Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Tgohja, het is cannabis, zo ruikt ze alleszins wel.
    Er is zoveel vreemd aan die plant dat ik gewoon niet kan beginnen begrijpen 'waar' het probleem net zit. Volgens mij is het gewoon vervormd DNA: per 3 groeien, bladeren die in rondjes krullen, verkleuringen enzoverder. Ik bekijk het als een leerrijk experiment: want geen plant zal gevoeliger zijn aan omstandigheden. Bovendien is het niet omdat ze niet 'mooi' is, dat ze geen recht heeft op bestaan, dus zorg ik ervoor .
    Gelukkig doen alle andere plantjes het wel naar behoren. Had verwacht dat er nu, nu de rest een week in het wild staat, al de helft zou opgegeten zijn (minimale bescherming). Gelukkig is dat niet zo, op de uitgebroken kip na. Daar komen foto's van in juli waarschijnlijk.

Grtz,
    Dissi.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Inderdaad Dissi alle planten tellen mee hoe mooi of hoe lelijk ze zijn.
      Vindt het zelf ook gewoon een leuk aanzicht in de tuin nu,alleen daarvoor al zou ik alles laten staan.
      En net wat je zegt,het is een leuk experimentje voor de kennis.
      Maar wel beter dat je guerilla uitzet nog zo goed als in tact is,er is immers super veel gevaar voor je schatjes met al dat ongedierte met dat vroege mooie weer.
      En dan nog die losgeslagen kippen,altijd gevaarlijk .
      Ben benieuwd naar de foto's in juli.

greetzz

Comment

<bericht verwijderd>
        Last edited by member10463; 9 June 2011, 01:21.

Comment

Bericht verwijderd.
          Last edited by Dissi; 13 June 2011, 20:27.

Comment

inderdaad , had helemaal niet het verslag gelezen en erg impulsief op een foto gereageerd
            erg ongepast van mij ,mijn oprechte excuses hiervoor
            ik zat ergens ver weg in mijn eigen hoofd , zegt alleen iets over mij

ik zou liefst mijn berichten willen verwijderen daar zij dit verslag alleen maar ontsieren
            want dit wordt een prachtig kweekverslag
            je bent goed ingelicht en ik onderteken je morele code volledig
            is erg dom van me om op zo een wijze te reageren
            een niets ter zake doende opmerking die ook nog eens gevoelens kan opspelen
            nogmaals mijn excuses

volgens mij krijgen we een heet jaar en een topjaartje voor buiten
            mooie keuze in genetica en met de AF's kun je gelijktijdig de regulars controleren en oogsten in augustus
            een extraatje en een vroeger rokertje dat lijkt me leuk aan de AF'jes

veel succes verder ermee

greetz
            ph
            Last edited by member10463; 7 June 2011, 16:53.

Comment

Geen nood, ik begrijp dat best. Soms lees ik ook geen hele kweekverslagen door. Moderators mogen van mij de reactie van PH, mijn reactei daarop en Chriskronics reactie daarop best verwijderen, voor mij geen probleem.

Kleine update:
              Van de wilde planten weet ik niets.
              De plantjes in de tuin van een vriend van mij ( 1 LSD, 1 ww, 1 Jack en 1 Amnesia lemon, de sterksten onder hen hebben we bij hem gezet) doen het goed en groeien mooi door.

Hier begint het misvormde plantje er stilaan beter uit te zien:
              P6071392.jpgP6071382.jpg

P6071393.jpgP6071389.jpg

Wat is er veranderd?

