Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2 - Buitenthread 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LR2 - Buitenthread 2024

    Korting op 420shop
    Het is April.
    Dat betekent slecht slapen vanwege die teringvogels en loopse katten.

    Maar dat betekent ook dat ik binnenkort ga nadenken over wat ik ga zaaien.
    Nee geintje, dat heb ik al bedacht.

    Potgrond van de supermert, goedkoopste spul.
    Vijftig kilo kippenmest van de boerenbond, voor de hele tuin. Kippenmest is iets rijker aan ammoniak en dat is sneller beschikbaar. Verzuurt de bodem ook een beetje waardoor ik langer gewoon kraantjeswater kan doseren.
    Ga ik nog perliet scoren? Geen idee.

    Kopertape tegen de slakken, ontkiemen in kleine potjes met kopertape, die in een bak staan met kopertape er om.
    Gaasje er over tegen die teringvogels.

    En dan 4 x 20L potten met een mengsel van planten, ik gok 2 stuks per pot. Ik hoef geen monsterbomen en 't moet allemaal een beetje beheersbaar blijven. Liever 40 compacte toppen waar ik van kan genieten, dan 180 fluftoppen waar ik meer knip dan rook.
    Vorig jaar heb ik alles wat geen apicale top was, ook weggegooid. Scheelde twee avonden knippen en de voorraad is nog niet eens halverwege leeg vandaag.

    Wa's et plan?
    5 stuks zaaien van alle reguliere planten, doorgaan met de selectie van de punisher revival. Na een wintertje paffen heb ik wel twee favorieten die dicht in de buurt zitten.
    5 stuks reduceren tot.. whatever er overblijft. Mannen die goed ruiken gaan in een glas water en stuifmeel opvangen voor nieuwe zaden.
    2 stuks zaaien van alle FEM planten want ach, verder geef ik niet heel veel uit aan blowen; pakje vloeitjes per maand, wat shag.

    WW x AB*
    Gorilla Glue x AB*
    AB3 x AB*
    AB1 x AB*
    Mondico skunk - Paradise
    White widow - Paradise

    Boven alles, gaat het in mijn geval om de oogst. Die komt er. Da's gewoon simpelweg zo.
    Op de tweede plaats komt zo min mogelijk doen. Da's ook simpelweg gewoon zo.
    Op de derde plaats ook.
    Op de vierde plaats komt het hebben van plezier in de hobby.
    Op de vijfde plaats komt vooral niet zo moeilijk doen. Je kunt wel krampachtig alles gaan zitten regelen, maar zie dat stukje hierboven; die oogst komt er. Dat staat zwart op wit, dus het is waar.
    "Ja maar LR2, ik regel van alles en ik heb 2x meer oogst dan jij?"
    "Gompie, vreemdeling, ik regel niks en besteed 12 keer minder uren aan mijn plantjes. De input vs. reward is bij mij ongeveer 1 uur per 100 gram. Bij jou is dat 12 uur per 100 gram. Ik heb 50 euro uitgegeven aan zaadjes en potgrond en mest, jij zit rond de 150 euro met allerlei pH spulletjes en EC dingetjes en wietjesvoedingen.. Input, versus, output."
    "Heh, goed bedacht maar ik heb wel meer oogst!"
    "Korrekt! En als je een keer de pH verkeerd meet dan is je hele kweek over de zeik en dan kom je op hetzelfde gewicht uit als ik.. Dan heb je nog meer input voor dezelfde output."
    "Oh."

    Koorddansen. Daar doe ik niet aan. De weg verbreden, vier wielen met goede banden en niet te hard rijden. Zo kom je veilig thuis.
    Als er wat mis gaat met de planten, dan los ik dat op. Omdat het zo'n simpel systeem is, kan ik al uitdokteren wat het probleem wordt: in juli krijg ik wat geelkleuring door watergebrek, de oplossing is vaker water geven (niet meer, maar vaker). In juli kleuren ze ook wat lichter omdat de mineralen uit de bodem op zijn en de aarde een wat hogere pH begint te krijgen, dus dat los ik op met wat organische troep op de aarde en wat extra mineraalrijke voeding. In de herfst wordt het kouder, dus dat los ik op door binnen te gaan zitten.
    In mei komen er wat luisjes, neem olie. In juni komen de lieveheersbeestjes vanzelf.

