Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Misschien toch een kweekverslag?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kleine update, maar er is niet veel te vertellen.
    Mijn grootste plant is inmiddels een 2 meter hoog, en komt ook boven de schutting naar de buren uit.
    Ik zie aardig veel pruikjes, maar van echte buds is bij deze nog geen sprake.

Nieuwe foto's heeft niet echt zin op dit moment.

Alle planten staan inmiddels in de bloei. (één foto plant en de rest auto's)

23 september ik heb dus nog autoflowers buiten staan. Niet ideaal, maar we gaan het zien.

Bij één zeer kleine autoflower maar eens met een microscoopje gekeken. Trichromen zijn nog helder. De pistels zijn al wel bruin, dus voor deze komt het eind in zicht.
    Voor amber ga ik niet, maar de Trichromen zijn nu nog redelijk transparant.
    Lets not criticize but legalize

Comment

Ik heb net een plantje van 20 cm geoogst, een autoflower.
      Volgens mij begon ze al te rotten en ik twijfelde tussen helemaal weggooien of toch oogsten. Er zat niet veel rot in, maar langer wachten had voor deze dus geen enkele zin.
      (zeker niet met het huidige weer)

Verder denk ik dat ik weer een plant kwijtraak of al kwijt ben. Alle bladeren hangen, en de plant staat alleen maar overeind door twee stokjes en draad.
      Ik vermoed dat ze stuk gewaaid is en daar heb ik wel een foto van. Zonder de stokjes en de draad lag ze vrijwel helemaal plat.
      Links op de foto.

DSCF0007.jpg

Verder maar wat foto's geschoten oa van twee autoflowers die al aardige toppen hebben.
      Ook een foto van de grootste plant en dan vooral van de pruikjes.

DSCF0001.jpg

DSCF0002.jpg

DSCF0004.jpg

Verder ben ik bezig met een poging om te stoppen met roken (tabak)
      Het begin is er, en ik wist niet dat er zoveel bijwerkingen zijn, tot duizelingen aan toe.

Ik moet denk ik maar eens de stad in om een paar bongs te kopen.
      Ik had er al eentje online besteld, maar daar word ik niet vrolijk van. Er zit een gaatje in de bodem, waardoor je er geen water in kan doen.
      Ik krijg het idee dat veel bongs vooral zijn om op een kast te zetten, maar ze niet echt geschikt zijn om wiet mee te roken.
      Als er iemand tips heeft ?

Iets als dit ? Ik heb al een paar aanstekers, die het ook op zijn kop doen.
      Een compacte, duurzame en lichtgewicht rode bong gemaakt van acryl. De bong staat wat schuin, zodat het nemen van een hit makkelijker is.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Die bong heb ik hier ook staan te pronken

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Zwaar he stoppen met roken, moet ik eigenlijk ook maar de 1e poging gefaald na 2 weken, is zwaar en heftig een niet roker kan zich dat nooit voorstellen.

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Stoppen met roken is inderdaad erg moeilijk.

Maar los van me gezondheid is 14,50€ per 30 gram ook niet leuk meer.

6 pakjes per week rookte ik, nu zit ik al op ongeveer 3 pakjes per week.

Ik heb nu al meer lucht, maar ben er dus nog niet. Het is alleen wel bizar dat je in eerste instantie meer gaat hoesten, en vorige week donderdag had ik last van duizelingen.

Ik merk verder dat roken ook een gewoonte verslaving is.

De enig tip die ik heb, beging met af en toe nee te zeggen tegen het opsteken van een peuk.
        Het gaat om het doorbreken van een gewoonte.

Ik geloof meer in eerst flink afbouwen, en wil nu mijn wiet gebruik loskoppelen van me tabak gebruik.
        Last edited by Gps; 30 September 2024, 02:35.

Bo$wachter

Ik ga er eentje bestellen.

Ik heb net ook gekeken naar welke gaasjes ik nog heb.
      Die ik heb, moeten allebei kunnen.

Even kijken of ik een borstel moet kopen, of dat het schoon maken gaat lukken met de pijpenragers die ik al heb.
      Last edited by Gps; 30 September 2024, 01:35.

