Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Mooi he hoe de verschillende plantenn/soorten toch een beetje een andere handelsijze nodig hebben.
    die van mij doen het ook allemaal net iets anders,gaat nu goed iig.
    Maar ben benieuwd naar de foto's Dissi vooral naar je LSD mongooltje
    en ff smoken.....
    greetzz

Comment

P1080112.JPG

Waarna de plantjes verplaatst werden naar een biologisch afbreekbaar potje (turfpotje uit aveve) gevuld met zaai- en stekaarde.
      :P1080221.JPGP1080163.JPGP1080197.JPG

Het voorgroeie gebeurde vlot, al kwam er wel schimmel op de potjes (foto niet toegevoegd). Deze schimmel verdween weer bij het uitdrogen van de potjes, gezien het veroorzaakt werd door de hoge vochtigheid in onze propagator. We hebben vervolgens de plantjes verpot in een grotere pot met gewone potgrond uit de colruyt. Het was trouwens hoog tijd, want de worteltjes kwamen al door het potje. Als ze de wortels licht krijgen, kan dat stress veroorzaken voor de plantjes. We hebben dus snel verpot.

P1080367.JPG

Onze dames groeiden lustig voort, maar het werd al snel duidelijk dat we een mogool LSD hadden gekregen. De eerste foto is een foto van twee weken geleden, de overige twee foto's zijn vandaag genomen.

P1080380.jpgP1080583.jpgP1080581.jpg

Ondertussen groeiden de andere dames gezellig voort...

P1080454.jpgP1080398.jpgP1080439.jpgP1080313.jpgP1080482.JPG

Tot er vandaag ee heel aantal werden uitgeplant op hun definitieve locatie. Sommige staan nu guerilla, anderen staan bij vrienden thuis. Ook dit was hoog tijd, want er kwamen weeral wortels aan de bodem van de potten (zie eerste foto). Transport gebeurde voorzichtig, niemand kon het zien of ruiken, geen van de plantjes hebben schade opgelopen. Wel hebben we gezien dat 1 bladluis op 10 minuten (we ware het plantgat aan het klaarmaken) al een behoorlijk stuk blad kan weg eten. Let dus zeer op voor bladluizen. De schuldige in dit geval, heeft het met het leven bekopen.
      P1080515.jpgP1080497.JPG

Er komt ook een interessant experimentje aan! De propagator staat nu leeg (er stonden ook echte kruiden in). Wij willen eens testen wat het geeft als we een wietplantje langs de grond heen leiden, om zo om de tien centimeter een nieuw wortelstel aan te maken. De plant zou dan (volgens theorie) in de breedte moeten groeien. Daarna willen we over de hele breedte een scrog installeren. Het idee komt van vorig jaar, ergens op dit forum, dat wietplanten verder te stekken zijn zonder de steeltjes door te knippen. Men doet het dan meer op de aardbei-manier, waarbij het steeltje een stuk boven, een stuk oder, een stuk boven, een stuk onder de grond zal komen. Bladeren willen we niet begraven natuurlijk.
      Wat ervan zal komen weten we niet. Wie niet waagt, niet wint !

Tips, opmerkingen, of andere woordelijke reacties zijn steeds welkom.
      Grtz,
      Dissi.
      Last edited by Dissi; 25 May 2011, 01:30.
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Die LSD ziet er inderdaad serieus misvormd uit, maar wie weet komt die nog wel goed.
        Voor de rest echt schoon plantjes, een hele hoop ook.
        Ik ga deze zeker volgen, interessant kweekje, veel succes ermee.

Comment

Die LSD, tja, ik weet ook niet goed wat ik ermee moet doen. Het staat hier nu maar. Water en licht krijgt het nog, maar ik hoop dat het er snel beter begint uit te zien. Het is misschien niet heel duidelijk op de foto's, maar de bladeren van het mongooltje zijn vrij gelig. Aan de nerven ziet ze nog mooi groen, tussen de nerven eerder gelig. Los van de gekke vorm, groeit ze ook bijster traag. Niet geschoten altijd mis zeker? Ze omhakken doe ik niet, da's tegen mijn principes .
          Het is inderdaad een hoop plantjes, maar onthou dat deze niet alleen van mij zijn. We zorgen er met enkele mensen voor. Al lijkt het wat raar met een groter aantal, is het echt voor eigen gebruik.

