Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Misschien toch een kweekverslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Bij de meeste plantjes kon ik vandaag al zien dat ze "blij" waren, met het overpotten.
    Ik denk dat dit vooral komt, omdat ze nu niet meer in te natte aarde staan.​
    Dat is ook een leer moment voor mij, als het veel regent dan moet ik die kiem bekers niet in de regen laten staan.

    Vandaag geen water gegeven. Het is even goed opletten, maar water geven ga ik zo lang mogelijk uitstellen.
    Het heeft vandaag een klein beetje geregend en er zou morgen ook weer wat regen komen.

    Lets not criticize but legalize

    Comment


    #32
    Ik ga er van uit dat één plantje het niet gaat redden.

    Daar waar ik de andere 7 per dag zie groeien ging deze 8e er bij liggen, toen ik net water (met groei voeding) gaf. (5 liter voor 8 planten, waarvan 5 in een kuip)
    Dit plantje gaat al dagen niet echt lekker, dus verbaast ben ik niet.

    Bladen zijn nog wel groen, maar ik denk dat het voor deze over is. Fout van mij of gewoon een zwak plantje ?

    Misschien te vroeg over gepot, maar ik wilde niet langer wachten en voor de andere 7 plantjes was het duidelijk wel een goed idee.

    Die groeien als kool.

    Zeker de grootste kon wel wat water gebruiken. Kijken wat ik morgen doe, weersvoorspelling kan bijna niet beter. Morgen 26c, en dan dinsdag zelfs 27c, onbewolkt.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Dit is het probleem wat ik eerder aanhaalde,met zo een klein plantje in de grote kuip en de verzadiging maak maar een gat is zeikenat,op 1e instantie denk je die mag wat water hebben maar dat is schijn bedrieg.

      Heb je nog een pot? Zet haar daar in met verse aarde of droge in iedergeval,dan komt het wel goed.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Het probleem plantje staat niet in een kuip, maar in een 20-25 liter pot.
      Bij het over potten weinig water gebruikt, want het over potten was nou juist om de plantjes drogere aarde te geven.

      Ik moet absoluut nu dit plantje met rust laten, over potten is geen optie.
      Alle bladen hoewel nog groen liggen op de aarde. Stammetje gebroken, wortel beschadigd?

      Hoewel ik dus weinig hoop heb, is nu over potten zeker het einde van dit plantje, daar is het veel te zwak voor.

      Wel heb ik de kopertape ring weg gehaald rond de stam zodat ze meer zonlicht krijgt.
      Ik was net al zeer verbaast dat de bladeren nog groen zijn, dus wie weet.

      Ik ga even kijken of een foto maken wil lukken.

    #33
    Twee foto's.

    Het probleem plantje, ik heb de foto bijgesneden, maar erg duidelijk is het niet.
    Het is de meest rechtse pot in het overzicht.
    En een overzicht. Het grootste plantje, had een beetje hangende bladeren, dus die heeft water gehad.

    DSCF0004.jpg DSCF0006.jpg
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #34
      Potten wellicht nog glanzend wit verfen/spuiten die speciekuipen worden een partij heet in de zon word een kookpot wortels benutten dan ook minder ruimte naar de zijkant toe omdat het heter word. Zal best goed gaan zonder maar ik doe het bij elke buitenkweek.

      Attached Files
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik heb veel schaduw in mijn tuin. Zelfs met dit weer worden de kuipen niet echt warm.

      #35
      Planten krijgen vandaag geen water. Bladen staan mooi omhoog. dus ze hebben ook geen water nodig.
      Het voelt wel vreemd, 27graden en dan geen water geven.

      Dat ene plantje word spannend, bladen nog steeds groen.
      Zou ze het dan toch nog gaan redden? Ik moet dus vooral niets doen met dit ene plantje.

      Het weer is wel positief en de kuipen en potten zijn zeker nog niet droog. (ik til ze op om dat te voelen)

      Gaat het nou eindelijk goed, na de dramatische start ?
      Last edited by Gps; 30 July 2024, 17:01.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Precies, we kunnen slechts afwachten.

