Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staff's Buitenkweek 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Staff's Buitenkweek 2024

    Korting op 420shop
    De tijd is voorbij gevlogen,en zo zijn we langzaam aan allemaal al gestart/of gaan starten aan ons buiten avontuur weer van 2024.

    Dit jaar ga ik het dan ook compleet anders aanpakken,gezien ik fan ben van meerdere soorten en ook geen zin meer heb om met zware potten te slepen zoals voorheen.
    (en het ellendige jaar 2023,waar veel hun kweek de hort op ging door meeldauw & Autoflowers,dat laatste heeft me de zet gegeven om juist voor Autoflowers te gaan)
    En hopelijk iets te kunnen bijdragen maar dat is voor komende weken allemaal aan de orde.

    Dit jaar ga ik dan ook 2x een ronde doen buiten met autoflowers.

    De eerste 5dames liggen al in de kiem.

    -2x Braindamage Auto
    -2x Monkey Glue Auto
    -1x Gorilla Cookies Auto

    Alle zaden zijn weer van het vertrouwde Growers Choice.

    De 2e ronde zullen er 5 anderen komen,hoort bij het experiment he.

    Staff
    Last edited by stafford; 22 April 2024, 03:06.

    #2
    En hoe groot zijn je potten deze run?
    Begin je al met voorgroeien of wacht je nog een maandje?


    Iig, veel succes maar ook veel plezier met je kweek Staff!

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Een goedde vraag van je Babz,
      De potten zijn elk 25 liter, ik weet uit voorgaande ervaring dat auto's het beste presteren en zich ontwikkelen in deze volume potten,en alles dat groter is,is overkill weer.

      11L kan ook maar dan krijg je een heel stuk minder plant en gewicht van ze.

      Wat licht betreft ik heb de mogelijkheid ze voor te groeien onder een mars hydro tsw 2000 led lamp,echter is dit niet me plan.

      Vanaf aanstaande week zijn de lichturen alweer 14uur + dus lang genoeg.

      Staff
      Last edited by stafford; 19 April 2024, 04:39.

    #3
    De zaadjes voor dit jaar dan maar even op de foto bespaard weer een hoop typ werk.

    (de blue zushi & dos-si-dos punch en de banana glue vallen af.
    Gezien dit reguliere soorten zijn)


    Beiden monkey Glue autos zijn al ontkiemd en staan ieder in hun eigen 25liter eindbestemming in de Light Mix.

    De 3 overige liggen in de kiem.

    (helaas een slechte week,maar dat bederft de pret niet)

    Staff
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #4
      Je moet die potten ook niet slepen, zet ze gewoon op hondjes en hoppa. En goeie keus van growers choose!! Succes buiten

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Ja klopt,ja gebruik growers choice eigenlijk nog enkel alleen maar zowat.

        Naja deze kweek kwam eigenlijk ook tot stand door afgelopen jaar en de discussies rondom.

        Ook gestart al?

        Groet,staff

      #5
      De kweek is een compleet andere route ingeslagen,de auto's zijn verhuist na een oude (bevriende)kweker die na 10jaar gestopt te zijn, het zo kriebelde toen die de dames zag, en nog eens een run wouw doen,
      dat ik ze heb meegegeven,de dames doen het naar omstandigheden prima (af en toe wel met mijn hulp nog) maar dat komt wel goed.

      Mijn run,ik spreek dus mezelf tegen door te doen wat ik eigenlijk niet zouw doenπŸ˜†

      -Blue Zushi (Fem) Pk Farms (origin)
      -Banana Glue (Fem) Growers Choice
      -Do-si-dos X Punch (Fem)
      (Zamnesia x Advanced Seeds Collab)
      -Monkey Glue (Auto) Growers Choice
      -Gorilla Cookies (Auto) Growers Choice

      Tot de volgende maar weer.

      Staff

      Comment


      • Kratos
        Kratos commented
        Editing a comment
        Dat is heel erg aardig van je Staff! Alleen wat ga jij nu doen? Wachten tot volgend jaar of toch nog snel 5 zaadjes ontkiemen?

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Wie goed doet,wie goed ontmoet toch.

        Ze zijn al allemaal ontkiemd,en staan in het zonnetje in de buitenlucht.

