn.
Ze gaan nu eindelijk vooruit, de zon doet ze goed, de Ultimate in het Kratky systeem drinkt iedere dag 5 liter, 2 dagen met voeding en dan een dag alleen afgezuurd water,
ze bloeit ook al een week en door de te vroege start is ze niet echt groot geworden, maar ben niet ontevreden, ben een tak aan het behandelen met collodiaal silver, kijken of er ballen aan komen zodat we later wat zaden kunnen produceren, ben er nu een kleine week mee bezig, tot nu nog geen ballen.
Ook hebben we nog twee nieuwe zaden ontkiemt omdat de Ultimate die geknakt was het loodje heeft gelegd, heb ze beide in die bak geplaatst, het is een nieuwe Ultimate en een Lemon Kix.
welke het beste gaat doen mag blijven, je moet de kleintjes goed in de gaten houden met dit warme weer want voor je er erg in hebt liggen ze plat.
Het groeit goed, ze zijn allemaal al in de bloei geschoten behalve de twee kleintjes, degene in het Kratky systeem begint al wat toppen te ontwikkelen.
Als je het verschil ziet met vorige week gaat het nu lekker, volgende keer toch wat later starten want dan waren ze veel groter geworden.
We zijn weer een weekje verder en ze zijn weer goed gegroeit, vorige week was de middelste nog de grootste maar linksvoor en rechtsachter zijn nu de grootste
Ruikt al goed ja, buren aan de ene kant die vinden het niet erg, zijn al oud en die ruiken niet veel meer, aan de andere kant is op het moment een wisselwoning waar steeds andere mensen in komen omdat ze de huizen aan het renoveren zijn, tot nu nog geen last van gehad.
Heb koopwoning, zolang het buiten blijft en je krijgt bezoek omdat er geklaagd wordt nemen ze de planten mee en ben je klaar, maar mijn planten konden ze vanuit het gangpad zien staan, nog nooit iemand over geklaagd en ook nog nooit iemand op bezoek gehad, maar dat zal wel aan de honden liggen.
Nederland gaat ruimhartig om met drugs en dat je onbeperkt wiet mag hebben en kweken, maar hoeveel wietplanten mag je hebben in Nederland?
Hoe zit het nu echt met de regels
We snappen dat je met het gedoogbeleid de bomen door het bos niet meer ziet, want hoe zit het nu echt met de plantjes en mag je er nu wel of niet 5 hebben. We gaan de exacte regels voor je uit de doeken doen. Volgens artikel 3 van de opiumwet is het kweken van wiet verboden, ja maar je mag er toch vijf kweken? Het antwoord is simpelweg NEE!
Gps zolang je 5planten hebt heb je niks te vrezen,ik weet het de gedoog regel is krom want aan de ene kant is het je hebt er 5prima is er last of we zien het ben je ze kwijdt, tenzij je een doktors verklaring hebt 😉 dan laten ze je met rust.
Aan de andere kant is het het mag ook weer niet dus 0,maar tot 5! Heb je niks te vrezen dan woning corporaties hun eigen wet eraan vast maken is eigenlijk ook absurd.
Zo heb ik het al meegemaakt dat mevrouw met 200 planten in haar huurhuis mocht blijven en mevrouw met 5 buiten planten (cbd ook nog) mocht vertrekken in dezelfde straat.
Het zal me ook een worst wezen of het mag of niet,als het echt niet mocht,dan mag de staat ook geen belastingen eraan verdienen alsmede over de spullen.
Maar dat terzijde, als je 5bomen kweekt in je tuin of tent ben je safe👍 wel is het zo als je huurder bent je wel verdomdese goed moet opassen bij de ene gemeente sta je gelijk op de straat en de andere gemeente hanteerd een waarschuwing eerst.
we zijn weer een kleine week verder en het gaat nog steed lekker, tot nu weinig tot geen problemen ondanks de te vroege start waardoor ze in het begin klein bleven, ze zijn toch nog uitgegroeid tot mooie planten.
De Ultimate in het kratky systeem is bezig met flinke toppen aan te maken, heeft ook enkele weken voorsprong op de rest omdat ik een tak wou behandelen met collodiaal zilver, na drie weken spuiten nog steeds geen aanmaak van bloemen dus ben er mee gestopt, volgende keer proberen met STS.
En de twee laatst ontkiemde nog een Lemon Kix en een Ultimate die ik samen in een bak heb staan, deze Lemon Kix is op het moment de grootste, dus wat atmosphere1 zegt dat vanaf 1 juni beginnen met autoflowers eigenlijk het beste is, dat klopt wel.
Inderdaad waar Hork, werkt echt simpel, in de groei zuipt zij eerst de hele bak leeg, hoef je er niets aan te doen, en in de bloei gooi ik er
2 dagen 5 liter water met voeding in en dan een dag 5 liter alleen afgezuurd water, in de bloei mag je de bak niet geheel meer vullen omdat de bovenste wortels de lucht opnemen.
Comment