Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Super lemon haze + White widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek: Super lemon haze + White widow

Akkoord, het is ook maar voor even. Daarna laat ik moeder natuur gewoon haar werk doen hoor . Inmiddels wil ik de plantjes gewoon in leven houden.
    Heb nog een oude topic gevonden over net dezelfde voeding als deze: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...groene+planten
    Gezien monty himself daar toestemming geeft en het toch goed is gekomen precies, denk ik dat ik er wel mee zal doorgaan.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Update: De plantjes zijn nu ongeveer een maand en een kleine week oud. De 3 best gegroeide planten heb ik ongeveer een weekje geleden uitgeplant in het wild. Elk op een ander plekje om de bodem en het risico beter te leren kennen. De best gegroeide is nog steeds de white widow (eerste foto's). Daar is nergens vreetschade of iets dergelijks aan te treffen. De andere super lemon haze doet het redelijk goed, alleen heb ik slakkensporen aangetroffen op de bladeren en dus heb ik extra slakkenkorrels gestrooid (de blauwe bolletjes). De laatste super lemon haze trof ik verzakt aan in de grond. Deze heb ik dan voor de foto terug zo recht mogelijk geduwd en aangevuld met extra grond voor meer stevigheid. Wat je ziet op de foto zijn geen beestjes, maar grond dat onderaan het blad plakt. Of hij erdoor gaat komen weet ik niet. De twee trage groeisters staan nog steeds hier op de kamer, maar geraken bijna niet vooruit. Misschien plant ik ze binnenkort wel uit in de buurt van de white widow omdat dat de beste plaats lijkt te zijn. Feedback is altijd welkom!
      IMG_3553.jpgIMG_3557.jpgIMG_3556.jpgIMG_3568.jpgIMG_3565.jpgIMG_3564.jpgIMG_3566.jpgIMG_3562.jpgIMG_3554.jpgIMG_3558.jpgIMG_3561.jpgIMG_3560.jpgIMG_3577.jpgIMG_3576.jpgIMG_3570.jpg

Comment

IMG_3581.jpgIMG_3582.jpgIMG_3578.jpg

Comment

Ah jammer maar dat risico draag je nu eenmaal op geurilla. Hopelijk red de ww het wel tot aan de oogst.

Grtz

Comment

Jep, dat wist ik op voorhand. Mijn doel was ook niet om 5 planten te oogsten, maar in de hoop dat er 1 het overleeft en ik alle groei en bloeistadia kan zien. Enkele gr opbrengst is genoeg en dat kan ik nog steeds bereiken. Alleen wel spijtig dat het allemaal zo kort op elkaar is misgegaan. Ik ga me wat informeren tegen volgend jaar voor een microkweek in mijn klerenkast denk ik, want guerilla is niet alleen risico om plantjes te verliezen, ik voel me ook elke keer als ik ga kijken veel te paranoia. Liever gewoon causy bij mij dan.All hope op de ww nu

Comment

Heb ook al verhalen gelezen over deze trend van guerrilla tactics.
              Maar vroeg me ook af of deze zo productief zijn zoals je leest in sommige verzinsel van kweekverslagen...
              Dat everzwijn heeft zich een maaltijd genomen dat blijkbaar in de smaak viel, net zoals slakken en andere dieren. Zou het ook frustrerend vinden om niet de zorg te kunnen leveren wanneer ze het nodig hebben. Niet dat het paranoia is denk ik, je werk gaat uiteindelijk verloren.
              Wens je nog veel moed en geluk met je WW. Ervaring is fantastisch, maar dat kun je niet opsmoren natuurlijk

Comment

Na enkele weken niet meer te kunnen gaan kijken (vakantie + de felle regenval had een vijver gecreeert waardoor ik er niet meer bij geraakte) ben ik er toch geraakt. Er zijn helaas geen foto's deze keer.
                De WW heeft het wonder bij wonder overleefd, maar heeft klaarblijkelijk afgezien. Er groeide een dik onkruid met grote bladeren vlak tegen de stengel aan, deze heb ik weggeknipt boven de grond (om de wortels van de WW niet te beschadigen). De onderste bladeren van de ww zijn geel geworden of afgevallen, maar de bovensten zien er kerngezond uit (tot 9 vingers al). Kan het zijn dat deze bladeren geel werden omdat ze bedekt waren met het onkruid? De grond was nog steeds vochtig, maar ik hoop dat er geen wortelrot aan te pas komt (zit vrij veel leem in de grond).
                Overigens beginnen de eerste zijtakjes ook al enkele cm te groeien, maar de plant zelf is nog maar +/- 60 cm. Hopelijk doet dit weer haar er wat beter bovenop komen. Foto's volgen van de moment dat ik terug een fototoestel bij me heb.
                Groeten,
                Dissi.
                Last edited by Dissi; 21 August 2010, 23:26.

Comment

24082010(001).jpg24082010.jpg24082010(003).jpg24082010(002).jpg24082010(004).jpg

Comment

inbevruchte pistel is idd wit. Door aanraking of invangen van stuifmeel (kan ook best van andere planten zijn , wat dus niet tot bevruchting leid) Kunnen je voorbloeipistels al redelijk snel bruin kleuren. Verder verschrompele de pistels als ze bevallen zijn met botritus (toprot) maar dan zijn ze echt verschrompeld en verpulferen als je eraan komt. Je voorbloei zijn ook altijd de oudste pistels dus zie gaan al een tijdje mee, Als zometeen de echte bloei erin momt heb je weer mooie witte bosjes in je toppen. Mits geen schimmel is dus niks aan de hand.

