Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Supersonic Crystal Storm aftrap... + de sticky family dit jaar.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

The Supersonic Crystal Storm aftrap... + de sticky family dit jaar.

Korting op 420shop
    Hi again

Omdat ik nu het laatste beetje oogst van vorig jaar aan het verteren ben dacht ik... en nu heb ik haast en wil ik zo snel mogelijk eigen groen in handen hebben!
    Dat leidde me naar Supersonic Crystal Storm van Samsara die me na 12 dagen vegetatieve groei zal verbluffen met een levendige en korte bloei van maar liefst 65 dagen! De snelste ter wereld zo'n beetje...

Zaad 1 en 2 (in februari) van de Supersonics werden niks.... ik dacht dat zaad 3 hetzelfde lot was beschoren dus ik deelde mijn teleurstelling met Zamnesia waaruit ter compensatie 3 x Sticky Broccoli rolde (mooie service) maar toen dat eenmaal was geregeld zag zaad 3 wonderlijk genoeg het licht en HOE! Zo'n lange staart heb ik nog nooit gezien .... waarom deze wel?

Ik ging het drastisch anders aanpakken met nr. 3: in een glas water de eerste 48 uur (half kraan, half distilled, beetje peroxide uit een flesje dat toevallig nog open was)! Daarna in een gripzak in nat keukenpapier aan de kastdeur binnenkant. Binnen iets meer dan een dag een superrrrrrrrrrrrrlange wortel en echt... ik had niks meer verwacht, dus big BIG surprise.
    Note: ik had de gripzak bij nr. 3 ook een heel stuk opengelaten toen het aan de kastdeur werd geplakt omdat zuurstofgebrek volgens Zamnesia de nr 1 reden is dat zaden niet uitkomen (weer wat geleerd).
    (voorweken in een glas water ga ik erin houden!)

En daarbij heb ik dan ook voor de nabije toekomst;
    - STICKY BEAST (auto)
    - STICKY BROCCOLI (auto)
    - PURPLE PUNCH (misschien voor juli om nog eens een niet-auto te doen)

En ja..
    dan moet je toch een lamp hebben voor een beetje voorgroei binnenshuis... nou ik heb er eentje voor iets van 15 euro uit China. Nog niet gebruikt... allemaal reuze spannend .... want nog nooit iets binnen gedaan... wow wow een lamp!

Supersonic met haar lange wortel zit NET een uurtje in de aarde .... dus nu eindelijk na een maand aanklooien met die zaden kan ik mijn nieuwe lamp gaan gebruiken! (ik heb echt geen idee waar ik aan begin tbh - to be honest but let nature take its course~)

Hier alleen nog een plaatje van de advertentie want alles moet nog geinstalleerd worden (lol - gewoon in de emmer aarde steken, hoe simpel kan het zijn - voor mij blijft 't wel een huge onderneming);

112 leds.png

Last edited by vishaka; 6 dagen geleden.

Een lamp?

Gooi de doos en gebruiks aanwijzing gauw weg, peuter en krab alles waar iets over wattage en volt en umol op staat van de lamp af.

Zo.

Nu kan niemand meer zeiken over dat dat lam....... Haal onmiddelijk alles van je computer/telefoon over waar je dat ding hebt besteld, neem een andere bankrekening zodat je geen betalingsgegevens meer hebt.

Hèhè, dat voelt al veel be........ Heb je een partner hierover verteld, een vriend/vriendin je familie buren, ik ken mensen die ze kunnen laten verdwijnen.

Waarom heb je die fokking lamp eigenlijk gekocht!?

Alleen maar ellende!!!

Waar zit je met je hoofd, vraag je het niet eerst aan het forum!?

Jij.
    Jij.
    Jij.

Comment

Leuk, zo'n lamp zal prima zijn voor de eerste 2 weekjes.
      Ik heb zelf ook voorgegroeid met een simpel goedkoop ledlampje, werkte prima.

Succes! 😊👍

Comment

Thx guys, ik ben weer up to date wb mijn verwachtingspatroon.

Ik kan het allemaal aan. In de coffeeshop vanavond (na héel lang) scoorde ik een hit met Wedding Cake, beviel me goed eigk, die houdt me wel ff op de been. Dus het mag allemaal falen zolang ik maar naar trouwtaart kan grijpen.

Wat een uitgesproken nootmuskaat-achtige smaak! Ik wist niet dat smaken zo uitgesproken konden zijn... ja dat lees je wel eens maar het ervaren is toch anders. Het nodigt uit tot bedenkingen over je eigen smaakloze kweekjes
        Last edited by vishaka; 5 dagen geleden.

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Wedding cake is ook één van mijn favorieten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ook ik de coffeeshop versie smakelijker vond dan m'n eigen wedding cake kweekje.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Niet elke zaadboer heeft blijkbaar een smakelijke versie, ik zelf spoel ze soms wel 10 dagen op steenwol.

Het werkt gewoon joh.....
        Het gaat snel.. maar ja, als ie na 12 dagen klaar is met de vegetatieve groei dan moet dat ook wel hé.
        Hij valt wel uit om de zoveel uur (volgens mij 12) ... maar dan zet ik 'm gewoon weer aan

IMG_3395[1].jpg

Comment

• vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Ah ok, het oogt droog dus...
          Het is wel een beetje ingewaterd ja... pot is aardig zwaar ook dacht ik. Geef 'm toch dagelijks wat vocht omdat ie in een redelijk kleine ruimte staat met verwarming aan ... niet heet, niet warm... maar iets warmer dan lauw die buizen. Het is de badkamer

Grappig, ze neigt heel lichtelijk naar de closest kant van de lamp te staren... it makes sense omdat ik haar niet heb geplaatst in het exacte middelpunt van die lichtcirkel (was geen meetlat actie maar gewoon ff ergens in de aarde douwen die standaard).

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Juist, als je constant beetjebeetjebeetje water geeft gaan de worrels niet zoeken.

De truuk is laten droog trekken, deze heeft met goed ingewaterde grond de eerste 2/3 weken geen water nodig.

Een van de meest gemaakte fouten heeft met watergift te maken.

Pot tillen tot ie licht is.

Wat is licht denk jij, zet er een andere pot bij met droge grond als ijkpunt voor jezelf.

• vishaka
          vishaka commented
          Editing a comment
          Goed punt repelsteel! Makes totally sense, laat 'r maar wat inzet tonen want anders wordt het maar een slap volwassen ding .. de uitdagingen van buiten (wind etc) zijn er nl ook al niet. Ik snap 'm & will act accordingly ..
      Bezig...