Volg ze gerust, ik zal proberen zo vaak mogelijk updates te geven, al zal het nu wel weer even stil zijn (examens).
          Grtz,
          Dissi.

Comment

wel jmmr dat nu pesies die LSD een mongol is..........of hebbie nog een gezonde over ?

Comment

Ja hoor, er zijn nog LSD's over. Daarvan staat er al zeker 1 op een thuislocatie, dus normaal gezien zal ik van de LSD alsnog een rookverslagje kunnen maken .

Comment

Mooi proces zo.
                en die lsd mongool,zo heb ik 2 PP mongooltjes Eigenlijk 3 maar das een laat komertje)die iets groter zijn
                .idem maar begint te komen.JPGgroei probleem en misvorming.JPG

Denk zelf een zuurstof tekort ofzo,want heb zelf het 1 en andere gedaan en dat lijkt wel aan te slaan.
                zie mn topic.
                voor de rest mooi verslag daar heb je wat aan

Comment

Ziet er allemaal top uit.
                  Jouw planten zijn gelijktijdig ontkiemd, maar zijn toch al een pak groter. Vraag me af wat ik verkeerd doe.
                  Zit verder ook met een mongooltje: gele blaadjes, groeit amper, maar ik laat het rustig zijn gang laat gaan.

Curieus naar je 'aardbei'-project.
                  Keep us updated!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KrisChronic View Post
                    Mooi proces zo.
                    en die lsd mongool,zo heb ik 2 PP mongooltjes Eigenlijk 3 maar das een laat komertje)die iets groter zijn
                    Denk zelf een zuurstof tekort ofzo,want heb zelf het 1 en andere gedaan en dat lijkt wel aan te slaan.
                    zie mn topic.
                    voor de rest mooi verslag daar heb je wat aan
                    Mongool ? dit is ook een medicinaal forum beetje vreemde naam.

Planten wortels houden niet van licht dus je planten in witte bakken zetten is niet slim daar gaat licht door heen
                    Dat zilverpapier wat daar om die pot zit kan je beter gewoon weg doen want ziet er vreemd uit en heeft totaal geen nut
                    Platte bakken waarin onder gaten zitten werkt niet want het water kan niet vrij weg om dat je bak op tegels staat er moet een ruimte tussen zitten zo dat
                    overtollig water weg kan lopen.

Dus neem grote zwarte potten en die Vreemde planten van jou trekken van zelf bij
                    God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                      Mongool ? dit is ook een medicinaal forum beetje vreemde naam.

Planten wortels houden niet van licht dus je planten in witte bakken zetten is niet slim daar gaat licht door heen
                      Dat zilverpapier wat daar om die pot zit kan je beter gewoon weg doen want ziet er vreemd uit en heeft totaal geen nut
                      Platte bakken waarin onder gaten zitten werkt niet want het water kan niet vrij weg om dat je bak op tegels staat er moet een ruimte tussen zitten zo dat
                      overtollig water weg kan lopen.

Dus neem grote zwarte potten en die Vreemde planten van jou trekken van zelf bij
                      Crap had ik even eerder moeten horen/weten.
                      (Het zal gerust ergens op het forum staan maar ben daar waarschijnlijk niet aan toe gekomen of heb er overheen gelezen.)
                      van de week alles over gepot,stonden bij de bouwmarkt en wou nog de zwarte meenemen aangezien die ook nogs is flink wat euros goedkoper waren.
                      me vriendin wou witte want we zijn de tuin ook aan het aanpassen en zij vond dat er wel bij passen .
                      Is het heel erg?? anders haal ik nieuwe alleen zal me vriendin er niet blij mee zijn lol.
                      en over de gaten,de potten staan opgehoogd en er zitten ook gaten langs de randen.
                      En mischien beter om deze topics mischien te verplaatsen naar mijn verslag ofzo,dit is Dissi's verslag
                      iig bedankt voor de info Bella.
                      Ow dacht dat mongool een gewone naam was,aangezien ik met de topicterm mee ga.niks slechts mee bedoeld behalve dat die plantjes er raar uitzien