Eerst ben ik beginnen bijvoeden, zoals eerder vermeld. Wat het plantje ook tekort had, in deze voeding (plantenvoeding + roze korrels voor groenten en fruit (NPK van 16 - 23 - 24 denk ik). Tijdens het verplaatsen merkte ik dat het plantje nog steeds geen wortels door het bio afbreekbare potje (dat in de potgrond staat) had gekregen. Bijgevolg heb ik (met minimale wortelschade) het bio afbreekbare potje van de plant gepeld, en dan de plant (met wortels in de zaai en stekgrond) terug in de gewone potgrond gestoken.
              Nu doe ik nog altijd voeding, maar 'eens voeding, eens puur water, dan nog eens voeding' enzovoort. De plant krijgt dus misschien 1 keer per week voeding. Dit omdat ik niet weet hoeveel voeding er eigenlijk nog in de bodem zit en hoeveel voeding de plant aan kan.

Het plantje begon een beetje beter te doen. Toen ik verder opzocht wat er aan de hand kan zijn met het plantje, kwam ik uit op een Mg- tekort.
              Een magnesium tekort uit zich in de volgende symptomen:
              Verminderde groei
              Verkleurde bladpunten
              Krullende bladeren
              Groene nerven, verblekende bladeren
              Oudste bladeren eerst
              Begint onderaan de plant

Bij verder opzoekwerk bleek dat er meestal wel genoeg Mg in de aarde zit, maar dat dit niet genoeg wordt opgenomen dankzij een incorrecte Ph- waarde.
              Waarom is de Ph waarde zo belangrijk? Wat is Ph?
              Ph is de zuurtegraad van de bodem. Ph bepaalt het bodemleven: de bacterieen en schimmels. Vele kwekers doet dit denken aan toprot (budrot), stamrot of wortelrot. Echter, voor een gezonde plant is een gezond, divers, bodemleven een gebod. Je plant gebruikt deze bacterieen en schimmels om de voeding op te kunnen nemen. Gezien Magnesium als enige element een hogere Ph- waarde nodig heeft dan de andere elementen, kon dit het geval zijn. Verder nog: hoewel het plantje al misvormd was van in het begin, heb ik de potgrond gemixt met klei- aarde, uit de overtuiging dat dit zeer voedzame grond is. Dit klopt ook: maar klei- en leemgrond hebben ook van nature een lager Ph gehalte (zo blijkt). Kleigrond wordt dus goed bruikbaar als je de Ph ervan verhoogt, anders zal de magnesium niet opgenomen worden in de plant. Moraal van het verhaal:boneman-72747-albums-kali-mist-columbain-red-haze-picture819365-ph-chart.gif
              Last edited by Dissi; 7 June 2011, 19:26.

Comment

wat was je ph-waarde dan ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rastaron View Post
                  wat was je ph-waarde dan?
                  Dat weet ik niet. Weet alleen dat kleigrond gemiddeld 5,5 heeft. Hoeveel de potgrond had weet ik niet vanbuiten, maar hoogstwaarschijnlijk tussen de 6 en de 5,5. Net omdat ik het niet weet ben ik maar van dat magnesiumtekort uit gegaan en heb ik gips bijgevoegd. Op het 'blinde gevoel' af zeg maar. Maar het was nodig, want het plantje begon er echt verloederd uit te zien. Kan zijn dat ik het zo ook erger heb gemaakt, maar wie niet waagt niet wint. Als ik een goede, betaalbare PH ( misschien met EC) meter vind schaf ik die aan. Meten is weten.

Comment

ik vraag dat omdat de ph meestal te hoog is, zeker als je met kraantjeswater te drinken geeft dus als je gips toevoegd maak je hem nog hoger !

Comment

@ Purple
                      np ik kan het begrijpen ben zelf ook vaak te enthousiast met opschrijven en dat lokt weer reacties uit en dat is ook weer niet zo goed,maar ja zo hebben we allemaal wat he .
                      Ik heb me post verwijderd iig.

