Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Simpel AFjes kweken als beginner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Het gaat niet zo goed met de Cheese. Ze begon wat gele bladpuntjes te krijgen en ik dacht gewoon aan fade. Ze is toch al dik over de 3 maanden. Verder niet veel aandacht aan besteedt, weekend weg geweest en nu beginnen de toppen een beetje raar uit te zien. Komen allemaal rotte plekken in. Vooral de dikkere toppen. Ook de gele bladpuntjes blijven zoals ze zijn en gaan niet niet verder dus fade kan het niet zijn.
    Kan het zijn dat de bladpuntjes geel beginnen te kleuren door een voedingsprobleem? Te veel of juist te weinig? Ik geef Plagron Alga Bloom maar absoluut niet te veel! Op de verpakking staat maximaal 4 ml/1liter en ik doe 5 ml/1,5liter en heb vorig jaar nergens last van gehad. Ze hebben afgelopen weken ook 3 keer in de regen gestaan. Zou dat het kunnen zijn?​

    De Northern Light begint nu ook gele bladpuntjes te krijgen maar ziet er verder niet heel slecht uit (laatste 2 foto's). Lijkt veel erger dan het is want de rest van de plant heeft het niet zo erg. Ook geen zichtbare toprot maar wil natuurlijk niet dat ze de Cheese achterna gaat.

    Toch maar even op dieet die twee en voortaan beter gaan letten op de regen. Kutzooi
    Attached Files
    Last edited by Braincloud; 18 July 2023, 19:12.

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Die Cheese lijkt inderdaad op toprotzou ik zeggen. Rotte delen weghalen en evt al omhakken.
      Over die gele bladpuntjes bij de NL zou ik me nog geen zorgen maken, tenzij het agv teveel watergeven is. Maar blad gaat er tegen het einde altijd wat slechter uitzien.

    #17
    Rot er gelijk tussen uitknippen zodat je nog wat overhoud en daarom was ik dus aant rennen met me parasolletje de afgelopen weken had het in de kas zelfs omdat de luchtvochtigheid veel te hoog was en er tussen de dikke toppen geen wind waait droogd het niet en gaat het rotten soms erg lastig te zien
    maar das bij de jouwe niet te missen en dat gaat heel snel dat weg rotte
    Smoke weed every day!

    Comment


      #18
      Hak maar om die met rot, je kunt het eruit knippen wat je wil, de dag erna zit het er weer.
      simpel onmogelijk alles weg te krijgen vanaf de plant met dit soort formaat toppen al, hoeft maar puntje over te blijven en is weer raak.

      -Gele bladpuntjes is normaal in dit stadia,je plant neemt geen stikstof meer op en gaat vergelen dit is normaal op het einde ook niet wakker van liggen,word nog veel geler.

      5ml voeding op 1.5 liter water was 1.2/1.3 ec dus prima,zo blijven doen zonder meter👍

      je andere plant kun je nognket rust laten zolamg er geen rot optreedt.

      En een tip,probeer ten alle tijden vooral autoflowers! Uit de regen te houden met de bloei,een photo plant is gevoelig,een autoflower nog 10x gevoeliger ervoor.

      -en dan wil ik je nog iets heel belangrijks mede delen,autoflower tricomes ga je niet op amber af zoals een normale plant, maar na witte troebele trichomes.

      Gr YUna

      Comment


        #19
        Dus toch het buiten laten staan met regen wss. Niet verwacht dat ze zo gevoelig zijn voor rot. Nouja, weer wat geleerd. Ik ga er de schaar in zetten. De dikste toppen ook nog

        Thanks voor de tips!

