Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste keer.....

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: mijn eerste keer.....

Ja met mij is ook alles goed,

Heb nu wat kalk gehaald want ik moet weer een meisje over gaan potten.
    Ik zou graag willen weten hoeveel kalk ik moet toevoegen op 18 liter aarde,weet jij dat???

TheBull

Comment

Hallo mensen,

Eindelijk dan weer een update.......ben druk geweest,dus het ging niet eerder.
      Bij de 2 eerst gezaaide maak ik me een beetje zorgen omdat het stammetje onderaan dunner is als erboven!?ik bedoel van de lobblaadjes tot de eerste internode....
      In ieder geval hier de foto's,daar kunnen jullie het zien.
      Ik heb ze nu dag en nacht buiten staan en ik ben benieuwd of ik ze kan laten staan,omdat het hier in het weekend 6 tot 8 graden is s'nachts??

dit is er zoeentje met dat dunne stammetje....IMG_1513.jpg

Dit is trouwens mijn kas,ik vind het ideaal.....IMG_1523.jpgIMG_1510.jpgIMG_1507.jpgIMG_1508.jpg

Dan nu de rest van de meisjes en hier en daar een tomaatje of een aardbei ghehe....
      IMG_1516.jpgIMG_1514.jpgIMG_1511.jpgIMG_1515.jpgIMG_1505.jpgIMG_1506.jpgIMG_1512.jpgIMG_1517.jpgIMG_1518.jpgIMG_1519.jpg

Zo luitjes,ik ben superbenieuwd naar jullie reakties en opmerkingen........

Groeten

TheBull

Comment

TheBull, jij bent bezig zoals het hoort!
        Plantjes zien er gezond uit. Over de steeltjes niet teveel zorgen maken: als ze wat doorbuigen door de wind, worden ze erna weer sterker. Dat ze nu zo dun zijn ligt aan hun leeftijd (mostly), maar dat ontgroeien ze nog wel. Let alleen op als er sterke wind opsteekt dat ze niet knakken. Zo lang ze dat niet doen, zit je goed .

Over die kalk: Ik ben er geen professioneel in, maar ik weet dat kalk je PH waarde aanpast. Als je kalk wil toevoegen schaf je best een PH meter aan ( 5.8 is optimaal voor cannabis ) en doe je het mondjemaatje: elke keer beetje meer, en weer opmeten.

De warmte: 6 tot 8 graden is ok. Onder de 5 graden vertraagt de groei een beetje. Als je plantje in dit stadium bevriest, dan is ze dood. Dus onder de 5 graden, als je ze kan binnen zetten zou ik dat doen, daarboven: geen zorgen maken. =)

P.S. Let op met het kleine zwarte potje dat de grond niet te heet wordt.
        Last edited by Dissi; 14 May 2011, 01:20.
        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Hey Dissi,

Super bedankt voor je reactie,daar kan ik wat mee!
          Ik heb de ph op 6,ik denk dat dat wel goed is zo....die in die kleine potjes gaan vandaag in de grote potten,dus wortelverbranding zit er niet in...gelukkig maar!
          Verder ben ik blij dat je mij even gerust hebt gesteld vanwege mijn steeltjes,ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed komt.
          Waar zouden we zijn zonder positief denken nietdan?
          Tot dan...

TheBull

Comment

Hallo mensen,

Hier weer eens een update van mijn dames en meisjes.
            Volgensmij gaat het de goeie kant op...
            Bij slecht weer staan ze nog wel in de kas,en bij mooi weer lekker buiten,zo'n tent is echt superideaal!
            Zooooooo hier even wat plaatjes van de meiden...
            IMG_1526.jpgIMG_1527.jpg...dit zijn de 2 meisjes die ik als laatste heb gezaaid

IMG_1531.jpgIMG_1532.jpg....dit de meisjes die ik als eerste heb gezaaid IMG_1530.jpg IMG_1529.jpg..even van het bovenkantje!

IMG_1528.jpg...en deze mooie meid is een week later gezaaid IMG_1533.jpg en van het zijkantje.

Zo dat was het weer,zijn ze niet mooi??
            Heel veel groeten,

TheBull

Comment

Prachtig bezig Bull!
              Een vrijblijvende tip: ga eens kijken of je ze niet zou gaan toppen.
              Informatie over toppen vind je op deze pagina:
              Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Samengevat: het wegknippen van de bovenste groeischeut zorgt dat er twee groeischeuten uitkomen (na ongeveer 2 dagen groeistilstand). Als je dat om de zoveel weken doet tot de bloei ingaat, heb je een heel aantal hoofdtoppen, spreidt je plant zich uit over de breedte en vangt ze daardoor meer licht op (omdat ze een groter oppervlakte beslaagt). Meer licht opvangen is meer gewicht aan toppen. Of nog anders gezegd: je toppen die anders onderaan de plant zouden komen te liggen (en weinig licht krijgen) liggen dan vrij bovenaan de plant, net als bijna alle andere topjes. Hierdoor kunnen alle toppen goed groeien omdat ze meer licht krijgen.

Je ziet maar wat je ermee doet. Plantjes zien er in elk geval heel goed uit. Je mag nu al trots zijn op je eerste kweek !

Comment

Comment

Ja klopt,de aardbeitjes doen het goed!!

maaruh.....wil er ook mee zeggen dat mijn meisjes niet goed gaan ofzo???
                  laat het me weten allright?

TheBull

Comment

Haha, maak je geen zorgen. Monty houdt zich gewoon graag bezig met groenten en fruit. Denk dat hij ook iets in die aard doet/deed voor werk.

Om te zien of je plantjes gelukkig zijn kan je zelf de beoordeling doen:
                    Alle bladeren staan mooi: ze hangen niet, ze zijn niet verschrompeld, niet gelig, geen enkel teken van vreetschade.
                    Alle steeltjes zijn goed groen, niet paarsachtig, niet gebogen of gebroken.
                    De groeisnelheid van jou planten is voor op schema, wat opmerkelijk is voor een eerste kweek: dat is een goede mix van water, voeding, zonlicht en liefde .
                    Last but not least; hoe meer 'vingers' elk blad heeft, des te gelukkiger je plantje is (althans zegt men toch op dit forum). Dat zag ik vorig jaar ook, op de buiten, op goede grond kan je gemakkelijk 9 tot 11 vingers halen. Maar dat zijn bij volgroeide planten. Jou plantjes tonen al 7 vingers, terwijl ze in een pot staan. Dat op zich is al opmerkelijk.
                    Ze doen het dus echt goed, zeker voor een eerste kweek. Ik ben er dan ook zeker van dat je ze uiteindelijk zal oogsten en er meer zal aan over houden dan je vooropgestelde 20 gram. De reden dat ik tips geef is niet omdat ze anders dood zouden gaan (lijkt me sterk dat het nog zou gebeuren, tenzij je een insectenplaag krijgt, geen water meer geeft of het een heel vochtige, windloze nazomer wordt), maar alleen om je opbrengst te verhogen.
                    Je plantjes zien er perfect in orde uit.

Grtz,
                    Dissi

Comment

Hallo Mensen,

Na lange tijd even een berichtje van mij!!!
                      Aangezien ik hier in huis een blikseminsag heb gehad,is mijn modem en pc naar de k......e!!
                      Het heeft even geduurd voor ik met mijn provider tot een bevredigende oplossing kon komen.
                      Zooo ik doe dze week nog een update met plaatjes enzo,ik wilde alleen even laten weten dat ik weer in het land ben!!
                      groeten,

TheBull

Comment

Bezig...
                      X