Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek beginneling in noordwest Italië

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nu even een individueel verslag van de Turing AF. Ik lees weinig tot niets over deze variëteit op dit forum. Misschien omdat het maar een problematisch plantje is. Van de vijf zaden is er uiteindelijk maar een ontkiemt. En dat plantje was altijd een achterblijvertje vergeleken met de anderen. Precies 4 weken na ontkiemen is de plant gaan bloeien. Tijdens de bloei is de plant nog wel wat doorgegroeid maar het is geen plant geworden waarmee ik op dit forum lekker kan gaan opscheppen. Ik denk dat ie nog niet eens 30 cm haalt. Maar er zitten wel heel veel van die buds in. En zij ruikt ook best wel pittig voor zo'n klein opdondertje. Ik ben heel benieuwd of er nog wat rookbaars afkomt. Ze is tussen de 5 en 10 augustus "uitgerekend". Hieronder de ontwikkeling met tussenpozen van 10 a 11 dagen.

2023_06_01.jpg 2023_06_11.jpg 2023_07_01.jpg 2023_06_21.jpg 2023_07_12.jpg

Vroeger (toen alles beter was) had ik veel meer energie om in de fotografie te steken. Als oudere man ga ik nu liever voor een stevige couchlock dan moeizaam proberen de wielen steeds maar opnieuw uit te vinden. Toch heb ik de makro tent en lampen maar opgevist uit een van de verhuisdozen en met statief en macro objectief aan de slag gegaan. Het eerste resultaat valt niet eens tegen. Wie weet krijg ik een volgende keer meer inspiratie om nog beter mijn best te gaan doen. In ieder geval lijken de trichomen me nog "helder en transparant". Is het voldoende dat ik dit een keer per week check?

2023_07_14.jpg

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Va bene

Erg helder mooi trichome. Als dat bolletje op het steeltje groter begin teworden word alles ook veel duidelijker. En dan is het wachten wachten wachten en heel tuin ruikt naar wiet en dan krijg je oogst kooorts zorg dat die niet wind
    God was never on your side..

Comment

• klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Gelukkig is de tuin behoorlijk groot. Dan kan ik de planten goed verspreiden indien ze te lekker gaan ruiken. Ik kan mijn buren nog niet goed inschatten. Het zou vreselijk zijn indien de oogst voortijdig geruimd word.

klos73 ga maar iets bedenken of maken snel,om je planten te beschermen er is een enorme hittegolf onderweg waar jij zit.

Met tempraturen tot 49 +GRADEN met andere gebieden tot 40+ Graden

dit is to much ook voor onze geliefde plant,
    beter op tijd dan to late.

Gr en succes Yuna

Comment

• klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Ik zal het goed in de gaten houden. Hier in het noordwesten zijn de temperaturen iets minder extreem dan in andere delen van Italië. De hitte wordt vooral verwacht in het zuiden en midden van Italië. En dan vooral op zeeniveau en in de grote steden. Ik zit hier op 300 meter hoogte. Afhankelijk van de hoeveelheid waterdamp in de lucht scheelt dat tot 1 graad per 100 meter.

Ik heb nog 8 gepotte exemplaren. Die kan ik bij extreme hitte binnen zetten. 6 vollegronds exemplaren staan in ons toekomstige dorp op 500 meter hoogte.

Nu wordt er in de moderne media graag wat overdreven. Met het klimaat alarmisme schets men maar al te graag Armageddon-achtige beelden. Zo was het bij de vrij lokale overstromingen bij Rimini zo dat het leek alsof half Italië was overstroomd. Op dat moment hadden wij hier in het noordwesten nog steeds een ernstig neerslag tekort.

De meest reële weerdienst voorspelt hier voor dinsdag 35 graden. De dagen rondom 30 tot 33 graden. We gaan het zien.

PS Dinsdag komt mijn Ph meter voor water en bodem. In afwachting daarvan geef ik de planten nu kraanwater met een kneepje citroensap. De standaard Ph van ons kraanwater is ongeveer 8 hier....

De grootste angst van de buiten kweker.
    Als ze net voor de oogst gejat worden.
    Goed uit elkaar zetten. En proberen zo lang mogelijk te laten staan.

Suc6
    Last edited by belladonna; 15 July 2023, 22:53.

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      In de guerrilla term noemen we ze struikrover

klos73 overdrijven zijn ze ind goed in dat is een feit,maartoch alles met hun schijt klimaat hoax en nonsens.

Zullen we het eens anders bekijken eigenlijk zouden wij beloond moeten worden wij kwekers.

