Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Even een update over de guerilla, ik ben gisteren wezen kijken.
Alles is weg
Bij een plek vond ik een mensendrol en een andere plek kon ik niet terugvinden, waarschijnlijk totaal overwoekerd door brandnetels.
De plek met de meeste guerilla's hebben we restanten terug gevonden wat aangeeft dat de vogels erg blij zijn geweest met het verwijderen van de brandnetels.
Ze hebben alle plantjes (5 veldjes van 20 stuks) opgewipt om waarschijnlijk bij de lekkere insecten te komen, de slakken hebben de rest gedaan want we waren destijds de slakkenkorrels vergeten.
De Garmin Etrex navigatie met gps pinpointing vond ik ook niet echt eenvoudig, zeker niet omdat de locaties relatief dicht bij elkaar lagen en daardoor de "vlaggetjes" elkaar in de weg zaten op het schermpje.
Ik trek zondermeer de conclusie dat mijn plantjes te klein zijn geweest voor guerilla, zeker in combinatie met eind Mei wanneer ik ze heb uitgezet. Mei is de broed maand en slopen/vreten die vogels echt alles en die slakken zijn dan ook flink bezig.
Conclusie: eerder uitzetten (dit soort kan tegen vorst, dus waarom niet) en indien later uitgezet zullen ze flink groter moeten zijn.
Ik heb er 60 weggegeven aan iemand en leuk om af te wachten hoe het daar mee gaat, evenzo heb ik er ook nog eens 20 weggegeven aan iemand anders.
Ik heb er nog 40 staan in de binnentuin, deze zijn uit de bloei gehaald en groot genoeg voor guerilla v2.0 die ik waarschijnlijk 2x 20 ga uitzetten.
En we gaan natuurlijk nog door met de rest van het project!
Ik heb zojuist wat zaden uit de plant gevist, nog een lastig klusje ook want de plant leeft nog volop
Dit zaad is van een EOG-Dane-2010, januari 2011, mannetje en vrouwtje.
Ik heb reeds wekenlang het stuifmeel van de vader van dit zaad opgevangen en nu ga ik de moederplant van dit zaad later bestuiven met stuifmeel van de 'Joint Docters Purple Jems Autoflower Regulier' (man) en ga ik het stuifmeel van het januari mannetje op de 'Joint Docters Purple Jems Autoflower Regulier' (vrouw) bestuiven.
Een beetje veredelaar begrijpt waar dit naar toe gaat
De zojuist geoogste zaden gaan alvast de vriezer in, gelabelt "AG1- 20/07/11"
N.B.
Het geweldige van dit vroege zaad is dat dit jaar veilig is gesteld.
Mochten "de Petten" langskomen en de boel in beslag nemen, zoals bij Vale vorig jaar, dan is mijn ras verbetering van dit jaar (het verankeren van de super vorst bestendigheid en de vroeg bloei eigenschappen) niet verloren gegaan!
Groeten EOG
P.S.
Binnenkort het hoofdstuk STS waar ik van denk dat iedereen daarover zeer geinteresseerd is.
de mannen eruit te selecteren en vervolgens te reveggen en in het wild uit te zetten niet optimaal
Mijn plantjes zijn bevrucht, door iemand die dat ook had gedaan (in het wil uitzetten)
Hoop dat jij ze wel heel ver van de bewoonde wereld hebt uitgezet
Mijn plantjes zijn bevrucht, door iemand die dat ook had gedaan (in het wil uitzetten)
Hoop dat jij ze wel heel ver van de bewoonde wereld hebt uitgezet
Ik heb geen mannen uitgezet maar ze er juist tussenuit gehaald...
Comment