Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Roadrunner(Dinafem) & 2x Fast Bud 2 Autoflower op het balkon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2x Roadrunner(Dinafem) & 2x Fast Bud 2 Autoflower op het balkon

Korting op 420shop
    Hallo iedereen, vorige week zaadjes besteld via wietzaadjes.nl en ben van plan om deze op m'n balkon te gaan kweken. Heb een paar Roadrunners en Fastbud 2 besteld en heb er 4 vorige week dinsdag ontkiemd.

Ben van plan om ze op de vensterbank een beetje te laten groeien en s'avonds als de zon weg is nog een paar uurtjes onder 2x 100w (Osram spot R80 natura) lampen te zetten. Kan misschien beter een ander type lamp gebruiken maar deze had ik nog liggen van een paar jaar geleden.

2x100w osram spot r80 natura.jpg(oh ja die extra 2 zijn White Widow voor een vriend van me)

Planning nu is om ze over een weekje of 2 buiten te zetten in een kas, weet alleen nog niet hoe groot ik deze moet maken i.v.m. dat ik niet weet wat de plantjes gaan doen qua hoogte.

Verder heb ik de plantjes nu in stek- en zaaigrond staan en bij de growshop een zak goede aarde gehaald.

Toch wil ik vast wat vragen stellen, dus wie zin heeft graag een antwoord.
    Hoeveel liter potten kan ik het beste gebruiken (5 ltr)?
    Hoeveel ruimte hebben de plantjes nodig hoogte/breedte(in m'n kas)?
    Kan je autoflowers ook toppen of beter niet doen?

Gasten bedankt en hopelijk veel leesplezier bij m'n volgende updates.

Re: 2x Roadrunner(Dinafem) & 2x Fast Bud 2 Autoflower op het balkon

hoi. A.F. toppen? waarom? zo groot en breed worden ze nie, 35 liter potje, staat er op het zakje van je zaadjes geen info?
    en hier op JD valt genoeg te lezen. suc 6

PPlantje
    ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

Comment

Comment

De grote van de plant hangt af van de grote van de pot en de ruimte die hij verder krijgt.
        Hoe groter de pot, hoemeer wortels er worden aangemaakt en hoe groter de plant boven de grond wordt.
        Verder, als je veel planten kort op elkaar zet blijven ze kleiner dan wanneer er veel tussenruimte tussen de planten is.

Comment

Hierbij ff een update.

Plantjes zijn nu 13dgn oud en beginnen een beetje vorm te krijgen.
          Heb ze in een ander potje (@The Architect thanks) gezet waarbij de wortels in het donker staan.
          Ben ook bezig met het bouwen van m'n buitenkas maar twijfel alleen nog tussen glas of plexiglas(acrylaat glas) weet niet of plexiglas de groei en bloei beperkt.
          Ruimte per plant zal ongeveer L25xB40xH90cm zijn, hoop dat dit genoeg is.

Voor wat het toppen betreft dat gaat 'm niet worden bedankt voor het advies.

dag 13-1.jpgdag 13-3.jpgdag 13-2.jpg

Later

Comment

ziet er netjes uit,

weet je al wanneer je ze naar buiten wilt doen?
            en staan ze overdag al buiten of onder lamp?
            sigpic

Comment

@Joekie; plantjes staan overdag bij goed weer zoals afgelopen weekend buiten anders op de vensterbank en van 19-23u onder 2 lampen zoals vermeld in m'n eerste post.

Comment

De plantjes beginnen nu aardig te groeien qua bladontwikkeling, vind dat ze zich nog wel veel strekken misschien in de ochtend toch te weinig licht.
                IMG_0968.jpgIMG_0966.jpg

Verder ben ik al een aardig eindje opweg met het bouwen van een kas, frame en de zijpanelen zijn klaar, denk dat ie volgende week wel af is.

IMG_0963.jpg

Comment

heel nice die kas, plantjes zien er goed uit, misschien dan in de ochtend ook de lamp erop, en bij overpotten kunnen ze ook nog een stuk verder de grond is
                  sigpic

Comment

Toch nog even een vraagje, iemand een idee waarom de langste plantjes de bladeren helemaal omhoog wijzen? Te dicht bij de lamp ofzo?

IMG_0973.jpg

Comment

Lijkt me dat ze te ver van de lamp staan, het langer worden van de plant word strekken genoemt, mischien dat de bladen ook hevig op zoek zijn naar licht en naar boven wijzen?
                      Mijn plantjes zijn trouwens even ver! handig om te vergelijken zo.

Comment

Plantjes 2,5 wk oud en staan de afgelopen dagen buiten in de zon i.p.v. voor het raam.
                        Ben vanaf vandaag toch maar begonnen met PH 5,8 i.p.v. kraanwater.
                        Zag wel dat 1 van de kleinere plantjes een beetje gele punten kreeg aan de onderste bladeren(misschien een beetje te weinig water, grond was droog)

Nu staan ze onder 2 philips tornado 23w spaarlampen(heb er nog 1 extra besteld)
                        IMG_0991.jpgIMG_0990.jpgIMG_0992.jpg

De lampen hangen 5-10cm boven de plant en ga morgen een reflectors maken en ze horizontaal hangen.
                        Vind het wel raar dat sommige zo klein blijven misschien het type plant.

IMG_0989.jpg

Morgen pot ik ze over naar bemeste grond lightmix.

Comment

M'n kas is gelukkig klaar en de plantjes staan er nu 2dgn in volgens mij gaat het lekker.

Iemand nog tips over max temp en de luchtvochtigheid?
                          Hoe belangrijk is het dat er verse lucht van onder uit de kas komt?

IMG_1008.jpgIMG_1009.jpg

Comment

Hierbij even update,

De plantjes gaan lekker en groeien goed.
                            Ben op aanraden toch maar wat meer water gaan geven (200ml per dag i.p.v 50) en volgens mij vinden ze dat wel lekker.

De 4 autoflowers zijn nu een paar dagen geleden begonnen aan de bloeiperiode dus nog een week of 6 en dan moeten ze klaar zijn, ben benieuwd.

IMG_3439.jpgIMG_3441.jpg

Eergisteren begonnen met voeding 1 deel water en 1 deel water met voeding (bloei en een deel groei) dit ga in een paar dagen opbouwen naar alleen maar voeding.

Vooralsnog heb ik het idee dat ze het wel kunnen waarderen, de zijscheuten schieten er aan alle kanten uit.

Grtz Jamez

Comment

Plantjes zijn een maand oud en groeien nu bijna 1cm per dag.

Roadrunner
                              IMG_1068.jpgIMG_1069.jpgIMG_1070.jpg

Fastbud
                              IMG_1071.jpg

Comment

Bezig...
                              X