        Zit wel de vraag of ik nou vandaag water moet geven of niet.
        Misschien straks nog even aan de kuipen en potten voelen, hoe zwaar ze zijn.
        Bladen staan mooi omhoog, dus daar heb ik misschien mijn antwoord al.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Dus conclusie, kleine planten in grote kuipen werkt niet, je zegt het zelf al en dit was wat ik je probeerde uit te leggen laats al.

        Nee je planten hebben geen water nodig, ze zijn nog maar klein en iel in een veel te grote kuip,hier ga je al heel snel de mist in.

        Je hebt teveel ruimte dat verzadigd en te weinig plant en wortel die het tegen gaan.

        Om de 2 /4 dagen geacht het weer en laat je niet misleiden door de boven laag,steek je vinger maar erin dan zul je al snel ervaren dat die grond gewoon flink nat is onder de droge laag van boven af, en dat is meteen het antwoord op je vraag.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik til de kuipen en potten op, om te voelen hoeveel water er nog in zit, want ik weet wat een droge kuip en pot weegt.
        (en dat is weinig)
        Zou ik alleen naar de bovenlaag kijken, dan ga ik wel nat.

      #36
      Vandaag natuurlijk als eerste bij dat probleem plantje gekeken. Ik zie een verkleurd blad, dus waarschijnlijk is het over voor deze.

      Jammer maar ik heb er nog 7 die wel goed gaan.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Ow ow ow wat lees ik nu, ik zit in een huurhuis en ben bang dat ze me het huurhuis uitzetten?

        Risico? Juist buiten is het grootste risico, niet in een tent, en ja met een 1 buitenplant vlieg je eruit dus of je nu 10 of 1 hebt maakt geen verschil, iedereen ruikt straks jouw planten tot mijlen ver, niemand ruikt jouw tent en als je gewoon niet erover praat.
        Zelfs niet met je buren of beste vriend heb je niks te vrezen,en kun je ongestoord zonder zorgen je zelf voorzien.

        Juist op de tuin is heel gevaarlijk!
        En gedoogbeleid of niet, bij 1 plant is het bye bye huis zeker als je huurt van een corporatie.

        En dit is niet om je bang te maken, helaas is dit de keiharde realiteid in dit achterlijk land.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Jaa ik zou ook lekker binnen spelen als ik jou was. Heb je geen last van slakken en zeikende buren over een paar weken

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik zou het zeil schuin bevestigen Gps, beetje breed stuk zodat de plantjes onder het hoogste gedeelte passen wanneer ze groter zijn.
        Plus de regen loopt er dan vanzelf af.
        Last edited by Babz; 1 August 2024, 11:43.

      #37
      @ stafford

      Wat je zegt klopt absoluut niet.

      Met buitenplanten is het enige wat kan gebeuren dat mensen gaan klagen over stank.
      Komt dan de politie en ik werk mee, dan ben ik wel me planten kwijt maar verder gebeurd er niets.

      Ik ben hier in de buurt waar nog wel eens een politie helicopter vliegt zeker niet de enige met wiet plantjes in de tuin.

      Paar jaar geleden had ik mensen over de vloer van de woning bouw. Die vroegen zijn dat weedplanten en ik zei ja.
      En wat gebeurde er ? Niets.

      Zouden ze echter een kweektent vinden met lampen, zelfs zonder planten, dan loop ik al wel een risico dat ik in de problemen kom.

      Dat is hoe het in Amsterdam werkt.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Uitkijken gps, niet met wijn beginnen hier krijg je een ban.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        LOL, ik heb het maar even aan gepast.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      #38
      Ik blijf het lastig vinden om te bepalen of de plantjes water nodig maar meer nog hoeveel water.
      Zeker vroeger wel gemerkt dat ik te veel water gaf, dus daar probeer ik dan toch van te leren.