Grtz

Comment

Tijd voor een kleine update:
                      Heb deze keer alle pistels eens van dichterbij bekeken. Slechts de onderste pistels zijn bruin, de bovenste zijn nog steeds bleek. Echt verschrompeld zijn ze niet vind ik, dus rot is het niet. Verder groeit te plant slechts traag nu en meen ik de eerste meeldraden in de hoofdtop te kunnen zien. Het kan echter ook zijn dat dit gewoon miniblaadjes zijn die nog moeten uitkomen. Bij deze nog wat foto's, maar wederom sorry voor de kwaliteit.
                      01092010(002).jpg01092010.jpg01092010(003).jpg01092010(004).jpg01092010(001).jpg

Comment

kleur zal aan de foto liggen maar mooi groot sativablad. zal moielijk in de bloei komen denk ik maar das enkel mijn gedachte

Comment

De fotokleuren zijn inderdaad niet denderend, maar hij ziet er niet abnomaal groen uit in het echt.
                          Nu nieuwe update: Er zijn enkele plekjes hier en daar op de bladeren, hier wat duivenspetjes, daar wat leemspatjes. Hoe het komt weet ik niet, maar kwaad kan het ook niet volgens mij.
                          Heb haar omgeving wat bijgeknipt, zodat ze met de lagere zon ook nog steeds in de zon kan staan. Ze waait wel fel mee met elk windstoot, dus ik hoop dat er geen erge stormen meer aankomen. Ook ben ik nu vrij zeker dat het wel degelijk bloeitijd is, er komen enkele meeldraden uit de top. De bruine pistels van de voorbloei zijn echt niet verrot, ze zien nu gewoon bruin, maar vallen niet af als ik erover strijk met mijn hand. Al bij al ziet ze er niet denderend uit, redelijk kwetsbaar nog zelfs, maar dat zal de kost zijn van mijn late en onervaren aanpak en haar slanke figuur vermoedelijk. Hopelijk heb ik er nog wat van.
                          Foto's zeggen meer dan duizend woorden:
                          06092010(003).jpg06092010(004).jpg06092010(002).jpg06092010.jpg06092010(001).jpg

Feedback is nog steeds zeer welkom!
                          Groetjes,
                          Dissi

Comment

Ik vind ze niet onaardig, ze zijn gestrekt maar dat komt ook omdat ze moeten concurreren met hun omgeving. Dit is een vrij normale ontwikkeling zo in die begroeiing.

wat je meeldraden noemt, noemen we doorgaans de pistels. Een pistel is in feite geen meeldraad maar een stamper, de vrouwelijke Bloeivorm van cannabis. Meeldraden produceren stuifmeel en vind je dus bij de mannelijke bloeivorm, de ballen.
                            CIMG1667-1.jpg417.jpg
                            Als deze ballen openspringen komen daar de meeldraden uit die het stuifmeel verspreiden, dat door de stampers van de vrouwen word opvangen (pistels).

dat de voorbloei pistels nu bruin zijn maar niet verpulveren is een goed teken ze zijn dus niet rot. Het zijn de oudste pistels dus dat die nu al verkleuren is eigenlijk heel normaal. Van bovenop gezien dekt je bladerdek toch mooi en als weer meezit zie ik daar al flinke hoofdbuds komen. dus duimen voor een goede nazomer.

Grtz
                            Last edited by monty; 6 September 2010, 23:46.

Comment

Wauw, moedgevende gedachte!
                              Bedankt voor de correctie. Pistels zijn dus vrouwelijke stampers, meeldraden de mannelijke balinhoud. Dacht dat het hetzelfde was.

Die strekkingsgroei, hoe komt het dan juist? Ze heeft altijd als ze op die plaats stond rechtstreeks zonlicht gehad, dus het kan toch geen strekkingsgroei zijn om uit de schaduw te geraken?
                              Kan het zijn dat het ligt aan het feit dat ik haar heb voorgegroeid onder een velux (met enkele uitzonderingen op het terras), en ze daardoor te weinig UV-A en UV-B heeft gekregen waardoor ze nu te weinig vertakkingen vertoont? Ik wist wel dat het een effect had, maar niet dat het zo groot zou zijn. Weer een lesje voor volgend jaar .
                              Dan een laatste vraag. Ik weet dat het vraagt om een onzeker en situationeel antwoord, maar, hoeveel zou ik hiervan kunnen halen in drooggewicht?

Groetjes,
                              Dissi

Comment

Geweldig nieuws, ik ben nu 100% zeker dat mijn dame in de bloei staat. Enkele mooie pistels, topvorming, en niet alleen vanboven op de plant, maar ook langs de zijkanten. Langs de stam merk ik een dichter bladerdek, wat vermoedelijk positief zal uitdraaien voor de wiet. Ze ziet er mooi gezond uit naar mijn gedacht, minder kwetsbaar dan een kleine week geleden.
                                Wel begin ik me stilaan af te vragen of ik me niet vergist heb met het uitplanten. Zijn de bladeren niet te sativa-achtig voor een white widow? Het verschil tussen white widow en super lemon haze is groot, dus zal ik dit verschil duidelijk zien tijdens de bloei? Mocht het toch SLH zijn, zal ik haar waarschijnlijk vroeger oogsten om zeker te zijn niet te eindigen met een beschimmelde oogst.

Groetjes,
                                Dissi.
                                13092010(001).jpg13092010(005).jpg13092010(004).jpg13092010(003).jpg13092010.jpg13092010(006).jpg13092010(002).jpg

Comment

Bezig...
                                X