Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 autoflowers buiten 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ziet er lekker uit! Beginnen nu lekker dik te worden.
    niet lang meer 👌🏻💪🏻
    Smoke weed every day!

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Die in het kratky een week of 3 tot vier, andere nog wat langer.

Goedemorgen beste medekwekers

Heb een grote fout gemaakt waardoor bijna alle planten vergeling van vele bladeren heeft op 1 na, heb de planten sugar royal gegeven die niet meer goed bleek te zijn, bij het kratky systeem was het het snelste zichtbaar, de plant uit het water gehaald, het water was helemaal troebel en bruin, verschoond en de wortels van de plant schoongespoeld, dag erna gecontroleerd en het water was nog schoon, ook wat waterstofperoxide toegevoegd, de andere planten zet de vergeling nog steeds door, ze zullen het zelf moeten verwerken, op aarde kun je er niet veel aan doen, hebben de laatste dagen alleen afgezuurd water gekregen, nu eerst wat laten droogtrekken en dan weer langzaam met wat voeding beginnen, hopen dat er nog wat overblijft.

Wat foto's

20230724_112114.jpg 20230724_112143.jpg

De linkse van de tweede foto heeft de sugar royal niet gehad omdat die pas aan het bloeien was, wat ook wel te zien is, die is nog mooi groen. De rechtse van de tweede foto heeft het meest geleden.
    Nu maar hopen dat het weer wat beter wordt en de toppen nog wat dikker worden.

Gr. Corleone1933.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      De middelste valt nog mee Hork, de rechtse heeft bijna geen blad meer.

Ik weet het belladonna, op de eerste foto zie je het afdak, daar staan ze regelmatig onder tijdens slecht weer met ventilators.

• Yuna
      Yuna commented
      Editing a comment
      Sugar royal,is eigenlijk een middel in een potje,als vanouds nog niet zo lang gepeden de planten donker zetten om de tricomen aan te maken,en droog te laten trekken.

Alleen zit het nu in een flesje wat het wel zo makkelijk maakt.

Ik zouw me niet te druk maken om die gele bladeren,het is bij een keer gebleven.

Trekt wel bij👍 gewoon je normale ec aanhouden,want met enkel afgezuurd water geven nu ga je de voedingstoffen uit je plant ook nog ontrekken wat resulteerd in nog meer geeligheid van het bladerdek.

Gr yuna

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Oké thanks Yuna, ik heb ze vandaag al wat gegeven met voeding, maar ze drinken nog niet veel dus allemaal een beetje

Dat is wel een treurige ontwikkeling. Had je in voorgaande kweken wel succes met dit middel?

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja dit spul werkt normaal heel goed, is wel een plakkerig zooitje, veel trichomen en ook wat eerder klaar voor de knip

Zojuist toprot gevonden in de grootste top van het kratky systeem, bovenste stuk met rot afgeknipt en in de kliko gegooid, kon niet anders met al dat vocht, we zullen nog wel meer rot krijgen als het weer niet beter wordt.
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja het is niet anders, je kan het haast niet voorblijven, ik verwacht nog wel wat meer.

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Domme vraag en nooit iemand eerder horen doen maar kan je een levende plant niet “ontsmetten” met iets dat schimmel dood of is dat eerder destructief

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Even goochelen , maar misschien gaat dat wel met wat verdunde alcohol

Nou beste mensen dit weer houdt helaas 2weken aan ,vanaf augustus gaan we terug de droogte in en na de 28c.

Dus 2weken treiter weer helaas,hier zijn autoflowers zoals ik eerder aangaf een plaag van ellende die heel gevoelig zijn.

Voordelen hebben ook nadelen,en dit is er nu een van de auto flowers.

-Positieve die nu auto'skiemd bloeid vollop in de zon en droogte👍

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Die ik heb zijn van die langbloeiers 12 tot misschien wel 15 weken, ligt aan het weer, maar we houden de moed erin, we gaan het zien.

Corleone1933zorg dat ze droog staan/afdakje etc zolang de top niet echt nat word zit het wel goed 👍

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik heb een afdak voor als het regent en ook s'avonds zet ik ze er onder te zien op bovenstaande foto, maar door de lv worden ze toch vochtig, er staan ook twee ventilator op als ze er onder staan, kan niet veel meer doen.

Corleone1933 ik zeg je eerlijk met een ventilator en alles houw ik me totaal niet bezig buiten gaat ne tever,afdak wel.

ik heb nooit rot gehad door de jaren heen,wat ik wel doe is specifiek sterke soortjes pakken.

Frisian dew/blue forest berry zijn robuuste planten als niet de beste voor buiten.

De frisian dews vorig jaar heb ik echt mishandeld,die heb ik in weer en wind laten staan geen vlekje meeldauw of rot ook niet in de bloei.

Ik durf te zeggen dat dit wel een van de sterkste planten is wat je kan hebben in het buiten seizoen.

Wat betreft autos zoals ik zij voordelen hebben nadelen en dat is de gevoeligheids factor van autos hiervoor.

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ben het geheel met je eens, normaal zet ik ook altijd feminized planten buiten, dacht een keer autoflowers, bij goed weer is dit ook zeker mogelijk, is nu gewoon kloten.

