Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: EOG 2011 - Arctic Guerilla Zadenkweek

10 mei - Deel 1

Ik heb uit de plantenbak 2 mannen weggeknipt, er staat nu nog 1 dame in en ze is behoorlijk groot.

De foto's zijn van maandag 9 mei.

Tevens de 2 losse planten die in emmers staan waarvan 1 met hopkorrels (hop is van dezelfde cannabis familie) en de ander zonder hop korrels.
    Die met de hopkorrels heeft zijn ballen laten zien en is dus een mannetje, ik ga er vanuit dat die andere een vrouwtje is.

Het gaat van deze 2 planten om planten waarvan het zaad in januari was ontkiemt en buiten gezet.

Deze planten zijn niet afgedekt en zo op 12/12 gezet maar gewoon hele dagen daglicht dus mogelijk heeft die hop-hormonen invloed op het mannetje om zijn ballen te laten zien.

De 2 mannen uit de plantenbak hebben wel op 12/12 gestaan , gelijk met de zaailingen die in de 3 kuipen staan.
    Het heeft dus ongeveer 8 dagen geduurd op 12/12 om hun ballen te laten zien.

Ik vindt het interessant om verder te testen met hop op mijn "kuip"plantjes en zien of ik daarbij de mannen-geslachts vertoning kan bevorderen.
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 10 May 2011, 19:37.

Comment

10 mei - Deel 2

Deze planten staan nu 11 dagen op 12/12 d.m.v. afdekken.

Ik zie nog geen bloei verschijnselen, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren zo vanaf 7 dagen na het ontkiemen gelijk op 12/12.

In ieder geval door 12/12 blijft de groei beperkt wat in dit geval zeer gewenst is.

Omdat ze nu 18 a 19 dagen oud zijn en in in een kuip zitten met een laag zilverzand zal ik wat bladvoeding gaan maken.

Mogelijk ga ik ook de helft van iedere kuip bewateren met een Hop-Oplossing, om te zien of het de mannelijke bloeiverschijnselen bevordert of niet.
      Attached Files

Comment

zozo ziet er lekker uit man !

snel uit elkaar halen die hap??
        sigpic

Comment

10 mei - Deel 3

Bij de binnentuin van mijn kennis is er vandaag iets mis gegaan.

Van 1 bak is met het bewatering/ afvloei systeem iets misgegaan.
          De water afvoer heeft het water in de hydrokorrels te snel afgevoerd en zo zijn de potjes droog komen te staan.
          Vanwege de 600Watt lamp zijn veel plantjes dood gegaan door uitdroging.

Nu waren deze groep plantjes toch wel moeilijk omdat ze door de LED verlichting zijn gaan strekken.
          Morgen maar de dode plantjes vervangen met nieuw zaad, en de bestaande plantjes (die met strek samenvoegen) in 1 bak waarbij er een beetje grond bijgevoegd kan worden zodat we van de strek af zijn.

Morgen mogelijk een extra update hierover.

Groetjes EOG
          Attached Files
          Last edited by Willempie; 10 May 2011, 19:39.

Comment

Da's vette pech!
            Het strekken van planten vind ik zelf niet zo'n groot probleem als je de ruimte hebt..... naar boven dan

Comment

Jammer man!
              maar ik vind dat je erg goed op weg bent,
              gaat een hele grote kwaliteit oogst worden voor jou denk ik

greetz

Keza
              Long time ago, Back on track.

Comment

Woensdag 11 mei - Deel 1 van 4 delen vandaag

De binnentuin had aan 1 kant behoorlijk wat doden door uitdroging en het systeem is aangepast.

Alles is naar 1 zijde gegaan en dat bespaart 1x een 600 Watt lamp.

De potjes zijn uit de bakken gehaald en zijn nu los in de hydrokorrels geplaatst.

Het groene licht komt van speciale LED lampen waarbij het kleuren spectrum kan worden ingesteld, ik heb ze op groen licht gezet als belichting voor wanneer het donker in de ruimte is.

De dode zaailingen zijn verwijderd en vervangen door nieuw zaad.

1x 600 Watt belicht nu alles en er is een digitale tijdklok aangesloten op het bewaterings systeem.

Er wordt nu tijdens de licht periode 6 x 1 minuut bewatert, laten we hopen dat het nu perfect gaat.
                Attached Files
                Last edited by Willempie; 12 May 2011, 00:21.

Comment

Woensdag 11 mei - Deel 2

De januari planten - 1.

De vrouw in plantenbak staat in de bloei en wordt niet meer verduisterd, ze moet reveggen.
                  Wanneer ze weer normaal is zal ik haar aftoppen en later een aantal stekken maken, vervolgens zal ik haar iets later met STS gaan behandelen om van haar een mannetje te maken.