Onze planten helpen namelijk het co om te zetten uit de lucht,maar hij wat wij doen is een doodzonde he de rest van de wereld lacht ons uit.

Comment

Nu heb ik als 1ejaars kweker met veel dingen rekening gehouden, veel reserve voor tegenslagen ingebouwd, maar toch, tegen de natuur valt niet te vechten.

Het was een mooie droom die met de dag leek te groeien. Vanochtend vroeg nog gebufferd water gegeven, de pH van de grond gecontroleerd, afgewogen voeding gegeven. Gezien ho mooi ze erbij stonden. Wel veel trips en andere vraat, maar toch. Later op de ochtend was de droom In vijf minuten uiteengespat. De foto's hieronder vertellen het verhaal.

Nu wil ik niet al te huilerig doen. Mijn beste buren wijnbouwers. Die zijn er pas echt beroerd aan toe. Indien je de wijngaarden nu ziet, alsof er een sprinkhanenplaag plus plus doorheen is getrokken. Daar komt dit jaar geen druppel wijn meer uit. Als je ziet met hoeveel overgave die mensen er dag in dag uit mee bezig waren. Dat verhaal, dat is echt om te janken.

hagel1.jpg

2023_07_21potten.jpg 2023_07_21potschade.jpg 2023_07_18_silverhaze.jpg 2023_07_21silverhaze.jpg

Comment

• belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Oho wat erg

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dat is balen

Ik zie wel planten die omgewaaid zijn, waar nog bladeren aanzitten.
        Je zou kunnen kijken wat er gebeurd als je die weer overeind zet.

Wow

Wat een schade heeft dat hagel buitje aangericht zeg..☹️

Onvoorstelbaar

Comment

PH donner en belladonna

Ja. Het zijn van die berichten waarvan ik vroeger dacht: "overdrijven is ook een kunst". Een valwind bomvol met hagelstenen die ik nog nooit eerder zo groot gezien heb. Gigantische turbulenties die de bomen van 20 graden naar rechts tot 20 graden naar links zwiepten. Bijna al het blad en delen van de schors zijn zijn er letterlijf af gefileerd.

2023_07_21wgbr.jpg

Mijn buurman en zijn zoon zijn heel de jaarproductie van 20 hectare kwijt. De verzekering dekt hooguit tot 20%. Ook hebben ze tot maart volgend jaar niets meer te doen. Lusteloos en timide zijn ze maar een vernieuwing van het dak begonnen. Ik word er droevig van als ik ze zo bezig hoor.

Van wat onrijpe toppen van de AF's (2 a 3 weken te vroeg) heb ik nog wat in de diepvries gegooid. Ik heb vanmiddag wat proef gerookt. Met die natte toppen viel het niet mee. Maar ik bespeur wel enig effect. Dus wat mij betreft is misschien niet alles verloren. En ik hoef er niet eens mij brood mee te verdienen...

Comment

• PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Wat een drama zeg!

Die van de 20graden links en recht heb ik eerder gezien. Ze herstellen zich in de groei daar nog wel van . Maar die hagel ballen zijn giga en hebben de planten gesloopt .!

• belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Ja triest voor de mensen die nu in 1 keer niks meer hebben. Weg jaar inkomen weg dag indeling. Echt triest. Verse wiet is vies he. Ik fop me zelf er ook elk jaar mee. Ik moet effe proeven en hoesten. Na 3 maanden curen in de pot is ie heerlijk... maar da duurt zo lang he. Je kan van wat je wel ge oogst heb ook boter maken en dan koekje bakken dan is de smaak niet zo belangrijk. En word je wel mega stoned

klos73 deze is wel erg zuur.

Maar niet getreurd zet niewe autoflowers kan prima nog, maak een afdakje etc en zet ze in 20liter potten.

Dan heb je nog een leuke oogst eind september/begin oktober plus je kunt ze uit de regen houden.

gr yuna

Comment

• PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Er is maar een merk afdak wat ik zou plaatsen! Www.Greenspan.nl

Betaalbaar ,Oer sterk en 86% diffuus licht doorlatend oftewel zonder schaduw 😉
          Last edited by PH donner; 22 July 2023, 16:36.

Het is buiten een kwestie van drooghouden, zeker hier in NL
        Beetje crea bea spelen en het is simpel

Uit de oude guerrilla verduister doos…
        Attached Files

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik heb dan de k ik echt vet geluk met mijn balkon, waar altijd wind opstaat. Gelukkig nog nooit last gehad van rot

• PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Rot is vooral genetische bepalend. Al ze natuurlijk niet tot november rot vrij blijven.

klos73 je heb toch wel al nieuwe ter ontkiem geleg. Gaat nu nog goed zeker daar
        Last edited by belladonna; 22 July 2023, 22:37.

