Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew, Auto Duck, Purple Punch in 15L emmers buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Frisian Dew, Auto Duck, Purple Punch in 15L emmers buiten

Korting op 420shop
    Hi guys,

Zijn we weer. Ik tref het helemaal met het weer. Het loopt zoals vorig jaar, het was eind april, regen en best koud maar daar gedijen mijn vroegste spruiten steeds het beste bij. Alles wat zich later in de tijd in haar eerste dagen moest versterken, dat werd niks, viel om of belandde in borrelglas - het weer was te mooi en droog.

Geen Auto Mazar meer, ik ben er klaar mee na jaren. Maar omdat ik wel een volbloed indica wilde 5 Purple Punch zaden. En nu voor het eerst een Frisian Dew na al die reclame over haar macht en kracht hier. Ik heb haar in 3-voud evenals Auto Duck maar nog geen idee hoe ik het ga verdelen... 5 plantjes is echt wel genoeg als het er geen 4 worden. Ik rook trouwens nog steeds van last-year oogst ... leuk, da's ook voor het eerst dat er geen coffeeshop aan te pas komt op het moment van kweekverslag-aanvang. Auto-duck vond ik erg aantrekkelijk in de beschrijving (klein, stealthy etc.) ... (volgens mij is die naam ook wel populair hier, dacht ik).

Onder de plu maar plastic blijft er af nu (was ik vorig jaar radicaler mee). Die stokjes hebben verder geen betekenis (gehad).

@Edit; vergeet ik helemaal te melden dat ik er 3 ging ontkiemen en dat slechts FD en AD uit het ei kwamen en dat PP nog steeds ligt te niksen tussen nat keukenpapier in de kast. Ik heb er nog maar een PP bijgelegd zojuist.... ja, dit zijn machtige tijden voor een start he.

IMG_2896[1].jpg

Last edited by vishaka; 3 May 2024, 11:59.

Die Frisian Dew ben ik toch ook wel benieuwd naar, je hoort er zoveel goeds over.
    Hopelijk kiemen je PP ook nog. 🤞🤞

Veel plezier met je kweek Vishaka!

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Ik heb er een hard hoofd in die PP (de eerste vooral nu) but we see...
      Thanks Babz!

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Wil je het echt weten? Plant er maar eens 1 in de volle grond😄 zal je beste plant die je gekweekt hebt ooit zijn.

En ook de oogst,doe maar eens wat research ik denk dat je van je stoel valt.

Staff

Dat worden flinke planten, veel toppen of scroggen met een scherm erboven, suc6 vishaka
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Ben heel benieuwd...
      Thanks Cor!

Nou dit heb ik nog nooit meegemaakt (alleen bij nutteloze winterkweken voor het raam) ... het stikte van de mini-vliegjes. Dus ik heb aaltjes, plakplaatjes en roofmijten (zoiets dacht ik) besteld.

Maar omdat ik geen dagen kon wachten en ik toevallig een busje bio kaneel had dacht ik ... laat ik er vast wat KANEEL opgooien, ya never know ey...

Nou, paar uur geleden gedaan en ik zie geen vliegje meer! En dan zal ik vast morgen die roofmijten etc. binnenkrijgen... dus ja, die gaan er dan ook maar overheen he.

Note (niet vermeld in hoofdbericht) : dit jaar voor het eerst Bio Siliciumflash in alle potten gedaan (vorig jaar besteld voor mijn belachelijke winterkweek voor het raam).

Dus zo staat het er nu bij (de nieuwe PP is uitgekomen, de eerste doet nix)

IMG_2897[1].jpg

En hier een primeur, mijn FREE SEED van dutch passion; Auto Melonade Runtz (nieuw '24) , alles wat ik niet wil bezit deze Melonade; zeeerrrr hoog THC gehalte, zeerrrr stinkende plant ... mah ja... kan 'm altijd nog wegdonderen. Min of meer met tegenzin ben ik 'm gaan ontkiemen mah goed.... pffft, wilde dat ding/verpakking niet in de koelkast hebben enso. Hij zit in de aarde en er is nog NET niet iets groens te zien... maar gaat komen.

