Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenhouse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenhouse

    Korting op 420shop
    The time hazz come! Time to grow the greenies again

    Welkom!

    Na een zeer geslaagde 1ste kweek (in 2009) ga ik het nu voor een 2de maal proberen. En hopelijk allemaal een beetje beter (in 2009 gebruikte ik universele voeding, de goedkoopste potgrond,...) ik zou deze kweek zo veel mogelijk willen bijleren. Daarom een warme oproep naar iedereen : elke tip of trick is welkom! Ik zou voor de eerste keer willen gaan toppen, ik gebruik voor de eerste maal bemeste grond en 'goede' voeding. Ik wil het beste voor mijn dames dus wil ik geinformeerd zijn! (zelf heb ik hier natuurlijk ook al wat afgelezen,ben niet meer 100% newbie )
    http://www.youtube.com/watch?v=atfXQIVuywc

    Setup

    3 * Crimea Blue : Barney's Farm (Feminised)

    "By crossing the popular, fruity-tasting Blueberry strain with the earthy spiciness of a hardy Crimean hash plant, Barney’s Farm has created a new flavor sensation that’s easy to tend. This fast flowering plant grows short and thick, producing above average yields of large, fluffy colas. Ideal for both SOG and ScrOG growing systems. The rewards far outweigh the required gardening efforts: the flavors of lemon peel and rosemary, followed by a long-lasting, psychoactive high." (http://www.barneysfarm.com/index.php...detail&lang=en)

    2 * Green-O-Matic : Greenhouse (Feminised)

    "GENETICS : Ruderalis x Moroccan x White Dwarf x Low Rider."
    "EFFECTS : Mild, but fast-hitting and long-lasting stoned." (http://greenhouseseeds.nl/shop/femin...feminised.html)


    3 * 15 liter pot
    2 * 10 liter pot
    5 * turfpotjes
    1 * 1liter Hesi TNT complex (groei voeding)
    1 * 1liter Hesi Bloeicomplex (bloei voeding)
    1 * 50ml Hesi SuperVit (weerstand verhogend, groei en bloei stimulerend)
    2 * 50liter Plagron Batmix (sterk bemeste grond met perliet)

    Van Zaad naar Bloem.

    Ik ga mijn best doen om wekelijkse updates te posten. Natuurlijk ga ik ook op reis en heb ik examens dus dit zal niet altijd mogelijk zijn.

    Net na het ontkiemen


    Week 1

    Week 2
    Last edited by Nepal; 26 April 2011, 21:23.

    #2
    Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

    In jouw situatie zou ik de Green-O-Matic (=autoflower) geen groeivoeding geven. Naar ik aanneem komen ze in 10 liter potten te staan. In 10 liter plagron batmix zit ruim voldoende voeding voor de eerste 4 weken. Daarna kun je altijd nog zien of je bloeivoeding toevoegt.

    Comment


      #3
      Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

      Bedankt voor de tip Xtreme! zal ik zeker doen, was ik al van plan trouwens, had hier gelezen dat er in batmix genoeg mest zit voor ongeveer 6 weken ?
      Last edited by Nepal; 26 April 2011, 21:20.

      Comment


        #4
        Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

        Kan er mij iemand vertellen na hoeveel weken mijn plantjes in de batmix mogen ? Kwestie dat de wortels niet verbranden ofzo. Zaadjes zijn gisteren (na ontkieming van 3dagen) in de stekgrond gegaan. De geboorte neemt bijna plaats, kan al niet meer wachten.

        Eerste foto's : plantjes zijn enkele uren oud.

