Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Misschien toch een kweekverslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Misschien toch een kweekverslag?

    Korting op 420shop
    Ik heb op dit moment 5 kleine plantjes, wat betekend dat ik al 4 kwijt ben.
    Slakken en te veel regen in combinatie met weinig zon, is de oorzaak.

    Ik hoop maar dat de 5 die ik nu heb kan oogsten. De kopertape om de bekers lijkt te werken.

    Verder zitten er 3 autoflower zaadjes, (think different) in een yoghurt beker met aarde.

    Voor de niet autoflowers, heb ik 5 specie kuipen van 40 liter, waar ik afwater gaten in geboord heb.

    De auto flowers gaan in 25 liter potten, wat voor autoflowers genoeg is.

    Ik zag op facebook dat ik nu een jaar of 10 kweek, en ik kan met niet herinneren dat ik eerder zo een slechte start had.

    Er is nog niet veel om een foto van te maken, maar ik wil één deze dagen toch een foto maken.

    Het grootste plantje dat ik heb, is net een 20 cm, en daar was ik in mei al mee begonnen.
    Het weer lijkt beter te worden, maar dat is dus afwachten.

    Ik begon met Frisian dew en Passion nr1, maar daar ben ik er dus al 4 van kwijt.
    Verder heb ik een Melonade Runtz, een "gratis" zaadje wat ik kreeg, bij de bestelling van de Frisian dew en Passion nr1.
    Volgens het kaartje zou deze in 10 weken klaar zijn, dat lijkt me sterk omdat het geen autoflower is.
    Van deze heb ik wel al de eerste 2 blaadjes boven de grond.

    Grootste probleem is dat het al weer 19 juni is, als ik nu nog opnieuw zou beginnen ben ik wel erg laat.
    Heb nog wel 3 passion nr 1 zaadjes, maar 5 planten zou genoeg moeten zijn
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Hey Gps, het weer is uitzonderlijk kwalitatief uitermate teleurstellend inderdaad.
    ​​​​​Heb helaas ook al 2 van m'n 4 AFjes moeten offeren aan de weer goden.
    Heb er nog 2 waar nog wel wat leven in zit, plus een extra zaadje gepopt, ook AFje.
    Want beter weer zit er aan te komen, hallelujah! 🌞🌞


    Succes en veel plezier met je kweek. 😊

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je vergeet je radijsjes!!

      Racijst.

    #3
    Mijn autos zitten op 6.5 weken.

    Nog effe afwachten dus.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dinsdag 28°c en oosterwind.

      Plantjes blij natuurlijk, ikke niet......... dat de winter maar gauw terug komt.

    #4
    Tuurlijk een kweekverslag

    Leg al je noeste arbeid vast in je verslag, voor het na geslacht
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #5
      Hey leuk, ook de free seed Melonade doe ik!


      Wb het weer... ik vrees dat stafford gelijk gaat krijgen voor de stad waar ik leef ... (hopelijk is het daar beter!)

      staf.png

      Verder gaat het ontkiemen trouw héél moeizaam hier... of het komt gewoon niet uit: Purple Punch is wel echt een zwak soortje!

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Ja helaas,wouw dat ik ongelijk had.
        Purple punch is geen zwak soortje,integendeel zelfs ik denk dat ze je slechte/rommel zaden verkocht hebben.

        De kwalitijd is er bij heel veel niet meer,is een hele uitdaging tegenwoordig,maar de hoofdprijs vragen kunnen ze als geen ander.

        Anyways hopelijk krijgen we snel een omkeer want dit weet gaat veel oogsten verpesten vooral de mensen met autoflowers die inmiddels vrijwel allemaal beginnen of al zijn het bloeien word het opassen, warmte en hoge lv is geen goedde combinatie voor onze bloeiende hobby plantjes.

        Staff

      #6
      Ik word gillend gek hier. Weer een plant bijna ? weg door een slak?

      Ik heb maar even een foto gemaakt van alles, en dan maar hopen zat zij zich nog hersteld.
      Gelijk weer wat slakken korrels gestrooid.

      Ik snap iets niet , zit er een slak in me aarde ?
      Dit is de eerste dat het lijkt dat de slak over de kopertape gegaan is.

      De drie achterste zijn 3 auto think different.

      DSCF0003.jpg
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        LOL, zoiets had ik van de week toen in de deur naar de tuin dicht wilde doen.
        Ik voelde weerstand en hoorde toen krak.

        Ik dacht eerst wtf, maar dat was dus ook een slak. Ik sloopte zijn huisje.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Wd40 is inderdaad al een van ouds trucje, wellicht niet de meest ideale maar praktisch is het wel,door het vettige laagje kunnen ze zich niet vast hechten aan de pot.
        En niet omhoog kruipen

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Eierschalen rondleggen

      #7
      QnQ, veel van geleerd, maar troost je @Rreppellsteeltjam​, ik had je reactie al gezien.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Maar snap je ze ook?

