Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Puur buiten in 15L pot - Auto Mazar / Purple Punch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

We kunnen ons verheugen op some prachtige mooie dagen voor de dames vanaf zondag 3 sept....

Voor de rest is er momenteel niks om enthousiast over te zijn. Ik kan naar omstandigheden slechts content zijn met deze standaard voor het westelijke binnen-raam verblijvende borrel-Purple die het als aanstichtster tot rauwe melk schopte. Niks meer gezien aan meeldauw. De ventilator staat er welhaast continue op. Voelt als een veilige setting en ik heb geen haast ofso....

IMG_2640[1].jpg
    Tak afgebroken van ^ - mooi als decoratie:
    IMG_2645[1].jpg

Tsja, en dan dit ... wat moet je d'r van zeggen. De nieuwe Purple met natuurlijke geboorte doet het goed ... maar ik voel meeldauw aankomen somewhere somehow (keep that in mind) en die staat naast de borrel die veel te vroeg in de bloei ging, die passen samen wel goed onder de plu maar in de nacht vrees ik het stille vochtige weer .. ach ja, gewoon in de gaten houden en naar de boer snellen voor rauwe melk bij de witte waas. Opgelost.

IMG_2642[1].jpg

En dan ach.. mijn allerlaatste potgrond was nog 10 liter en dat paste precies in een 10-liter pot. En een allerlaatste zaadje laat je ook niet liggen. Dus why not.. ik zie een minipini stukje groen denk ik ...
    IMG_2644[1].jpg

Last edited by vishaka; 31 August 2023, 15:48.

Comment

Zo, ik ben weer naar de boer gegaan net en meteen alle dames volgespoten met rauwe melk .. inclusief de bloeiers nu. Als ik toprot krijg weten we waar het door komt want ik heb geen plekje overgeslagen.

Het heeft allemaal wel weer geleid tot het perfecte moment want de zon begon NET non-stop te schijnen toen ik ermee begon, zero zon eerder op de dag!

Meteen na spuiten: (bij inzoomen melk goed te zien):

IMG_2646[1].jpg

En dan de grote borrel-bloeier die alleen maar binnen staat de laatste dagen, begon ook duidelijk meeldauw te vertonen, meteen na spuiten:

IMG_2648[1].jpg

En dan allemaal in de zon.. ja de zon staat lager en lager he ... dus het is nu met verhogingen werken om ze nog wat extra licht te geven;

IMG_2649[1].jpg

@Denk dat ik ff de ventilater erop ga zetten!

Comment

Ja je moet er iets voor over hebben om nog wat zon te krijgen zoals je ziet. Ideaal dat onverwoestbare piepschuim... moet er toch nog iets meer van hebben om te verhogen.

.. beide 2 links op het schuim (niet borrels) zijn 30 min, geleden met rauwe melk bespoten (ja, meeldauw).

IMG_2668[1].jpg

Nooit veel geworden dit, het staat er omdat het leeft vooral;

IMG_2670[1].jpg

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          op't dak zetten èé

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Haha ja, goed toch weer kleine extra he je bent wel verder met die kleine dan mij.

Bij mij zijn ze ook kleiner als de vorige gebleven,zo'n sterkte zwakt ook af niet zo gek.

Jeetje...

Moet ik nou de hele plant weggooien? Of toch niet ... en in een peroxide bad stoppen?

Meeldauw op de toppen gespot. Hier de ergste top die ik er af haalde... ik krijg zo het idee dat het op alle gehele toppen op de startblokken staat!

IMG_2689[1].jpg

TOP BLAUW.jpg

IMG_2694[1].jpg

Comment

• belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Italbri heb je wel eens een stengel bekeken daar trekt niks in dat
          droog uit. Tis canabis dat is kei sterk maken ze touw van.

• Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          belladonna botrytis komt er wel doorheen

• belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Ja Italbri maar daar komt niet door een gebroken tak maar door een schimmel op de stam.

Met een microcoopje kijken of je al oogsten kan.

