Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende Autoflowers.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verschillende Autoflowers.

Korting op 420shop
    Hey allemaal.

Ben al enkele weekjes bezig met een autoflower grow buiten.

Ben in het begin verschillende problemen tegen gekomen helaas. 1 keer viel de pot om waardoor 1 plantje veel stress op liep vermoedelijk. Blijft wat achter qua groei tegenover de rest. Ze zijn voorgegroeid in een voorgroei kasje in het raamkozijn. Toch gingen ze wat strekken dus toen in de zon gezet.

Momenteen kweek ik;

1 Watermelon Candy 4,5 week
    1 Runtz 4wk oud
    1 Northern Light 4,5 week
    1 Purple Haze 4wk oud.

Zaden komen van Zamnesia. 1 Runtz zaadje is helaas niet ontkiemd.

De enige Runtz is helaas ook precies het plantje die is gevallen. Dus dat is wel ff pech haha.

Ik voed de planten wanneer ik water geef.

Ik gebruik Lightmix. Voed bij met een wortelstimulator en autoflower supermix. Voor de bloei heb ik pk 13/14 als laatste duwtje in de juiste richting. Osmosewater ph6 , ec waarde afhankelijk van grootte plant. Bouw het wel op. Ben begonnen met 0,9 ec. Deze lightmix houdt enorm veel vocht vast. Hoef amper water te geven nog. Hou het wel goed in de gaten. Door de potten op te tillen. Ze staan in 11 liter potten.

Plantjes staan prachtig. Mooie nodes die al groot beginnen te worden. 7 vingerige bladeren.
    Planten staan op een balkon op het zuiden. Er staat een kleine ventilator bij, in de buurt om de temperatuur beetje onder controle te houden. De tegels op mijn balkon komt veel warmte vanaf. Die ventilator scheelt zo 5 graden. Maak de tegels rondom veel nat. Zwarte potten heb ik afgedekt met tasjes/zakken. Tevens de eerste grow op dit balkon.

Morgen even wat foto's schieten.
    Last edited by Raver; 7 June 2023, 00:29.

Komt het water wel onder in de pot?

Laat je ze ook droog trekken, daardoor gaan de worrels op zoek.

Bij autos is het begin belangrijk, gebreken in de groei komen meestal niet meer goed.

Comment

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Ik zie het altijd meer als "de wortels groeien daar waar de omstandigheden in de grond het beste voor hen zijn"

Succes hopelijk komt het plantje terug bij.

De eerste keer dat ik weet dat iemand osmoses water gebruikt in soil, zal wel geen kwaad kunnen maar is dat niet wat overkill met die dure filters.

Potten opheffen voor te kijken hoeveel water ze hebben. In Remco zijn verslag kan je een metertje zien die vocht meet van blumat (kan een hulp zijn).

Volgende keer wat leca aan de onderkant van de pot steken om een goeie afwatering, domme vraag er zitten toch gaten onderaan?

Het type potten ook, ik had ook eens potten lang en smal waar het zwaartepunt wat hoger ligt. Als een plant wat groter is en de wind blaast daarin is dat zeer gemakkelijk om te vallen. Wat steentjes erin maakt ook dat het zwaartepunt lager ligt.

Ik weet weinig goeie tips maar ben maar noob é😉.

Heb je geen fotootjes?

Comment

Osmosewater krijg ik van een andere kweker. Gebruik dat sinds enkele grows nu. Werkt goed.

Zo'n metertje is wel handig. Ik wil graag doorgaan met voeden maar de aarde blijft vochtig onderin. Plantjes tonen ook geen tekenen van te weinig water of teveel water. Staan zoals ze horen te staan.

Yes volgende ronde ga ik zorgen voor betere afwatering. Ik heb zeker gaten onderin die doorlopen naar de zijkant. Die hogere 11 liter kweekpotjes gewoon. De pot viel om doordat ik struikelde haha. Mijn eigen fout. Potten zijn stabiel.

Ik heb wel foto's alleen het lukt me niet om ze toe te voegen ofzo.

Comment

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Je moet wel opletten dat het water hem niet onderaan verzameld als de afwatering niet goed is.

Mss kunnen de worteltjes er nog niet aan (kan ook zijn dat ik mis ben😉).

Northern Light rechtsonder
      Watermelon Candy linksonder
      Runtz linksboven
      Purple Haze rechtsboven.

Watermelon Candy en Northern light zijn de plantjes die het snelste groeien van de 4.

Potten eromheen zijn kruiden en tomaten. Nog niet opgekomen. Kamille, dille, en paar andere plantjes. Natuurlijke afweer tegen verschillende ongewenste plagen haha.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by Raver; 8 June 2023, 07:49.

Comment

Hittestress??

Comment

Foto 2 ; hittestress?

Comment

• Hoeloes
            Hoeloes commented
            Editing a comment
            Zien we toch goed uit, van hitte stress lijkt mij persoonlijk geen sprake

Voortgang.
          Attached Files

Comment

Watermelon Candy
            Attached Files

Comment

Watermelon Candy foto 2
              Attached Files

Comment

Gaan lekker en ondanks je 11L potjes een redelijk formaat wss op tijd verplant of rechtstreeks gezaaid mss?
                Je zit goed met je autoflower mix👌
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• Raver
                  Raver commented
                  Editing a comment
                  Ze gaan zeker lekker! Ik heb ze vroeg overgepot naar de 11L. Krijgen nu ook PK13/14.

Ik top meestal me autoflowers zie dat hier weinig geeft wel stress maar toch ook meer wiet overpotten geeft ook erg veel stress en gaat allemaal te kosten van de groei
                autoflowers schieten wortels en de groei slaan ze over zo snel moet je zijn
                Smoke weed every day!

Comment

• Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Ik trek de hoofdtop van een autoflower liever een paar keer naar beneden. Een echt egaal veldje creëer je dan niet niet..maar als je de andere takken dan ook nog een beetje verlegt, krijg je mooie struikjes vind ik.

Dat ligt aan de auto flower zelf, met een xl auto kun je het doen die heeft meer groei tijd dan een non xl,bij een gewone auto is het een gok.
                al is de kans dan groter dat het niet ten goedde komt ipv van wel.

Maar als het werkt voor jezelf gewoon doen,en pakt het nadelig uit gewoon skippen.

Comment

• Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Toppen kun je altijd doen ook let nrml formaat zolang je met een scherp oog checkt of de voorbloei nog niet gestart is, anders krijg je 2 opeengepakte hoofdtoppen.
                  Verpotten moet je zien te beperken kwestie achterstand.

Rietslang klopt ind,maar zelfs dan werkt het niet altijd in het voordeel.

Waar ik meer na duid toe is met een Xl variant heeft men meer tijd,en kan het bijna niet meer misgaan.

Helaas zie je mensen nog altijd die zeer weinig begrijpen en weten omtrent autos.

En gaan precies op dat stukje zoals jij aanhaalde de mist in.

En verpesten als het ware al hun eigen kweek mede daardoor.

Comment

• Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Indien juist gedaan vinden ze het net lekker maar het ene kreng is ook het andere niet.

• billyboybennie
                  billyboybennie commented
                  Editing a comment
                  niet iedere soort vind het fijn als je ze topt

Autos kin je makkelijk toppen, inderdaad voor de voorbloei!! Ze kunnen wel wat hebben hoor

Comment

Bezig...
                X