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          De regen aanzich is het probleem niet echt, het probleem is vaak dat ze niet goed opdrogen daar dat er in een tuin vaak geen wind is of dat ze niet lang genoeg in de directe zon staan. Als mijn planten bijna klaar zijn en ik heb een regenbui gemist. Staan ze de hele nacht voor de zekerheid onder een sterke ventilator. Moet wel zeggen dat het op een balkon altijd meer wind waait dan in een tuintje. Erg jammer van deze mooie toppen succes verder nog

        • Braincloud
          Braincloud commented
          Editing a comment
          Ja, dat is ook gebeurd. Normaal probeer ik ze in de ochtend ook direct in de zon te zetten als ze nat waren geworden. maar vorige week een paar druppels in de avond en daardoor de hele nacht natte toppen. Ik heb een stroompunt in de kas gemaakt dus ook maar een ventilator aanschaffen voor deze situaties.

        #20
        Met enorm veel pijn in mijn hart letterlijk de halve planten omgehakt in de hoop de rot een stap voor te zijn. Helaas Hier en daar kwam het toch weer op dus heb ze opnieuw uitgedund en erna volledig de nek omgedraaid. Beter een beetje te vroeg geoogste wiet dan dadelijk echt alles weg gooien. Zeker driekwart is verloren gegaan. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen want heb geen zin om schimmel te roken.
        Erg jammer. Maar goed, als dat mijn grootste problemen zijn in het leven mag ik niet klagen. In ieder geval heb ik nu geleerd hoe belangrijk het is om de plantjes niet in de regen te laten staan. Met die warme en droge zomer van vorig jaar ging het zo makkelijk dat ik het niet serieus genoeg nam denk ik. Dat gaat mij in ieder geval niet opnieuw gebeuren. Het fijne is dat er sinds het voorjaar een mooie plantenkas in de tuin staat dus dat maakt het leven een stuk makkelijker met dit soort wisselvallig weer.

        Op naar volgend jaar!
        Attached Files
        Last edited by Braincloud; 27 July 2023, 14:36.

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Het is niet alleen de regen, maar het is zeker een goed idee om planten die al flink in de bloei staan, zo droog mogelijk te houden.

        #21
        ​​​​​​Hoe zie jij dat het erop aan komt?
        Last edited by Kunichika; 27 July 2023, 19:38.

        Comment


        • Braincloud
          Braincloud commented
          Editing a comment
          wat bedoel je met erop aan komt?

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ahh sorry, ik wilde iets compleet anders zeggen. Geen idee hoe en wat. Wel kut van je plant, zo laat in de bloei. Ik moet zeggen dat mijn autos de regen wel lekker vinden. Hier op balkon waait het ook altijd een stuk harder natuurlijk. En als de zon erop komt met het natte, ja dat is even tricky. Ik kan de planten nu ook niet meer in de keuken zetten daar geuren teveel voor. Als het dan niet meer regent dan zet ik ze even binnen en blaas ik ze droog met de ventilator

        #22
        Braincloud dat is juist nu het leuke aan buiten kweken,elk jaar is anders en weer een niewe uitdaging,wat vorig jaar kon gaat het jaar erop weer totaal anders

        Niet getreurd je hebt het meeste van je oogst gered,next time ind proberen vooral in de bloei ze zoveel mogelijk droog te zetten.

        En tot volgend jaar? Je kan nu nog een auto ronde doen👍😁

        Gr yuna

        Comment


        • Braincloud
          Braincloud commented
          Editing a comment
          Heb je wel gelijk in. De veranderlijke omstandigheden hebben juist zo zijn charme.

          Ik was mij af aan het vragen of ik nog een zaadje Cheese zou kunnen kiemen maar bang dat het te laat zou zijn. Het zou dus nog kunnen? Vorig jaar heeft het van zaaien tot oogst 4 maanden geduurd. Zou er dus op meer komen dat ik eind november pas zou kunnen oogsten. Heb wel een glazen kas waar ik ze in kan afbloeien. Zal ook aan het weer liggen natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis. Toch nog eentje proberen dan.

        #23
        Braincloud kan prima,zolang het een autoflower is 👍 heb ook nog een zaailing uitgezet red jack(rode pheno jack herrer) auto.

        Gr yuna

        Comment

        Bezig...
        X