        Staff

      #6
      Dan maar eens een kleine update,
      wat kun je zeggen,we zijn echt met een enkeling dit jaar als buitenkwekers er is bijna geen niewe post te bekennen op een enkeling na.

      Niet zo gek ook met dit weer,en dit al in midde juni wie weet, keert het tij in ons voordeel we gaan het zien.

      Ondanks alles gaan de jonge zaailingen goed,en de monkey glue auto de oudste en grootste.

      -Blue zushi fem
      -Gorilla Cookies af
      -Monkey Glue af (de grootste)
      -Banana Glue fem
      -Do-si-dos Punch Fem

      Staff
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Monkey Glue is al een mooie plant, volgens de berichten gaat na volgende week het weer beter worden, we kunnen niks doen als afwachten, suc6 stafford

      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Nice! (de Do-si-dos

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        @Corleone1933,ja de monkey glue blijft een leuke auto variant.
        Had het meegekregen van het weer,we zien het wel

      #7
      vishaka dat is ze zeker, is de limited ed,van destijds van zamnesia.

      Comment


        #8
        Inmiddels hebben we gelukkig wat mooie dagen kunnen doorstaan, dit heeft de dames goed gedaan vooral de do-si-dos punch groeit als een raket,2weken geleden was het nog een mini zaailing,en nu is ze zelfs de autoflower voorbij geschoten.

        Inmiddels is er nog een bij gekomen,helaas is dit een verloren prachtige genetica.

        Een Watermelon Zkittlez S1
        (Watermelon Zum Zum Zum Blogs x OG Eddy cross) P.C.G

        Nou dat was het dan weer,tot de volgende
        staff
        Attached Files

        Comment


          #9
          De monkey glue is al aardig leuke mooie toppen het produceren,met een flinke main cola

          Met haar 60cm, is ze klein,maar toch op het uiterste in de hoogte gekomen,gezien dit een kleine soort is vanzichzelf, en voor een plant die vrijwel de meeste tijd onder de overkapping heeft doorbracht.
          (Nederlands klimaat noemen ze dat)
          valt er niks te klagen,inmiddels krijgt ze Bloombastic mee in combinatie met Rockzbastic.

          Dan op de bodem, de Do-Si-Dos Punch die inmiddels ook al de 50cm in een zeer korte tijd heeft weten te passeren,3weken geleden was het nog een zaailing met welgeteld 4blaadjes,ze groeit enorm hard, harder dan de autoflowers die haar niet bij houden.

          Dus toen dacht ik laten we eens wat leuks doen,en zet er nog een Platinum Mimosa Double Cookies bij als autoflower variant.
          dit is een xxl variant,eens zien of deze de andere autoflowers passeerd met haar extra groei week.

          De watermelon zkittlez s1 ben ik niet tevreden over,ze doet vrijwel weinig en gezien deze soort ook van de markt is afgehaald door deze reden,ik geef haar nog een week de tijd,komt er geen vordering zal ze vervangen worden door een ak48 autoflower,met een prachtige genetica ( Colombian Gold x Mexican x Thai x Afghan) de mooie oldschool tijden.

          Tot de volgende,staff
          Attached Files

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Ongetwijfeld Staff.
            Geldt ook voor mijn buiten dametjes, we zullen het ermee moeten doen, maar het is dan ook wel een ongekend natte zomer vind ik.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Is inderdaad een mooi plantje stafford, weer hebben we geen invloed op, maar mijn Sticky Orange xxl is ook nog een mooie plant geworden.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Schijnt door de golfstroom te komen.

          #10
          Babz helaas,dit gaat de norm worden van de gemiddelde zomer,in het begin toen ik deze uitspraak deed kreeg ik een hoop kritiek,
          nu tref ik veel tags aan met die staff had gelijk en alles.

          Corleone1933 monkey glue was voor mij de doorslag na de topics te lezen van 2023,iedereen had een mening en was negatief over Gorilla Glue,zo doende moest ze erbij komen.

          -op de foto is de 3e week bloei pas.
          ik vind het behoorlijk indrukkenwende toppen al voor zo een korte tijd.

          Wel is het een feit,deze soort is stress gevoelig en niet de betrouwbaarste soort waar het klimaat afwisseld,dit geld overigens ook voor binnen.