      Na het voelen hoe zwaar de kuipen en potten zijn heb ik me grootste plantje wat water gegeven.
      Ook een andere waarvan de kuip redelijk licht is.

      Verder redelijk tevreden, al vind het apart dat sommige harder lijken te groeien als anderen.

      De meeste hebben nu al 3 dagen geen water gehad, maar zolang de bladen in het standje blij staan hebben ze het dus ook niet nodig.

      Naar de datum kijk ik niet meer want dat zorgt voor teveel stress.
      Kuipen en potten zijn mooi droog bovenop, maar als dan voel hoe zwaar ze zijn blijkt er toch nog best veel water in te zitten.
      Met het huidige weer, drogen ze lekker op.

      Morgen zal ik even nieuwe foto's schieten en het verschil met de vorige foto's is hoopvol.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        400 ml water dus, voor een 40 liter kuip.
        Daar kan ik wat mee.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Doe maar 4 liters hè.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Je hebt gelijk, 10 % is 4 liter.

        Hoe ik water geef van boven af, zou dat nu veel te veel zijn.

      #39
      Over zicht:

      DSCF0001.jpg

      Deze begint zelfs al te bloeien, gezien de grote zal dat dus wel een auto zijn:
      DSCF0011.jpg

      Dan de drie "grootste"
      DSCF0002.jpg

      En dan deze met ik denk erg iele bladen.
      DSCF0007.jpg

      Straks nog even kijken naar de grootste. Zou ze water nodig hebben ?
      Dit heb ik steeds met deze. Bladen niet altijd helemaal in standje blij.
      Maar door de kuip even op te tillen, moet ik kunnen voelen hoe zwaar de kuip is, en hoeveel water er dus nog in zit.

      Edit:
      Ik vind de kuip te zwaar om water te geven.
      Last edited by Gps; 5 August 2024, 18:53.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik heb maar niet gewacht en maar eens me hand in de aarde gestoken.
        Bovenste 5 a 10 cm is zeker droog.

        Toen toch maar water met voeding gegeven.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        De meeste zijn nog erg klein, zou gewoon zorgen dat je ze nat houdt door rond om telkens wat water te geven. De wortels van je plantjes zullen nog niet diep genoeg zijn om onder uit de Kuip het water te pakken denk ik.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Dat is wat ik ook denk, door de vele regen nog maar weinig wortel.
        Kijken hoe ze er morgen bijstaat.

      #40
      Het water geven was duidelijk nodig. Plant staat vandaag wel mooi in standje blij met de bladen omhoog.

      Gelijk maar alle potten en kuipen een beetje water gegeven. (langs de rand)

      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #41
        Ik was net in me tuin, en één plantje is er bijna bij gaan liggen.

        Die heb ik dus maar wat extra water gegeven, straks even kijken of dit geholpen heeft.
        Stam leek niet gebroken.

        Verder alle potten en kuipen weer wat water gegeven.

        Even goed ik de gaten houden. De grootste (minst kleine) staat er nu wel goed bij.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #42
          Kleine update. Dat ene plantje staat al weer bijna helemaal rechtop. Daar was ik dus op tijd bij.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Daar zijn de meningen sterk over verdeeld..🙃

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Zoals het mij verteld is, is het het beste om elke dag een beetje water te geven.
            Grote probleem daarbij is, zeker voor beginnende kwekers, wat is de juiste hoeveelheid.
            Ik gaf eerst veel meer water, en dan viel het me op dat de plant gewoon een dag stil stond, totdat de grond weer droger werd.

            We blijven leren, elk jaar weer.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Pot tillen voorkomt veel ellende!!

          #43
          Vandaag was dat ene plantje al weer in elkaar gezakt.
          Ik snap dat niet helemaal (ik controleer de planten elke dag) maar heb dus weer flink water gegeven.
          Verder alle plantjes, water met voeding gegeven.

          Morgen even kijken of ik dan weer water ga geven.
          Even voelen hoe zwaar de potten en kuipen dan zijn, en hoe de planten er dan bij staan.

