Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew, Auto Duck, Purple Punch in 15L emmers buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    IMG_2981[1].jpg

    Niks bijzonders.. gewoon een momentopname van my 2 big loves... Pussycat Baby en dame Auto Duck die daar op de achtergrond staat te pronken. Ik heb er zelfs wat blaadjes afgeknipt om de energie naar de toppen te sturen, gaat super die bloei (itt PP en FD - gaat weinig worden vermoed ik).





    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Ik tel er al 7?
      Oke,komt die mevrouw.....

      waarom de blaadjes afknippen?
      Je solliciteerd,na het verhaal meel en dauw en rot, je neemt blad weg dat zonlicht omzet in energie en opslaat, bij elk blaadje dat je wegknipt geef je de plant zwaktes en is het vrijspel voor meeldauw en ziektes.

      Soms denk je goed aan iets te doen,dat het eigenlijk het compleet tegen over gestelde is en zeker buiten, mijn advies ook al ziet een blaadje niet mooi uit,of denk je wat ruimte maken niet doen.

      Het geeft sneller en meer ellende dan het goed doet.

      Ze staan er wel mooi bij al, je bent lekker bezig gelukkig geen herhaling van vorig jaar.

      Staff

    #17
    stafford zegt:

    ""Ik tel er al 7?
    Oke,komt die mevrouw.....

    waarom de blaadjes afknippen?
    Je solliciteerd,na het verhaal meel en dauw en rot, je neemt blad weg dat zonlicht omzet in energie en opslaat, bij elk blaadje dat je wegknipt geef je de plant zwaktes en is het vrijspel voor meeldauw en ziektes.

    Soms denk je goed aan iets te doen,dat het eigenlijk het compleet tegen over gestelde is en zeker buiten, mijn advies ook al ziet een blaadje niet mooi uit,of denk je wat ruimte maken niet doen.

    Het geeft sneller en meer ellende dan het goed doet.

    Ze staan er wel mooi bij al, je bent lekker bezig gelukkig geen herhaling van vorig jaar.

    Staff""



    IK:

    Een paar jaar terug brak 3-kwart plant af door een stommiteit van mezelf. De rest van de plant gaf de dikste toppen ooit. Datzelfde jaar kwam ik een filmpje tegen van een man die helder in beeld uitlegde hoe en waarom je je dames beter kon snoeien zowel in groei- en bloei fase (licht scheppen en onnodig blad slurpt energie die je beter naar de toppen kan sturen). En dan kwam ik iemand met veel ervaring tegen die zei: "Ja al die grote bladeren moet je wegknippen".

    Dus ja... dat ^ opgeteld ... en dan ga je het zelf ook doen omdat je denkt dat het goed is. Maar ik weet niet zeker of het goed is ... en nu al helemaal niet meer. Dus ik zie dat ik maar beter een stuk voorzichtiger kan zijn. Ok, goed dat je dat even deelt want ik werd er wel héél makkelijk in dat knipwerk.

    Ja 7, maar vandaag is de jongste PP gaan liggen op de aarde ... je weet wel, zo'n centimeter mini-dun steeltje dat het niet meer trekt om overeind te blijven. Heb ik er maar even een soort aarde-vesting omheen gebouwd... niks is meer zeker wat betreft deze. Noch of FD en de big PP nog in bloei geraken .... ik ga denken van niet, het voelt als gekkenwerk dat die nog geen bloeitekenen vertonen. Nah ja... we moeten ff afwachten... wel de neiging om mijn laatste PP zaad nog ff te ontkiemen want "tijd" begint nu wel ietwat issue te worden, met die aarde-vesting in gedachte; geen idee of die steel nog verstevigt.


    Last edited by vishaka; 1 dag geleden.

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Babz ow nice!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Auto Duck is een autoflower, fresian Dew is geen autoflower dus die bloeit pas eind augustus, van power plant is er wel autoflower versie, heb je wel allemaal autoflowers gekocht, autoflowers hebben vaak bloeiverschijnselen na vier weken of na de zevende node, dan nog geen bloeiverschijnselen heb je waarschijnlijk foto periode planten, kan ook wat langer duren door het slechte weer.
      Last edited by Corleone1933; 16 uur geleden.

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Even terug komen op dat plantje dat omligt,knip een fles doormidden en zet het om het plantje heen,rondom wat vochtig maken (niet kletsnat) en in de schaduw zetten na 2 dagen zul je zien dat ze hersteld en rechtstaat (bij me blue zushi ook gebeurd) is nu volledig hersteld.

      Dan terug komend op het blad wegknippen, bij autoflowers is dit absoluut een No Go!!!!

      Bij reguliere photo planten,is dit vooral bedoeld voor de binnentuin om overlapping te voorkomen,en te zorgen dat jenveld gelijk opgaat daar komt deze methode dan ook van voort en is het bedoeld voor, buiten is dit niet nodig!

      Dus niet meer blad weghalen,vooral niet bij autoflowers en buiten niet nodig, plus je verminderd de kans op ziektes enorm waaronder meeldauw! Open wondjes zijn funest.

      En onthoud zelfs op een niet zonnige dag,is de lichtsterkte in de schaduw nog heel veel sterker dan een 1000watt lamp.

      Ga nu maar je plantje herstellen snel, en dan kun je haar van de week posten in haar formidabele vorm 👍

    #18
    Corleone1933 zegt:


    ""Auto Duck is een autoflower, fresian Dew is geen autoflower dus die bloeit pas eind augustus, van power plant is er wel autoflower versie, heb je wel allemaal autoflowers gekocht, autoflowers hebben vaak bloeiverschijnselen na vier weken of na de zevende node, dan nog geen bloeiverschijnselen heb je waarschijnlijk foto periode planten, kan ook wat langer duren door het slechte weer""


    IK:

    OMG!! Ik had geen flauw idee.. sjesis hoe stom... ik heb nog nooit een niet-auto gekweekt ... guess what: ook alle PP's zijn geen Auto's zie ik zojuist! Normaal lette ik daar altijd op .... dit jaar voor het eerst dus niet en nu zit ik dus straks met een hele lading in augustus. Pffffft... want ik dacht zonet: Laat ik ook nog maar een Frisian Dew ontkiemen want als deze toch niet in de bloei gaat... en ik wil dat ding wel proeven nog dit jaar! LOL....

    Ok, FD wordt nu al geel dus ik denk niet dat er veel van overblijft .. gaat ie nooit redden tot augustus. Dus ik denk dat ik er goed aan gedaan heb om er nog eentje te kiem te leggen, en dan kunnen we ook leuk het verschil zien

    Ik wil auto's




    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Misschien even een foto van de gele plant?
      Geel kan komen door te veel water.

      In mijn ervaring worden gele bladen niet meer groen, maar dat hoeft verder geen probleem te zijn als er nog gezonde bladeren aan je plant zitten.
Bezig...
X