Deze zit dan ook in een 12-liter pot (geen 15), kan schelen.

IMG_2899[1].jpg

Last edited by vishaka; 14 May 2024, 12:17.

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Met tegenzin,jij hebt een lekkere start en motivatie zeg dit jaar, 2023 heeft je toch wel hard erin gehakt he😜

Planten stinken niet kerel, mensen die de deo niet hebben uitgevonden en de douche dat stinkt pas🤣zouw verboden moeten worden die zwijnen

Staff

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      stafford, she's a lady oh oh oh oh she's a lady, no kerel

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      stafford je hebt gelijk meid, die stinkende termen zijn onze dames niet waard. Ik was denkende vanuit het bekrompen massa-brein... al die (nieuwe) geuren die planten genereren zijn G'ddelijk!

Corleone1933 zelfs geboren als zodanig
      Last edited by vishaka; 15 May 2024, 06:53.

Ik schuif aan, veel succes and have fun!

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Welkom Kratos, leuk dat je aanschuift!

Het vliegende uitschot heeft de kaneelbergen overleefd en dankbaar ontving ik de roofmijten, aaltjes en gele plakplaten (het doet me niks meer, ik sla ze zelfs dood met een elektrische vliegenmepper). Ja dat krijg je als ze het medium van al je dames gaan bezetten. Nature is cruel.

IMG_2901[1].jpg

Comment

Het gemêleerde gezelschap gedijt goed op mijn nieuwe brocante strijkplank (zo'n 80 jaar oud?) ... leuk hoe vindingrijk die dingen toen zelf in elkaar gezet werden, er is geen spijker aan te pas gekomen (zo te zien). Er is maar 1 hoogte-stand en dat steunt slechts op een bevestigd stuk hout aan de plank-onderkant. Ik ben verre van een timmervrouw maar eerlijk... je zou hier zelf creatief van worden, de eenvoud spreekt tot de verbeelding! Verder is er gelukkig niks perfect aan, de voorste en achterste poten lopen verre van synchroon. Lovely.... ik zou 'm eigk moeten behandelen voor 'buiten' .... mah ja, is ook weer zo'n gedoe. Ik ben blij dat ik van die andere strijkplank af ben want daar drupte het roest vanaf.

Ow ja, mijn dames... FD gaat flink de hoogte in waar AD klein in zijn onopvallende soort blijft zoals vermeld (dat zou een mooi ding zijn voor een guerillakweek). Even een plu-loze foto dus;

IMG_2920[1].jpg

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      We leven in een bubbel joh, een soort van magnetron, steeds meer en meer.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      5g is alweer oude rommel,6g bestaat al een tijdje,dat komt er ook nog aan sneller dan men denkt.

We zijn nu een rechts land met een premier nouja we houden maar op😆

• Kratos
      Kratos commented
      Editing a comment
      6g alweer.. Wellicht ergens een voordeel voor ons? Supersonische 6g frequentie waar onze mooie planten op kunnen reageren. Mega toppen en joekels van planten.

T/m morgen mag het gezelschap even van de blote hemel genieten. Wat je hier ziet is ontstaan onder 98% plu-tijd. Op zich goed te doen dus. Ik vind het tot nu toe goed gaan en ben ook blij dat ik zo vroeg begonnen ben (vorig jaar waren dat de beste) in een vrij natte periode, en het overleefde allemaal de eerste fase. Je hebt er ook zero omkijken naar (los van de nu verdwenen vliegjes) en het behoeft nauwelijks water. Ik had gewoon een maand weg kunnen blijven en dan had het er nog goed bijgestaan (onder plu bedoel ik he).

IMG_2928[1].jpg

Ben wel geraakt door de onopvallendheid van Autoduck;

IMG_2929[1].jpg

Last edited by vishaka; 2 June 2024, 15:25.