          Morgen 27 graden en maandag 32 graden voorspelt. Dat klinkt wel als weer waarbij je water geeft.

          Bij de kuip met het grootste plantje viel me wel op, dat er geen druppel uit de kuip stroomde. (de afwatering gaten)
          De grond neemt het water dus wel helemaal op.

          Het voelt alsof ze bijna niet groeien, maar als ik dan naar de foto kijk van 5 dagen geleden kijk, is dat dus gewoon stress.


          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Babz nee, de beste exemplaren werden underground gehouden lange tijd,ook toen de 1e auto's kwamen dat dwergen waren waren de top exemplaren gewoon al lange tijd onder de grote spelers.

            Mensen denken nog altijd dat een autoflower een hele uitkomst is,maar het is bar simpel .
            en totaal alles behalve speciaal

            Toen autoflowers hier ontdekt werden,was ik met een oud forum lid allang bezig soorten te verbeteren waaronder ook autoflowers vielen,en wij hadden toen al betere exemplaren dan de dag op vandaag die je kan kopen voor 90% van de grote zaden banken.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Oh dat geloof ik absoluut stafford, AFjes zijn handig als je kleine plantjes wil hebben(wegens beperkte ruimte etc) en iets sneller klaar wilt zijn, maar de opbrengst is er natuurlijk ook naar.

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Klopt volledig Babz
            Autflowers moet je in het rond planten , tussen van alles prima spul daarvoor en thuis gewoon 5 photos hebben

          #44
          Ik was net buiten, en dat ene plantje staat er weer goed bij.
          Ik heb alle planten weer water met voeding gegeven. Een liter of 3 zelfs voor het grootste plantje in een kuip.
          Deze geeft wel vaker aan dat ik iets te weinig water geef.

          Voor me gevoel gaf ik te veel water, (een 10 liter in totaal voor 7 planten, maar met het weer wat er morgen aan komt durfde ik dat wel aan.

          Planten en de potten kuipen zouden nu klaar moeten zijn voor de 33 graden morgen.

          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Niet voor mij, maatje ricko verhoefen.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Hahaha held! 💪💪

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Handig met hooibalen, gewoon rechtop gaan staan.

          #45
          Planten staan er mooi bij, en ik heb toch maar weer wat water met voeding gegeven.
          Vijf liter in totaal, waarvan ik ook een beetje aan een pruimen boompje gegeven heb.

          Even kijken wat ik morgen doe, er word regen verwacht met misschien onweer.

          Het valt me op dat de drie minst kleine groeien als kool. Als ik die vergelijk met de foto's, ben ik blij en verbaast.
          Wat een verschil in bijna een week.

          Het ene kleine plantje wat al begonnen is met bloei, groeit nog wel iets door.
          Je kan aan deze wel goed zien, wat het nadeel van Autoflowers is. Als er iets fout gaat dan heb je een plantje van net 30 cm wat al gaat bloeien.

          Me grootste plant heeft één blad wat iets hangt. Ik snap dat niet helemaal, maar omdat met maar één blad is ga ik dat denk ik maar negeren.
          Blad ziet er verder goed uit en heeft ook de goede groene kleur. Het was wel de reden waarom ook deze wat water gegeven heb.

          Misschien dat ik morgen even nieuwe foto's maak.

          Me planten zijn vast blij met het huidige weer, ik iets minder.
          Last edited by Gps; 12 August 2024, 16:28.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik vind dit best lekker weer, ik word alleen niet blij van de huidige nacht temperatuur.
            Maar voor onze planten is dit weer perfect en dat is ook wel te zien.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Maar verraderlijk als je al flinke toppen hebt want de luchtvochtigheid is best hoog.

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik had gelezen dat de lucht vochtigheid hoog is. Dat verbaasde me wel.
            Meestal voel ik dat wel als ik me tuin in loop, aan de haren op me armen.

            Op dit moment voel ik dat absoluut niet.
        Bezig...
        X