Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Misschien toch een kweekverslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Van de 6 laatste zaadjes, komen er nu 3 boven de grond.

    Als ik dan de datum zie, vraag ik me af of dat nog goed komt, maar we gaan het zien.

    Volgens dutch passion, 12 weken voor de think different, 10-11 weken voor de orange bud. Dan zitten we al weer in september.....

    Ik word niet vrolijk van de weersverwachting, maar ik zal het er mee moeten doen.

    Ik weet van één plantje dat het een auto think different is.
    Misschien kan ik de bladen vergelijken, en zo uitvogelen welke de niet auto zijn.

    Morgen kijken welke plantjes in een grotere pot gaan.

    Gelukkig gaat het vrijdag al weer regenen.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Over een week of vier weet je welke de autoflowers zijn want dan gaan ze bloeien, foto periode planten bloeien pas eind augustus.
      Geef ze alle een 25 liter pot en als je weet wat de autoflowers zijn zet je de foto periode planten in een grotere pot.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Daar heb je wel een goed punt.
      De auto flowers zouden eerder moeten gaan bloeien.

    #17
    This topic is worthless without pics.


    Dus

    De nieuwe plantjes, alleen de Auto Orange bud is nog niet boven de grond.
    Het grootste plantje is al wat ouder, maar ziet er redelijk uit.


    DSCF0003.jpg


    Dan twee planten in een kuip gezet.
    Gaat die ene het nog redden? Deze twee zijn er dus nog over van wat ooit 7 zaadjes waren.
    Het kan zijn dat die ene redelijke een autoflower is, maar ik heb nog max 3 niet autoflower, en nog 3 kuipen over. Dus dat komt wel goed.


    DSCF0007.jpg DSCF0005.jpg


    De vijf jonge plantjes, zijn 3 of 2 Think Different (autoflower), en twee of drie passion Nr1
    Last edited by Gps; 11 July 2024, 17:23.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat spul is flexibel en steviger als jij denkt, je moet gewoon zorgen dat het niet gaat flapperen en scherpe punten vermijden, zijkanten verstevigen met tape.

      1 x linksrechts en dan 1 x voorachter en dan tapen.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Nu begrijp ik het wel.

      Ik moet toch eens in me schuur kijken. Liggen daar nou nog twee tomaten kastjes?

      Of bestel ik er een paar. Dat folie is redelijk sterk.
      Nadeel bij harde wind storm waaien dat soort kasjes wel om.

      Maar ik moet toch eens kijken / nadenken.
      Waslijnen kan ik wel spannen. Dan zeil met ringen of zo iets want dan heb ik toch een soort dak, wat ook nog makkelijk open kan.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Gps, je kan idd de kassen verankeren en verzwaren, zo heb ik het ook gedaan en mijn kas staat op een balkon hoogste verdieping en vangt dus veel wind.
      Maar het staat nog steeds!

    #18
    Het kleinere plantje van de twee nu in de kuipen, lijkt al blij.
    Bij de andere zie ik geen verschil.

    De kuipen staan eigenlijk vooral op zand, en hebben in de bodem meerdere gaten, maar ook in de omtrek zitten er twee rijen gaten.

    Verder maar weer wat slakken korrels gestrooid.

    Morgen maar eens kijken wanneer de dames weer naar buiten kunnen.
    Het zou in de middag droog worden.

    Ze krijgen te weinig licht binnen achter een raam, maar hebben daar geen last van slakken en de regen.

    Om het volgende kunnen we vast lachen. Ik had online gevonden dat slakken niet van knoflook en salie houden.
    Dus dat heb ik gezaaid, maar toen realiseerde ik mij, dat dit natuurlijk past werkt als er al planten zijn.
    Misschien dat het werkt voor volgend jaar ?
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ik zit al te denken waar ik die kan halen. Die afrikaantjes (de bloemen, lol) en basilicum.