          Maar Ondanks dat blijft het een erg sterk,en prachtig soortje.


          Rreppellsteeltjam correct,en die gaat langer aanhouden dan enkel dit seizoen helaas.

          Tip,kijk vooral bij je mede hobbyisten goed in de topics,en hoe de soorten zich gedijen in dit klimaat,en welke afvallen.
          dit bespaard je komend seizoen weer een hoop ellende,en een voorsprong.

          Staff

          Comment


          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Nee,dat valt echt reuze mee.
            Zoals ik hierboven ook al aangaf,gorilla glue is stres gevoelig en hekelt klimaat dat afwisseld dat geld overigens ook voor binnekweken waar te veel schommelingen zijn.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Idd Staff, moest gelijk denken aan jouw opmerking dat de hele zomer k*t zal zijn.
            Ik moet zeggen dat m'n dames buiten het nog redelijk doen, heb ook iets meer zon hier in het zuiden des lands.

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Babz, heb de tuin op zuid, en zuiden zelf ook.

            Maar als je kijkt na foto's van afgelopen jaar en dit jaar zie je echt fikse verschillen bij iedereen in het nadeel dit seizoen.

          #11
          Nou bij mij gaat het net zoals vorig jaar. De plantjes zonder genetische fouten doen het super

          Comment


          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Hier ook kunichaka niet zo gek ook als praktische bijna buren.

            Waar ik meer na duidde is het natte klimaat,de koude en minder vaak de zon, dat heeft toch wel wat invloed.
            Dat ging voorheen beter af,maargoed hopelijk dan maar een mooie nazomer.

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Yip

          #12
          Monkey glue Af, bijna gaat ze de 4e bloei week in.
          -Ph constant 6.
          -Atami Bio Bloombastic.
          -Atami Rockzbastic.
          -Growmix.
          -69,8 cm hoog

          Nog geen druppel reguliere groei of bloei voeding gekregen.


          Staff
          Attached Files

          Comment


            #13
            Zo daar zijn we weer,en tot mijn verbazing gaat het dan toch echt gebeuren.
            we krijgen aanstaande week weer een weekje zomer,je vergeet bijna wat dat is tegenwoordig.

            -Monkey glue af, 60cm, richting haar einde.
            -Gorilla Cookies af ,nu echt in de bloei.
            -Brain Damage Af de kleinste,en jongste.

            Het leuke aan deze 3 auto strains is ze hebben 1 ding gemeen,alleemaal hebben ze Guerilla Glue als ouder terug.

            NORMALE

            -DO-Si-Dos-Punch dikke prima
            -Blue Zushi laat gezet klein maar fijn.
            -en de ander ook prima.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 7 photos.

            Comment


            • stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Ja vind het eigenlijk tegenvallen tegen voorgaande jaren,maar goed het mooie weer komt eraan en de inhaal race

              Is een dwerg zonnebloem die worden normaal 60cm, deze is het dubbele geworden en tikt de 1.19 aan.
              Geeft inderdaad wat sfeer.

            • vishaka
              vishaka commented
              Editing a comment
              Volgend jaar wil ik ook een zonnebloem... zo mooi! Die dwergversie lijkt me wel wat.

            • stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Gekocht bij de action toen meen 50cent zakje zaden ervan.

            #14
            De gelegenheid die een zeldzaam phenomeen begint te worden,de zon en zomerse temperaturen de kleine dames dan maar de gelegenheid gegeven voor een foto ronde.

            -Blue Zushi, het plantje dat het erg zwaar had al kort na de ontkieming,ik heb haar in een 50liter zak gestopt als laatste redding,en sindsdien begint ze langzaam bij te trekken, goed het is immers veel te laat, dus ik hoop dat ze nog een meter zal aantikken op het eind.

            -Platinum Mimosa Cookies af,snelle groeier.

            -Brain Damage Af (de jongste)

            -Monkey Glue af, 3 a 4 weken te gaan (11weken bloeier) in deze dame zat heel veel meer potentie,helaas heeft ze het overgrote deel onder de overkapping moeten doorbrengen,in het slechte lange weer wat we hadden.

            -Gorilla Cookies Af doet wat het moet doen.