    Simpel, effectief.

    Nu wachten op mooie dagen!

    Groetjes,
    LR2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Kind kan de was doen!

    Klinkt heerlijk simpel en effectief LR2


    Veel plezier met je kweek, ik volg.

    Comment


      #3
      Deze kweek methode spreekt tot mijn hart zo makkelijk mogelijk met zo min mogelijk werk de natuur zn gang laten gaan. Ben benieuwd, ik volg!
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #4
        Het is toch geen wedstrijdje verpissen LR2? Ik besteed per week nog geen uur aan mijn binnenkweek, oogst twee keer zo veel en heb geen toprot aan het eind. Goed ik moet wel vijf keer zo vaak oogsten en knippen als jij maar ik heb een tumble trimmer!

        Kijk uit met de natuur z'n gang laten gaan in de herfst en succes!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zoals ik kweek is ook absoluut niet moeilijk en ben het helemaal met je eens dat hoe minder je hoeft te doen hoe minder er fout kan gaan! Ben ooit begonnen als buitenkweker maar heb zeker niet altijd kunnen oogsten helaas!

        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Heb ook een hekel aan knippen maar tegelijkertijd baal ik als ik klaar ben. Meer knip=meer wiet.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zo is dat PH donner en dankzij het droog knippen komt het niet op een dag.

        #5
        Ziet er goed uit LR2 en suc6 met je verslag en kweek

        Wij zijn diegene die het moeilijk maken...zo'n moeilijk is het nu ook weer niet, laat LR zien....
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #6
          KISS, I love it. Succes met je buiten kweek!

          Comment


            #7
            Je word ook een dagje ouder he,dan begint het met een stap terug nemen haha.
            ik ga ook voor de makkelijke weg dit jaar,ook geen zin meer in het gesleep en alle onzin.

            En ind al die middeltjes dat is net alsof je nog in een sprookje gelooft,leuk voor de marketing van verkopers maar totaal overbodig😉

            Ps zolang je maar niet met die 4 wielen ook 25/30km gaat rijden he op de 50/60km wegen haha.

            Veel kweek plezier dit seizoen

            Staff

            Comment


              #8
              Oef, wat een jaar.
              Weer boordevol slakken; eerste twee zaairondes waren in een nachtje opgegeten. 50 euro aan zaden lichter.
              Nu zitten er kleine wurmpjes in de grond die kiempjes opvreten, terwijl ik de aarde droog heb bewaard.. Ik had gewoon weer goedkope troep moeten kopen en niet van die fancy pokon aarde. Lesje geleerd.

              De WW x Punisher klapt vanzelf open zodra die in contact komt met water, maar de kiempjes zetten niet door.
              Zelfde geldt voor de GG x Punisher.

              Ik denk dat ik de zaden niet goed heb laten drogen voordat ze de vriezer in gingen, want hoewel ze nog leven, komen ze niet uit de kiemrust. Na het invriezen drogen, is blijkbaar niet zo goed.
              Dus da's 10 planten minder om me zorgen over te maken.. Maar wel twee hele batches zaden die ik dus gewoon kan weggooien.

              Genoeg in voorraad, dat dan weer wel. Maar zonde. Zo leer ik ook nog eens dingen bij! Vorig jaar ben ik te enthousiast geweest met de zaden opbergen, voorheen liet ik die toppen na het drogen nog een week of 2-3 liggen voordat ik de zaden er uit plukte. Als het dit jaar niet allemaal verzuipt dan ga ik daar rekening mee houden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Na ontkiemen ook opletten dat ze niet gelijk te nat staan para.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Hiero Bobledsgrow

              • Bobledsgrow
                Bobledsgrow commented
                Editing a comment
                Wat is het vochtpercentage dat je zaden mogen bevatten?
                Wanneer ze droog genoeg zijn om op te slaan in vriezer of koelkast

