Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Maandag, 25 april

1 dag later...
    Attached Files

Comment

komen mooi op !!
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

Comment

Oke dus eigenlijk is jou doel van deze vele plantjes om uiteindelijk een goed soortje te maken wat vorst en schimmel bestendig is?
        Ik vind 300 plantjes veel maar zoals ik jou verslag lees dan denk ik dat je een echte hobby kweker ben met een mooi doel voor ogen.
        Denk dat wel allemaal wel wat van je kunnen leren .
        Het gaat jou niet om de hoeveelheid maar om de kwaliteit
        Groetjes Bella
        God was never on your side..

Comment

2 vreemde eenden in de bijt bij M2

2 gele wietplanten

Komt waarschijnlijk omdat ze langer op zoek zijn geweest naar het licht.

Echter zijn normaal dan alleen de eerste zaadlob blaadjes geel (en gaat ie niet de eerste 2 blaadjes na de lob bladen laten groeien onder de grond).

We zullen het zien wanneer ze groen gaan kleuren.
          Attached Files
          Last edited by Willempie; 26 April 2011, 13:21.

Comment

OMG, wat een leuke afwijking, een triploid

Dat is het leuke als je foto's maakt en 300 zaailingen uit hebt staan.
            Ik zag hem ineens op de foto staan die ik net gemaakt had!

Wat een geweldig afwijkend plantje is dit, wederom in M2.

3 lob bladen met 3 vervolg blaadjes, heb ik persoonlijk nog niet eerder gezien.

Ik zag dat Vale er vorig jaar 1 had maar heb niet kunnen volgen hoe dat verder verlopen is.

Edit: je ziet hem ook al op de eerdere foto's maar is me toen nooit opgevallen!

Triploid:
            (aantal chromosomen) Een plant met drie stellen chromosomen. Triplodden ontstaan gewoonlijk door kruising van planten met het normale aantal chromosomen en die met het dubbele aantal; ze zijn vaak geheel of gedeeltelijk steriel. Slecht stuifmeel en dus slechte bestuivers!
            Ik vraag me dan wel af waarom de rest dan niet zo is.
            Attached Files
            Last edited by Willempie; 27 April 2011, 02:14.

Comment

27 april

Ik heb vandaag mijn "Guerilla" GPS binnengekregen \o/ (dit is geen autonavigatie)

Attached Files

Comment

Hehe die is wel grappig die driewieler ;D
                Bij mij komen er maar nog slechts 2 uit. Ze staan nu al ongeveer een week in de grond..

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
                  Hehe die is wel grappig die driewieler ;D
                  Bij mij komen er maar nog slechts 2 uit. Ze staan nu al ongeveer een week in de grond..

Grtz
                  Eigenlijk is het driewielertje een mongooltje.

Ik heb gister bij iemand anders M3 zaden ingepot zonder voorweken en zo, ik verwacht dat die Maandag 2 mei wel met de koppies boven de grond uitkomen.
                  Ik zal het in ieder geval maandag nakijken.
                  Attached Files

Comment

netejes alemaal ga u volgen

Comment

Vrijdag 29 april - Deel 1

De lege plekken heb ik verwijderd uit de drie kuipen.

De 2 gele planten blijven geel en de groei staat stil, en deze zijn dus ook verwijderd.

Vanaf vandaag ga ik ze beperkt daglicht geven en ga ze dus afdekken om ze zo in de bloei te zetten.
                      Attached Files
                      Last edited by Willempie; 29 April 2011, 14:44.

Comment

Vrijdag 29 april - Deel 2

Ik heb 2 plantjes in emmers staan die in januari heb laten kiemen en buitengezet.

Je kunt zien dat ze duidelijk achterblijven met de anderen omdat ze ouder zijn.
                        Kou en kort daglicht heeft de groei behoorlijk geremd en het heeft dus geen enkele zin om zo vroeg (januari) guerilla te gaan.

Leuk voor een testje:
                        Vorig jaar heb ik geexperimenteerd met Hop-korrels.

Ik ga nu plant 1 van januari gewoon water geven en plant 2 ga ik een oplossing geven van water met hopkorrels.

Hop bevat fytohormonen.

