Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek ontgroening

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek ontgroening

    Korting op 420shop
    .........
    Last edited by BAB; 23 June 2010, 00:35.

    #2
    Re: Buitenkweek ontgroening

    Hey BAB,

    Ze zijn zeker aan de lange kant, maar ik denk dat die lamp daar weinig aan veranderd. hierdoor groeien ze nog steeds naar het licht en met die alimunium folie moet je uitkijken deze kan brandplekken op de bladeren geven.

    Verder geeft het niet heel veel dat ze zo lang zijn, alleen als ze naar buiten gaan zijn ze wat gevoeliger voor de wind. Je kunt ze wanneer je ze overplant in een grotere pot tot de lob blaadjes in de grond zetten, dan zijn ze niet zo lang meer.

    Veel succes

    GRASper

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek ontgroening

      hey bab wat voor lamp heb je erboven. iedereen begint met niks. ik weet eigelijk ook nog weinig. wat voor lamp heb je ? eerste 3 weken zoiezo een voeding. dat deed ik fout:$ lampen heb je op de tijd?? 18 uur licht en dan 6 uur helemaal donker?? als je tls heb. of lamp die echt niet warm word. kan je gerust op 2 a 3 centimeter zetten

      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek ontgroening

        De lengte valt nog mee als je ze verpoot moet je ze tot de lobblaadjes ingraven.
        Lobblaadjes zijn de ronde blaadjes .

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: Buitenkweek ontgroening

          Hey,

          De plantjes zullen altijd strekken (lang worden) als je ze voor het raam zet. Komt oa door het filter in het glas.
          Heb je 1x 8W heb staan op al deze plantjes? Zo ja dan is dat wel erg kort. Je kunt de lampen op 18/6 zetten.

          Wat je vaak ziet is dat mede growers de planten eerst binnen opkweken en ze dan buiten zetten, vaak midden mei.
          Lees ook eens wat verslagen door, kan je heel wat van op steken.

          Overpotten kun je doen als er aandig wat worteltjes onder je pot vandaan komen, afhankelijk van de grond die je gebruikt
          verschild het moment dat je moet gaan bij voeden. Denk aan light- mix, all-mix.

          Succes!
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

          Comment


            #6
            Re: Buitenkweek ontgroening

            .......
            Last edited by BAB; 23 June 2010, 00:36.

            Comment


              #7
              Re: Buitenkweek ontgroening

              Zet ze gewoon aan je raam ze gaan nog beter groeien dan onder die lamp..

              Comment


                #8
                Re: Buitenkweek ontgroening

                Hey goeden avond,

                de spaarlamp heeft echt maar heel weinig effect, zet ze overdag in de zon(buiten of achter het glas). Overpotten zou ik doen na een week of twee, als er wat wortels onder je bekers uitgroeien. Ik hoop dat je genoeg gaten in de bekers hebt gemaakt zodat het vocht er niet in blijft staan, dan gaan de wortels rotten.
                Het overpotten kun je het best doen in zo groot mogelijke potten zodat je ze zo min mogelijk verpot, als je nu een 10 liter pot gebruikt moet je ze na 4 of 5 weken weer verpotten, iedere keer verpotten is niet goed voor de plant.

                En voeding kan nu al, ik weet niet wat je gebruikt. Ik gebruik canna terra vega vanaf de eerste week dat ze boven komen om de drie dagen in de hoeveelheid die op de verpakking staat. Na 3 weken om de dag en vanaf en vanaf 4 weken dagelijks, zodra ik ze in de volle grond zet krijgen ze dagelijks de dubbele hoeveelheid.

                Ik hoop dat je zo genoeg info hebt, anders hoor ik het graag. Vindt het altijd mooi een beginnende kweker opweg te helpen.

                GRASper

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenkweek ontgroening

                  io,

                  Je moet ze in de volle zon zetten gans de dag dan gaan ze niet strekken en zo heel lang worden, ze zoeken idd het licht. Het is een soort meganisme die in gang gezet word voor als het plantje in de natuur overwoekerd word door andere planten. Dan gaat ie strekken voor te kunnen overleven en niet verstikt te worden door de andere planten.
                  Je zet ze best in een mini serre zodat de wind ze niet kapot blaast, wel opletten dat het niet te warm word in de serre.
                  Bij budget kan je eventueel 4 snelbouwstenen rond het plantje zetten en daar glas of een oud raam bovenop leggen of bij de boerenbod speciale cerre folie hallen en een beetje knutselen.
                  Je kan ze ook ondersteunen door er een stokje naast te plaatsen of ze te verpotten en de stengel tot aan de ronde blaadjes (lobblaadjes) in de grond te steken.
                  Dat lampen gedoe hoeft echt niet, de zon is nu wel sterk genoeg op voorwaarde dat je ze niet op de vensterbank binnen achter het raam plaatst of in de schaduw.
                  Tot 15 Mei elke nacht binnen plaatsen want het kan tot dan nog vriezen buiten.

                  Verder nog geen voeding geven, de voeding uit de ''stek en zaaigrond volstaat nog een week of 2-3. Je kan wel als je ze verpot ze direct in potgrond zetten maar zeker nog geen vloeibare voeding gaan geven ofzo. Luisteren naar je plantje.

                  succes
                  Last edited by janleuri; 7 May 2010, 18:24.

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenkweek ontgroening

                    ..........
                    Last edited by BAB; 23 June 2010, 00:37.

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenkweek ontgroening

                      Bab.
                      Het Beste is om je eerst is goed in te lezen.
                      Heb je al voeding gekocht? Ik dacht dat het na 3 weken een lage dossis voeding mag geven.
                      Als je telkens voeding wil geven, dan raad ik je aan om een ph en ec meter te kopen.
                      Omdat dit toch wel erg handig is als je dagelijks voeding wil gaan geven.

                      Ik ben zelf ook begginende kweker.
                      Lees anders mijn verslag is door. Die van andere naatuurlijk ook.
                      Als ik jouw was zal ik alleen je plant voeding geven, als je plant er naar vraagt.
                      Wat je wel nu al kan geven is Wortel stimulator.
                      Maar hier moet je niet te veel van geven of ene lagere dossis. Want voeding kan je PH verhogen waardoor je planten bepaalde voedingen
                      niet op neemt etc...
                      Ik zal je nog wel meer kunnen vertellen.
                      Maar ik vind dat je je eerst is goed moet inlezen.

                      Kleine vragen kun je altijd op de chat stellen.
                      Succes nog.

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenkweek ontgroening

                        ik tel 7 kruepele maar geen nood

                        komtgoed
                        Last edited by monty; 31 May 2010, 17:17.

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenkweek ontgroening

                          eerste plantje lijkt me een mutatie, genetische afwijking, twee lijkt op lichte verbranding tijdens de zaailingfase, te voedselrijke bodem, groeit daar nu wel doorheen.

                          derde is gewoon een vertakking in de oksel geslacht zie je pas later.
                          \
                          grtz

                          Comment

                          Bezig...
                          X