Zeg Yuna het zijn niet enkel autoflowers die met toprot temaken krijgen ook Reguliere planten krijgen Toprot op gegeven moment. Ik kweek al zo 20 jaar buiten en elk jaar Rot en dan lig niet aan het soortje wat zwak is het gebeurt gewoon.

God was never on your side..

Comment

• Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Frisian Dew is in mijn ervaring wel één van de beste qua bestand zijn tegen rot.
      Toch heb ik ook in deze soort meestal ook wel iets rot.

Ik denk dat ik nu een jaar of 5 a 6 kweek, en mijn ervaring is wel dat autoflowers sneller gaan rotten.

Probleem daarbij is wel dat vooral de dikke toppen die we allemaal zo graag hebben, juist ook de toppen zijn die als eerste gaan rotten.

Ooit had ik stekken (haze?), en die hadden helemaal geen last van rot. Maar die hadden ook geen dikke bloemen.

Ik denk daarom dat toppen wel een goed idee is buiten. Je hebt dan meer toppen, maar ook minder dikke toppen.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      CaliforniaHashPlant buitensoortje bij uitstek👌en natuurlijk toppen, anders zowiezo rot, ook niet dieven.

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Heb al veel soorten feminized buiten gehad, altijd wel wat rot gehad, ook als ik deed verduisteren, alleen dan een stuk minder omdat je dan buiten de echte regentijd blijft.

Degene die de fresian Dew gezet hebben, wat vinden jullie van de smaak en is deze een beetje potent, want dat is dan eventueel volgend jaar wel een optie evenals de blue forest berry.
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      HollandseHoop👌

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Thanks ga het bekijken

• Yuna
      Yuna commented
      Editing a comment
      Daar kan ik je een eerlijk antwoord op geven de frisian dew heeft 3 phenos ertussen, de een word paars,de ander blijft groen en de ander krijgt een soort van blauwe paarsige gloed.

Ze zijn zoettig kwa smaak, wel is het zo met bloombastic op het eind komt ze het best rot haar recht.

Goedeavond beste medegrowers

We treffen het niet met het weer, hier is weer flink wat regen op komst.
    Er is ook weer flink wat rot opgetreden en allemaal in de toppen van het kratky systeem, ze waren ook super dik en dan kun je dat verwachten met dit weer, dus hebben we de grootste toppen geknipt en te drogen gehangen, er zitten nog best wat kleinere toppen aan welke we ook goed in de gaten gaan houden, de rest van de planten nog geen rot gevonden.
    Heb ze nu allemaal samen onder het afdak staan.

20230802_183432.jpg 20230802_183446.jpg

Links voorin de twee in een bak, voorin the ultimate daarachter nog een lemon kix, daarachter de Critical orange punch en daarachter nog een lemon kix, rechts voorin the ultimate in kratky, daarachter de skywalker haze en daar weer achter de orange bud.

20230802_183523.jpg

Recht voorin wat er nog over is van de ultimate in het kratky systeem.

De toppen in de droogkamer

20230802_185523.jpg 20230802_185528.jpg

En nog wat klein spul op de bodem

20230802_185557.jpg

Temp en luchtvochtigheid in de kamer

20230802_185644.jpg

Zo dit was het weer en nu maar hopen dat die regen een keer overgaat zodat de toppen wat kunnen rijpen, nu is het iedere keer eronderuit trekken enals er weer een bui komt er weer onder, is nodig ander houden we niks over, de ventilators staan voortaan uit want de geur kwam gewoon naar binnen, als ik door de voordeur naar binnen kwam rook ik de wietgeur al, dus ze blijven voortaan uit.
    Alle nog een fijne avond en tot de volgende.

Gr. Corleone1933
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• Skanti
      Skanti commented
      Editing a comment
      Ik sleep ook veel met de planten maar zit me nu opeens af te vragen of dat niet te veel stress geeft?

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Heb nog geen rare dingen bij mijn planten gezien, doe het toch al enige jaren, je kan er een gevoelige tussen hebben, nog niet gehad.

• Skanti
      Skanti commented
      Editing a comment
      Oké, dan blijf ik door slepen. Er gaat natuurlijk niks boven wat directe zonnestralen.

Goedemorgen beste medegrowers

De zon is weer terug in het land, de planten hebben veel schade geleden door het vochtige weer, een plant de Critical orange punch heb ik helemaal in de kliko moeten gooien omdat de schimmel toegeslagen had, deze was nog lang niet klaar, nog veel witte bloeiharen dus weg ermee, ook de orange bud had er last van, daarvan wel een deel geoogst en gewassen met water vermengd met waterstofperoxide en daarna goed schoongespoeld, opgehangen voor de ventilator en daarna in de droogkast gehangen.
    Van de ultimate in het kratky nog wat rot weggeknipt, de onderste toppen staan nog te rijpen, de rest zit al in de potten om te curen.
    De rest van de planten hadden een beetje schimmel onderin, dit weggeknipt en weggegooid, nu al drie dagen niets meer gevonden.