Kunnen we gaan zien of het de groei bevorderd of niet.

En als extra extra testje ga ik die 2 verwijderde gele plantjes ook dit hop brouwseltje geven en zien of het daar ook enig effect of invloed heeft.

Groeten EOG
                        Attached Files

Comment

ik ga het nog eens zeggen dat da hier een flinke kweek gaat worden superinterresant om te volgen ! het is hier een echte passie precies .
                          ik blijf dit bij deze ook leuk bekijken .

chrs
                          --------------------------------------------
                          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                          ik voel me een geurillaboer

Comment

Dinsdag 3 mei - Deel 1

Ik had donderdag 28 april bij iemand anders zaden direct ingezaaid zonder voorkiemen en zo en onder LED geplaatst.

Ready Set Grow waar ik 20 zaden heen had gestuurd voor een onafhankelijk kweekverslag heeft problemen met kiemen gehad.
                            Zijn verslag kun je via deze link volgen: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-EOG-s-Dane-M3

Waarom hij problemen heeft is voor mij slechts gissen want ik heb met het inzaaien 99% opkomend waarbij ik me afvraag of ik bij de lege zaaipotjes niet gewoon vergeten ben een zaadje erin te doen.

Gisteren, maandagavond, was het zover dat ze de kop gingen opsteken (dus niet ontkiemen maar dat het hoofd boven de grond uitkomen).
                            Deze speciale LED lampen zijn zeer geschikt voor het ontkiemen maar ik weet dat zaailingen eronder gaan strekken en helaas heb ik dit te laat geconstateerd want ze zijn enorm gegroeid/ge-strekt.

Dus hebben we een 600 watter er boven gehangen om verdere strek te voorkomen en een ventilatortje bijgeplaatst om de steeltjes sterker te maken (helaas met deze zonnige dagen zijn in alle winkels de zwenk-ventilatoren uitverkocht).
                            Sidenote: de ruimte met de 600 watter is niet in een omgeving waarbij in het geval van brand de buren in gevaar kunnen komen want die ruimte heeft geen buren (i.v.m. met nieuwe Wet in Holland die er bijna doorheen is)
                            Tevens ben ik niet de bezitter van deze ruimte en heb er verder in de toekomst niets mee te maken.

Morgen, woensdag zal ik opnieuw foto's maken om te zien of ze redelijk herstellen van het strekken na 1 dag 600 watt erop.

Ze staan vanaf vandaag ook op 12/12 om zodoende binnenkort de mannen eruit te kunnen halen.
                            Attached Files
                            Last edited by Willempie; 4 May 2011, 10:09. Reden: foto's

Comment

Dinsdag 3 mei - Deel 2

Even 3 foto's van mijn zadenkweek-selectie-plantjes van vandaag.

Iedere dag dek ik ze in de avond af als het donker is en stel ze weer bloot aan het licht omstreeks 09.30uur in de morgen.

Zodoende geef ik ze ongeveer 12/12 waardoor ik ze in de bloei ga dwingen om zo de mannen te kunnen verwijderen.

Heel interessant om te weten te komen hoe lang ze nodig hebben om hun geslacht te gaan tonen, en dit dan ook in verhouding met die binnentuin die vandaag op 12/12 is gegaan, deze direct na het opkomen weliswaar.

Morgen weer meer!

Groeten EOG
                              Attached Files
                              Last edited by Willempie; 4 May 2011, 10:08. Reden: foto's

Comment

Woensdag 4 mei

De planten in de balkonbak die in januari reeds buiten staat, de vroegkiemers, staan reeds in de bloei.

Ik heb deze vanaf vrijdag 29 april/zaterdagochtend 30 april op 12/12 gezet door deze te verduisteren.

Het is vandaag 4 mei (4 dagen later) en ze laten hun geslacht al zien.
                                Nu zijn deze planten reeds 4 maanden oud, van begin februari.
                                Je kunt ook heel duidelijk zien dat het mannetje behoorlijk verder ontwikkeld is (geslacht) dan het vrouwtje.

De zaailingen in de kuipen laten nog geen geslacht zien, mogelijk door hun jonge leeftijd.

Ik zal het van dag tot dag bekijken.

Hier de foto's

groeten EOG
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X