Comment

Rietslang

Punt is natuurlijk dat ik weet dat er met de wiet uit me tuin niet geknoeid is.
        Dat is iets wat we van de tabak die we kopen, niet kunnen zeggen. Daar is mee geknoeid.

stafford
        Gewoon doorgaan met niet roken, niet opgeven als het een keer of een dag even niet lukt.

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Komt nog wel ,wil het zelf ook maar ben toch wel verslaafd eraan , en ja de afkick symptonen zijn niet mals, maar erg heftig en lang.

Niet voor niks dat in de wetenschap roken vaker zwaarder word aangeduid dan cocaïne gebruik

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Genoeg paddo’s in je Kanis kiepen en is effe goed na denken wat roken je allemaal brengt.
          Was zo van de ene op de andere dag gestopt met tabak roken nu z’n 2 jaar geleden. Heb t nooit gemist. + puur roken is veel lekkerder, maar dat ontdek je pas als je tabak laat voor wat t is.

Lieve mensen,
        Roken is helemaal niet zo slecht hoor, het schijnt zelfs het enige te zijn dat helpt voor mensen met prikschade.
        Punt is, zorg dat je BIOLOGISCH rookt en het in Duitsland haalt (Nederland heeft een zero assortiment van de gezondere rookwaar) voor 5,20 of 5,60 voor 30 gram.
        Die rotzooi erin moet je niet willen gewoon. Je wil roken van tabaksplanten die zonder chemische troep zijn bewerkt en je wil ook geen TIG andere chemische smaakstoffen erdoorheen die zorgen dat je ademnood krijgt als je teveel gebruikt. Wereld van verschil joh, en betaalbaar notabene. Het KAN dus allemaal wel anders he (!!!) maar het gebeurt niet....

Het enige wat een anti-rookbeleid zou rechtvaardigen is de troep in 99,9 procent van de rookwaar.

BELGIE: Sauvage 100% = nu 10,30 voor 30 gram
        Duitsland: Sauvage 100% = nu 5,20 voor 30 gram

(en je krijgt er in Duitsland ook nog eens de oiginele verpakking bij als bonus - geen grauwe blauwe eenheidsworst)

Door Sauvage zit geen troep maar zero helderheid over bestrijdingsmiddelen bij de grow van tabaksplanten dus dat zegt me dan genoeg al ben ik hier de eerste jaren mee begonnen en het had welzeker een drastisch positief effect itt de usual shit stuff. Dus zeker een alternatief bij een gebrek aan: Manitou (5,60 a 30g) die daarentegen helder is over beide: geen chemische toevoegers en natuurlijke bestrijdingsmiddelen. Dat is wat we willen he.
        Last edited by vishaka; 1 October 2024, 03:40.

Comment

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik weet niet hoe goed of slecht roken is. Wel dat er allerlei troep toegevoegd word, oa om ons nog meer verslaaft te maken.

Ik denk vaak aan een boer die ik op tv zag en die zijn eigen tabak verbouwde.
          Die vertelde dat hij sinds hij zijn eigen tabak rookte hij veel minder rookte en dat het minder verslavend was.

Ik heb de bestelde bong nog niet gebuikt. Wel vind ik de bowl irritant diep, maar ik heb al online andere down pipes gevonden.
        De blackleaf bong is wel lekker stevig, maar ik ga dus eens meten welke andere downpipes met bowl passen.

Morgen maar eens me planten controleren en kijken hoever ze zijn.
        Kijken of ik al wat kan oogsten.

Voor die ene plant die plat gewaaid is, is het denk ik wel over maar ze staat verder niet in de weg.
        Alle bladeren hangen nog steeds, maar lijken op afstand nog wel groen.

De enige niet autoflower gaat redelijk, en is al 2 meter hoog, maar deze is zeker nog niet oogt rijp.
        Twee autoflowers hebben al mooie buds, dus die moet ik maar eens goed controleren op rot. Verder maar weer met me microscoopje kijken naar de trichromen.