        En effe extra spatie na mijn tag naam, denk ik.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik denk dat ik hem niet begrijp...

      #8
      Smeer wat vaseline op de pot en strooi er wat zout op!

      Enkel de uiterste bijna uitgestorven zéér zeldzame poolstok spring slak kan er dan nog bij komen!


      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Er zijn meer redenen dan 2 om vaseline te gebruiken hoor.

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Ik heb vele planten guerrilla style gezet en een ring met zout heeft altijd me planten beschermt !
        Zeker 3 weken en ook na wat buien staan ze veilig.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        @ PH donner

        Ik zat al te twijfelen, omdat ik weet dat jij ook buiten kweekte.

        Maar misschien ga ik dit nog wel testen.

        Ik moet toch iets doen, ik begon met 6 plantjes, en het is op dit moment maar de vraag of ik er wel 5 overhoud.
        Begin steeds beter te begrijpen waarom mensen binnen voor-groeien.

      #9
      Even een kleine update en afkloppen.

      Het zwaar aangevreten plantje is zich aan het herstellen. Ik zie echter nog geen nieuwe bladeren.

      Tot nu toe lijkt het zout op de tafel dus goed te werken.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #10
        Het gaat helemaal mis hier.

        Weer een plantje kwijt (auto think different), en misschien was dat zout strooien op de tafel toch geen goed idee.
        Wat ik dan alleen niet snap, hoe is dat zout dan in de aarde van me plantjes gekomen?

        Of komen die verkleurde bladen, gewoon vooral door te veel water (regen)

        Ik heb al vanaf het begin het probleem, dat de plantje nauwelijks groeien.

        Ik heb nog wel 3 passion nr1 en 3 think different zaadjes, maar het is al 6 Juli.

        Maar even bij komen van de schok, en misschien dat ik de 6 zaadjes die ik heb ook nog ontkiem.

        Voor de auto think different zegt dutch passion 12 weken, dan zitten,we al in september.

        Andere jaren hadden de niet auto flowers allang in een 40 liter specie kuip gezeten.

        Ik zie ook gekrulde blaadjes, wat toch echt op te veel water duid.

        En als ik dan naar de weersvoorspelling kijk, het blijft maar regenen.

        DSCF0002.jpg

        DSCF0003.jpg
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Wat moeten we erop zeggen, de schuld ligt bij jezelf, ik zie eigenlijk alles wat niet fout hoort te gaan terug hier.

          Begin eens met fatsoenlijke potten in fatsoenlijke aarde,en laat die planten niet in de volle regen staan,zeker niet als ze zo klein zijn.

          Mijn advies? Gooi maar alles de kliko in en begin opnieuw,tijd heb je nog wel niet te lang wachten, want dit word gewoon helemaal niks meer,en dit bij autoflowers is einde verhaal daar kun je geen fouten permitteren zoals hierboven.

          Wellicht niet wat je wilde horen,maar beter oprecht en eerlijk dan dat je daar staat te kutten en het word niks meer.

          Succes staff

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dank je wel, maar deze potjes gebruik ik al jaren, om in te beginnen. (vooral vanwege slakken)
          De potjes hebben ook allemaal zeker 4 gaten in de bodem, en hadden verse aarde.
          Daarna gaan de autoflowers normaal in 25 liter potten, en die niet auto in 40 liter specie kuipen.

          Ik ben bang dat ik al te laat ben, maar er liggen nu 6 zaadjes tussen natte papieren zakdoekjes.
          Drie auto think different, en drie passion nr 1.

          Ik zit wel te denken, over je opmerking dat ik de kleine plantje in de regen laat staan.
          Last edited by Gps; 6 July 2024, 18:29.

        #11
        Gps .. gewoon een IDEE...


        Je koopt wat tuingaas;


        tuingaas.png
        Hier heb je keus; https://www.hornbach.nl/c/tuin/schut...uingaas/S5013/
        -------------------------

        Die knip je wat en wikkel je om 1 pot en en daar hang je een doorzichtige paraplu in en die dekt dan gelijk meerdere potten...
        Ik vind deze hieronder het handigst omdat je dan niet zo'n gebogen handvat hebt dat je door al die tuingaas-gaten moet proppen ..

        plu.png






        -------------

        ach ja, ik wilde het ff gezegd hebben want ik gun je nog wel wat dit jaar!


        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Aaltjesonline.nl heeft gratis aaltjes tegen naaktslakken.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik denk bij de autoflower die ineens alle bladen kwijt is, dit niet door een slak kwam.
          Je ziet ook niet het slijm wat je dan normaal wel ziet.

