Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Evel's plant's (buitenkweek 2010)
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Evel's plant's (buitenkweek 2010)
hey iedereen,
sorry dat het de laatste weekjes wat stil was, hier op men topic,
Ik heb jammer genoeg 2 planten verloren in de afgelopen week, 1 tje door de droogte en een andere plant die werd helemaal opgegeten door de slakken, dan is er ook nog een amnesia die heel klein blijft, lijkt een soort fout in de genen, ze is eve ver als de rest maar 5x kleiner, toch zal ik nog eventjes wachten om te zien wat er van komt,
foto's en uitgebreid verslagje zal voor morgen zijn,
grtz! Evel!
Comment
-
Hier ben ik dan weer (beter iets later dan nog later)
Ik heb 2weekjes geleden een paar foto's getrokken en deze zijn het dan:
Toen waren de plantjes dus 3 Weken oud.
hierop is al goed te zien dat er 1 plantje aan het afsterven was, en ik heb dit plantje jammer genoeg niet meer kunnen redden wss tijdens het warme weer niet genoeg water gegeven ofzo.
Wat is er in de tussentijd gebeurt;
-plant verloren door uitdroging (zoals ik al verteld had)
-donderdag ochtend werd ik snel wakker toen ik na een regenachtige nacht 's ochtends buiten kwam en ontdekte dat men mooiste amnesia helemaal opgegeten was door de slakken , een andere amnesia was ook erg toegetakeld maar kon ik nog redden... (gelukkig ook want men 3de amnesia is maar een rare misvormde plant, straks meer hierover).
Wat ik nu merkte was dat de laatste dagen de gezondheid erg verslechterde van men planten terwijl ik niets misdeed, tot ik vandaag doorhad dat de oorzaak wss was dat de turfpotjes niet afbraken in potgrond. dus heb ik nu al die turfpotjes verwijderd en kunnen de wortels goed groeien.
Doordat deze beschadigt waren heb ik ze maar goed besproeid met een wortel stimulator, waardoor ze weer voldoende op kracht kunnen komen, hopelijk gaat het vanaf nu beter gaan
ze zien er toch vrij gezond uit en strekken niet echt, de stammetjes worden ook vrij stevig dus we zien wel
Hier zijn de foto's dan van vandaag (week 5 dus )
de amnesia die ik binnen een maand in bloei ga zetten
1 sad en een green poison die ik laat uitbloeien in de tuin, en 1 green poison dat ik ook binnen een maand in bloei trek (dit met de rede dat ik maar 2 grote planten wil houden)
------------------------------------
Nu heb ik nog die laatste amnesia, deze is erg klein uitgevallen, deze groeit wel nog door maar heeft echt minuscule blaadjes, en denk dat dit komt door een fout in zijn genen?
Wat ik hiermee ga doen is hem gewoon laten verder groeien en zien of hij het haalt, deze geef ik dan ook als bijnaam mini me
foto's:
(ingezoomd)
Mijn opzet was 4planten te houden, maar als die laatste amnesia zo klein blijft wil ik die wel houden als kamer plantje
Grtz!!Last edited by evel_smoker; 15 June 2010, 21:35.
Comment
-
hehe is een acer japonica vn men ouders
ik ga er dit najaar proberen zaad van af te halen zodat ik er later zelf 1 in men tuin kan zetten echt mooie boompjesLast edited by evel_smoker; 15 June 2010, 23:27.
Comment
-
Week 6
De Plantjes doen het erg goed, poison 1 groeit het best, en de rest volgt op zijn eigen gangetje, sinds 3 dagen geef ik nu bij het wateren halve dosering terra flores bij.
(dit plantje vind ik echt uniek, ik heb haar als bijnaam mini me gegeven)
ze groeit even goed als de andere planten alleen in een veel kleinere schaal...
Grtz!!!
Comment
-
dankzij het goede weer groeien men plantjes heel goed, daarnet heb ik dan men mooiste plant proberen te fimmen, benieuwd of het gaat lukken
bij de andere planten heb ik de onderste bladeren verwijderd, dit gewoon omdat deze toch niet veel gaan opbrengen, en kunnen de bovenste toppen meer voeding absorberen
grtzLast edited by evel_smoker; 25 June 2010, 14:05.
Comment
-
mini me is egt de shit, vreemd maar wel leuk check mijn mini me PICT1435.jpgsigpic
Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
May Jah Bless The Herbs
Comment
-
Week 9
We zijn nu 3 weken verder,
nu gaat het vrij goed met de plantjes, ik heb ze allemaal proberen te fimmen (behalve minni me)
maar enkel de amnesia was gelukt, die heeft nu 5 hoofd toppen, de mislukte heb ik dan maar vorige week getopt.
green poison 2: martel ik een beetje, het is ook een soort plant om uit te leren, deze heb ik bladen van afgetrokken en wat takken van zitten breken zodat ze meer lichtinval krijgen.
SAD
Green poison 1
Mini Me
-----
amnesia en green poison 2 worden volgende week in bloei gezet, dan zet ik ze iedere dag max 12u in het licht.
Amnesia
Green poison 2
GRTZ!!
Last edited by evel_smoker; 13 July 2010, 01:18.
Comment
-
Wau mooie planten en wat heb jij een mooie vijver wil je daar keer foto van maken voor mij aub.
Ik wil volgend jaar mijn tuin om gaan gooien en ook een vijver gaan maken die niet echt diep is maar meer om dat ik een water leven
in de tuin wil hebben en mooie water planten enz.
En je planten staan er deftig bij hoor.
gr bellaGod was never on your side..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View PostWau mooie planten en wat heb jij een mooie vijver wil je daar keer foto van maken voor mij aub.
Ik wil volgend jaar mijn tuin om gaan gooien en ook een vijver gaan maken die niet echt diep is maar meer om dat ik een water leven
in de tuin wil hebben en mooie water planten enz.
En je planten staan er deftig bij hoor.
gr bella
onze vijver is 1tje die uitgegraven is en met vijver folie bedekt, maar ja kan ook al vrij mooie vijver vormen kopen voor niet al te veel geld, die zijn ook te koop in veel maten, dan moet je gewoon de grond afgraven in de vorm van de vijver
Wat wel duurder is zijn de filters om uw water mooi doorzichtig te houden
als ik thuis ben zal ik je een pm sturen met meer info, en zal ik hier nog wat foto's plaatsen
grtz!!
Comment
Comment