      Wat wel bizar was gisteren is dat ik boodschappen ging doen toen het stopte met regenen.
      Ik zag een toen slak of 8, die zich aan het verplaatsen waren, Een paar naaktslakken en een paar met een huisje.
      Ze leken zich te verplaatsen weg van me huis / tuin. Vraag mij niet waarom, maar misschien is de salie aan het opkomen?

    • vishaka
      vishaka commented
      Editing a comment
      Bio Basilicum plantje (het eetbare kruidenpotje) bij de supermarkt voor 2 euro! Ik heb er hier 1 en staat nog steeds groen te zijn na weken in huis. Beetje afdekken buiten.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Wat Vishaka zegt, kruiden plantjes gewoon bij de supermarkt halen.
      Misschien wat afrikaantjes bij wat bejaarde buren weghalen... 😁

      Grapje, misschien ook bij de supermarkt, Appie Heijn?

    #19
    Ik heb net 6 dames weer buiten in de tuin gezet.
    Om de yoghurt bekers zit kopertape, en ik heb nu om alle plantjes een ronde koker van gaas staan.

    Natuurlijk was het nog een beetje aan het miezeren, maar het zou droog moeten worden, en ook morgen en maandag zou er weinig regen zijn.

    Hoewel ik blij ben dat ik ze binnen gehaald had, kan je wel zien dat ze gestrekt zijn. Maar dat is minder erg, als dat de aarde weer zeiknat geworden was.
    (en het heeft hier flink geregend)

    De orange bud is nog niet boven de aarde, dus die staat nog binnen. Het potje was vrij licht dus ik heb een klein beetje water gesproeid.
    Normaal zou deze morgen of zo toch wel een teken van leven moeten geven.

    Wiet keken is normaal wel ontspannend, maar dit jaar vooral stress. Kom op met die mooie nazomer.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #20
      Het ene plantje in de kuip, heeft het zoals verwacht niet gered.
      Ik snap alleen niet goed wat ik zag. Twee stukken afgebroken ? Afgebeten? Misschien gewoon stuk gewaaid ?
      Ik had de hoop voor deze toch al opgegeven, want er kwamen geen nieuwe bladeren meer aan.

      Het andere plantje in de kuip (effe afkloppen) gaat lekker. Deze heeft ook een heel klein beetje water gehad.
      Deze groeit ook goed. Je ziet per dag verschil

      Op dit moment dus 7 plantjes, en ik wacht op een auto orange bud.
      Of dat nog goed komt als ik de datum zie?

      Kijken of ik van de week meer plantjes, in een grotere pot kan doen. De meeste hebben echter nog maar 4 blaadjes.
      De potjes zijn mooi droog en licht.
      De weersvoorspelling is positief, hopen dat deze ook uitkomt.

      Misschien van de week ook even nieuwe foto's maken, maar nu is er nog te weinig verschil.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #21
        Ik zag vandaag een nieuw plantje, in een yoghurt beker.

        Dit is de beker die omgevallen was en waar ik een nieuw zaadje in gedaan had, een auto orange bud.
        Ik vermoed dat het niet de orange bud is, die ik nu zie. Als ik gelijk heb, moet er dus nog een plantje boven komen.

        Waarom ik dat denk ? Dit plantje zit helemaal bij de rand van de beker en dat is niet de plaats waar ik de orange bud geplant had.
        Dat zaadje zit natuurlijk in het midden van de beker.

        Plantje wel gelijk buiten in de zon gezet. Ook de tafel waar de nieuwe plantjes op staan iets verplaatst, waardoor alle planten eerder op de dag in direct zonlicht staan.

        Even goed op het weer letten. Er komt voor de verandering weer eens regen aan.
        Plantjes zijn nog erg klein, dus moeten dan misschien even naar binnen.
        Wel geef ik vandaag geen water, omdat er regen aankomt.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Misschien even het nieuw opgekomen plantje eruit scheppen met een lepel en een eigen potje geven?