Het zou morgen mooi weer zijn.

Comment

Ik heb bij één autoflower de rot verwijderd en toen was er eigenlijk geen plant meer over.

Morgen maar even de andere oogsten. De trichromen zijn melk kleurig, en niet meer transparant.

Ik was al geen fan van autoflowers, maar dit jaar is het helemaal een drama.
        Duidelijk is dat je met autoflowers in augustus klaar moet zijn.

Als ik dat vergelijk met een Frisian dew, die ik wel in de sneeuw heb zien staan, maar het is niet anders.
        Laat beginnen kan, maar dan moet je dus vooral geen auto flowers nemen.

De plant met de hangende bladeren, heb ik weg gegooid.
        De bladeren aan de onderkant waren al helemaal bruin.

Dan houd ik nog 3 planten over, en ik weet niet goed wat ik met 2 van de drie ga doen.
        Eentje is nog zo klein dat dit qua opbrengst ook al een drama is.

Comment

Vandaag deze geknipt, er zat weinig rot in en langer wachten leek me geen goed idee.
          Ze hangt nu boven te drogen.

DSCF0007.jpg

Er zijn er nu nog twee over, een autoflower en een fotoplant. De foto plant is waarschijnlijk een Passion nr 1.
          Waarom die ene plant zulke iele bladeren heeft? maar dat is al vanaf het begin.

DSCF0005.jpg DSCF0002.jpg

Comment

• vishaka
            vishaka commented
            Editing a comment
            Wow... nice.

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Maar hopen dat je nog wat kan oogsten van je buitenplant, maar is wel een mooie.

Het is gelukkig een soort die niet snel rot. Ik weet niet welke beter bestand is, Passion nr 1 of de Frisian Dew.
          Ik heb met beide goede ervaring t.a.v. rot. Ik heb rot zelfs zien stoppen, toen ik de planten wat verder uit elkaar zette.

Deze soorten zijn denk ik wel de reden waarom ik geen fan ben van autoflowers, en dan heb ik het vooral over rot.
          Als die eenmaal beginnen te rotten is he gewoon over.

Mijn tuin is niet geweldig voor het groeien van wiet, teveel schaduw maar zoals de foto laat zien kweek ik toch planten van twee meter.

Ik zit ook wel eens te denken aan een kuip van 60 liter i.p.v 40 liter.

Op de site van Dutch passion staat een foto van een Frisian dew gekweekt in Engeland.
          Het is bijna bizar om te zien dat het maar één plant is.

This weeks grow from ‘Mackem66’ is a Frisian Dew outdoor cannabis grow. It's one of Dutch Passion’s toughest outdoor varieties.

Misschien volgend jaar behalve de gewone frisian dew en passion nr1 eens een auto Frisian dew proberen?
          Of moet ik er eens voor gaan zorgen dat ik verduisteren kan.

De oogst een week of 4 naar voren halen zou genoeg moeten zijn.

Ik heb net maar even water gegeven met bloei voeding. Afhankelijk van het weer zou dat wel eens de laatste keer dit jaar kunnen zijn.

Comment

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Waarom zouw je zo moeilijk doen maat?
            En met die autoflowers staan te kutten.

Zet gewoon fast flowers zijn normale soorten maar 3 weken sneller klaar dan normale soorten en 3weken op een buiten seizoen besparing is heel wat.

In de bloei heeft de plant minder sterk licht nodig dan de groei, dus daar ligt je probleem ook niet.

• Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Corleone1933, 4 weken eerder oogsten, zou al veel schelen. Verduisteren zal waarschijnlijk de oplossing zijn.

stafford. Die autoflowers komen vooral omdat ik wel eens naar andere mensen luister.
            Dat begon ooit met het commentaar hier in de buurt of ik al klaar was.
            De frisan dew en passion nr 1 zouden fast flowers moeten zijn.
            Nou is deze plant dit jaar wel extreem laat, maar ik heb wel iets van haze gehad buiten.
            Dan roept iedereen dat kan niet, maar die haze gaat lang niet zo snel rotten als de autoflowers en de frisian dew en passion nr 1 zijn nauwelijks sneller.