        Comment


          #5
          Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

          ik zou ze eerst voorgroeien in deze 'potjes' en dan overpotten in normale potgrond (?) en pas later in de groeifase in de batmix.. zodat je overvoeden voorkomt..
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

            Veel geluk met je kweek Nepal! Heb zelf een tijdje aan Crimea Blue zitten denken en voor de rest lijkt je setup sterk op de mijne. Ik zal deze op de voet volgen!
            Heb je ook al bescherming voorzien ? ( Slakken / andere insecten etc) ?
            Gezien je student bent (net als ik): zet je ze gewoon in de ouders hun tuin of in het wild? In het wild er ook zeker draad rond zetten: vorig jaar zijn er zo 5 van de 6 plantjes gesneuveld bij mij.
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              #7
              Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

              @ joekie : ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing zal zijn. Ik gebruik die turfpotjes eigenlijk om niet te hoeven overpotten (vind ik niet zo aangenaam) maarja liever overpotten dan met overbemesting te zitten!
              @ Dissi : Geen bescherming voorzien, heb wel biologisch middeltje tegen bladluizen paraat staan want daar had ik vorige keer last van; wat raad je aan als beveiliging tegen slakken? heb er in de zomer namelijk redelijk wat zitten. Ik ben inderdaad student (scw, super opleiding ), kweekje is van mij en mijn vader samen dus hij draagt ook zorg voor de plantjes. Opbrengst verdelen we dan ook natuurlijk. Ik zal iig af en toe eens een kijkje nemen hoe het eraan toe gaat met jouw plantjes!

              Comment


                #8
                Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

                Hey Nepal,

                Ik heb gelezen dat als je er een strookje koperdraad omheen legt,geen last meer hebt van slakken.Dat komt omdat ze als ze over het strookje willen kruipen een soort elektrische schok krijgen.
                Proberen kan geen kwaad toch...
                veel succes met jullie kweekje en wens jullie veel mooi weer!!

                TheBull

                Comment


                  #9
                  Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

                  Heb dat ook gehoord bull, en blijkt te werken ook. Maar soms komen er wel vogels af op het blinkende materiaal, dus best goed vastzetten. En zorgen dat het niet bedekt kan worden (omgevallen tak bvb). Meeste mensen kiezen gewoon voor slakkenkorrels, maar een bier in een ice-tea glas ingraven werkt in het algemeen ook goed. Moet je wel af en toe het bier verversen.
                  Het zijn vooral de naaktslakken die gevaarlijk zijn, die met huisjes niet zo. Voor de naaktslakken: cannabis = sla. Eten er massaal van.
                  Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                  The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                  Comment


                    #10
                    Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

                    http://img4.imageshack.us/g/foto11jn.jpg/
                    Zo staan de dames er bij nu sie iemand met ervaring met bat-mix enig idee of ze al sterk genoeg zijn om in het medium te gaan ? ik vermoed van niet maar je weet nooit ?

                    PEACE!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

                      Ze lijken redelijk op schema te zijn. Ligt het aan de foto's, of zijn bij sommige plantjes de onderste bladeren vergeeld?
                      Delete ook de laatste afbeelding. Ik weet al waar je woont, maar je wil niet dat meerdere mensen in die buurt beginnen rond te neuzen .
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                      Comment


                        #12
                        Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

                        Hehe ik woon daar helemaal niet in de buurt hoor, is een foto van een observatie opdracht aan de hoge school, is er tussengesukkeld en krijg hem er niet af al meermaal geprobeert

                        Onderste blaadjes worden idd al geel :s ze staan nog altijd in stekgrond en in heel kleine potjes, mss al ondervoeding ? Maar in de batmix is te vroeg neem ik aan ? heb geen gewone grond liggen

                        Comment


                          #13
                          Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

                          Zijn de worteltjes nog niet onderaan door het potje aan het groeien? If so, zeker uitplanten.
                          Met batmix heb ik geen ervaring, maar zie niet meteen wat er echt 'kwaad' aan zou kunnen. Test het eventueel met 1 plantje, wacht 2 dagen en als het verbetert, dan weet je het voor de rest ook.
                          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                          The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                          Comment


                            #14
                            Re: Nepal's green garden : 2e kweek : Crimea Blue : Barney's Farm & Green-O-Matic : Greenh

                            de platjes zijn iets gestrekt met het overpotten waar ze wel aan toe zijn, tot de lobblaadjes in de grond zetten
                            sigpic

                            Comment

                            Bezig...
                            X