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Goed idee, maar ik wacht even af, of ik ook echt twee plantjes ga zien.

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Goed plan. 👍

        #22
        Nu nog auto’s plaatsen?

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ja van zaad naar oogst volgens Dutch Passion.
          Mijn ervaring is, tel twee weken op bij wat hun beweren en je zit redelijk goed.

          Auto Think Different is een populaire autoflower met een hoog THC gehalte, deze jarenlange bestseller staat garant voor extreem grote opbrengsten van de hoogste kwaliteit.
          Last edited by Gps; 15 July 2024, 19:17.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Tell er 3 maanden bij op kom je uit in oktober,gelijk aan de reg soorten buiten.
          Dus ja kan prima nog,maar dit is wel echtnde deadline om autoflowers uit te zetten,je moet niet nog 2weken wachten ermee.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          De auto Orange Bud is de laatste die ik gezaaid heb. Ik heb net nog even gekeken en ik zie van deze nog niets.
          Het duurt bij deze langer als ik gewend ben, maar kan niets anders doen als afwachten.

        #23
        Ik ben net weer creatief bezig geweest met koper tape en plastic koffie bekertjes.
        Ik heb nu 9 ringen. (dat is meer als ik nodig heb)

        Ook staat er al een beker klaar met kopertape er om heen, voor het geval ik twee plantjes in één beker ga zien.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Creatief met kurk maar dan met koper!
          Houd je wel bezig zo hé?! 😂😭

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Meer als me lief is. lol

        #24
        Nieuwe foto's.

        Vraag mij niet welke wat is, maar toch 8 plantjes.


        Deze gaat lekker.
        DSCF0002.jpg


        Misschien word het tijd om die ene te verhuizen, naar een grotere pot.

        DSCF0007.jpg

        Eindelijk eens wat dagen zon, dat is wel positief.
        Vandaag zeker geen water geven, want water hebben ze zeker niet nodig. (sommige bekers zijn nog best zwaar)
        Laten we hopen dat het nu wel goed gaat, en ik nog wat te oogsten heb straks.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Sate prikkers, goed idee maar die heb ik niet in huis.

          Ik heb net weer het gaas terug gezet om de potten heen.

          Voor lst ben ik een beetje bang, dat ik weer een plantje sloop.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Huishoudfolie er omheen doen.2lagen.

        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Ik zou die jonkies nog niet overpotten.
          Kan wel, maar ze zijn zo fragiel weettewel.

          Klein bergje aarde krijg je best nog wel om het stammetje heen. Binnen zou ik dat niet aanraden met die afgetopte potten, maar buiten mag je lekker kliederen dus zie ik het probleem niet.

        #25
        Gps, ik heb hier lst toegepast op een zaailing van enkele dagen oud, ze strekte teveel en kon er niet meer potgrond bij doen, dus had het zo gedaan.
        Later het stammetje weer bedekt met aarde, en ze doet het nog steeds.
        Dit is m'n poging tot bonsai trouwens, vandaar het kleine potje.

        Edit, sorry voor de rare volgorde van de foto's, maar het lukt mij nu nooit om ze op de juiste volgorde te krijgen. 🤔🙈
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        Last edited by Babz; 18 July 2024, 10:12.

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ik dacht ik probeer het gewoon Highrider, en wilde haar sws in een wat meer bijzondere vorm laten groeien. 😊
          Wat zijn die plantjes toch sterk hé?!

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ze is trouwens toch al zo'n 3 maanden oud bedenk ik me net.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Dat ziet er goed uit.

        #26
        Kopertape om alle kuipen gedaan. ( drie kuipen zijn nog leeg )

        3 plantjes staan sinds vandaag in een grotere pot. Ik word daar best nerveus (omdat ze nog zo klein zijn) van maar we gaan het zien.
        Verse koper tape ook om twee potten gedaan.

        Dus alles waar nu een plantje instaat heeft twee koper barriers. Een ring vlak bij de steel van de plant, en koper tape om de kuip / pot.