Comment

'Mongool' is in feite geen mooie term, maar we hebben het hier over plantjes en niet over mensen. Maar goed:

Update:
                        Er is een white widow opgegeten en een LSD vertrappeld. De LSD komt er weer bovenop. Verder ben ik vandaag vele plantjes gaan bezoeken op hun wilde plek om water te geven. Degenen die ik bezocht heb, stonder er nog allemaal en doen het redelijk goed. Zoals eerder al aangegeven groeien de Jack Herer's van de rokerijk zeer goed door, met stevige stammetjes. De stammetjes van alle andere soortjes zijn minder stevig.

Voor het misvormde plantje ben ik (uit wanhoop) maar beginnen bij te voeden met wat hier in huis is. Er lijkt (op het eerste zicht) terug wat groen in de verkleurde bladeren te komen. Wel opmerkelijk dat het volgende bladerdek niet per 2 groeit, maar per 3. De bladeren hebben iets weg van een drietand (de vingers) nu en het eerste bladerdek groeit omhoog. De bladpunten van dat eerste bladerdek zijn donkerblauw-paarsachtig geworden. De reden daarvoor ken ik ook niet. Bovendien lijken de bladeren een beetje verfrommeld in hun voorkomen. Dit heb ik nog nooit gezien, maar geef het alle aandacht omdat ik het wel iets interessants vind .

@Skadril: heb je ergens een kweekverslag? Dan lees ik eens mee .

Grtz,
                        Dissi
                        Last edited by Dissi; 30 May 2011, 21:02.

Comment

gelukkig dat er nog een gezonde lsd is, ik kijk uit naar dat rookverslagje en als mongool niet mooi genoeg is......hoe noemen we het dan ?

Comment

Heb je mischien een paar up to date foto's van je misvormpje??
                            zou het graag willen zien en vergelijken.

Comment

U vraagt, wij draaien. Was wel moeilijk om ze mooi op de foto te krijgen, maar ik denk dat dit een mooi beeld geeft over hoe ze er nu bij staat.

Op deze foto ka je alvast zien dat er (stilaan) terug wat meer kleur komt in het eerste bladerdek.
                              Of dit ook zo is weet ik niet, maar die indruk heb ik in elk geval wel sinds ik ben beginnen bij te voeden. Het nieuwe bladerdek is grotendeels mooi groen, maar hier en daar komt er een klein gelig spikkeltje in. Je kan ook de vreemde (verfrommelde) bladstructuur zien.

P6011360.jpg

Op deze foto's kan je zien dat de onderste bladjes een paarsachtige bladpunt hebben. De structuur van de stammetjes en zijstammetjes is grotendeels in orde, buiten het feit dat deze plant niet symmetrisch groeit.
                              P6011358.jpgP6011367.jpgP6011366.jpg

Op het boven overzicht kan je zien dat het nieuwe bladerdek per 3 aan het groeien is, in plaats van per 2. Op zich wel eens een leuke variatie. De bladeren zijn lang, zeer gekarteld en zijn buitengewoon dik (verfrommeld). Ook vreemd dat er zo veel 4 vingerige bladeren zijn. Dit lijkt eerder regel dan uitzondering bij dit plantje.
                              P6011357.jpgP6011361.jpgP6011355.jpg

En tot slot, een foto van een achterblijvertje ( Amnesia Lemon ) die we vorige week in het wild hebben geplaatst. Deze foto is een week oud. Plant ziet er kerngezond uit, buiten het feit dat ze helemaal miniatuur is. Vreemd!

P1080667.jpg

Van het aardbei experiment heb ik geen updates. Ter vervanging, alvast een tuingegroeid aarbeitje.
                              P6011369.jpg

Grtz,
                              Dissi

Comment

Zier er goed uit....... die aardbei .
                                en tjonge jonge die L.S.D. ziet er wel heel vreemd uit.
                                is dat wel een cannabis soort? (zal wel,maar toch) lol echt een vreemd plantje.
                                Van de andere kant is ie opzich wel weer grappig maar wel jammer.

Comment

Bezig...
                                X