Je ziet in ieder geval op de foto dat het een mooie en echte dame is.
                  Attached Files
                  Last edited by Willempie; 12 May 2011, 00:25.

Comment

Woensdag 11 mei - Deel 3

De januari planten - 2

Het mannetje in de emmer met ballen heeft een hele rare top, ik weet niet of dat met die hop te maken heeft.

Met het vrouwtje is er weinig bijzonders ze staat er goed bij.
                    Attached Files

Comment

Woensdag 11 mei - Deel 4 van 4 delen vandaag

De planten in de kuipen staan er goed bij.

Ik heb ze gisteravond (dinsdagavond) bladvoeding gegeven omdat onder hun potjes een laag zilverzand zit en daar zit geen enkele voeding in.

Ik heb gisteren tevens wat potjes uit de bodem gehaald, het wortel systeem zag er goed en onbeschadigd uit.
                      De laag zilverzand doet zijn werk goed.
                      Ook vandaag zijn de plantjes die ik er gisteren uitgehaald heb niet slap.

Ik heb gisteren een Hop-brouwsel klaargemaakt en een dag laten trekken.

Ik ga nu van iedere kuip met planten de linkerzijde met de hop-drap bestrooien.

Doel hiervan is om vast te stellen of hop daadwerkelijk invloed heeft op het mannetje en zo zijn ballen gaat laten zien of niet.
                      De controle groep zullen de rechter kanten van iedere kuip zijn.

Ik doe dit omdat mijn januari plantjes in de 2 emmers de ene man zijn ballen heeft laten zien nadat ik hop-korrels gestrooid had en dat terwijl hij niet verduisterd werd.

Ik heb dit keer echter kokend water gebruikt, ik weet echter niet of dat de fytohormonen afbreekt, dus mischien geen goede actie geweest en dan zou ik het later nog eens moeten gaan testen met hopkorrels die met lauw water zijn getrokken.

We gaan het zien.

Groeten EOG
                      Attached Files
                      Last edited by Willempie; 12 May 2011, 00:28.

Comment

Donderdag 12 mei - Deel 1

Hier even 2 foto's van plantjes die ik uit de selectie heb gehaald.

Je kunt op de foto van de wortels mooi het zilverzand zien zitten.
                        Attached Files

Comment

Donderdag 12 mei - Deel 2

Ik heb even een close-up gemaakt van het januari mannetje in de emmer die hopkorrels heeft gehad en zonder verduisteren zijn ballen liet zien.

Ik vond die top zo raar en zie de foto nu.

Zou de Hop de oorzaak zijn ?
                          Attached Files

Comment

dat heb ik nog nooit gezien. denkt de plant dat het een hopplant is ofzo

groeten

Comment

Maandag 16 mei

Een overzicht:

18 april: Begonnen met zaden in te weken

21 april: de ontkiemde zaden worden ingezaaid

24 april: De plantjes zijn ontspruit en komen boven de grond uit met de eerste lob bladen

30 april: De planten krijgen nu slechts 12 uur licht per dag dmv afdekken

11 mei: De planten zijn groen maar nog geen bloeiverschijnselen. De linkerkant van ieder kuip word met hop behandeld.

16 mei: De planten vertonen nog geen bloeiverschijnselen. In de oksels van de internodes begin ik wel iets waar te nemen.

De planten zijn nu 28 dagen na het inweken, 25 dagen na inzaaien, 22 dagen na opkomen en 17 dagen op 12/12.

Mijn kuipen met planten simuleren goed de echte guerilla natuur.
                              Er is net als in het wild veel competitie met andere planten (onkruid) de bodem is arm en zanderig, de diepere bodem is meer vruchtbaar.
                              De "zuid"-zijde van iedere kuip, deze plantjes moesten harder groeien (licht strekken) om bij het zonlicht te komen om te overleven ten opzichte van de competitie.
                              Veel planten beginnen geel te worden, blad begint af te sterven om zo toch voeding te krijgen. De iets sterkere planten beginnen nu van binnen wat lichter groen te worden.

De sterkste planten blijven groen en zien er goed uit, goed vertakt en stevig.

Nu nog even erachter komen wat de mannen en wie de vrouwen zijn, ik hoop dat het nu echt een beetje snel gaat gebeuren.

Ik denk dat het op deze manier selecteren een uitstekend uitgangspunt is om een guerilla ras met specifieke eigenschappen te perfectioneren.

Groeten EOG
                              Attached Files
                              Last edited by Willempie; 16 May 2011, 13:37.

Comment

Ziet er harstikke mooi uit! veel succes!

Comment

Bezig...
                                X