        Drie zitten er nog in een yoghurt beker, deze zijn nog zo klein en teer dan ik het over potten nog niet aan durf.

        Verder bij de kuipen onder de rand gevoelt en toch twee a drie slakken gevonden.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Misschien met wat labello of iets dergelijks wat zout op de randen van je potten strooien tegen de slakken.
          Last edited by Babz; 18 July 2024, 17:14.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Misschien wel een idee

          Zout en vaseline heb ik wel. Als dat handig doe, zou er geen zout in de pot of kuip moeten komen. Hooguit dat het door regen op de grond terecht komt.

        #27
        Gps maak je niet zo druk joh 😃
        speciaal voor jouw nog 2x een autoflower erbij gezet ,een staat enkel op de foto.
        de ander moet ik nog in de pot zetten.
        (rechts onder)

        Nu sta je er niet meer alleen voor,dus geniet van je run
        Attached Files

        Comment


        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Dat hoort nu eenmaal bij het buiten kweken,tijden veranderen zo ook het klimaat.
          Zie het positief,zo zit er altijd een nieuwe uitdaging weer in,als het altijd hetzelfde was werd het ook eentonig en saai al snel.

          Kijk eens na de posten van voorgaande tijd,iedereen had pakweg meer struiken ipv van plant buiten

          Ik deed de zomer uitspraak voor de zomer begon, en kreeg bakken kritiek 😃 maar hij kijk nu,bij de buitenposten updates denken ze eraan terug en halen het omhoog.

          De voorspellingen moet je met een korreltje zout nemen, ze kunnen nog geen dag goed voorspellen laat staan een week.

          Met de autoflowers gaat het goed, de monkey glue is echt keiharde toppen het aanmaken maar hij,dit plantje geurt dat is niet normaal, de andere 6 ruiken samen nog niet zo erg als deze.

          Helaas heeft de monkey glue het grootste gedeelte onder de overkapping moeten doorbrengen zowat haar gehele groei periode en het begin van de bloei,er zat veel meer potentie in maar ik mag niet klagen.

          Maak je niet te druk, geniet van de kweek en komt wel goed,en denk zo beter iets minder dan geen wiet .

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          De best weersvoorspelling was ooit op de radio. Een Amsterdams radio zender belde dan met meteo Schiphol.
          Deze man weigerde elke week langer, als een halve dag van te voren een voorspelling te doen.
          Over een periode van jaren, zat hij er één keer naast.

          Ik moet vaak ook glimlachten om weeronline. Die hebben een 14 daags vooruitzicht, en die veranderd per dag.

          Dus precies wat je zegt, neem die voorspelling niet al te serieus.
          Verder had ook ik vorige jaren rond deze tijd planten van zeker al een meter hoog.
          We moeten het er mee doen.

          Heb misschien wel een nieuw probleempje. Ik krijg het idee dat er een kat in me kuipen en potten zit te woelen.

          Misschien toch eens kijken voor meer gaas.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Had ik ook met de buurtkat,kippen gaas erom gezet zoals je op de foto kon zien hierboven, en is er niet meer aangekomen.

          Weer ja precies,ze kunnen nog geen dag meer goed voorspellen.

        #28
        Ik word vrolijk van het plantje dat ik als eerste in een kuip geplaatst had.
        Deze is duidelijk een groeispurt begonnen.

        Verder heb ik twee rollen koper tape besteld. (2x20 meter)
        Ik heb ook nog een stuk op een rol zitten, dus zeker genoeg voor dit jaar.

        Ik wil morgen kijken, of ik ook de laatste nieuwe plantjes in een grotere pot kan doen. (20-25 liter potten en de 3 specie kuipen die nog leeg zijn)
        Dan de gestrekte meteen wat dieper in graven.
        Van de gestrekte heeft eentje het moeilijk, ze valt net niet om, maar heeft vermoed ik al een probleem om de bladen omhoog te houden.
        Dit kan echter ook door de regen komen die vannacht gevallen is.
        Niet echt een probleem vermoed ik, daar word ze sterk van.