              #9
              Ik heb voor zaden die moeilijk doen een warmtematje + natte wattenschijfjes + folie en daarmee tot nu toe veel succes gehad, was van plan om die van jou bij m'n volgende ronde eind dit jaar te gebruiken, zal er rekening mee houden dat ze mogelijk niet gaan ontkiemen dan.
              Ik weet niet of jij de zkittlez ook gehad hebt, die doet het wel. Maar de WW x P en de GG x P dus niet.
              Ik heb zelf alle mogelijke technieken gebruikt, tot aan het zaadje open pulken, alle vliesjes verwijderen en op kweekmedium met antibiotica gezet, met en zonder hormonen.. Maagzuursimulatie.. Peroxide.. Nu de laatste poging op sphagnum moss in de hoop dat er wat microben tussen zitten die de boel kickstarten maar het lijkt er niet op.
              Om een of andere manier is de boel biologisch functioneel, maar na het openvouwen van de zaden en het doorpiepen van de kiemwortel gebeurt er niets.

              Leuke technieken om te ontdekken en mee te klooien, maar wel erg tijdrovend aangezien mijn normale kweek-investering qua kiemen niet meer dan 15 minuten is:
              48 uur in 3% peroxide en dan de aarde in.
              Het meeste tijd kost het zoeken in de vriezer.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                LR2 ik heb de GG x P3 2023 reg en de Recovery Punisher reg 2023 foto/af. die tweede doet t dus wel?

              • stafford
                stafford commented
                Editing a comment
                Het is net zoals drogen met de toppen,men denkt dat is droog,maar is schijn want dat is het niet.

                helaas kunnen zaden ook slecht van nature uitpakken de fout ligt niet echter bij jouw,al denk je snel dat je zelf de fout bent,hoort er allemaal bij,soms heb je gewoon pech en was het voor niks allemaal

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                In dit geval weet ik zeker dat het mijn fout was Stafford. Ik maak al meer dan 10 jaar zaden en dit is de eerste keer dat dit gebeurt. In twee gevallen ook! Terwijl de overige vijf die met dezelfde vader bevrucht zijn, het prima doen.
                Dus dan kan ik met hoge zekerheid zeggen dat het mijn fout is

              #10
              Ik heb de zaadjes in water gegooid en heb daarmee mn antwoord al. Na 24u duw ik ze altijd onder water, en de GG x P3 willen als enige niet onderwater:


              20240617_135121.jpg 20240617_135125.jpg


              GG x P3 blijven als enige drijven. Waarom ze dat doen kan jij vast goed uitleggen, maar ik weet dat het iig een teken is dat er iets niet goed is.
              Last edited by parakweker; 17 June 2024, 14:48.
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik heb een enkeling van de GG x P3 zover gekregen, maar die heeft uiteindelijk niet doorgezet. Van de 40..
                Zinken doen ze inderdaad niet snel.. Ze hebben een extra laagje om de schil zitten, die normaal verschrompelt bij het drogen en over de tijd uit elkaar valt. Het velletje wat zeg maar de 'aderen' veroorzaakt die je soms op foto's ziet van zaden.
                Dus ik geef ze weinig kans, maar proberen zou ik zeker doen als ik jou was want het was een hele mooie kruising vind ik zelf.

              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                LR2 door problemen in de tent heeft maar eentje het helaas (en tegelijkertijd gelukkig) overleefd. Hoe staat het bij jou ermee? Nog wat plantjes staan, of zijn ze allemaal opgevreten / gestorven?

              #11
              Hoe staat het bij jou ermee? Nog wat plantjes staan, of zijn ze allemaal opgevreten / gestorven?

              Ze zijn traag dit jaar, en door die schijtslakken laat begonnen met opnieuw, en opnieuw zaaien. Ik denk ongeveer 50cm vanaf de potrand de hoogte in. Maar ze beginnen nu door te schieten met een kleine 5cm per dag aan groei.

              Ik dacht een man gespot te hebben, maar een node hoger lijkt het weer een vrouw. Dus het is even afwachten of er nog zaad gaat komen dit jaar. Anders volgend jaar maar weer!
              Wel zie ik mooie uniformiteit over de verschillende kruisingen in de zin dat elke plant op de andere lijkt uit diezelfde familie.

              Ik zal binnenkort eens wat foto's schieten.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Foto, foto, foto.
                Please

              #12
              Ook voor mij een duur jaar door slakken. Weerbericht is wel eindelijk wat beter.
              Nu 3 dagen zon voorspelt.
              Lets not criticize but legalize

              Comment

              Bezig...
              X