Dat als het al zo ver is de toppen spoelen met waterstof peroxiode.

Moeten ze nog even dan in ieder geval alle bladeren met meeldauw weg halen

Ik denk niet er veel andere opties zijn.
        Lets not criticize but legalize

Comment

Thanks guys voor al het meedenken...

Maar ik voelde ook: hij MOET om~!

Dusseuh... nu staat het te weken in een bad met water/waterstofperoxide (Cervantes verhouding) en je ziet wat er boven komt drijven, en dan heb ik toch alle zichtbare meeldauw verwijderd...

IMG_2695[1].jpg

Comment

Wat is dit? (ik weet niet wat ik er mee moet..)

IMG_2703[1].jpg

Dat ^ is de linker hier beneden (het hele overzicht van wat er nu nog staat);

IMG_2705[1].jpg

Comment

• Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              Zaadjes misschien.

• vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Italbri yup, ik ga het ontdekken...

• belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Oogsten en roken

Ik ben al bijna een half jaar hier (lol) en voorlopig zit het er ook nog niet op en tegen die tijd begint de lente al bijna weer ..

We hebben best goed weer gehad de laatste tijd, goeie nazomer maar late this week gaat het maar liefst 26 mm regenen op een dag!

Als de zon begint te verschijnen early lente ... dan kan ik er maar niet aan wennen. En als de warmte verdwijnt, early herfst, dan mis ik het.

Italbri ik heb gelezen dat je mannetjes ook kunt roken, dus paar uur geleden is ie netjes geknipt (meeldauw-vrij gemaakt), in bad gegaan en opgehangen.
            Volgens mij heb ik in mijn eerste kweekjaren ook vooral mannetjes gerookt zonder het echt door te hebben.

Gps ga je volgend jaar ook een verslag bijhouden? (ja toch he?)

Remco mocht de omgeving hier wat uitgeroeid worden de komende jaren dan wil ik nog wel eens aan het dak denken, hoe ik erop kom en eraf wordt dan wel weer een leuke.

Comment

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Misschien dat ik volgend jaar wel weer een verslag maak van af het begin.
              Toch heb ik wel een soort van verslag dit jaar, alleen begon ik daar laat mee.

Er valt alleen weinig te vertellen op dit moment. Ik ga direct me tuin in en kijken wat ik al oogsten kan.
              Vooral de vraag of ik in delen oogst, of de hele plant in één keer.

Ik kom net in me tuin, en er is een weedplant geknakt. Of dat nou door de wind komt of door een kat / vogel? Als ik de schade zie, dan kan dat bijna niet van de wind komen. Ik heb met schilderstape, de stam dicht geplakt en de plant een steun gegeven, ik moet dus afwachten of dat nog goed komt. Ik heb echter nog twee
              Last edited by Gps; 9 October 2023, 14:57.

• vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Yuna, ik wil het toch bewust aan den lijve ondervinden wat ik aan canna en terp ervaar maar ik verwacht niks (deze vent ruikt alleen zo goed want ja daar doe je het inderdaad voor ... ik heb nog wel de hoop dat dit het wint van het shop-onkruid want oeioei wat een tegenvaller die overgang eerder dit jaar!

Genoeg van de Auto's dus grinz .. ja ach, ik vind het best goed gegaan nog maar keus is me ook niet gegeven dan. Je gaat die witte waas gewoon incalculeren en rauwe melk maakt het dan nog best te doen. Vooral de vroegste vogels hebben het zonder bad overleefd.. onvergetelijk.

Ik ben trouwens geen kerel but who cares about gender these days, de belangrijke vraag is: Cyborg of Mens? En dan kom ik er nog best goed vanaf ;P

• vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Gps Wow! Dus daar zit jij ... en ik belandde met mijn neus bij het zo vertrouwde woord Auto-Mazar!
              Ja ik zocht je verslag en kon 'm niet vinden... ik zit vooral heel beperkt bij "kweekverslagen buiten"... en een ander sub-forum lijkt mijlenver verwijderd dus vandaar de vriendelijke tip voor volgend jaar ;P
              Geoeg te zwammen hoor... en zie het maar zo; wie de details niet eert is 't verslag niet weert

Naar omstandigheden harstikke goed joh

Gisteren voor de 4e x ofso die kleine bespoten met rauwe melk door upcoming meeldauw, die grote volstond met 1 x tot nog toe.

die grote staat vooral binnen voor het raam (behalve vandaag) en die kleine was nog niet binnen geweest until afgelopen koude nacht na spuitbeurt (was toen ook geen bedreiging meer voor die grote).

