Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian Dew, Auto Duck, Purple Punch in 15L emmers buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    @Rreppellsteeltjam Gps

    Ik zou echt niet te beroerd zijn om peroxide eens uit te proberen... but.. I need details - step-by-step instructies! En die peroxide thread van Lr2 geeft niks van dat, zo ik me herinner! Ik was er toen ook snel uitgekeken... waarom niet een meer in het oog lopende HOW?

    Het doet me denken aan fluoride-tandpasta waarover ik 40 jaar hoorde dat het werkt tegen ongein in je mond maar ik had het nooit ervaren als zodanig noch had ik enig idee dat je een mini-beetje tandpasta op een oor-wattenstaafje moet doen om het vervolgens op de buitenkant van je kies -meer specifiek op de grens van je tandvlees/tand - te smeren voor je gaat slapen. Met recente dank aan mijn mondhygiëniste.

    En nu is fluoride geen gif meer maar een wonder! Ga je door de grond in je mond? Just follow ^^^

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Je moet een heel klein beetje toevoegen aan je water,het water moet uit het grootste deel bestaan en dit vernevel je voorzichtig over je bladeren,zowel boven als onder.

      Wel met mate mee omgaan,het kan een klein beetje verbranding en oxidatie veroorzaken maar dit is geen probleem voor je plant en daar ondervind ze ook geen hinder van.

      De meeldauw gaat kapot,afgaand op je foto's zal 1behandeling genoeg zijn.

      Houd haar erna in de gaten goed,en zie je nog een plekje of een paar over een weekje doe je het nog een keer herhalen,en dan is ze 100% meeldauw vrij.

      Je kunt het ook inzetten tegen hardnekkige insecten,die verdwijnen als sneeuw voor de zon ook.

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      stafford wow kijk... daar komen we al een heel eind mee, thanks!

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Nu is het jouw beurt, succes

    #32
    Melonade = om.

    Ja had er wat worries over na die toprot .... voelt beter zo.

    Het is niet veel maar als je dat x 9 doet heb je best nog wat ;p
    - was ook maar een 12 liter potje he

    Dat goeie stuk van die toprot heb ik al gepaft en ik ervaarde een sterke menthol-achtige vibe die je neus helemaal openmaakt (= nieuwe sensatie)... verder kan ik er nog niet veel over zeggen... ja ik ben niks anders dan indica's gewend dus het is best spannend allemaal.

    Voor de zekerheid ff in peroxide bad gelegd ...


    IMG_3105[1].jpg


    En nu droogt het buiten met ventilator .... AD zal ook niet meer lang duren, lekker geel aan 't worden;

    IMG_3107[1].jpg
    Last edited by vishaka; 27 July 2024, 21:04.

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      stafford het was de bedoeling om precies te doen wat Corleone1933 zegt!
      Ik heb dus helaas de indruk gewekt dat ik de zaak geheel buiten zou laten drogen meen ik nu .... nope nope.. slechts een uurtje dus en daarna in de donkere binnenschuur.... en zojuist is het al in een weckpot gegaan omdat het AL droog is.. maar ik wil je toch danken voor je grote zorg - blijft leerzaam! - én het prachtige compliment wb mijn creatieve geest ;p
      Last edited by vishaka; 29 July 2024, 23:53.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ik krijg het idee dat sommige hier dit filmpje nog nooit gezien hebben.

      Powdery mildew is one of the biggest problems growers face each season. Prevention is the best course of action but many times it is simply unavoidable! Luck...

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Goed filmpje Gps. 😊👍

    #33
    Ondanks de hete gemoederen - goed merkbaar op dit forum - zou ik er toch voor kiezen dit weer het hele jaar rond te hebben. Ik hekel de overgang der seizoenen want zodra ik eindelijk geacclimatiseerd ben is het voorbij.

    Een kromme, da's PP uit borrelglasgeboorte, heel lief en leuk en het ultieme speeltje voor de erogene G-spot;


    krom.png


    En dan heb je er ook bij die in de lengte uitschieten maar dat is vooral en eigk alleen maar leuk als er flink wat vast te pakken is. We gaan het zien... onze nieuwe ervaring met niet-auto's gaat bijna wat beloven... wat een GIGA afstand naar boven!

    De rest spreekt voor zich, tog? Ja AD gaat vandaag of morgen om, de climax is wel bereikt nu.


    IMG_3124[1].jpg

    Comment


      #34
      Aanstaande maandag gevoels temperatuur van 39c word nog wat 34/35 graden.
      kun je met de gieter ernaast blijven staan😆

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Weeronline heeft het over 31 graden maandag, en vrijdag regen.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        vishaka jep we zijn de sjaak hier maandag.

        Gps zouw kunnen, maar hier bij ons is het altijd een stuk warmer dan in de rest van nl

        Word hier 34/35 met gevoels temperaturen van 39 helaas.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        stafford

        Ik weet dat het in Limburg, warmer is als in Amsterdam. Sterkte voor maandag.

      #35
      A.s. Maandag gevoelstemperaturen van maar liefst 40 graden

      40.png



      Zo AD = om! Heb nu echt het gevoel dat ik geoogst heb. Dat was he-le-maal niet het geval bij Melonade Runtz die ook niet voor consumerende herhaling vatbaar is. Als AD op dat level niet tegenvalt dan heb ik mijn favoriet gevonden. Prachtige toppen!