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Gewoon doen joh, blijft mooi he dat zaadje kiemen haha

Grappig soortje zeg die Auto Duck. Moet wel zeggen dat we k*'t weer hebben en dit nog minimaal anderhalve week zo gaat duren. Hoop dan echt op beter weer zodat onze plantjes lekker mogen groeien.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Auto Duck wil ik ook wel 's een keer proberen, lijkt me een chill plantje om te kweken.
      En idd, nu mag die zon wel 's een keer komen zeg.

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Maar het is wel een paar dagen volledig droog nu (hier in Tilburg t/m zondag zelfs) dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en gekookte LIJNOLIE op de (strijk)plank gesmeerd zonet want hij begon al scheuren te vertonen na die paar dagen vocht... en ik heb zelfs mijn verrotte rotan buitenbankje dat flink onder de mold zat he-le-maal be-lijnolied ... dus ja, ben nuttig bezig geweest vanmiddag in de zon... wie weet overleeft het nog even! Ik kocht het vorig jaar herfst voor een prikkie bij Xenos met 90% vd prijs af.

Ja, Auto duck is echt een aparte, misschien zet ik er nog 1 bij...

Succes en gaat lekker zo te zien.

Mijn start is minder, al twee plantjes kwijt en ik ben redelijk zeker dat het een slak was.

Ik begon met 6 plantjes uit 6 zaadjes. Ik word gek van de regen hier. Bijna elke dag wel iets van regen.
    Lets not criticize but legalize

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Hey hi! Leuk je te zien... en ja, het weer is shit ... zat NET te kijken.. maar regen regen regen in het vooruitzicht nu. Een slak dus... ja zit er hier ook vol van in het voortuintje ... en die dingen klimmen zelfs op mijn deur om via mijn open brievenbus (staat open vaak bewust voor doorwaaien) naar binnen te komen, en zo zie ik ze dan ineens binnen
      Mocht je het nog op kunnen brengen dan graag een verslag onder de buitenverslagen, .. ik heb moeite met het vinden van dingen op de rest van dit forum, dus zou leuk zijn, just sayin

• Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Tav die brievenbus, koop slakken / kopertape.

Dat werkt over het algemeen best goed. Als de slak er overheen wil gaan krijgt de slak een lichte schok.

Hierna klom hij naar beneden. 👍 de slakkentape werkt tegen de slakkenplaag. 💪 Lees meer over onze tips voor een slakkenplaag: https://ecotuintje.nl/slakken...

Wat ik meestal doe, en dit jaar vergat, is dat ik een plastic koffiebekertje gebruik en daarmee een ring maak om me plantje heen.
      Ik knip een rand van het bekertje af, en doe daar dan die koper tape omheen en zet dan die ring om me plantje heen.

Zoals gezegd was ik dat dit jaar vergeten, maar ik heb al nieuwe zaadjes geplant en het lijkt nu goed te gaan.
      (Met koper tape om de yoghurtbeker heen, waar ik in begin met o.a. ontkiemen.

Ik gebruik iets als dit, om in te beginnen:
      milsani Griekse stijl yoghurt 2% vet. Griekse stijl yoghurt is een zachte geroerde yoghurt volgens Grieks recept, bevat slechts 2% vet en is toch lekker vol en romig van smaak.Traditioneel wordt Griekse stijl yoghurt geserveerd met honing en walnoten, maar naturel of met muesli en verse vruchten is deze yoghurt natuurlijk net zo lekker.van ALDI. Vind hier alle productinformatie en voeg eenvoudig aan je boodschappenlijstje toe om het in de dichtstbijzijnde winkel te gebruiken.

Mooie emmertjes ook om dingen in op te bergen, of kwasten in schoon te maken.
      Wel even gaatjes in de bodem maken, zodat regenwater er uit kan, als de grond te nat word.

Dit werkt normaal vrij goed maar dit jaar, groeien me plantjes slecht. Teveel regen water en te weinig zon. (ondanks de gaatjes in de bodem van de yochurt beker)

Last edited by Gps; 15 June 2024, 17:12.

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Gps Interessant zeg die slakkentape en hoe je dat aanpakt... mijn planten staan heel hoog allemaal dus slakken zullen er niet komen (met hoge muren omringde buitenruimte nodigt ook niet uit). Maar voor de brievenbus bijv. .....

