Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Een ongeduldige start van mijn buitenkweek 2010

Heb net de weersverwachting voor de komende 2 wkn bekeken, maar er wordt inderdaad weinig goeds voorspeld. 21/22/23-04 wordt er vorst voorspeld tot -2 daarna wordt het weer beter met s'nachts temperaturen boven de 6 graden. Dus ik moet nog even geduld hebben, maar wil de planten zo snel mogelijk buiten hebben zodat ik de rest kan gaan ontkiemen en opkweeken.

Bedankt voor de tip.

GRASper

Comment

zien er zeker goed uit die
      planten van jou man
      ja het is snachts inderdaad nog aardig koud hoor

pease

Comment

Heej sebas,

Leuke plantjes. Die schatjes van je doen het erg goed
        Ga je ze buiten in de vollegrond zetten? of gewoon in grote bakken?
        Of wat is je plan?

Mijn zaadjes zijn nog bezig met ontkiemen maar verwacht ze morgne te kunnen potten

Ik ga jouw zeker volgen

Succes

Comment

Ik heb een maandje geleden de grond lekker voorbewerkt met wormen mest en nog wat andere voeding. Dus ze gaan mooi in de volle grond. Ik heb alle ruimte dus ik kan de planten lekker vrij laten groeien en het is geen probleem om als de Hollands Hope 2 meter of hoger wordt.

Als de planten buiten staan blijf ik ze groei voeding geven en dan optijd kunstmatig in bloei zetten. Zo hebben ze alle tijd om af te bloeien. In de bloei periode krijgen ze ook bloei voeding.

Dit zijn twee planten om even te kijken wat ze doen en omdat ik niet kon wachten met het kweken.

Verder ga ik nog Hollands Hope, Big Bang, The Curch en Northern Light kweken, Tot twaalf planten mooi op volle grond. Maar deze kan ik pas ontkiemen als deze twee dames naar buiten gaan zodat mijn opkweekkast leeg is.
          Daarom kan ik niet wachten ze buiten te zetten. Maar ga ook geen risico nemen met nachtvorts dan is alles voor niets geweest.

En de dames blijven het goed doen onder de TL's dus heb eigenlijk geen haast.

Groet,

GRASper

Comment

Hoi, zien er zeker mooi uit, ze zijn al volop bezig met zijtakken maken, iets wat ik in deze vroege stadium nog niet gezien heb.
            dit worden zo mooie dikke volle dames.

Comment

ze zien er pachtig uit maar wat voor voeding geef jij ze
              ik ga namelijk voor het eerst buiten planten in bakken van +-65 liter ik vraag me dan toch af er extra voeding bij moet

Comment

Voor de eerste weken, moeten ze voldoende voeding krijgen uit de potgrond. Zelf gebruik ik plagron Grow-mix. Deze is heel goed en ik kweek er nu 3 weken op in potten van 12 ltr. Verder geef ik ze Canna Terra Vega, dit is een groeivoeding. Ik geef het nu drie dagen per week, om de dag. De bladeren vertonen nog geen problemen van onder- of -overvoeding. Ik laat ze nu nog een week onder de TL staan en dan kijk ik hoe de vooruitzichten zijn, als er geen vorst meer wordt voorspeld de eerste 12 dgn, dan gaan ze naar buiten.

Voor een buitenkweek in specie kuipen of grote bakken is veel extra voeding niet nodig. Uit 65 LTR potgrond kunnen ze genoeg voeding halen voor een seizoen.

Veel succes en maak een kweekverslag aan.

Comment

thanks grasper voor de info ik ga snel een verslegje maken
                  ik heb mijn meisjes sinds gisteren buiten gezet in potten van + - 35 liter en ook 2 in 65 liter bakken .
                  als het een beetje donker wordt dan gaan ze naar binnen ik de bad kamer lekker slapen ik hoop dat ik strak een mooie harem heb

ik zit op een ph van 6.5 .
                  hoeveel ml Canna Terra Vega geef jij ze voor het idee
                  ik ga er een helemaal niks extra's geven kijken wat er gebeurd een beetje eco doen haha maar voor de rest een specaile mix denk ik gewoon leuk

-Gelieve niet te dubbelposten aub? Grtz-
                  Last edited by westport; 24 April 2010, 00:21.

Comment

Ziet er mooi uit! Heb je ze al naar buiten verhuisd?
                    Ik heb het risico genomen en mijn gisteren buiten in volle grond gezet, op hoop van zegen!
                    Greetz

Comment

Ja hoor ze staan nu buiten, eindelijk de gok genomen en er wordt de komende twee weken geen vorst meer voorspeld dus ik neem het risico maar. Gaat het toch nog vriezen zet ik er wel iets van een kas overheen.

De planten zijn nu 4 weken oud en hebben de hele tijd 18/6 onder de TL's gestaan in de Plagron Grow-mix.

In mijn zelfbouw kweekkast staan nu zes zaden, deze zitten net in de grond dus het is wachten tot ze boven komen.
                      Voor deze planten ben ik een nieuw kweekverslag begonnen: http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...H-NLH-BB-en-TC

Hier wat foto's van de planten net voordat ze de volle grond in zijn gegaan en van de planten op de nieuwe stek. Ook nog een foto van de net ontkiemde zaden.
                      Attached Files

Comment

de mijn schatjes staan al de hele week buiten ze doen het redelijk maar het is hier nog te nat .
                        de wind is wel een beetje te koud maar het risico moet ik maar nemen op 3 hoog
                        oja de mijne zijn pas 1 week oud dus ik heb geduld .
                        Attached Files

Comment

Hier weer een update,

De planten staan nu een week buiten en beginnen echt flinke bomen te worden. Je ziet ze per dag een aardig stuk groeien. Verder doen ze het perferct alleen had de Northern Light een paar donkere bruine vlakken op haar bladeren, dit waren de onderste bladeren, deze heb ik verwijdert en zie er niets meer van terug.

De Hollands Hope groeit meer in de breedte dan in de hoogte. De Northern Light groeit juist flink in de hoogte en amper in de breedte.

Vandaag heb ik ze voor het eerst sinds ze buiten staan Canna Terra Grow gegeven, dit blijf ik om de paar dagen geven om de planten wat extra voeding te geven. Verder hebben de dames aardig last van de wind, daarom heb ik gaas om het hekwerk om de planten gespannen. Dit staat nog niet op de foto's.

Tot de volgende update.

GRASper
                          Attached Files

Comment

Het gaat toch nog vriezen? hoe bescherm je ze? ( aan de bodem )
                            Grtz

Comment

@Ready Set Grow: Ik heb nog geen last gehad van vorst aan de grond, de laatste week is hier de temperatuur niet onder de 5 graden geweest s'nachts. Ik heb er een min. / max. thermometer bij liggen op de grond. Mocht het toch nog gaan vriezen dan leg ik er noppen folie omheen. Maar de komende 14 dagen wordt er geen vorst meer voorspelt in de regio waar ik woon.

Verder doen de twee dames het super ze hebben wat last van wind, maar dat heb ik nu opgelost door er een gaasnet voor te spannen. Dit laat de zon nog super door, maar houd de wind tegen.

GRASper

Comment

Update

Zo hier een paar foto's van mijn dames. De Hollands Hope doet het lekker, deze is niet zo lang maar zeker zo breed en vol. Ook de Northern Light doet het super, de laatste 2 dagen is deze zeker 5 cm d lucht in geschoten en begint nu aardig te strekken.

Op de achtergrond het net dat ik heb gespannen tegen de wind.
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X