            -Do-Si-Dos -Punch, niet de spurt zoals voorheen helaas.

            Iedereen kampt met het zelfde probleem helaas,dat ze allemaal fors kleinere planten hebben (op een enkeling na) als voorheen,goed het was een bar slecht seizoen dat helaas lang heeft doorgezet.

            Tot de volgende,ajo

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Boosters gebruik ik niet meer alleen plagron a en b hydro en degene die op biotabs staan zouden eventueel nog een booster kunnen krijgen heb nog pk 13/14 en green sensation staan, denk dat ze gewoon ook buiten blijven en bij te veel vocht een ventilator erop.
              Maar het is echt een virus, heb ook nog wat tenten, grote en kleine, de grote staat nu op voor dadelijk te drogen. Laten we hopen op nog een goede nazomer dat we dadelijk nog wat leuks kunnen oogsten.

            • stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Ik gebruikte toen in de tijd eigenlijk altijd a & b van hypro, koste toen geen drol en de planten gingen daar perfect op.

              Kwa boosters,ben ik geen fan van normalituur, maar bloombastic was een uitzondering heb in de loop der tijd wel het een en ander geprobeerd maar vind persoonlijk bloombastic niet te evenaren je merkt echt een verschil kwa plant en top.

              Met de ventilator is inderdaad slim,de lucht moet continu in beweging blijven zoals ik hierboven ook al aangaf, deze temperaturen en een klein beetje regen bij windstil is funest voor onze groene dames, dat is het paradijs waar meeldauw King in is en tot leven komt op zijn Sterkst.

              Een tent buiten kan prima,velen zullen denken wat zeggen die me nu🀣 maar het werkt echt perfect.

              Maargoed als ze klaar zijn focus ik me op de binnenkweek,word weer een leuke en een uitdaging is heel lang geleden inmiddels.

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Hey stafford, weer spullen aangeschaft voor een binnenkweek lees ik?
              Mogen wij meekijken middels een verslagje hier? 😁

            #15
            3maanden en 5dagen.
            ​​​​​(73cm hoog)
            Dat is de monky glue af nu, wat kan ik zeggen?

            -Monkey Glue is slechts een sjieke benaming,
            -Sticky monkey,G.G.4 en zo zijn er nog een paar zijn allemaal hetzelfde en dezelfde planten, onder hun eigen naam.

            als Privacy een rol speelt,en voorzichtigheid is geboden,begin niet aan deze soort buiten.
            Want de geur is abnormaal sterk en verspreid zich echt weid en sterk 2straten verder ruik je haar nog, dus beetje risico genomen zelf ook.

            -slechte start,slechte begin van de bloei phase een plant die meer dan de helft onder de overkapping heeft doorgebracht,en nooit haar volledige potentie heeft kunnen behalen,want wat een seizoen hadden we,Dit was zo kut voor alle buitenkwekers,ja kutter dan kutπŸ₯±
            gevolg een kleine compacte zware plant.

            -Machtig mooie besneeuwde toppen,ik wouw al bijna de kerstboom opzetten,maar kwam weer tot de realiteit dat het toch echt augustus was nog.

            een vergevingde plant,die makkelijk te kweken is,en ondanks bar slechte omstandigheden nog steeds goed presteerd,de regen heeft ze niet altijd vermeden maar van rot en meeldauw heeft deze dame totaal geen last,mooi pluspuntjeπŸ‘

            Minpuntje?
            (alle G.g.4 planten,extra aandacht op controle aan besteden,gezien deze soort uit een herma ontstaan is blijven ze gevoelig bij een onstabiel klimaat)

            oja volgens het labeltje mocht ze eigenlijk al om gehakt zijn, maar ze staat nog steedsπŸ˜‰

            klein maar fijn,al ben ik niet echt een autflower fan en zal dat ook niet snel worden soms zijn ze gewoon leuk als verandering, en (zelden) een enkeling die zijn echt goed.

            Oordeel zelf maar
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            Last edited by stafford; 5 August 2024, 05:30.

            Comment


            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              πŸ˜‚πŸ˜‚ Bo$wachter ik laat poesjes miauwen.

            • stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Babz πŸ˜† doet een vrouw ook op het juist punt alleen klinkt dat net wat anders

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
          Bezig...
          X