IMG_2719[1].jpg

Comment

Gaat snel met die meeldauw.... weerrrrr moeten spuiten zonet maar dit x heb ik de verhouding rauwe melk - water aangepast naar maar liefst 1:3 !
              Tot nu toe heb ik altijd en immer een verhouding van 1:10 aangehouden (dus 50 ml melk en 450 ml water).

Nu dus 150 ml melk en 300 ml water (= 450 ml vocht total). Het gaat puur om die kleine... die grote doet het (nog) goed en de bloeiharen beginnen ook lichtelijk te bruinen dus voor die is er nog best wel wat hoop. Desnoods maar vroeg oogsten maar hoeft duidelijk nog niet..

IMG_2721[1].jpg

Comment

• vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                Yuna, yup ga ik ook vanuit.. aan de andere kant kan dit wel weer het moment zijn om het perfecte anti-meeldauw middel te vinden, ow well, lemme dream

• Yuna
                Yuna commented
                Editing a comment
                vishaka bestaat niet, CannaCure werkt daar het beste tegen,omdat het een laagje legt waardoor het niet verder kan uitbreiden.

Heb dit spul in het verleden vaker toegepast als bladvoeding,toen mijn haze planten meeldauw kregen,heb ik dit uitgeprobeerd en heb de kweek afgeknepen zonder verdere verspreiding,het is niet erg goedkoop wel effectief en natuurlijk kunt het ook toepassen probleemloos in de bloei.

En verder is het dat eigenlijk wel, de genetica is het allerbelangrijkste,maar dat is ook geen 100% want dat bestaat niet.

Gr yuna

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Waterstofperoxide al geprobeerd?

Yuna .. interessant dat Cannacure. Het principe lijkt me een beetje als dat van rauwe melk wat ook een laagje achterlaat en ook als ik dit lees gaat dat licht branden;

"Bij preventief gebruik is één keer in de week spuiten voldoende. Om plagen te stoppen spuit je elke drie dagen. Ook de verspreiding van de schimmelziekte meeldauw kun je op deze manier een halt toe roepen. Het is belangrijk om de bladeren aan de onder- en bovenkant te bespuiten. Je kunt CANNACURE vanaf het begin van de groei tot aan de oogst gebruiken – het is immers gifvrij."

Nu dus eerst even verder met m'n melk en als verhouding 1:3 niet werkt dan FULL RAW .. en als dat niet werkt gaan we Cannacure doen (denk ik).

Maar iets zegt me dat die melk zijn werk net zo goed doet maar dat ik gewoon even de juiste verhouding moet vinden .. let's see.

Gaat nu nog goed... voorlopig binnen.

IMG_2729[1].jpg

Comment

• vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                QnQ yup kan ik me in vinden, thanks voor de tip.

• Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                QnQ , gebruikte jij niet vital van ecostyle ?

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Yep, in combinatie met een paar drupjes fishmix, een paar keer nevelen tijdens de groei.

Zo, heb ze net even buitengezet (voor het eerst sinds de laatste binnen-foto hier ^^ ).
              (Nog) geen meeldauw return, het grote verschil is;

- niet meer buiten gestaan (ook 's nachts niet dus)
              - geen ventilator erop meer binnen (soms ff paar uur ontvochtiger aan)
              - behandelt met rauwe melk verhouding 1:3 (ipv 1:10)

Dit onderzoek is een must read voor alle (rauwe-) melk twijfelaars zoals repelsteel en ook waarom dit effect heeft of kan hebben etc.
              De verhouding melk/water is zeer belangrijk, hoe meer melk hoe beter de uitkomst, boeiend! Ze gaan zo hoog als 50/50 ... dus ik ga niet gelijk voor de volle rauwe hap zoals voorgenomen bij een next dauw aanval. Eerst a 50/50 try!