        Enige lastige is dat ik nog niet echt weet welke nou de niet auto flower zijn, maar belangrijke is dat ik ze niet te lang in die yoghurt bekers moet laten zitten.
        Leer moment voor komende jaren. Bij veel regen niet die yoghurt bekers buiten laten staan.
        Misschien is het wel een experiment om te zien wat een autoflower in een 40 liter specie kuip doet. (ga ik verschil zien?)

        Desnoods kan ik ze later altijd nog over potten.
        Ik zie momenteel alle planten per dag groeien. Dat geeft hoop.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Think Different is een XXL variant, (Sativa). Ik heb mensen ook wel autoflowers in de volle grond zien plaatsen.
          Te groot kan niet in mijn beleving, maar of het nodig is?

          Belangrijker is dat ik nu nog 4 plantjes in een yoghurt beker heb staan, en ik nog 3 lege kuipen heb.

          Auto Think Different is een populaire autoflower met een hoog THC gehalte, deze jarenlange bestseller staat garant voor extreem grote opbrengsten van de hoogste kwaliteit.

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Een plant groeit wel, groot of kleine pot., dus ik zou ze absoluut gewoon in die kuipen doen.
          Je hebt ze staan, je hebt ook de ruimte, dus why not?

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Zo kijk ik er ook tegen aan waarom niet ?

          Plus dat ik niet meer weet wat nou wat is, dus er kunnen ook nog niet autoflowers tussen zitten.

        #29
        Ik ben net maar even aan het tuinieren geweest.

        Laatste kuip (5e) onkruid weg gehaald, bijgevuld en koper tape om de kuip gedaan.
        Andere kuip bijgevuld met aarde.

        Ook bij een 25 liter pot onkruid er uit, bijgevuld en een verse streep koper tape er om heen.
        In die pot ook gelijk maar een plantje gedaan en deze diep ingegraven, met natuurlijk een kopertape koffie bekertje ring om de stam heen.

        Op me tafel staan nu nog 3 plantjes, die dus in de drie kuipen moeten.
        Het heeft hier vannacht flink geregend, en daar zat ik niet op te wachten. (en me plantjes ook niet)

        Even kijken wanneer ik de 3 kuipen een plantje geef. Zeker door de regen, moet ik die drie laatste plantjes niet te lang in die bekers laten staan.
        Die bekers zijn door de regen ook zwaarder als me lief is.

        Houd het nou nog een keer op met regenen ?
        Het was net twee dagen droog hier.

        Verder wat aarde in de bekers erbij gedaan, voor wat steun. Deze laatste drie zijn best gestrekt en waaien ook bijna om.

        Morgen of woensdag maar even nieuwe foto's maken.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        #30
        Vandaag eindelijk de laatste 3 plantjes in een kuip gezet en Ik heb zelfs water gegeven.

        24 Juli en nu 8 plantjes. Maak ik me zorgen?, best wel, maar ik kan er niets meer aan veranderen. Het word nu vooral afwachten.

        Bij twee kuipen zelfs twee keer water gegeven, en de eerst keer liep het er ook meteen weer uit.
        Positief, want de kuipen zijn dus redelijk droog.

        Ik heb ook nog wat slakken korrels gestrooid, en wat gaas geplaatst

        Foto's:

        De grootse ( of moet ik zeggen minst kleine)

        DSCF0003.jpg

        En dan de rest met een overzicht.

        DSCF0011.jpg


        DSCF0002.jpg

        DSCF0009.jpg


        DSCF0008.jpg
        Last edited by Gps; 24 July 2024, 19:00.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Kratos
          Kratos commented
          Editing a comment
          Looking good! Dat het maar joekels mogen worden!

        • vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Ja
          super
          super...
      Bezig...
      X