@ Dissy
                      weer een zoektocht hehe.
                      lijkt veel op elkaar he die tekorten?,ik zat daar ook al aan te denken maar het kan ook een ijzer tekort zijn toch?,Of nitrogen tekort leek er ook wel op,maar dat denk ik niet.
                      en met de ph meter die is zeker niet onbelangrijk maar moet ook zonder kunnen,als je plantje goed aanslaat op de ingeslagen weg/methode kan je ook zien of het goed is toch/,het duurt alleen wat langer.
                      Je plantje lijkt er wel een beetje beter uit te zien aan de nieuwe generatie blad,of zie ik dat verkeerd.
                      Maar ik ga zelf ook maar een ph meter aanschaffen denk ik,is wel handig.

greetzz

Comment

ph-waarde volgens mij erg belangrijk voor goede groei, zelf heb wel een ph meter aangeschaft vooral om mn kraanwater te meten.

die ging dus over de 8 heen wat natuurlijk veel te hoog is, nu voeg ik heel klein beetje consumptieazijn toe om het omlaag te brengen

060620111243.jpg ph-meter, twee doppen, calibreertooltje, soaking fluid, calibreervloeistof ph-07, doosje
                        060620111246.jpg specs.

ook geef ik mn plantjes soms een kopje koffie om wat sporen-elementen toe te voegen, wordt wel uitgelachen door mn vrouw daarvoor

Comment

Heb gisteren ook even gecheckt op de chat. Die voltech meter kost rond de 50 euro. Op De chat werd me een fastech PH meter aangeraden, die kost er 30 en meet ook accuraat. Denk wel niet dat daar calibreervloeitstof bij zit. Hoe dan ook ga ik binnenkort eens naar de aveve hier in de buurt om te vragen of ze er geen goeie hebben liggen, of ze een van deze kunnen bestellen.

Krischronic, ja hoor, het plantje ziet er pakken gezonder uit nu. Ze heeft haar nieuw bladerdek met ver bladeren, elk met 5 vingers, waarvan enkel de bladpunten wat zijwaarts draaien.

Voedingstekorten en PH:
                          Voedingstekorten kan je hier terugvinden: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...dings-tekorten
                          Uitleg over PH kan je hier terugvinden: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...rde-voor-grondLet op: de symptomen (van een ijzertekort) lijken bijzonder veel op die van een Mg-tekort! Voor een juiste diagnose: een Mg-tekort manifesteert zich vooral op de onderste bladeren van de plant. Wanneer er sprake is van slecht uitziende bladeren met necrose of de bladranden/toppen opgekruld zijn en afsterven: een Mg-tekort, geen Fe-tekort. "

Mijn plant deed beide: onderaan beginnen, bladpunten krullen op. Of het necrotisch is of niet, geen idee hoe ik dat kan beoordelen.
                          Al bij al ben ik ook niet 100% zeker, maar dit was volgens mij de meest berekende gok.

Grtz,
                          Dissi
                          Last edited by Dissi; 8 June 2011, 11:50.

Comment

om je grond te testen kan je ook van die kleurstrips kopen die je voor je aqauarium gebruikt, niet superaccuraat maar als het echt fout zit kan je het wel zien.

Comment

Hmm, was eens aan het rondkijken, zeker omdat ik het 'oplossen in gedistilleerd water' maar een vreemd fenomeen vind. Alle grond-sondes zouden redelijk duur zijn, maar uiteindelijk is het toch de zuurtegraad van de grond die uitmaakt?
                              In ieder geval, toen stuitte ik op deze link: http://www.tuinadvies.be/shop/rubriek.php?rid=46 waar er zeer goedkoop PH grondsondes worden aangeboden. Staat geen enkel merk op. Op zich wil ik het niet zo goedkoop mogelijk hebben, het moet ook betrouwbaar blijven, maar kan dit niet genoeg zijn voor een hobby waar je maar enkele bloempotten per jaar mee moet opmeten?
                              Iemand ervaring met die website?

Grtz,
                              Dissi

Comment

PH-meter om zuurtegraad te meten van uw potgrond

dit vink wel een mooie, die ga ik bestellen voor mn grond-ph......voor een tientje kan je toch geen miskoop doen

thx voor de tip dissi !

Comment

Bezig...
                                X