      Na perox-bad;

      IMG_3130[1].jpg


      Nog 36 minuten achter venti;


      IMG_3131[1].jpg

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hopelijk snel heerlijk genieten van je dikke toppen. 😊👍

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Word dagje airco hangen 😆😆 en met het gietertje on de 2uur lopen haha

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Zoals ik het vaak zeg.
        Me plantjes hebben een andere mening over wat lekker weer is, als ik zelf.
        Zo vind ik 22-23 graden wel genoeg.
        Bij 27 en hoger zie je echter de planten per dag groeien.

      #36
      Vanaf zaterdag weer lang en droog weer!

      Ik lees dus dat het dit jaar extreem lang duurt voordat er bloei optreedt... ja, mijn hoop was ook totaal verschwunden de laatste weken ... en ik dacht; waar the heck ben ik - zonder het door te hebben - aan begonnen met die niet-auto's en dat dus NOOIT MEER!

      Maar gisteren kreeg ik weer een beetje hoop want ik zag ineens dat borrelglas PP leuke bloeitekenen vertoont;

      IMG_3155[1].jpg

      En ook FD (die er nu al vanaf 1 mei staat - pffff ; ) ;

      IMG_3156[1].jpg



      Echt blij dat ik nog een paar auto's had zeg, niet dat de beide AD's zo goed uit de bus kwamen de laatste maanden... nope, ik was er helemaal niet blij mee, veel te vroeg geel... allesbehalve weelderige creatures (totaal ander verhaal met de eerste AD die in een groen modeblad paste)... dus ik weet nu: Auto's moet je echt zo vroeg mogelijk in de tijd zetten, in de waxing licht-fase v.h. jaar en het liefst met flink nat weer ook (want dat was het he en last year idem verhaal).

      Maar gisteren gingen de laatste 2 Auto's (2 x AD) dan toch om. Het lijkt weinig voor te stellen, maar vergeet niet dat ik hier maanden van rook en ik ben in mijn sas met de soort dus die gaan er volgend jaar zéker wéér komen!:

      IMG_3147[1].jpg


      Ik heb al zoveel geel blad overal weggeknipt joh... er staan nu nog 5 niet-auto's dus;

      IMG_3161[1].jpg


      En ze krijgen steeds minder zon .. dit is om 12:00 in de middag, aldus het moment dat de zon op zijn hoogst staat en de ruimte het meeste licht vangt (en nee, daar kan ik niks tegen doen als de pluus noodzaak zijn - het is al een hele kunst om die dingen eronder te krijgen);

      IMG_3162[1].jpg


      Zo, dat was het weer ff... ik zal hier tot kerst wel aanwezig zijn dus je bent nog niet van me af
      Last edited by vishaka; 2 weken geleden.

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik heb in mijn tuin het zelfde probleem, ik heb al eens zitten denken om de muren wit te verven.

        De oogst datum die de zaadbanken beweren haal ik nooit.
        Als ik oogst, slaap ik meestal al niet meer meer met een raam open. (te koud) Oktober, November.

        Daarom is het belangrijk dat je een plant als de fs hebt, die niet snel rot. PP is dacht ik ook een goede voor hier buiten.

        Ik ben geen fan, van bladeren weg halen, je maakt dan toch een wond.
        Ik laat de plant de bladeren zelf afstoten.

        Ik zou wel wat grote potten gebruiken voor de niet auto, en/of de potten die je nu hebt tot de rand vullen.
        Vergelijk jouw planten, maar met mijn grootste in een specie kuip. Dan zie je dan mijn plant behoorlijk breder is.

        Nadeel is wel dat je die specie kuipen niet op die strijkplank? kan zetten, die zijn te zwaar.
        Wel flink wat afwater gaten boren als je een specie kuip gebruikt. In de bodem, en onderaan twee rijen in de omtrek/zijkant.
        Planten zien er goed uit verder.

      • vishaka
        vishaka commented
        Editing a comment
        Gps Nee ik ga echt geen zwaardere potten nemen dan komen ze helemaal niet meer van de grond. Nu kan ik er nog goed en fijn mee sjouwen en vestingen bouwen om ze op te zetten. En dat hebben we NU echt nodig he met die gebrekkige lichtinval die alleen maar toeneemt TOT 23 december. Heerlijk mobiel allemaal, dan maar minder brede planten en ach.. zoveel heb ik ook niet nodig he
        En ja, FD en PP ... zijn idd misschien best vergeeflijk.

        Corleone1933 Ok ja, goed punt... moet idd even omschakelen. Dank voor de aansporing....

        Babz ik heb even een natuurkunde forum geraadpleegd maar nee, die spiegel is geen goed idee. Om kort te zijn: Er geldt maar 1 wet: hoek van inval = hoek van uitval (afmeting v.d. spiegel wordt slechts weerkaatst). En: zelfs als je met gigantische spiegels werkt dan wordt het grootste deel van het spiegeloppervlak/licht nog diffuus weerkaatst (als ik het zo goed zeg ; )

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ah ok duidelijk, weten we dat ook weer. 😉👍
    Bezig...
    X