Ik krijg een beetje de indruk dat het in dit onderzoek ook over rauwe melk gaat omdat de term FRESH milk valt;

effect.png

Bijna op het dak ja... maar beter als in het publieke voortuintje he;

IMG_2739[1].jpg

@edit;
              Die wil je tog niet ten onder zien gaan he;

IMG_2742[1].jpg
              Last edited by vishaka; 22 October 2023, 18:34.

Comment

• vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                Lol ja die auto-invulling blijft kuren hebben @Rreppellsteeltjam (< nu weer maar gelukkig had ik je naam right in front of me en was het slechts een multi-oogknipper check zonder muisklikwerk, dus te doen).
                repelsteel het was niet de bedoeling je uit het historisch bestand van JD op te vissen, excuses en hopelijk gaat het je goed!

• parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                whahahaha, die blokkentoren voor 't laatste beetje zon

• vishaka
                vishaka commented
                Editing a comment
                parakweker Graag gedaan ;P

LR2 melk en meeldauw?
              Waterstofperoxide 3% rechtstreeks uit de fles gebruiken; twee of drie keer behandelen, 1:1 verdund kan ook. En anders..
              Kopersulfaat. Snufje oplossen in water en de plant bespuiten.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik denk niet dat ze nog buiten komen hoor.. af en toe zet ik ze ff stealthy voor een zonnig zuidenraam.... dat voelt een stuk beter, krijg je die temperatuur schommelingen ook niet en best nog goed licht wordt er dan gevangen.
                Mijn herfstkweek:

IMG_2748[1].jpg

Comment

Overdag kan het prima nog
                  wel opletten met de regen ind, en de avonden word bijna telkens te koud.

Comment

• Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Ik kijk veel blckbox, de nieuwe wereld en cafe Weltschmerz.

Over de msn zijn we het in ieder geval wel eens.

Die hebben mij zwaar teleur gesteld, vooral doordat ze niet echt naar alle wetenschappers luisterden.
                    Alleen wetenschappers die het corona narratief volgende kwamen aan het woord.

Helaas krijgt de alternatieve media ook weer gelijk over de Ukraine, je zal er maar wonen net als in de gaza strook.

En tav corona stapelen de feiten zich op dat het uit een laboratorium ontsnapt is tijdens een gain of function onderzoek.

• Yuna
                    Yuna commented
                    Editing a comment
                    Corona is nooit gevaarlijk geweest,mensen stierven hier ook niet aan, er heerste een zwaar longvirus in de tijd van covid,dit werd opzettelijk stilgezwegen en nog steeds tot op de dag van vandaag,en werd afgedaan als corona en hie gevaarlijk het (was) wat het niet is.

Ze zijn allemaal schuldig, en dit komt van iemand af wiens naaste op de ic dag in dag uit aanwezig was.

De oorlogen, Rusland ukraine is een afleiding, dat nu andere landen de Gazastrook gaan verdedigen hoor je ze niet over waaronder nato lid Turkije.

Amerika die Syrië heeft aangevallen van de week ach weet je ik lig er niet meer wakker van,ze vertellen alles op tv behalve de waarheid.

Volgend jaar komt de digitale euro dat word het begin van nog meer ellende.

Wat doe je eraan he, als een enkeling wakker is en de rest niet.

• vishaka
                    vishaka commented
                    Editing a comment
                    In mijn wereld is dat hele biowapen gelekte lab verhaal sciencefiction nonsens en moeten we de fraude van de virologie doorzien. We worden van alle kanten verdeeld zie je maar weer. Zo stoppen ze de revolutie die het menselijk ras nog kan redden.
                    Last edited by vishaka; 2 November 2023, 05:40.
                Bezig...
                X