Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Misschien toch een kweekverslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Morgen komen de foto's tenzij het hard gaat regenen.

    Vandaag weer water met voeding gegeven. Ik ben op zich blij dat ik al dagen voeding kan geven.

    Morgen is weer regen voorspelt. Ik wacht het maar af, vandaag is er geen druppel gevallen hier.
    Dus om een uur of 3 vanmiddag, toch maar water met voeding gegeven.

    Verder rook ik vandaag voor het eerst de bekende wiet lucht in me tuin.
    Dat moeten dus autoflowers zijn

    De grootste plant heeft nog geen bloei verschijnselen, dus dat moet dan een foto plant zijn. Ik denk dat het een passion nr1 is (of kleine kans een Frisian Dew)
    In de bloei is dat verschil wel te zien aan de buds.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Dan heb jij veel geluk gehad, hier viel hagel dikker dan knikkers was niet normaal meer.

    #47
    Foto's zijn gelukt, maar niet helemaal zoals ik wil. Camera klaagt over te weinig licht.

    Het regende ook ligt terwijl ik de foto' s nam. Toch is het verschil met de vorige foto's goed te zien.

    DSCF0002.jpg

    DSCF0004.jpg
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      WoW!

    #48
    Weinig nieuws, ik snap alleen niet waarom de kleine plantjes haast niet lijken te groeien.
    Ik geef al bijna een week geen water meer, en vandaag zou er regen komen. (terwijl ik dit typ, begint het hier te regenen)

    Ik kan niks anders doen als afwachten. Aan het weer kan het niet liggen, maar waaraan dan wel?
    Misschien komt er nog een groeispurt ?

    De grootse bloeit nog niet, de twee die qua grote nr2 en 3 zijn, bloeien al wel.
    Dat betekent dat er 3 nog niet bloeien.

    Wat is dit een klote jaar qua kweek.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Probleem daarbij is wel slakken, maar we gaan het misschien wel zien volgend jaar.
      Ik heb koper ringen, en koper tape om de kuip en potten.
      Die kopertape is volgend jaar nog wel goed. (en ik heb nog twee nieuwe rollen)

      Ik heb vijf kuipen van 40 liter, voor foto planten.
      Dan 5 potten van iets van 20 - 25 liter en dan nog een aantal iets kleinere.

      Uit ervaring, weet ik dat de kuipen voor de foto planten zelfs nog aan de kleine kant zijn.
      Ooit begon ik met de 20-25 liter potten en foto planten.
      Het is bizar om te zien hoeveel breder de planten worden in de kuipen.
      Qua hoogte merk ik niet echt een verschil.

      Maar over de autoflowers, niet over potten is wel iets om te proberen.
      Probleem met de autoflowers is natuurlijk de interne klok, die zich niets aantrekt van hoe groot de plant is.
      Daarom heb ik ook een plantje van 25 cm dat al bloeit.

      Ander voordeel is dat de planten potten een betere afwatering hebben als de yoghurt bekers, en dat ze op zand staan.
      Ik zit ook al te denken aan iets van een rooster om die yoghurt bekers op te zetten.
      Met veel regen is het duidelijk geen goed idee om ze op een plastic tafel te hebben staan.
      Dat vonden zowel de fotoplanten als de auto's dit jaar niet lekker.

      De slakken heb ik het idee, vonden dit voorjaar fantastisch.

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Koper tape, gaat het ook niet stoppen.
      Mijn guerilla planten waren volledig met kopertape en rekjes beschermd en alsnog hebben die naaktslakken toegeslagen dat er enkel kalen stelen stonden,helaas

      Autflowers moet je ook pas later in het jaar in de kiem zetten, niet in mei al.

      Photo planten kun je dat prima mee doen,
      Wat ik zelf fijn vind is een kuip rond de 40 a 50 liter , ze rond de 50/ 60cm hoog laten worden en toppen blijven met pauzes, en flinke bossen creëeren.

      Ik haalde gemiddeld op die manier wel een 700 gram per plant droog en vaak zelfs erboven. Je moet wel de juiste soorten gebruiken en de breedte hebben om het te kunnen,maar die heb je dat scheelt alweer.

      En eerlijk? Waarom zouw je buiten de moeite stoppen in autoflowers ? Zet dan liever 5 of meer photo planten neer en doet het meteen goed,je ziet of ze blijven klein of je maakt een fout en de potentie is gelijk verpest.
      Dat heb je met die photos niet.

      Dat gekut met die iele dingen is het buiten niet waard,autoflowers vind ik mooi in een tent met continu 18uur licht op hum zak de tot de oogst,of voor mensen die geen ruimte hebben of een balkon kweek moeten doen daar is het een mooie uitkomst voor.

      En mocht je ze zetten zet ze later pas en gelijk in de pot duwen en niet gaan verpotten.