Comment

Hahah dat ziet er wel heel erg leuk uit! En super bedacht zo! 👨‍🌾👍🏻
          Smoke weed every day!

Comment

PH donner, belladonna, Yuna

Goed om er nog even op te wijzen dat het nog niet te laat is voor een nieuwe poging. Ik was even helemaal uit het veld geslagen. Nieuwe zaadjes moet ik nog bestellen. Dat doe ik maar in Italië want een pakje uit Nederland doet er minimaal 5 dagen over. Komt het weekend ook nog bij. Suggesties zijn overigens welkom.

Even afgezien van dit korte maar verwoestende intermezzo, het klimaat is hier eigenlijk uitstekend voor een late zomer tot najaarsteelt. Het regent niet vaak, nooit langdurig en het droogt daarna snel weer op. Een punt van zorg is nog wel de vele insectenvraat. Niet zo zeer slakken maar er vliegt en springt hier nogal wat rond dat wel wat groen lust. Er wordt hier en daar flink gevreten in het blad. En trips. Heel veel trips. Vooral op de lagere bladen.

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Aaltjes uitzetten tegen de trips.

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Jeetje mina wat een klote situatie, een paar vrienden van mij wonen in Spanje. Zij bestellen bij oaseeds, geen idee of dat sneller dan 5dagem naar Italië word verstuurd. Wellicht voor volgend seizoen

10 dagen na de hagelstorm:

Ik kon het emotioneel niet opbrengen dit jaar weer opnieuw te beginnen met overhaast bestelde autoflowers.

Dus ik heb de restanten van mijn drie autoflowers (3 a 4 weken te vroeg) maar geoogst en te drogen gelegd. Het was rookbaar en ik werd er stoned van. Geen kunst misschien na ruim 4 maanden droog te hebben gestaan. Maar het verbaast me wel dat deze toppen zo vroeg al THC bevatten. Daar bij in aanmerking genomen dat deze planten gedurende zo'n tien minuten "live" een ice-o-lator behandeling hebben gehad met die hagelstenen als eieren zo groot....

Verder zijn vier planten toch nog aan het regenereren geslagen. Een wondertje indien je de schade bekijkt. Hieronder nog een foto van de Silver Haze. Met een geschilde en en overlangs gespleten stengel. Hopelijk is er nog een beetje tijd om de verloren vegetatieve fase een beetje te compenseren en kan er nog een (bescheiden) bloei optreden. Wat is een een beetje de normale tijd dat fotoflowers gaan bloeien?

silverhaze.jpg

Comment

• Yuna
              Yuna commented
              Editing a comment
              3 tot 4 weken +- dan schieten ze de bloei in.

Xl varianten 5 tot 5 en halve week.

Nog even een eindverslag van de autoflowers.

5xTuring, maar 1 ontkiemd en te vroeg moeten oogsten.
            5xAfghanKush, 5 ontkiemd, 1 totaal verwoest met de hagelstorm, 2 behoorlijk beschadigd, 2 wat minder erg beschadigd.

Alle planten zijn vrij klein gebleven. De twee vollegrond exemplaren nog het kleinst. Zoals gezegd heb ik zo'n twee a drie weken te vroeg moeten oogsten. De vollegrond exemplaren hebben zo'n 10 dagen langer gestaan. Hier en daar is op hagelschadeplekken toprot ontstaan. Tenminste, ik denk dat het toprot is (geweest) De plekken zijn ingedroogd en ik heb niet het idee dat het zich daarna uitgebreid heeft. Ik denk dat het warme en droge klimaat hier een goede rem voor deze gevreesde aandoening is. Pas bij het portioneren heb ik het er uit gehaald.

2023_08_05AK.jpg

Uiteindelijk heb ik uit 10 zaden zo'n 90 gram effectief kunnen oogsten. Dat klinkt niet bemoedigend maar ik heb een hoop ervaring opgedaan. Voor volgend jaar. Tenminste, indien volgend jaar nodig is. Want 8 planten die ik na de storm eigenlijk al afgeschreven had herstellen zich met onvoorstelbaar veel nieuwe bladgroei. Indien de bloei nog even op zich laat wachten kan daar best nog wel eens behoorlijk veel vanaf komen.

2023_08_11_AT_AK.jpg

Comment

Bezig...