Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onder de spaanse zon deel 2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Onder de spaanse zon deel 2

ik ben het voor een deel eens met de tipgever hahaha dat je planten lui worden
    maar in 1 keer water geven denk ik toch dat ze te weinig krijgen omdat er dan te veel verdampt
    ja kan wel kijk wat ze doen in 2 keer water geven
    ik zou het nie doen 1 keer per 24 uur met die tempratuuren
    weet nie presies waar je zit maar het mag er gemiddelt toch 30 graden of meer zijn

hoop dat je er wat aan heb laterssss
    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Die tipgever vergeet dat je planten op een helling in spanje staan en beduidend meer water verbruiken in die steenachtige aarde daarzo, ik zou gewoon zo doorgaan als je bezig bent, je plant laat door tugor verlies duidelijk zien dat een maal per dag in jouw omstandigheden niet voldoende is.

Comment

@ gonzo thx voor het meedenken! Als ik alleen in de ochtend zou geven dan verdampt de helft voordat het 2 uur is. Ik doe het ook zodat ik kan zien wanneer ze water nodig hebben omdat ik ook wel een type ben die teveel water kan geven. Ik kijk regelmatig ff hoe ze erbij staan, ben begonnen met 2 keer water geven maar dat is duidelijk te kort want dan gaat de plant hangen. Het is gewoon ff zoeken naar een ritme in het water geven. De temperatuur is in een dag met 6 graden gestegen dus daar moet je op anticiperen. En als het dan nog hard waait zoals de laatste paar dagen dan voelt het tussen de planten alsof er een hete fohn aanstaat. Ik zal van de week ff een temperatuur meter tussen de planten zetten weet zeker dat het de 40 graden wel zal halen.
        sigpic

Comment

thx monty voor je reply!
          Ja inmiddels is het duidelijk voor me gewoon doorgaan op dezelfde weg.
          Heb ff lopen googelen op turgor wil natuurlijk alles weten wat me verteld wordt:

Turgor (Lat., = het opzwellen, zwelling), bij planten de druk waarmee de celinhoud (de protoplast) tegen de celwand wordt gedrukt. De turgor is een gevolg van de osmotische eigenschappen van de cel (zie osmose): de celmembranen zijn nagenoeg semi-permeabel (halfdoordringbaar; niet voor opgeloste stoffen, wel voor water) en de vacuole bevat veel stoffen in oplossing, terwijl de concentratie van stoffen in de vloeistof om de cel veel lager is. Een door waterverlies ontspannen cel (turgor = 0), waarvan de protoplast los binnen de celwand ligt, zal, zodra er voldoende vloeistof omheen aanwezig is, snel water opnemen (dwz. per tijdeenheid gaan meer watermoleculen naar binnen dan naar buiten), daardoor opzwellen en een druk uitoefenen op de omringende celwand, die gerekt wordt (turgor > 0). Bij stugge celwanden (zie sclerofyt) neemt de wanddruk bij geringe volumevergroting sterk toe, bij soepele wanden is de volumevergroting bij gelijke stijging van de wanddruk veel groter. Bij evenwicht is de turgor even groot als de wanddruk, daaraan tegengesteld gericht en gelijk aan de osmotische waarde van het celvocht verminderd met die van de vloeistof buiten de cel. De cel heet dan turgescent.
          De turgor is de oorzaak van de stevigheid van de kruidachtige delen van de plant. Bij verlies van de turgor, door waterverlies of door verloren gaan van de semi-permeabiliteit van de plasmamembranen (het doodgaan van cellen, bijv. bij koken), verwelken kruidachtige delen. De stevigheid van een turgescente cel is vergelijkbaar met die van een voetbal, daar veroorzaakt door de druk van de opgepompte binnenbal.
          Informatie afkomstig uit Encarta Winkler Prins Naslagbibliotheek www.winklerprins.com
          sigpic

Comment

wow.....het wordt wel heel wetenschappelijk nu, kga je laatste post nog ff een paar x doorlezen !