De Orange Bud wat er nog van over is met wel een mooie hoofdtop

20230810_111847.jpg

De Skywalker Haze

20230810_111902.jpg

De Ultimate in het kratky

20230810_111916.jpg

De Lemon kix, deze heeft het meest geleden van de fout met de sugar royal die niet meer goed was, deze moet ook waarschijnlijk niet veel voeding krijgen.

20230810_112000.jpg

En nog de Lemon Kix samen met The Ultimate bij elkaar in een bak, The ultimate staat al helemaal in de toppen terwijl The Ultimate nog steeds niet boeit, deze zijn op dezelfde tijd ontkiemd.

20230810_112017.jpg

En nog een totaalplaatje

20230810_112048.jpg

Zo allemaal nog een fijn weekend en laat de zon nog maar een paar maanden schijnen zodat iedereen er profijt van heeft.
    Gr. Corleone1933.
    Hydro-met afjes-2022

Comment

Heb vandaag het tweede deel van de Ultimate geknipt, nog wel wat rot gevonden, goed weggeknipt en gewassen met waterstofperoxide, het eerste deel zit al droog in de potten
      De wortels zijn wel wat bruine geworden door de sugar royal die niet meer goed was, was wel een mooie bos.

20230811_113257.jpg

De stam en het eerste gedeelte van de wortels nadat ze uit het vijvermandje geknipt was

20230811_113752.jpg 20230811_113814.jpg
      stevig stronkje

Wat er nog vanaf kwam na de eerste knip

20230811_191028.jpg 20230811_191051.jpg

En wat er droog in de potten zit

20230811_191228.jpg linkse pot geeft 52 % aan, wat aan de lage kant, even stukje wc papier in gedaan met wat druppels water.

Alle een fijn weekend, gr. Corleone1933
      Hydro-met afjes-2022

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Wc papier met druppels, ik had dat ook eens gedaan, daarna was alle geur weg, en kreeg je zo'n muffe motteballen lucht. Daarna heb ik het druppeltje voor druppeltje gedaan. Vinger nat gemaakt daarna tegen de onderkant van het deksel gesmeerd. Maar deze metertjes hebben vaak wel een verschil van 10% dat heb ik eens gemeten bij een vriend die zo'n profi weerstation heeft en allemaal. De meter gaf 50aan terwijl het bij hem 60 was. Dat bij alle 10apperaatjes gedaan. Met 1 of 2 % verschil. En volgend jaar een dikke ventilator voor als ze onder jou overkapping/garage/ staan tegen de regen of vocht!🤫😉

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Meters vergeleken met mijn onvochtiger,ongeveer 2% verschil sommige 3% de beste in de potten gedaan.
        Heb 2 ventilators laten draaien op volle toeren, als het echt vochtig is help dat ook niet, bij constante regen is de lv onder het afdak ook 90% daar kun je niets tegen doen ook niet met een ventilator, bij schimmel verspreid je het alleen met een ventilator.

• KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooie eerste vooraad
        Van het jaar 👌

Risico van het vak he, doe je niks aan.

Ziet er leuk uit,heb ook 2niewe autos nog snel uitgelegd.

Gezien er nog flink wat warme dagen aankomen en zoals het eruit ziet gaan we een super goedde nazomer ook nog tegemoet dus waarom niet he.

Succes met de oogst

Comment

Aah ziet er toch goed uit! Gewoon zwaar klote weer hebben we gehad dit jaar of je moest er heel vroeg bij zijn dat je net voor al die vocht heb kunnen oogsten.
      maar das niet iedereen gelukt dit jaar.

en leuk die klein hygrometertjes 🤓 ben ook al bang dat het straks in me potten gaat rotten vind dat bewaren van je wiet nog het lastigste en het goed houden ervan.

En is dat ook je droog mandje/rekje? Zwarte ding met die ronde gaten. Cool dingetje

laat het je lekker smaken!
      Smoke weed every day!

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Is officieel een sokkennet van de ikea, makkelijk voor als je wat kleine topjes hebt voor te drogen, heb ook zo'n groot wit droognet van zes lagen, deze is wat handelbaarder.
        Heb nog potten van vorig jaar staan, zijn nog steeds goed en op vochtigheid, als de potten maar goed afsluiten en af en toe luchten, bewaren
        het best op 62% luchtvochtigheid, net zoals de boveda packs.

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Zeker de eerste weken dat je de wiet in weckpotten doet, moet je de pot even open maken, en luisteren of er lucht ontsnapt.
        Als dat niet meer gebeurd, kan je de potten langer dicht laten.
        Last edited by Gps; 16 August 2023, 21:17.

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Precies zo doe ik het.

Je had het in het donker moeten drogen je verliest veel werkzame stoffen als je de toppen in licht hangt voor de rest leuk oogstje

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        De toppen zijn gespoeld, dit doe ik altijd met buitenwiet, daarna hang ik ze een uurtje op voor de ventilator, daarna gaan ze het droogtentje in in het donker waar ze blijven hangen tot ze droog genoeg zijn voor in de potten.

• billyboybennie
        billyboybennie commented
        Editing a comment
        Klinkt perfect ,want in licht drogen werkt niet 👌👌
    Bezig...
    X