      En zorg dat je iets hebt/of maakt dat functioneerd als een afdak,zeker voor de bloei mag dat niet ontbreken.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tuingaas, huishoudfolie en ducktape kom je al een heel end.

    #49
    Gps staar je daar maar niet blind op dat de auto think diffrent telkens dat formaat bereikt,me maat had vorige jaar ook auto thinks ertussen die tussen de 1 en 1.50 werden.
    Maar er zaten er ook tussen die de 1 meter niet voorbij kwamen, en bleven haken op 70/80cm.

    Dat is weer een nadeel met die autoflowers.

    Zo heb ik nu dat zelfde probleem met de mimosa auto uit de zelfde batch.

    ​hier 2 foto's

    2023 vs 2024

    Foto 1 was 1,30
    Attached Files

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Wat een verschil !

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Correct, en het erge is alles is identiek,dus daar ligt het niet aan.

      Maar niemand heeft buiten echt forse planten vrijwel,iedereen die ik ken hoor ik klagen erover.

      Maja volgend jaar beter,hoort erbij bij het buiten spelen adventuur.

    #50
    Waar ik woon in Amsterdam, is bijna een dorp op zich. Helaas komen er ook hier steeds meer buitenlanders en yuppen wonen.

    Ik word op straat ook wel aangesproken met de vraag hoe het met me plantjes gaat.
    Door dat soort gesprekken kwam ik bij autoflowers uit.

    Iedereen moet lekker doen wat hij wil, maar ik ben geen fan van autoflowers.
    De beste autoflowers halen nog niet eens de helft van de opbrengst van 1 Frisian dew of 1 Passion nr1.

    Frisian dew is gewoon de beste plant voor hier buiten, en dat heeft alles te maken met haar schimmel en rot bestendigheid.
    Ook Passion nr 1 is een goede.

    Zelfs in mijn tuin (veel schaduw), is mijn grootste probleem, dat ik niet wil dat de planten zichtbaar worden vanaf de straat.

    Over koper tape, je moet wel proberen om te zorgen dat de slakken er niet zomaar onder door kunnen.
    Daarom dat ik plastic koffie bekertje gebruik, met kopertape er om heen. Ik knip ze af, steek dan een stukje in de aarde. Dat werkt erg goed, maar het is geen wonder middel.
    Ik heb het al een keer gehad, dat een slak een kleine tunnel maakte en zo onder me koffie bekertje door ging.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #51
      Jow, zijn dr al bloei haartjes te zien bij jou?

      ik en een maatje hebben allebei zelfde soortje staan hij thuis ik ergens in het bos, maar die van hem heeft al een pruik en van mij zit nog in de strek👏👍🏻🙁🤷🏼‍♂️

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Mijn grootste plant bloeit nog niet, tot mijn verbazing. (en ik heb net nog gekeken)
        Ik geloof ook dat dit de enige foto plant is, die nog over is.

        De rest zijn denk ik allemaal auto's en de meest bloeien al wel.
        Misschien dat ik morgen even een update doe met foto's.
        Meeste planten zijn flink gegroeid, al vind ik de meeste nog wel erg klein, zelfs voor auto's.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Mijn 2 photo planten,vertonen ook enkel het vrouwelijke geslacht,de strek zit er al wel goed in.

      #52
      De beloofde update.

      Laten we beginnen met de grootste plant, die nog niet bloeit of op het randje zit.

      DSCF0005.jpg

      Dan plant 2 en 3 (qua grootte) die wel bloeien, maar dat zijn ook autoflowers.

      DSCF0012.jpg DSCF0013.jpg

      Dan een plantje wat niet echt goed gaat, maar waarom is de grote vraag:
      DSCF0003.jpg

      Dan deze twee die ook nog niet bloeien.

      DSCF0007.jpg DSCF0011.jpg


      En dan een overzicht:

      DSCF0002.jpg


      En dan deze, plantje 30 cm hoog en in volle bloei.
      Bij deze tellen we de opbrengst in joints

      DSCF0009.jpg



      Attached Files
      Last edited by Gps; 4 weken geleden.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik vraag me af, of dat ene vreemde plantje ook een genetica kwestie is.

        Verder ga ik inderdaad nog wel wat oogst hebben, en die hoop had ik al bijna opgegeven.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Of ik de oogst haal is nog maar de vraag....

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik heb geen idee hoe het met de autoflowers afloopt.

        Met frisian dew en passion nr1 ben ik wel gewend om pas te kunnen oogsten in september/ oktober.
        Daar heb ik dus nog maar één van over.

      #53
      De grootste bloeit nog steeds niet.

      Ik had / heb al weken een gevecht met me pc.

