Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek ruderalis indica

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek ruderalis indica

    Korting op 420shop
    hey allemaal

    ben net met mn 1ste kweek sinds jaren begonnen, ik heb me voorgesteld http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ff-voorstellen hiero !

    ik ben nu 10 zaadjes Ruderalis Indica van sensi seed bank aan het ontkiemen, erg laat begonnen maar het was een kadootje dus ben toch maar begonnen !

    de keuze is op deze indica is gevallen door zn goede beginners kwaliteiten.....een vriend van me zei "als je die nie kunt laten groeien zal je het nooit leren" dus dat heb ik maar ter harte genomen.

    begin jaren 90 heb ik ook meerdere malen binnen/buiten gekweekt en ben na veeeel lezen op dit forum wel een beetje geschrokken van hoe technisch het opkweken van dit plantje is geworden, toen ik op mn 14de mn 1ste plantje nam werd zelfs voorkiemen afgeraden en beschouwd als "haastige spoed".....gewoon 10 ltr pot met zaadje achter het raam en wateren maar

    mn eerste vragen zijn :

    ik hoop dat door mn late start het niet bij voorbaat al mislukt is voor een lkkr buitenwietje....kan iemand daar iets zinnigs over zeggen ?

    ik hoorde dat potgrond met verse (koe)mest echt niet kan, is dat zo ?..........heb nl al 10 zakken liggen

    bvd

    #2
    Re: 1ste kweek ruderalis indica

    met dat soortje zelf heb ik geen ervaring

    op de andere vraag is mijn antwoord: we gebruiken tegenwoordig growmix voor goede resultaten te boeken
    zeker voor 'n beginner met weinig ervaring erg makkelijk
    veel luchtiger als gewone potgrond
    mijn mening:weg met die potgrond en koeiestront en growmix kopen

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek ruderalis indica

      oke dat is duidelijke taal....voorlopig zijn mn zaadjes na 3 dagen nog steeds niet ontkiemt, ik kan die potgrond nog wel retouneren denk ik, en dan bij de growshop maar growmix halen !

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek ruderalis indica

        dat ze na 3 dagen nog steeds niet ontkiemt zijn wil weinig zeggen
        als je ze maar onder gunstige omstandigheden laat ontkiemen
        vandaar ook de luchtige samenstelling van de growmix
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek ruderalis indica

          ten eerst welkom op het forum rasta met ontkiemen moet je gewoon gedult hebben houd de zaadjes goed nat maar niet te nat zowals angel al zei ik zouw ook growmix halen heb ik tog al redelijk suc6 mee geboekt het zaad is bij mij ook onbekent dus kan je hier ook niet veel informatie over geven peace god

          Comment


            #6
            Re: 1ste kweek ruderalis indica

            ik ben aan het ontkiemen op de manier voor beginners hier op het forum aanbevolen, tussen nat keukenpapier en twee borden en lkkr warm en donker wegzetten.

            maak me nog geen zorgen.....wel stiekum elke dag 2 x kijken, toch wel weer spannend na al die jaren

            Comment


              #7
              Re: 1ste kweek ruderalis indica

              donker wegzetten is niet echt nodig
              als het maar rond de 25 graden is en vochtig blijft

              NAT ======== TE VOCHTIG

              houd je keukenpapier vochtig, niet zeiknat
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment


                #8
                Re: 1ste kweek ruderalis indica

                25 graden

                ik dacht dat ik gelezen had tussen de 18 en 24 graden, kheb geen plek in huis waar het 25 graden is !

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste kweek ruderalis indica

                  25 graden is optimaal
                  tussen 20 en 25 graden heb ik normaal alles te ontkiemen staan in kweekkasjes.

                  als ze maar lekker warm staan dat het 'n beetje kan 'broeien' onder het schoteltje.
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste kweek ruderalis indica

                    heb ze net ff onder een lamp en vergrootglas bekeken en ze beginnen volgens mij nu toch wel een beetje open te scheuren, heb om de luchtvochtigheid en temp hoog te houden cellofaantje over heen gespannen.....en gaatjes geprikt natuurlijk

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste kweek ruderalis indica

                      18 graden volstaat echt wel. En dat ontkiemen in watjes of papier is enkel goed voor zaad met slechte kiemkracht. Als je bvb 100 zaden zaait in evenveel potjes is het veel werk voor niks als er slechts 10 bovenkomen. Vandaar dat voorkiemen in watjes of papier daarbij handig is om te zien in welke zaadjes er leven zit.
                      Ik stop al mijn zaadjes direct in de cocopeat of zaaigrond en ze komen bijna altijd allemaal uit.
                      Dat ben je toch ook vanplan of ga je direct in potgrond zaaien?

                      Zoals je gelezen hebt op site van sensi seeds zullen er planten uit komen met autoflower eigenschap en andere zullen gewoon bloeien in september october.

                      En ja met gewone potgrond lukt het ook, al zal je met de grond van de growshop natuurlijk veel beter resultaat halen.


                      gtzz
                      Last edited by janleuri; 31 May 2010, 15:40.

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste kweek ruderalis indica

                        wilde ze eerst binnen houden in kleine potjes en daarna naar buiten in 25 ltr potten, heb vdg nieuw kweekmedium gehaald van het merk Batmix....onderstaande specs komen van growshop-website

                        De absolute slimme samenstelling tussen de verschillende elementen maakt batmix tot een uitstekkend teelt medium waar omzet records mee kunnen worden gebroken.

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste kweek ruderalis indica

                          1 zaadje staat open en ik zie een groen streepje

                          2 zaadjes staan heeeeeel klein beetje open

                          7 zaadjes doen nog helemaal niks

                          ik heb vochtig (kraanwater) keukenrol op een bord gelegd, daarop de zaadjes, daar overheen ook vochtig keukenrol, daaroverheen cellofaantje met gaatjes geprikt, daaroverheen weer een bord.....ze staan nu 6 dgn tussen de 20/25 graden..........

                          duurd naar mn gevoel wel erg lang, doe ik iets verkeerd ?

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste kweek ruderalis indica

                            ik ben nu 10 zaadjes Ruderalis Indica van sensi seed bank
                            Ik vindt de naam die Sensi aan deze soort heeft gegeven Verkeerd! Na 5000 planten te moeten kennen, leer je ook de benaming en vertaling van het Latijns.

                            De hoofdsoort is Cannabis. De 3 ondersoorten zijn Cannabis sativa, Cannabis indica en Cannabis ruderalis (textiel ed). Dan pas de 1400 varieteiten die je zo moet schrijven.

                            Cannabis indica "K2"
                            Veel gestelde vragen over het forum
                            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL
                            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste kweek ruderalis indica

                              veel succes heb het soortje laatst
                              binnen gehad en was goed
                              en je bent niet te laat velen beginnen nu pas met buitten zetten en hebben dan wel al een tijd binnen
                              ze laeten voorgroeiien
                              maar dat maakt niks je bent nog op tijd
                              gr batssman ps en zorg dat je fatsoenlijke growmix haalt angel heeft gelijk ,
                              kn ht niet vaak gng benadrukken hiero (oo ziet net dat je nu batmix hebt goeiiuhh

                              Comment

                              Bezig...
                              X