Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew volle grond na led.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tja, heb je al ingezoemd op de schoenen?

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Duidelijk een excentriekeling, die hebben meestal wel geld, snap wel dat ze die effe parkeren in de tuin.

Hoi allemaal, ik heb een tijdje niks gepost, ik heb weinig gedaan, behalve een touwtje spannen om te voorkomen dat hij steeds schever zakt. Doordat er wel beweging mogelijk blijft wordt de stam sterker dan wanneer je hem aan een paal fixeert. Hij heeft zich toch wat opgericht want het touwtje hangt slap. bij de grote zomerstorm een paar weken geleden zijn mijn zonnebloemen bijna allemaal gesneuveld. mijn spruitjesplanten zijn door een duif opgevroten mijn petunias weggeslakt evenals de petunias, de tomaten doen het goed (snoeptomaatjes ah zijn rijp, de Italiaanse pruimtomaat heeft 2 kilo groene reusachtige tomaten maar verder is alles weg. WEl kolossale vijgen waardoor de hele boom nu ombuigt. Maar de wiet, daar gaat het om. De forbidden cherry is donkerpaars, heb daar al wat van gerookt op 40 graden gedroogd. Prima stoned en niet minder sterk dan een middenklasse coffeeshop wiet. Sterker dan jamaica en thaiwiet, en de grote plant, die heeft de storm zonder enige schade overleefd, maar er is wel een flinke tak afgebroken bij een onweersbuitje. Meloenen is niet gelukt, plantje kwijnt. moet ik nog een studie van maken of ik volgend jaar weer meloenen ga proberen. plant is nu iets van 2.5 meter hoog.
    martha 15 8.jpg martha 15-8.jpg martha tuin 15-8.jpg
    De automaatjes zijn niet erg groot geworden, ik ben niet zo goed met potplanten, gedoe voeding etc, als ik het vogend jaar weer ga doen ga ik wellicht 20 liter emmers prepareren in de herfst met een hoop stront en wormen. en netuurlijk vloeibare voeding , terwijl een volle grond plant, je werkt eind februari een hoop troep en wat organisch minerale meststof in de grond en nu verschijnen er wormhopen en zitten er pinkdikke wormen eigenlijk heb ik zoiets bij uitplanten als wat ouders hebben wanneer hun kind op kamers gaat. Maandelijks een toelage. Vandaag ga ik een bende houtas met verdunde menselijke stikstof erbij gooien in een cirkel van ongeveer een meter van de stam, de N die produceer ik zelf, en de p en de k zitten in de as, as brengt wellicht de ph wat omhoog, maar ik denk dat er zoveel organisch materiaal daar in de grond zit dat het vodoende gebufferd is, zoals de chemici zouden zeggen. Maar de toppen van de forbidden cherry zijn wel prachtig. De frisian duck ben ik minder tevreden over, prachtig, maar dat je hem door een ander blad niet als wietplant zou herkennen is onzin, ja als je er met je neus bovenopstaat zie je het afwijkende blad, maar vanaf 3 meter afstand herken je hem meteen als wietplant. forbidden cherry 15-8.jpg forbidden cherry top.
    Dit was het voor even.

Attached Files

Comment

Bezig...
    X