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Geen idee wie je dat heeft wijsgemaakt.
            Frisian Dew is absoluut geen fast flower
            Passion 1 ook niet zijn gewoon reguliere soorten.

Ik heb al eerder gezegd wat de oorzaak dit seizoen is waarom alle planten later bloeien.

Jammer van die grote prachtige plant,maar dat word niks meer de dikte zal ook niet meer toenemen echt nog in deze tijd en temp
            Last edited by stafford; 4 weken geleden.

https://www.dutch-headshop.nl/blog/f...ietplant-bloei Volgens deze site zijn de passion nr 1 fast flowers.

Iets sneller klaar als de Frisan dew waren ze vorige jaren wel.

Comment

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Er zot 2weken verschil tussen normaal,maar fast flowers heb ik ook gehad door de jaren heen,en soms zat er 1week winst tussen en soms 2 bijna maar net niet,de overigens 3weken voordeel heb ik nog nooit behaald zo als wel word neergezet.
            maar uit ervaring in de buiten lucht kan ik je zeggen dat fast flowers in theorie allang nu klaar hoorde te zijn,in de praktijk pakt dat helaas niet zo uit,dat bewijst bij jouw ook nu het weer.

Maar fast flowers geven vele mooiere wiet en vele betere dan een autoflower ooit kan.
            Dat is het grote voordeel.

• Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik denk dat wij het wel eens zijn. De zaadbanken lullen wel lekker, maar maken de oogst datum niet waar.

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Is allemaal mooie marketing, een beetje ervaren grower weet dat het complete nonsense is wat er beschreven staat, de minder ervaren zie je elk jaar terug komen weer hoe kan het dat me plant nog niet klaar is? Op de info staat dit en dat.

Ik heb net de twee planten die ik nog heb bekeken, en zit me vooral af te vragen of de kleinste van de twee nou wel of niet een Autoflower is.
          Rot zag ik nog niet.

Daarna maar weer water met voeding gegeven. (3 keer hogere dosering als voor geschreven)
          Voor morgen is 20-21 graden voorspeld.

Ik zie nog niet echt bruine pistels, maar misschien zie ik wel het begin.
          Op de vraag hoelang nog? valt dus niet echt een zinnig antwoord te geven.

We wachten af.

Comment

Ik heb net weer naar de twee planten gekeken die ik nog heb staan.

Het begin van de bruine pistels is er, maar ik zie ook nog veel witte pistels.
            Het is dus nog te vroeg voor me microscoopje.

Van de week even kijken of ik de laatste foto's van dit kweekjaar ga schieten, maar dan wil ik vrijwel geen witte pistels meer zien.

Mooie buds ga ik dit jaar dus niet redden. Het verschil met de foto's van een week oud is nu nog te klein voor nieuwe foto's.

Comment

Ik heb geoogst. Van de grootste plant staat de onderkant er nog.
              De onder kant zou nu wel iets meer licht moeten krijgen.

Dat stuk wil ik volgende week oogsten. De trichromen waren al niet meer transparant.
              Langer wachten durf ik niet echt aan.

De kleinere plant er naast ga ik weg gooien, deze is nog lang niet klaar maar is al aardig aan het rotten.
              Boven deze reactie staat nog wel een foto van deze, met de vreemde smalle bladeren.

Foto's wilde niet echt goed lukken, camera klaagt over te weinig licht.

DSCF0002.jpg

Zo zien de bloemen er uit:
              DSCF0003.jpg DSCF0005.jpg

Ik ben ergens wel blij dat het dus bijna over is. Wat een ramp jaar, maar er hangen nu toch twee planten boven te drogen.
              Bij de laatste wel leuke paarse wiet.

Comment

• stafford
                stafford commented
                Editing a comment
                Zeg dat en vorig jaar was ook niet echt best te noemen,maja beter iets dan niets toch.

• Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Mooie plant ook in die emmer

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                mooi, zal toch wel redelijk gewichtje samen zijn denk ik hoor.
            Bezig...
            X