Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Puur buiten in 15L pot - Auto Mazar / Purple Punch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Leuk hoor.. want het gaat lekker. Geen witte waas (meeldauw) meer gezien ... Ik dacht wel dat ik die melk elke week moest herhalen (?) als ik me goed herinner uit die draad die ik deelde maar dat ga ik niet doen.. ik wacht wel weer tot er een nieuwe waas tevoorschjijn komt... en dan pas spuiten weer. Nu zijn er al dagen gewonnen i.i.g... dat de shit niet doorzet.

In de morgen staan ze er zo fier bij he ... ik neem geen risico's.. er zouden wat druppels kunnen vallen vandaag. Die grote borrel blijft zelfs binnen. Tsja.. voor het raam doet het ook genoeg. Dus die kleinste .. het ziet er posi.... en ja hoor, DRUP DRUP DRUP (flinke zelfs) vallen er ineens tijdens dit schrijven.... met de zon erbij (= regenboog).

Kleinste = purple en vermoedelijk geen borreglas voor haar. Why? Tsja euh... haar eerste dagen waren lekker vochtig! (denk ik) - in de regenperiode ontkiemen heb ik geleerd dit jaar;

IMG_2604[1].jpg

En de oudste borrel;

IMG_2605[1].jpg

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je ze beter niet binnen kan zetten, binnen is het vaak nog vochtiger, als je geen airco hebt. En voor buiten daar op je binnenplaats( die clown die acrobaat, ze zijn al op de binnenplaats, PAK ZE ZE JAAPIE PAK ZE!!!!DROMMELS DROMMELS EN NOG EENS......)p, zou ik standaard een ventilator erop zetten. Lijkt niet dat daar veel wind komt en je dus de oorzaak hebt van de meeldauw.

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Kunichika dank voor het herhalen.. je hebt het al vaker gezegd en ik denk dat ik er idd iets mee kan doen, vooral als het windstil is maar ik heb wel de indruk dat er aardig wat wind hier in die buitenruimte komt (als het waait dan maar dat doet het bijna niet these days)... ik zet die ventilator binnen al vaker aan op de big bloeiers, thanks to u
      Die meeldauw wijt ik zelf aan het feit dat ze steeds continue buiten hebben gestaan in die regenperiode (en koud 's nachts enso) ... ik ga nu zeker meer op de wind letten want niet gedaan toen.

Kunichika

Kijk...

Zie de ventilator (die draait + op stand 2), en het is nu heel windstil ... mah ja.. moet niet gaan regenen he. Want dan krijg je water en elektriciteit en daar ben ik - waarschijnlijk terecht - heel bang voor gemaakt.

Begint een beetje tot me door te dringen dat wind en meeldauw verbonden zijn.

IMG_2617[1].jpg

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Kunichika ja dat geluk heb jij weer he )

• Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Even zoeken naar een ip65 verlengkabel. Waterproof

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Italbri dank dank!

Erg leuk dat iedereen nog kleine plantjes heeft staan die nog best lang moeten!💪🏻🧑‍🌾 lekker bezig!
    Smoke weed every day!

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Ja.. ik zou er bijna nog 1 doen
      Met het oog op een borrelgas-uitkomst zou ik het nu zelfs in de winter aandurven meen ik. Een strekking voor het winterraam en geen of nauwelijks wortel-aanmaak los je heel eenvoudig op met die methode... even geduld en het schiet wortel in dat glaasje .... dan is de belangrijkste basis gelegd. Ik moet dit toch aan den lijve ondervinden voel ik...

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      In de praktijk kan het ook gewoon, immers zijn licht uren niet meer van belang maar meer de temperatuur binnen en lucht circulatie

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      @stafforrd :thumbsup: !

Pieremegoggel

You're right... het is al in de bloei...

Ik vind dit zo zo sooo sgattig om te zien he, dat ik er even een portretje van post

(het is de eerste die ik zie zo!) - (je ziet nog een beetje melkvlekjes)

dus: superfast in de bloei geschoten ten gevolge van borrelglas geboorte

IMG_2620[1].jpg

Comment

• Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      vishaka Nee joh, niet superfast in bloei door de borrelmethode. Het is een AF, dus vanaf ontkieming oogstbaar in bijv 13 weken. Na 2 weken krijgt ie een ongeluk en belandt ie in je borrelglas. Stress stress stress, groeit maar nauwelijk. Maarrrr…ze overleeft. Maar de weken telden gewoon door hoor. Dus achterstand of niet, als die 13 weken na ontkieming voorbij zijn moet ze geoogst. Hebben borrelglazen geen invloed op.

Bij mij ook de photo planten tonen witte haren, word alleen weer een rotweer en stuk kouder helaas.

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Shit.. wis ik nie
      Maar we slaan er ons doorheen, ook voor het raam!