Comment

heb t ook maar van Monty doorgekregen dus gelijk ff googelen om t te proberen te begrijpen
              sigpic

Comment

update week 9

De plantjes gaan goed geen noemenswaardige problemen.
                Ben met de eerste super lemon haze begonnen met de helft van de minimale groeivoeding om te kijken hoe de plant daarop reageert gaat t goed krijgt de rest ook groeivoeding tot de bloei.
                FF voor de duidelijkheid.. de planten staan wel in de grond maar eigenlijk zijn het hele grote gaten in de rotsen die ik heb volgestort met 2 x 80 liter grond, dus eigenlijk ook potten. Vandaar dat ik met voeding experimenteer. De planten krijgen veel zon knal heet dus denk wel dat ze wat voeding kunnen gebruiken.

super lemon haze
                DSC02947.jpgvan 121 naar 130 cm deze geef ik nu voeding

super lemon haze
                DSC02948.jpgvan 134 naar 157 cm

uberkush
                DSC02949.jpgvan 83 naar 1 meter

extrema ( vorige week wat bloei te zien nu nog steeds weet niet of dat gaat doorzetten)

DSC02950.jpgDSC02953.jpgDSC02954.jpgDSC02955.jpg

great white shark ( ik weet nu waarom deze zo heet wat een kolossus)

DSC02951.jpgvan 160 naar 180 cm

trainwreck * is aan t herstellen van het overpotten naar vaste grond nog wel wat gele puntjes op de bladeindes.

DSC02952.jpgvan 78 naar 103 cm
                sigpic

Comment

Dat worden alweer heel mooie struiken, ga zo door inti.

Comment

Ik vind dat je er een hangmat moet tussenhangen volgend jaar.
                    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

wtfok het zijn nu al bomen ,jij wilt zeker 1kg de plant :O
                      lets get spanish haha

Comment

hehehe goed idee die hangmat
                        sigpic

Comment

Update week 10

so far so good behalve dat die pleuris wespen weer genesteld zijn heb nu 6 nesten op t dak geteld, pfff dat wordt weer beslissen of ik een bedrijf laat komen om ze weg te halen ( jullie snappen natuurlijk het bezwaar van een bedrijf laten komen met uitzicht op de planten) of zelf gaan lopen kloten met die beesten. Na een paar aanvallen van vorig jaar ben ik daar wel huiverig voor. Naja verder geen gekke dingen of problemen. De tets met 1 super lemon haze voeding geven gaat goed ik zie geen beschadiging van teveel voeding ofzo dus dat ga ik komende week wat opvoeren naar de minimale hoeveelheid.

super lemon haze 1

DSC02965.jpg van 130 naar 160, omdat de plant nu wat hoger is pakt hij ook meer zonuren vandaar dat hij 30 cm is gegroeid

slh 2

DSC02964.jpg van 157 naar 180 cm

uberkush

DSC02963.jpg van 100 naar 120 deze krijgt nu ook wat meer zon dus hoop dat ie nog wat doorgroeit

extrema

DSC02959.jpg van 160 naar 170, plant is gestrest krijgt wat paarse steeltjes en hij lijkt door te bloeien.DSC02960.jpgDSC02961.jpgDSC02962.jpg
                          Als iemand een idee heeft waarom een plant nu al in de bloei schiet houd ik me aanbevolen

great white shark

DSC02957.jpgDSC02958.jpg van 180 naar 2 meter laatste x dat ik deze opmeet want mijn centimeter gaat maar tot 2 meter lol

trainwreck

DSC02956.jpg is nog niet helemaal hersteld van het overpotten en beschadigen van de wortels maar trekt langzaam wat bij is nu 110 cm

Verder heb ik nog 2 backup planten in potten staan en bij wijze van experiment wil ik deze gaan verduisteren op 12 buiten 12 binnen.
                          Mede omdat mijn vriendin een beetje zenuwachtig wordt bij het zien van alle planten wil ik deze wat eerder dan de vaste planten af laten bloeien.
                          Lukt t niet ook goed het zijn maar backups.
                          Last edited by inti; 3 July 2011, 10:30.
                          sigpic

Comment

bayer antiwespen

Comment

's Avonds als het donker is, kan je ze aan pakken met een passend middel.
                              Overdag speel je met je leven
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

ja weet t maar t wordt steeds erger zit toch te twijfelen om niet een bedrijf te laten komen ben ik er in 1 x vanaf
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X