      Ik word er wel vrolijk van hoeveel deze plant nog groeit, vorige foto is maar 6 dagen geleden. DSCF0003.jpg
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #54
        Mijn haze bloeit ook nog niet en is inmiddels bijna 3 meter hoog Het kan nog en wat komt dat komt..
        Baas in eigen brein.

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik maak me daar ook geen zorgen over, maar iemand op het forum vroeg een week of twee gelden, of ik al bloei had. (want hij had dezelfde soorten)
          Ik heb wel het idee dat ze op het randje van bloei zit.

          Drie meter :O lekker hoor. En dan ook nog haze.

        • Kratos
          Kratos commented
          Editing a comment
          Haha 3 meter, gaaf! Heb je er een foto van?

        #55
        Nou ja ik overdrijf iets maar 2,5 zeker en gaat nog hard.
        PXL_20240907_093539355~2.jpg
        Baas in eigen brein.

        Comment


        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Klopt, dit was gewoon een stekje van een plant in de kast. Voor de lol. En de emmer is 30 liter.

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Vet zeg

        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Ja wel leuk, als je aan het toppen gaat of de lagere takken gaat snoeien dan kun je het weggooien maar als de timing right is kun je het beter door de stekpoeder halen. Wat komt is dan mooi en mislukt het dan maakt dat niets uit.

        #56
        Maar even een kleine update.

        Die grootste plant, is inmiddels hoger als dat ik lang ben. ( Ik ben 1,73)
        Boven kant plant zit nu al bijna op de hoogte van de schutting die je ziet op foto van 2 dagen geleden.

        Als ik dan de datum zie, snap ik niet goed waarom ik nog geen bloei zie, maar we wachten af.

        Ik ben natuurlijk vooral blij met de groei spurt die de plant ingezet heeft.

        Bij twee autoflowers, zie ik al aardige buds ontstaan.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Is dat zo staf? Want vindt het idd echt opvallend laat dit jaar. Ik ken dadelijk oogsten rond de kerst als dat zo door gaat gvd

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          @Bo$wachter

          De planten zijn laat dit jaar. Ik ben wel gewend dat de zaadbanken erg optimistisch zijn o.a. over wanneer ze gaan bloeien, maar dit jaar is voor mij redelijk extreem.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Bo$wachter ja dat is echt zo gebeurd eens in de zoveel jaar.

          Met een prachtige nazomer en herfst die droog verloopt is het een zege, maar zoals het nu uitziet is het een nachtmerrie.

          Gps ja dat heb je (y)

        #57
        Update:
        Zie ik nou beginnende bloei? Ik krijg het niet echt lekker op de foto.

        DSCF0013.jpg

        DSCF0011.jpg

        Dan de grooste, 10-15 cm groter in 3 dagen :
        DSCF0005.jpg

        Twee auto in bloei.
        DSCF0008.jpg

        DSCF0006.jpg

        Overzicht, waarbij één auto nog niet bloeit:
        DSCF0016.jpg

        Na de waardeloze start, ga ik misschien toch nog wat oogst hebben.
        Last edited by Gps; 2 weken geleden.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Hier ook sinds vandaag. Die haze moet nog wel ff dus spannend.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dit is wel waarom in twijfel heb over wat dutch passion een vroeg bloeier noemt. (Frisian dew)
          Jouw haze is net zo snel / traag.

        #58
        duidelijk.png
        Duidelijke bloei ja.

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dat is precies wat ik bedoelde, het komt dus op de eerste foto wel over.

        #59
        Dat gaat een kanon worden haha, netjes!

        Comment


          #60
          Die grootste groeit nog steeds, bovenkant schutting is gehaald. (dat zal dus een 1 meter 80 zijn)
          Ik zie nu op meerdere plaatsen, pruikjes ontstaan.

          Deze krijgt dus de volgende keer bloeivoeding.

          Verder denk ik dat één autoflower goed in de gaten moet gaan houden, t.a.v rot. Deze begint al aardige buds te vormen.

          Weersverwachting is goed, helaas is hun 14 dagen vooruit voorspelling minder betrouwbaar. (weeronline)
          Temperatuur weer boven de 20 graden, vanaf dinsdag.
          Last edited by Gps; 1 week geleden.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Gps Zon en weer zeggen in de bloei minder dan de groei ,de kunst nu is om flinke schommelingen in de temperatuur te zien voorkomen en vermijden.

            Autoflowers zijn hier heel zwak in,die gaan gelijk stil staan buiten, reguliere soorten kunnen hier veel beter mee omgaan en wel wat hebben.

            Maar die autoflowers is een andere uitdaging

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Bo$wachter schijthekel altijd aan altijd zelfde gezeik 😅 ben altijd blij als het weer achter de rug is

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            In mijn ervaring is rot inderdaad pas een probleem als de planten bloeien.
        Bezig...
        X