          Was dit een vogel? Maar misschien dus wel iets waar gaas wel bij helpt.

        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Planten droog houden doe je het beste met www.greenspan.nl

        #12
        @GPS.. ik ben de kleine brandnetel aan het kweken... die staat ook gewoon in de regen en doet me erg aan jouw plantjes denken! (en het begon allemaal zo prachtig mooi..)

        IMG_3022[1].jpg
        Last edited by vishaka; 6 July 2024, 18:46.

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Die lijkt inderdaad erg op mijn plantjes. Krijgt ook meer water als hem/haar? lief is.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          En luis in de top

        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Corleone1933 wow.. en wéér zie je iets wat ik niet zie.. wel om precies te zijn: toen ik de foto hier postte zag ik iets (levends?) zwarts daarboven maar ik wilde het verder niet in me opnemen ... toch blij dat je het ff meldt want dat ding moet gewoon weg nu! )

        #13
        Ik ben weer kalm, en heb de foto's nog eens goed bekeken.
        Drie planten ben ik waarschijnlijk al kwijt.

        Ik ga morgen weer slakken ringen maken. (stukje plastic koffiebeker met koper tape, voor de nieuwe zaadjes)

        Dan kijken of ik de twee minst kleine plantjes kan verpotten naar minimaal droge aarde. (dit zijn geen autoflowers)

        Misschien toch maar meteen in een speciekuip, en dan vooral geen water geven voorlopig.
        Of misschien gewoon alles maar naar grotere potten, wat er nog over is...

        Het is in zoverre simpel dat zo doorgaan geen zin heeft.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik had ooit twee tomaten kasjes gekocht.
          Maar toen had ik weer het probleem dat smorgens me planten zeiknat werden.
          Last edited by Gps; 8 July 2024, 22:42.

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Condens?

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ja precies dat.

        #14
        Ik had 6 nieuwe zaadjes in de aarde zitten. (deze zaadjes zaten eerst twee dagen tussen natte papieren zakdoekjes)
        Drie hadden ook al een langere witte wortel als me lief is, maar ik kreeg ze zonder schade in de aarde.

        Het zit niet mee dit jaar, want ik ben bang dat ik weer een zaadje kwijt ben. Ik deed kopertape om de bekers en eentje flikkerde om.
        Zaadje niet meer te vinden.

        Nou heb ik hier nog een Orange bud (auto) zaadje, dus dan gaan we die ook maar planten.


        Verder diep nagedacht, en ik haalde vorige jaren bij veel regen wel de bekers naar binnen.
        Morgen avond (dinsdag) de planten die buiten staan, maar even een nacht naar binnen halen.

        Het grootste plantje zag er al iets beter uit, maar toen ging het weer regenen.
        Van de week toch maar proberen, om minimaal dat ene plantje in een kuip te plaatsen.

        Verder gisteren nog even wat slakken korrels gestrooid.

        Houd het dit jaar nog een keer op met regenen?
        De temperatuur vind ik best lekker, maar ik zie me plantjes gewoon verzuipen.

        Laten we het maar een leer moment noemen.

        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Dat koffiedik is een sprookje, naakt slakken gaan gewoon erover heen

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Brandnetels rondom je wietplanten planten.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Brandnetels, is een optie maar wil je niet.

          Kopertape met kartels rondom de pot plakken,werkt altijd en kunt het elk jaar hergebruiken,zorg wel dat de kartels altijd na beneden wijzen en je hebt nooit meer een slak erin,plus het is diervriendelijk ook wel belangrijk met gif en alles word zoveel leed mee veroorzaakt helaas.

        #15
        Kleine update er zitten nu weer 6 verse zaadjes in de aarde.

        Ik weel alleen niet goed meer welke nou de autoflower (think different) zijn, en welke de passion nr 1 zijn.

        En dan als zesde een Orangebud auto.

        Binnen staan er nu ik dit typ 4 plantjes te schuilen Vreemde verkleuring bij zeker twee.
        Zou dat door het zout komen? Al snap ik niet goed hoe dat zout dan in de potjes gekomen is.
        De nieuwe bladen zien er wel redelijk uit.
        Ook bij deze ben ik het overzicht wel kwijt. Het kunnen echter maar 3 soorten zijn, Think Different auto, Frisian Dew en Passion nr 1.


        Dan had ik nog twee plantjes buiten laten staan. Ik vermoed dat deze het toch niet meer gaan redden.
        Wel staan deze twee nu iets beschut. Morgen maar eens kijken of er nog wat over is van deze twee.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik ben er klaar voor.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Ja welke he,dat zie je wel over 3weken welke je autoflower is , Gps je bent toch al aardig hier ik weet een tijd dat je toch wat professioneler was als nu

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Tja, het kan zeker beter.
      Bezig...
      X