Wat een vooruitzichten!!

Ff van hun plu-plaats gehaald, je weet wel zo'n zeldzaam zonnig momentje om te delen;

IMG_2941[1].jpg

Heb 'r nog 2 ontkiemt (duurde hééééél lang), ja... Purple Punch en Auto Duck nog eens want die laatste is wel de show van het jaar, hopelijk smaakt ze ook en wil ik straks niks anders meer want ik hou van haar vorm en zachte geur;

IMG_2944[1].jpg

IMG_2943[1].jpg

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Knappe dames!

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam ik ben bekend met de emotie van haat in deze context maar niet getreurd, ik verwacht nog wel een stevige meeldauw-aanval soon!!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Yes, sgimmel.

Dat ziet er weer top uit, mevrouw van de paraplu.
    het is echt een verschrikkelijk kweekjaar voor buiten,maar wie weet aan het eind dat er nog wat moois komt,al geloof ik er zelf niet echt meer in.

de purple punch blijft een goed en prima soortje,ook voor buiten.

Je moet eens de do-si-dos punch keertje proberen,zal je goed bevallen😉

Comment

• vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Ja jouw woorden zijn blijven hangen hier, "het gaat een lange natte zomer worden brrrrr" of terwijl, die Staf gaat gelijk krijgen....

Aansprekelijk die do-si-dos.. ook de naam maar vooral dit;

'Maar het bijzondere aan deze soort is dat haar effect veelzijdig is: ze ontspant je hele lichaam, maar met een cerebrale en vrolijke high die ook stimulerend werkt. Het tovert zomaar een grote lach op je gezicht' (< wow, bestaat dat? - dus Ja ik ben echt toe aan het ontdekken van andere soorten want op de eoa manier heb ik het idee dat het allemaal idem is)

Zo, de langste dag van het jaar was gisteren dus nu worden de dagen weer korter ... perfect moment (ja zo zie ik dat) om nog te starten!

Tsja.. wat zal ik zeggen, beetje vreemd gelopen allemaal maar... ik zal het kort houden:

Van Purple Punch is niks groens meer gekomen dus ik had een pot over. En het nieuwe PP zaadje wat nu ligt te ontkiemen wil ook niet doorkomen (we hebben nog hoop en ik wil die pot met aarde gevuld hebben, hoe dan ook!)

Dus de twee nieuwe zijn beide: AUTO DUCK!

Nog een vrolijk fotootje erbij...

IMG_2953[1].jpg

Comment

Flink gegroeid zeg!

Comment

Ok,

Dit zijn de 2 winnaars als het over "aanvang Bloei" gaat met Auto Duck op een welverdiende eerste plaats! Kleine stealthy Auto Duck steekt er in alle opzichten bovenuit... je weet dat ze doet wat ze moet doen, geen blad teveel of te weinig. Ze heeft een dunne stengel in vergelijking met de rest maar dat maakt niks uit; I'm in love.....

Links Melonade Runtz en rechts Autoduck;

IMG_2959[1].jpg

-----
        Hoofdtop Auto Duck;

IMG_2954[1].jpg

Hoofdtop Melonade Runtz;

IMG_2958[1].jpg

Hier de 2 achterblijvers bloei-gewijs, ook de vormen zijn wat meh... ben er niet kapot van (nog)! Purple Punch en Frisian Dew... Frisian Dew (links) wordt NU al geel!

IMG_2963[1].jpg

Hoofd-"top" Frisian Dew;

IMG_2957[1].jpg

Hoofd-"top" Purple Punch;

IMG_2956[1].jpg

Conclusie: Fijn dat ik nog 2 AD's op de rit heb! En: AD is een prima stealthy dame om nog mee te beginnen nu! (nee ik verdien hier niks aan lol)

Ze zou trouwens niet misstaan in een groen modeblad (ja dat ⇊ is echt de mijne van vanmiddag & hierboven);

groen modeblad.jpg

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Die Auto Duck is idd echt een vreemde vogel met een prachtige aparte pluimage. 😁
      Bezig...
      X