Dat voor het raam gaat niet meer lukken met dingen van bijna 2meter en flink breed haha.

Heb gelukkig overkapping waar ze onder kunnen.

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Lol... wat zijn we tog een contrast he
      - niet helemaal!; over de pLandemie zijn we 't eens~! -

Haha ind😁
    alleen die hoge lv word weer de uitdaging.

Ik gok dat er aanstaande week weer een hoop nieuwe topics bij komen met problemen.

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Zeer goed anticiperend vermogen! Wat mist de wereld om me heen dat ....

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      vishaka thanks, helaas is het grootste deel van de menigte niet zo slim meer,en vermogend denkend.

Gekke tijd maken we mee.

Euh.. is dit meeldauw in de toppen, serieus??

Deze heeft geen rauwe melkbeurt gehad ....

Het is ook de allereerste Purple Punch... en zelfs de eerste niet-Mazar in jaren..... dus ik heb eigk geen ervaring met andere soorten.

Het is zo wit .... op 2 plaatsen, getverr!

Zeg me dat het niet zo is ... zeg me dat het niet-zo-is.....

IMG_2621[1].jpg

IMG_2622[1].jpg

Comment

Ter aansluiting op mijn vorige bericht hier nog een meer heldere foto van de eerste hierboven;

Wie weet is het gewoon een verhoogde aanmaak van trichomen ofso? (ja ff draf geknipt, hij moet toch om 1 deze dagen)

IMG_2624[1].jpg

Comment

Yup das meeldauw 100%

En kijk wat is dat Screenshot_20230823_205908_Chrome.jpg
        God was never on your side..

Comment

Trek hem uit elkaar zit het ook aan de binnen kant of alleen op het blad 👨‍🌾 zou zo maar door die kouwe vochtige muur erachter komen blijft toch meer vocht in die voegen hangen en wat nog meer
          Smoke weed every day!

Comment

Beste knippen zodat de meeste meeldauw weg is en dan wassen met waterstofperoxide, ik laat de toppen altijd een uurtje in het bad met waterstofperoxide liggen en dan goed uitspoelen met schoon water, uurtje voor de ventilator hangen aan b.v. een wasrek en dan het droogdok in, suc6.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

Comment

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Met de waarschuwing om niet te lang te wachten na het spoelen met water, om de wiet voor een fan te hangen.

Als de wiet te lang nat blijft, gaat het (weer) mis.

Ik heb overigens best goede ervaring, met dat spoelen met waterstofperoxide en daarna met water.

Ooit na aanleiding van een filmpje op you tube.
              De man spoelde de wiet in zijn tuin in emmers, en had dus ook buiten een fan staan waar hij de wiet voorhing, na het rustig uitschudden.

Jorge ?

• vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Gps jup Jorge, ik had het er net over in mijn laatste bericht toevallig! Maar die had er geen emmers bijstaan .. dat is een ander filmpje waar ik ook eens tegenaan liep (3 emmers geloof ik). Ja, dat heb ik ook altijd meteen gedaan voor de fan hangen.... ja ik heb er ook goede ervaringen mee dat bad alleen nog nooit iets van meeldauw zien drijven ofso, zo erg is het nooit geweest dus.

Opengetrokken (eerst uit de vuilnis gevist);

IMG_2627[1].jpg

Dus we hebben hier te maken met een banaan? (ook een nieuw fenomeen voor me al heb ik er vast tig gehad);

banaan.png

Dat kleine plekje op de laatste foto van bericht 83 ... die top heb ik er ook afgeknipt, dat plekje zag ik al aardig wat dagen en ik was ongerust maar het is niet "gegroeid" zoals je verwacht dat meeldauw groeit.. Mah ja, ik dacht eigk dat meeldauw op de bladeren en stengels begon.

Ja en die andere vol-witte top is iets wat ik net pas ontdekte, dus slechte inspectie, had ik eerder kunnen zien.

Voor de zekerheid gaat ie natuurlijk een meeldauw ..lol, ik bedoel een peroxide-bad krijgen .... misschien idd eens een uur erin laten liggen ja zoals Cor zegt... ik deed het altijd a la Jorge Cervantes met zijn peroxidebad video, wie kent 'm niet.

Maar verder zie ik het dus nergens dat witte ...

Comment

Jorge gebruikt inderdaad geen emmer.

Powdery mildew is one of the biggest problems growers face each season. Prevention is the best course of action but many times it is simply unavoidable! Luck...

Lets not criticize but legalize

Comment

vishaka waar hadden we het toenstraks over nog, is echte meeldauw helaas,niet te druk om maken bent er optijd nog bij.

Als het valse meeldauw was, zag je het enkel onder de bladeren en niet ook bovenop zoals nu👍

Gr staff

Comment

Bezig...
                X